IKM uke 5❤️

Kanskje litt off-topic, men håper noen vet noe om dette. Har googlet, og finner ulike svar. Jeg har brukt mye Q10 (som kanskje kan forbedre eggkvalitet), men er det trygt å fortsette med Q10 etter positiv test? Min tanke er at det ikke kan skade, men kanskje jeg tar feil? Det skal forbedre energien i cellene blant annet.

Kanskje litt off-topic, men håper noen vet noe om dette. Har googlet, og finner ulike svar. Jeg har brukt mye Q10 (som kanskje kan forbedre eggkvalitet), men er det trygt å fortsette med Q10 etter positiv test? Min tanke er at det ikke kan skade, men kanskje jeg tar feil? Det skal forbedre energien i cellene blant annet.
Et raskt Google søk på q10 under graviditet sier man skal være forsiktig med det.

"Det finnes lite opplysninger i litteraturen vedrørende bruk av Q10 ved graviditet og amming. Grunnet hemodynamiske, bioenergiske og immunologiske effekter hos Q10 bør en være forsiktig med bruk av dette middel under graviditet (5)."

Mest sannsynlig fordi det ikke er forsket nok på det enda og de vet da ikke om evt påvirkning på fosterets utvikling. Personlig ville jeg da sluttet med det (så det skal jeg slutte med når jeg får positiv test).

Et raskt Google søk på q10 under graviditet sier man skal være forsiktig med det.

"Det finnes lite opplysninger i litteraturen vedrørende bruk av Q10 ved graviditet og amming. Grunnet hemodynamiske, bioenergiske og immunologiske effekter hos Q10 bør en være forsiktig med bruk av dette middel under graviditet (5)."

Mest sannsynlig fordi det ikke er forsket nok på det enda og de vet da ikke om evt påvirkning på fosterets utvikling. Personlig ville jeg da sluttet med det (så det skal jeg slutte med når jeg får positiv test).
Ja, er det jeg fant også da jeg søkte. Men fant også at noen mener det ikke fører til økt risiko. Tar en pause fra det. Er med blandede følelser, siden dette mest sannsynlig er kjemisk vil jeg ikke gå glipp av å forbedre de eggene som modnes neste gang, om det gir mening.

Ja, er det jeg fant også da jeg søkte. Men fant også at noen mener det ikke fører til økt risiko. Tar en pause fra det. Er med blandede følelser, siden dette mest sannsynlig er kjemisk vil jeg ikke gå glipp av å forbedre de eggene som modnes neste gang, om det gir mening.
Har du fått testet noe mer? Håper virkelig ikke det blir kjemisk på deg.. :Heartpink

Gratulerer til dere med pos test, måtte spira bli sittende hele veien! Og håper mange flere får sine spirer denne mnd :) For meg ble det TR igjen. Dette var en rar syklus, og blør ekstremt mye nå. Håper kroppen kommer seg tilbake dit den skal være snart, hadde ikke trodd at tidlig SA skulle påvirke så lenge. Men ikke så mye annet å gjøre enn å starte ny prøveperiode da!

12 dpo i dag og negativ test! Bare sett meg på ikke gravid.:happy: Litt spent på neste pp, da skal jeg igang med letrozol for første gang, det blir spennende å prøve noe nytt :joyful:

Hei! Dere som forteller at dere går på progesterol eller letrozol osv; kan dere si litt om hvorfor dere gjør det, og hvordan dere gikk frem for å få det? Beklager om det er dumt spørsmål, men lurer veldig da det virker som det er ganske vanlig her inne..

Jeg kan settes på gravid :D Så krysser jeg fingrene for at det går bra denne gangen :) De to øverste er tatt på morgenen og de to nederste er nylig tatt. 11 dpo/3+4.

Vedlegg

• IMG_2601.jpeg
    IMG_2601.jpeg
    553,7 KB · Visninger: 105
10-11 DPO i dag, blenda test i formiddag… Kjempeskuffa, men gir ikke opp håpet helt enda. :sorry:

Kikket på når jeg sist fikk en positiv test, og det var faktisk ca. 13 DPO. Men skal sies at jeg ikke testa 11 eller 12 DPO, den gangen, så kan jo være at de ville vært positive også.

Hei
Prøver å regne på hvor langt jeg har kommet i dpo. Fikk positiv el test både 20 og 21 januar. Når er det jeg regner fra? Har kjent symptomer som stikking på ene siden på magen og endel mensenmurringer. Men vil ikke ta gleden på forskudd så vurderer å vente til helgen med å teste men vet ikke om jeg klarer :p

Hei
Prøver å regne på hvor langt jeg har kommet i dpo. Fikk positiv el test både 20 og 21 januar. Når er det jeg regner fra? Har kjent symptomer som stikking på ene siden på magen og endel mensenmurringer. Men vil ikke ta gleden på forskudd så vurderer å vente til helgen med å teste men vet ikke om jeg klarer :p
1 dag med negativ test er 1 dpo :)

Hei
Altså 9 dpo :) legg inn i Premom appen . Så regner den for deg :hilarious:

Back
Topp