IKM uke 5 ♡

Her var det blenda-tester og ikke minst SPOTTING i dag.. Bare bittelitt veeeldig lysebrunt men.. Snakk om å drepe all optimisme a gitt :dead: Bare 7dpo så jeg vet det ikke trenger å bety noe, men ikke helt uvanlig at jeg spotter såpass lenge før tr. Ikke noe tvil om at jeg trenger den progesteronen jeg fikk hentet ut i dag ihvertfall. Det er vel for sent å begynne på den nå, men prøver noen dager for sikkerhets skyld.
Vi får krysse fingrene for at du får positiv test rett rundt hjørnet, tross spotting og blenda:joyful:
Men spm, progesteronen du skal ta. Er det noe «alle» prøvere bør vurdere? Hvorfor skal man ta det og hvordan finner man ut om det er nødvendig å måtte tilføre det? Sorry mye spm, men dette kan jeg ikke noe om og ønsker jo gjerne å få det til å klaffe her også så...:rolleyes:

:happy:
Vi får krysse fingrene for at du får positiv test rett rundt hjørnet, tross spotting og blenda:joyful:
Men spm, progesteronen du skal ta. Er det noe «alle» prøvere bør vurdere? Hvorfor skal man ta det og hvordan finner man ut om det er nødvendig å måtte tilføre det? Sorry mye spm, men dette kan jeg ikke noe om og ønsker jo gjerne å få det til å klaffe her også så...:rolleyes:

Progesteronstøtte er noe man får hvis man har fått påvist lavt progesteronnivå, noen får det hvis de har kort lutefase og mange med uforklarlige tidlige sa-er får det utskrevet. Det er altså et hormon du antagelig produserer nok av selv. Jeg har vært gravid 8 ganger hvorav to av graviditetene endte opp i babyer. Utredet for habituell abort uten funn, men har gått på progesteron og blodfortynnende de to gangene graviditetene var vellykket. Så helt klart noe i det for min del :happy:

Hei dere må bare spørre for jeg er veldig usikker. Skal det være sånn med en eggløsning test når det er 7 dager igjen til mens?
Eller I følge flo er det 7 dager til mens.
Men har vært mye murring i eggstokkene å jeg har så lange sykluser at det er vanskelig å si sånn ca men har mellom 38-42 dagers syklus.
Ikke vondt i puppene. Å ikke noe sånt men måtte bare ta en av eggløsningstestene bare for å se om den i det hele tatt slår ut å den er ikke blenda værtfall.
Hissig, glad, kald, murringer, halsbrann aktig, noen ganger metallsmak i munnen... noen ganger veldig trøtt.....
Veldig forvirra kan ikke huske det har vært sånn her før

Eggløsningstesten kan slå ut på hcg også, så ville kanskje prøvd en graviditetstest også mtp symptomene du har (:

:happy:

Progesteronstøtte er noe man får hvis man har fått påvist lavt progesteronnivå, noen får det hvis de har kort lutefase og mange med uforklarlige tidlige sa-er får det utskrevet. Det er altså et hormon du antagelig produserer nok av selv. Jeg har vært gravid 8 ganger hvorav to av graviditetene endte opp i babyer. Utredet for habituell abort uten funn, men har gått på progesteron og blodfortynnende de to gangene graviditetene var vellykket. Så helt klart noe i det for min del :happy:
Aha jeg skjønner! Takk for utfyllende svar:) da håper jeg det klaffer denne gangen også!

Fikk positiv eggløsningstest en dag for sent i forhold til det som var forventet, men holder meg her inne likevel :happy:
Betyr disse testene at egget har sluppet? Og er jeg nå 1 dpo, eller blir det i morgen?
Nybegynner på eggløsningstesting :p

Screenshot_20210126-213546.png

Blendahvite tester - men nok et «anfall» av sensitiv nese i dag. Jeg brekker meg aldri - og da mener jeg aldri. Til og med samboer begynte å lure på om jeg kunne være gravid (: Smører meg med litt mer tålmodighet og prøver om noen dager.

Er ca 8 dpo i dag (:

Er så spennende å følge med på dere som har begynt å teste! :woot: Er bare 3 dpo, har et håp om å greie å vente til neste torsdag eller fredag / 12-13 dpo :)

Eggløsningstesten kan slå ut på hcg også, så ville kanskje prøvd en graviditetstest også mtp symptomene du har :)
Skal ta en ny test i morgen pluss en g-test bare for å se om det kan være eller om det er eggløsning i dag har lakt inn akser i tilfelle det skulle være el ✌

Aida. Svak svak strek på rfsu tidligtest. Tviler på at det vil vises på bilde her inne men. Bruker ikke få skygge på disse testene så ble litt spennende dette. Typisk at jeg er tom for tester nå. 8dpo :wideyed:

Måtte kjøpe en test før jobb. Kom strek etter tida.. meeeen den ser litt rosa ut! Vet ikke om dere ser den?
Skal ta blodprøve i dag for noe annet så da må jeg nesten be om at de tar hcg også?!

Vedlegg

• 20210127_091202.jpg
    20210127_091202.jpg
    28,5 KB · Visninger: 112
Måtte kjøpe en test før jobb. Kom strek etter tida.. meeeen den ser litt rosa ut! Vet ikke om dere ser den?
Skal ta blodprøve i dag for noe annet så da må jeg nesten be om at de tar hcg også?!

Du er nok gravid!:D:D

idag er jeg på 8 DPO, tok et par nye tester og syns jeg ser streker på begge. Hva tror dere??:wideyed:

Vedlegg

• 9EE54FE3-80AA-4BD6-96DB-B2B6E7CE027C.jpeg
    9EE54FE3-80AA-4BD6-96DB-B2B6E7CE027C.jpeg
    28,1 KB · Visninger: 99
8 dpo

Kvalm av og på gjennom dagen i dag og i går.
Også mye mer trøtt enn normalt. Kan det komme så tidlig?!...litt mensmurringer i går kveld etter å ha lekt aktivt med hunden... meget spesielt, men kan jo være pga der er noe.

Kjenner samtidig jeg er mer avslappet til testing denne gangen, i allefall enn så lenge, men er nok pga jeg temper hver morgen kl. 07 og det har redusert testtrang , i allefall enn så lenge ;)

Legger ved bilde av tempkurven

Spennende tid for oss dette her jenter :)

Vedlegg

• Screenshot_20210127-114338_FF App.jpg
    Screenshot_20210127-114338_FF App.jpg
    22,5 KB · Visninger: 58
Jeg tar helt av med testingen :p

er ikke mer enn 7-8 dpo om jeg hadde EL sist onsdag (utifra syklus), men blenda hvite tester :p bruker strips fra Onestep som jeg kjøpte for 3 år siden, så er ikke sikkkert de er pålitelige, men venter med babyplan strips og tester før til helgen, så håper jeg det blir noen med 2 streker på :)

sist gang jeg ble gravid skjedde det uten at vi hadde planer om det, så da testet jeg ikke før jeg plutselig begynte å lure pga ømme bryst og ekstrem luktesans, men nå klarer jeg ikke å la være å tenke på den der testingen :p

Da har jeg tatt ny test i dag så da har jeg finne ut at det var nok el i går mest sannsynlig for g-test er ble da å el-test er enda 2 streker på så da går jeg over til uke 6 gruppa men takk for svar dere

Drømte i natt at jeg tok digitaltest og den slo ut på gravid. Blir spennende å se. Drømmer sjeldent, men i natt har jeg drømt så ekstremt masse.

Vi får se vi får se! Plutselig er det bare en kjemisk.. Jeg får nok svar på hcg blodprøve i morra.. :woot:

Syns jeg ser noe på din nederste test, hvilken tyst er det? håper for deg :Heartpink
Håper ikke det blir kjemisk!

Babyplan sine tester og jeg håper det skal bli sterkere strek imorgen tidlig! Tester hver morgen nå da:D:p

Drømte i natt at jeg tok digitaltest og den slo ut på gravid. Blir spennende å se. Drømmer sjeldent, men i natt har jeg drømt så ekstremt masse.

Drømmer også sjeldent. Sist jeg var gravid så drømte jeg at jeg var det - og syklusen etter ble jeg gravid (: Vi prøvde ikke den gang - så ble jo rimelig overraska over at drømmen ble sann (:

Tester fortsatt så blenda det går an, men har kun vanlige tester og er vel 9 dpo i dag.

Fremdeles sensitiv. Tåler tydeligvis ikke lukta av rødvin heller (: Fryser av og på (det gjorde jeg sist også), og begynner å føle at puppene sprenges og er litt vonde. Murringer i mage (hatt det en stund her nå).

Sist jeg var gravid så var det ikke forventa og hadde mye kluss med syklus pga cyste på eggstokkene - så testa ikke før 21 dpo - så ingen anelse om jeg produserer hcg raskt eller ikke.

Et lite nettside tips:
https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9

Back
Topp