IKM uke 50

Håper du kommer inn her, det hadde vært koselig :) Ser du er aktiv med å hjelpe mange her inne og alltid positiv :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Håper du kommer inn her, det hadde vært koselig :) Ser du er aktiv med å hjelpe mange her inne og alltid positiv :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for hyggelig velkomst-hilsen!

Blitt BV-avhengig. Tror hjernen min har begynt å tenke at om jeg er mye på FS så fester spiren seg raskere.. :p

Og man kommer alltid lengst med å være positiv tenker jeg da. :D

Jeg vil også gjerne flytte inn hit, da får jeg EL-termin 26.8, og plutselig så var det en viss sjanse for at jeg rekker bhg-opptaket allikevel. Hadde egentlig gitt opp det jeg nå. *Krysser fingrene for høy temp i morgen*
 
Tusen takk for hyggelig velkomst-hilsen!

Blitt BV-avhengig. Tror hjernen min har begynt å tenke at om jeg er mye på FS så fester spiren seg raskere.. :p

Og man kommer alltid lengst med å være positiv tenker jeg da. :D

Jeg vil også gjerne flytte inn hit, da får jeg EL-termin 26.8, og plutselig så var det en viss sjanse for at jeg rekker bhg-opptaket allikevel. Hadde egentlig gitt opp det jeg nå. *Krysser fingrene for høy temp i morgen*
Det blir fort litt psykisk også tror jeg når man sitter og leser om mye og kjenner etter alt! Hehe :p
Har du barn fra før av? :)
Om det klaffer for oss nå har vi termin 27.8 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det blir fort litt psykisk også tror jeg når man sitter og leser om mye og kjenner etter alt! Hehe :p
Har du barn fra før av? :)
Om det klaffer for oss nå har vi termin 27.8 :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, prøver på førstemann. Sikkert litt derfor også, at jeg tenker litt for mye på dette. :p

Du var student og prøvde på første du og? Eller husker jeg feil nå? Prøvde å skumlese hele tråden raskt i stad. :)

Jeg får vel menstermin 30.8, så det er vel det legen går utifra frem til UL. Dersom det klaffer. Helt på slutten av sommeren. Kan bli varme svangerskap for oss det da. :p
 
Nei, prøver på førstemann. Sikkert litt derfor også, at jeg tenker litt for mye på dette. :p

Du var student og prøvde på første du og? Eller husker jeg feil nå? Prøvde å skumlese hele tråden raskt i stad. :)

Jeg får vel menstermin 30.8, så det er vel det legen går utifra frem til UL. Dersom det klaffer. Helt på slutten av sommeren. Kan bli varme svangerskap for oss det da. :p
Det er nok derfor ja :p Men sånn er det vel..
Jeg er lærling og prøver på første ja, så du husker godt :)
Kan fort bli varme svangerskap ja, men det blir bare koselig på sensommeren :)
Vi får håpe det går for alle her inne nå, det hadde vært så gøy :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er nok derfor ja :p Men sånn er det vel..
Jeg er lærling og prøver på første ja, så du husker godt :)
Kan fort bli varme svangerskap ja, men det blir bare koselig på sensommeren :)
Vi får håpe det går for alle her inne nå, det hadde vært så gøy :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kan svette en hel sommer jeg, om jeg får en baby når ferien er over så er det helt greit. :D :p <3 Håper vi blir mange som flytter ut fra FS nå før jul, veldig hyggelig førjulsgave også da!
 
Jeg kan svette en hel sommer jeg, om jeg får en baby når ferien er over så er det helt greit. :D :p <3 Håper vi blir mange som flytter ut fra FS nå før jul, veldig hyggelig førjulsgave også da!
Hehe, ja :)
Kjempe koselig førjulsgave er det :) *håpehåpe*


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vel. Da ser det ut som jeg er 3 dpo. Så da har jeg IKM torsdag 12. desember, pp 6.

Så får jeg vel slutte å ta ansvar for IKM-uke-tråder etter kjemisk graviditeter, for nå har jeg jo fått EL både 4 dager for sent og 7 dager for tidlig etter en syklus med en kjemisk... o_O Så her er det helt tydelig at hcg påvirker neste EL gitt. :p

Jeg skal til privat gynekolog i morgen, siden vi har hatt tre kjemiske, så da håper jeg på at jeg får Crinone (progesteron) og at det holder at jeg begynner med det 4 dpo. Så håper jeg det kan hjelpe en spire å holde seg på plass, dersom vi har klart å befrukte et egg denne syklusen også. :)

Det var fastlegen min som anbefalte meg denne privat gynekologen. Hun sa at hun kunne henvise meg til offentlig gynekolog, men at det var lengre ventetid på timen OG ikke sikkert jeg fikk noe hjelp som helst, siden vi bare har prøvd 1/2 år. Hun synes jo at jeg burde få hjelp nå siden jeg har hatt tre kjemiske graviditeter (som hun heldigvis teller med). Så derfor sa hun: "Du har ikke vurdert å gå privat da? Da kan det hende de kan begynne å prøve ut ting med en gang, og du kan få time nesten på dagen." :) <3 Jeg er veldig glad i fastlegen min.

Siden jeg er dpo allerede (hadde jo ikke regnet med EL før på fredag) så er jeg nesten fristet til å ringe gynekologen i dag og høre om de har ledig time i dag... Haha.. UTÅLMODIG!

Så, da henger jeg meg på her. Håper vi er mange som får tidenes beste julegave i år! :D <3
 
Så kjekt at el kommer tildligene enn antatt Lykkeliten :)
Jeg håper jul kommer neste uker ;) Isåfall en førjulsgave :)

Jeg var så kvalm i går at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjør av meg, det kom 18 tiden og varte natten gjennom, men er borte i dag. Kanskje jeg spiste litt for mye kake i går :dance018
 
Jeg ringte gynekologen, de hadde ingen ledige timer i dag. Så da blir det gynekolog i morgen. :) :p
 
Så kjekt at el kommer tildligene enn antatt Lykkeliten :)
Jeg håper jul kommer neste uker ;) Isåfall en førjulsgave :)

Jeg var så kvalm i går at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjør av meg, det kom 18 tiden og varte natten gjennom, men er borte i dag. Kanskje jeg spiste litt for mye kake i går :dance018

Hihi.. Jeg har verdens ømmeste pupper, og håper det holder seg til nærmere IKM. For jeg har alltid ømme pupper etter EL, så foreløpig ingenting som er mer spennende enn at jeg faktisk har hatt EL (og HELDIGVIS lagt inn aksjer!!!)

Jeg håper det ikke bare er kake som gir deg kvalme. :D
 
Velkommen på ordentlig, Lykkeliten_86!

I går merket jeg at jeg hadde litt ømme pupper da jeg løp ned trappen, men kjenner ingenting nå. Håper det kommer tilbake!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Trur ikke det var kaken, men trur heller ikke det er gravid symptomer, det er vel litt tidlig, er 6 dpo i dag. Men er jo lov å håpe ;)

Så bra du fikk lagt inn aksjer. Hadde vært trist om du hadde gått glipp av el :D
 
Velkommen på ordentlig, Lykkeliten_86!

I går merket jeg at jeg hadde litt ømme pupper da jeg løp ned trappen, men kjenner ingenting nå. Håper det kommer tilbake!


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja! Ømme pupper nærme IKM; ja takk! :) :D Du er jo på 10 dpo allerede. Når tenker du å teste?
 
Trur ikke det var kaken, men trur heller ikke det er gravid symptomer, det er vel litt tidlig, er 6 dpo i dag. Men er jo lov å håpe ;)

Så bra du fikk lagt inn aksjer. Hadde vært trist om du hadde gått glipp av el :D

Ja. Vi legger ikke inn aksjer mens jeg har tr (da koser vi oss heller på annet vis), og jeg hadde helt sluttet å blø på cd 9 og da ble første aksjeinnlegg cd 10. Utrolig flaks! Jeg trodde jo vi bare koste oss, "the real deal" skulle jo ikke komme før om en stund. :p :rolleyes:

Ja, 6 dpo kan være litt tidlig ja. Egentlig greit at kvalme ikke er første symptomet, for de som blir kvalme tidlig har høyere sjanse for å slite med mye/kraftig/alvorlig kvalme i svangerskapet. Så det er egentlig bedre med de andre symptomene. :)
 
Ja. Vi legger ikke inn aksjer mens jeg har tr (da koser vi oss heller på annet vis), og jeg hadde helt sluttet å blø på cd 9 og da ble første aksjeinnlegg cd 10. Utrolig flaks! Jeg trodde jo vi bare koste oss, "the real deal" skulle jo ikke komme før om en stund. :p :rolleyes:

Ja, 6 dpo kan være litt tidlig ja. Egentlig greit at kvalme ikke er første symptomet, for de som blir kvalme tidlig har høyere sjanse for å slite med mye/kraftig/alvorlig kvalme i svangerskapet. Så det er egentlig bedre med de andre symptomene. :)

Kanskje spiren sitter da siden dere bare koste dere :D Krysser fingrene for det.

Off får ikke håpe jeg blir så uheldig. Sist svangerskap var jeg bare kvalm i noen uker, sykemeldt i 1-2 uker.

Men en jeg kjenner var sykemeldt så å si hele svangerskapet, med alle barna, for hun kastet sånn opp, måtte legges inn på sykehuset å få intravinøst 1-3 ganger pr. svangerskap. Istede for å legge på seg 10-15 kg, så tok hun av rundt 13. Det gikk bra med både hun og babyen/e. :D
 
Kanskje spiren sitter da siden dere bare koste dere :D Krysser fingrene for det.

Off får ikke håpe jeg blir så uheldig. Sist svangerskap var jeg bare kvalm i noen uker, sykemeldt i 1-2 uker.

Men en jeg kjenner var sykemeldt så å si hele svangerskapet, med alle barna, for hun kastet sånn opp, måtte legges inn på sykehuset å få intravinøst 1-3 ganger pr. svangerskap. Istede for å legge på seg 10-15 kg, så tok hun av rundt 13. Det gikk bra med både hun og babyen/e. :D

Huff da. Ja, man ønsker seg jo ikke sånn kvalme nei. Da vil jeg heller ha ømme pupper tenker jeg. :p Så bra alt gikk bra da! Håper du slipper noe mer kvalme denne gangen. Holder med et par uke med kvalme. :)

Ja, det var kos, men jeg hadde fruktbar utflod så jeg sa jo til mannen at "vi får vel begynne å legge inn aksjer litt tidlig i tilfelle EL kommer for tidlig" (da tenkte jeg litt sånn "Kan jo hende EL kommer 3-4 dager for tidlig, så da er det greit at vi har lagt inn aksjer i forveien"). Så det var jo i bakhodet, men da var det mer sånn "Om disse sædcellene overlever 3-4-5 dager så kan de være med i kappløpet til egget". Ikke: "Dette er de eneste sædcellene vi får lagt inn til EL". Og det er jeg glad for, da tror jeg mannen hadde blitt for nervøs. Litt lettere for han at vi gjør det annenhver dag eller hver dag i fruktbar perioden, slik at ikke hver enkelt gang er avgjørende. Haha.. Stakkars menn. Blir litt press på dem gitt. Jeg krysser fingrene for at kosen vår holder, men jeg håper jeg får progesteron av gynekologen i morgen for selv om vi greier å befrukte egg nesten hver syklus så overlever ikke eggene i livmoren min. Så nå har jeg veldig lyst til å fore opp livmoren så den er så næringsrik og flott at egget ikke har noe annet valg enn å flytte inn. :D
 
Da håper jeg du får prognose kurs av gyn i morgen. vet ikke helt hva det er men satser på at det hjelper :D
 
Da håper jeg du får prognose kurs av gyn i morgen. vet ikke helt hva det er men satser på at det hjelper :D

Progesteron er et hormon vi har i kroppen vår, som skal øke etter EL for at livmoren skal være næringsrik for egget. Slik at egget fester seg ordentlig. Vi beholder derfor høyt nivå av progesteron hele svangerskapet for at egget/fosteret/babyen skal bo godt i livmoren. Når man ikke har et befruktet egg så synker progesteron igjen før tr, og da kommer tr. Siden progesteron gir høyere temperatur i kroppen er vi en del som tar temperaturen på kroppen, for da kan vi jo se at egget har løsnet - for da øker progesteron (dette styrer egget) - og da øker temperaturen (og derfor kan du se at vi som temper klager når temperaturen faller, for da er progesteronet blitt borte igjen, og da kommer tr). :)

Så om man har for lite progesteron så kan man få tr for tidlig (kort lutealfase/defekt lutealfase), eller at man spotter mye før tr eller at man har flere tidlige spontanaborter (kjemiske graviditeter). Jeg har hatt tre kjemiske graviditeter, og tenker derfor at kanskje jeg har for lite progesteron til at kroppen klarer å beholde de befruktede eggene. Så da vil jeg veldig gjerne prøve det. Mange får da resept på en progesteronkrem som heter Crinone. :)

Man skal ikke begynne med Crinone før man er sikker på at man har eggløsning, fordi høyt nivå av progesteron i kroppen hindrer eggløsning. Det er jo et signal til kroppen om at kroppen er gravid/er dpo. Så jeg tenkte egentlig at gynekologtime i morgen passet perfekt, siden EL skulle komme på fredag (3 dager etter timen) så da kunne jeg få Crinone og ha det liggende klart til med en gang jeg hadde høy temperatur og var dpo. Nå har jeg jo allerede funnet ut at jeg er 3 dpo og er utrolig utålmodig etter å få begynt med Crinone. :p *Krysser fingrene for at gynekologen lar meg få prøve Crinone*
 
Back
Topp