IKM uke 5❤️

Jeg må si .. denne pp er annerledes ..
har nesten ikke hatt el smerter eller mens murringer .. har hatt noe mensmurringer og stikninger om pulsen øker .. men ellers veldig lite .
Sensitive nipper begynte igår .. og ømme bryster . det hadde jeg kun 1 dag forje pp rett før jg fikk svak men synlig strek på g-test før den dalte igjen.
Veldig følsom, ikke like kvalm som forje pp.
da brakk jeg meg av alt og ble kvalm av det meste av mat . Så mistet matlyst. Matlysta nå er tilbake til normalen om ikke større..

Monitoren sier fortsatt høy, enda alle strimler de siste 4 dager har vært tydelig negative . Monitor er fortsatt stilt feil så vet ikke om den er til å stole på heller :eek:
Tenkte starte temping, men starta tempe feil så før el dagen så kan jeg ikke stole på målingen, men fra el så har jeg tempet samme klokkeslett før jeg går ut av sengen. Men inatt har jeg vært ute å luftet valpen flere ganger da hun har vært dårlig i magen. Så vet ikke om den er til å stole på den heller :nailbiting::smiley-ashamed004Kjenner jeg er litt frustrert :hungover:

Stoler dere på babyplans EL-tester? Kjenner på kroppen jeg har EL i dag pga smerter, men babyplan-testen viser kun en svak strek. Tok CB test og fikk smiletegn, som forventet. Har heldigvis lagt inn masse aksjer og har mulighet i dag og i helgen, men tror dette er siste gang jeg bruker babyplan.

Stoler dere på babyplans EL-tester? Kjenner på kroppen jeg har EL i dag pga smerter, men babyplan-testen viser kun en svak strek. Tok CB test og fikk smiletegn, som forventet. Har heldigvis lagt inn masse aksjer og har mulighet i dag og i helgen, men tror dette er siste gang jeg bruker babyplan.
Sniker. Jeg fikk mye svakere med BP eltest kontra makesure, så jeg bruker kun makesure :happy:

Last edited:
Har brukt bp sin eltester i halve denne og forje pp… men når jeg tok mk sin samtidig som bp sin
, så var mk sine mye bedre i svara sine.
Så jeg har gått over til mk sine tester :)

Hei hei! Har ventet på stigning på EL-tester, men alt er utrolig svakt og null stigning. I følge appene skal jeg ha eggløsning på mandag. Er jeg da for tidlig ute med testingen? Er det først i morgen jeg kan se stigning? Jeg sjekker også etter slim og prøver meg på å kjenne på livmortappen. Jeg forsøker å teste på ulike tidspunkter i løpet av dagen.

Ikke helt trygg på disse testingene merker jeg. Vi legger inn aksjer hver dag nå, så er sikret på den måten. Men jeg vil vite! Jeg kjenner ikke igjen kroppen min og symptomer etter MA i november. Før hadde jeg full oversikt pga symptomer, men nå er alt annerledes.

Ja, jeg er vanvittig utålmodig.

Håper det klaffer for oss alle

Hei hei! Har ventet på stigning på EL-tester, men alt er utrolig svakt og null stigning. I følge appene skal jeg ha eggløsning på mandag. Er jeg da for tidlig ute med testingen? Er det først i morgen jeg kan se stigning? Jeg sjekker også etter slim og prøver meg på å kjenne på livmortappen. Jeg forsøker å teste på ulike tidspunkter i løpet av dagen.

Ikke helt trygg på disse testingene merker jeg. Vi legger inn aksjer hver dag nå, så er sikret på den måten. Men jeg vil vite! Jeg kjenner ikke igjen kroppen min og symptomer etter MA i november. Før hadde jeg full oversikt pga symptomer, men nå er alt annerledes.

Skjønner deg godt. Hadde MA selv i august, og etter det har det ikke klaffet for oss. Veldig utålmodig, og blir oppgitt når testene virker så dårlig.

Hvis du ikke har mer enn svake streker og el på mandag hadde jeg hatt samleie annahver dag sånn at svømmerene rekker vokse seg litt sterkere først , de har en lang svømmetur foran seg .

Har lånt GRAVID boka på biblioteket, å der står det at det er lurt legge aksjer annahver dag Max treddehver dag .

kjenner igjen å være utolmodig ❤️

Jeg begynte teste denne pp dagen etter pms slutta , og første positive testen denne pp fikk jeg cd 6 så ny cd 9 men stigning fra cd 10 topp på morgenen cd 11 men el skulle ikke vært egentlig før cd 15.
Forje pp var toppen cd 17/18 og ny topp på cd 21.

Konklusjonen min da er at det er ikke for tidlig :p for det kan endre seg fort ..
men nå er jeg ei ordentlig testetøs :nailbiting:

Skjønner deg godt. Hadde MA selv i august, og etter det har det ikke klaffet for oss. Veldig utålmodig, og blir oppgitt når testene virker så dårlig.
Litt godt å høre at andre også er utålmodige og kanskje litt frustrerte. Takk for medfølelse og forståelse! Håper du har det ok etter MA? Jeg tok det veldig tungt og har fått hjelp av psykolog. Hjalp ikke at hun som tar over stillingen min på jobben har termin da jeg skulle hatt, det samme med kusinen min og rett før jul fikk jeg vite at jeg skulle bli tante. Det ble rett og slett for mange/for mye på en gang.

Men det går bra nå, endelig og heldig vis ☺️ nå vil jeg bare bli gravid igjen - selv om det heller ikke egentlig ga mersmak da jeg er supersensitiv på hormonendinger og ble kjempedårlig i uke 3 allerede. Kanskje det blir annerledes denne gangen? For nå er pmsen nemlig bare det, pms, ikke pmdd med depresjon og angst. Så noe godt kom det ut av det første svangerskapet.

Kanskje for mye deling, men hvis det kan hjelpe en person der ute å ikke føle seg så alene så er det verdt det ❤️

Hva gjør dere for å få deres dager til å gå fortere ??? Jeg har ikke så mye jeg gjør i hverdagen min så forumet har blitt min hverdag merker jg
Selv med full, ny jobb og hund så er jeg her inne alt for masse og tenker kun på testing går bare og venter og blir litt lammet rett og slett.

Bevegelse, en god bok og sosiale ting (kafé, besøk, telefonsamtale) kan kanskje hjelpe tiden med å gå? Utstilling? Bare noe jeg kom på i farta. Jeg graver meg også dypt ned i alle podcaster om temaene gravid, prøver o.l kanskje for mye, men elsker kunnskap og vil vite alt med en gang.

Er det flere som har opplevd eggløsningsslim etter antatt eggløsning? Tror eggløsning var i løpet av onsdag, men i dag opplevde jeg bittelitt eggløsningsslim. Kan det være forsinket eggløsning? Da har vi i så fall bommet totalt. :confused:

I går tok jeg babyplan og Make Sure sin el test på samme urin, babyplan ble fortere positiv enn Make Sure sin. Eggløsning i dag.

Litt godt å høre at andre også er utålmodige og kanskje litt frustrerte. Takk for medfølelse og forståelse! Håper du har det ok etter MA? Jeg tok det veldig tungt og har fått hjelp av psykolog. Hjalp ikke at hun som tar over stillingen min på jobben har termin da jeg skulle hatt, det samme med kusinen min og rett før jul fikk jeg vite at jeg skulle bli tante. Det ble rett og slett for mange/for mye på en gang.

Men det går bra nå, endelig og heldig vis ☺️ nå vil jeg bare bli gravid igjen - selv om det heller ikke egentlig ga mersmak da jeg er supersensitiv på hormonendinger og ble kjempedårlig i uke 3 allerede. Kanskje det blir annerledes denne gangen? For nå er pmsen nemlig bare det, pms, ikke pmdd med depresjon og angst. Så noe godt kom det ut av det første svangerskapet.

Kanskje for mye deling, men hvis det kan hjelpe en person der ute å ikke føle seg så alene så er det verdt det ❤️
Takk! Det går OK nå, men var vanskelig når det skjedde. Måtte i tillegg vente over en helg før jeg fikk time på sykehuset, og følte at fastlegen ikke prioriterte meg etter at det skjedde og jeg trengte time fort. Jeg føler også at alle rundt meg er gravide, og har kjent på at det har vært vanskelig å glede meg på deres vegne når de har fortalt om at de er gravide. Det er veldig vondt når man så klart vil være glad for andre. I tillegg er det vanskelig at det føles som veldig lang tid har gått nå uten å lykkes igjen. Krysser bare fingrene for at vi får det til igjen, og at ting går bedre neste gang :Heartred Det hjalp meg masse å lese om andre som har opplevd det samme, og samme med forumet her - at vi er flere som prøver og støtter hverandre.

Hva gjør dere for å få deres dager til å gå fortere ??? Jeg har ikke så mye jeg gjør i hverdagen min så forumet har blitt min hverdag merker jg
Sånn hadde jeg det med førstemann og, men med forsøk på andremann nå har jeg ikke tid :Heartpink frisk luft, lydbøker, podkast, trene, matlaging, kanskje ta et kurs? Håper det klaffer for deg snart, kan være utrolig krevende i en slik prosess og man kan fort bli oppslukt. Det tenker jeg er helt normalt!

Våknet nå og var så innmari kåt - haha! Tok en strimmeltest fra rfsu og digital fra CB. I går kveld testet jeg negativt på begge deler. Nå har jeg blinkende smilefjes på CB, men fortsatt negativ på strimmel. Så da er det bare å få med samboer på akjsesanking i løping av dagen. Bør vi da også legge aksjer i morgen også? Når er eggløsning mest sannsynlig? I morgen eller mandag? Litt forvirra her. Merker jeg blir stressa av at han fortsatt sover, haha, men vi har kanskje ikke så dårlig tid som jeg innbiller meg la jo inn aksjer på torsdag kveld også.

Jeg som jublet over at kroppen så ut til å være i rute etter SA. Jeg kan trykke ordene mine et vist sted :banghead: Nå er jeg på dag 5 med EL slim og EL smerter, men null utslag på EL tester og tempen kan heller ikke bekrefte at eggløsning har funnet sted. Normalt skulle jeg vært 2DPO nå...
Jeg nekter å bytte IKM gruppe... så nå får det egget se til å løsne!

Våknet nå og var så innmari kåt - haha! Tok en strimmeltest fra rfsu og digital fra CB. I går kveld testet jeg negativt på begge deler. Nå har jeg blinkende smilefjes på CB, men fortsatt negativ på strimmel. Så da er det bare å få med samboer på akjsesanking i løping av dagen. Bør vi da også legge aksjer i morgen også? Når er eggløsning mest sannsynlig? I morgen eller mandag? Litt forvirra her. Merker jeg blir stressa av at han fortsatt sover, haha, men vi har kanskje ikke så dårlig tid som jeg innbiller meg la jo inn aksjer på torsdag kveld også.
Leste nå at blinkende smilefjes er høy, ikke maksimal fertilitet. Ble kanskje litt vel gira da jeg endelig så noe positivt haha! Tester igjen i kveld og legger inn aksjer om han er gira i løpet av dagen.

Sånn hadde jeg det med førstemann og, men med forsøk på andremann nå har jeg ikke tid :Heartpink frisk luft, lydbøker, podkast, trene, matlaging, kanskje ta et kurs? Håper det klaffer for deg snart, kan være utrolig krevende i en slik prosess og man kan fort bli oppslukt. Det tenker jeg er helt normalt!
Selv med full, ny jobb og hund så er jeg her inne alt for masse og tenker kun på testing går bare og venter og blir litt lammet rett og slett.

Bevegelse, en god bok og sosiale ting (kafé, besøk, telefonsamtale) kan kanskje hjelpe tiden med å gå? Utstilling? Bare noe jeg kom på i farta. Jeg graver meg også dypt ned i alle podcaster om temaene gravid, prøver o.l kanskje for mye, men elsker kunnskap og vil vite alt med en gang.
Ja podcaster prøver jeg grave meg ned i, men jeg sovner bare.Har begynt med fiamantperling, vurderer begynne i koret eller korpset her og voksen trening i bassenget. Har ny valp så det får jo noe av tiden til å gå, men hun er så liten enda at hun sover endel enda, akkurat begynt å kunne gå 10 min turer et par ganger daglig :smiley-ashamed004 :Heartbigred Er ikke så mange som hilser på andre med hundene sine her og ingen hundeside på fb så hun kan få seg en venn… det er litt trist ..

Over til symptomer da , jeg har begynt å drømme mye, idag har jeg endelig :angelic: begynt å blø neseblod, lukter er sterkere, tisser oftere og tisset er nesten blankt uansett hvor konsentrert det er, trøttere, niplene er skikkelig såre det er forsåvidt melkekjertlene også . Noe de ikke var forje pp.
Er fortsatt ikke like kvalm for forje pp. Heldigvis.

Forje pp ble jo sannsynligvis kjemisk da samboer også rakk se 2 streker før den dalte å ble skyggestrek en goood stund .. er ca5 dpo nå, Ff fant el cd 11-13 Premom cd 10-12

Vet det er veldig tidlig å begynne testing … men bedre tidlig enn aldrig :smiley-ashamed004

Spent på hva monitor sier når jeg prøver den etterpå. , den har fortsatt ikke funnet peak og måler høy

Vedlegg

• IMG_1019.jpeg
    IMG_1019.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 39
Back
Topp