IKM uke 5❤️

Takk. Føler jo at jeg jinxer det hele ved å poste bilde av testen her. Er så redd for en ny kjemisk. Vet ikke om jeg tør teste igjen, eller når. Før pleide jeg kun å teste en gang, men etter alle disse kjemiske vet jeg at mye kan skje.
Kjenner meg igjen i følelsen ❤️ bekymringene stopper lissom ikke opp ved positiv test som jeg naivt tenkte før vi begynte å prøve. Jeg prøver å ta det ett steg av gangen, og nå har du heldigvis passert første steg: positiv test, det er jo en kjempegod start, mye er gjort! da må vi bare krysse fingrene og håpe at denne gangen så sitter den faktisk hele veien ❤️:hug003

Trist å lese, kjenner meg igjen. Prøvd i mer enn ett år nå, og etter å ha lest innlegget ditt får jeg nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg testet positivt nå. Men, det viser jo egentlig bare at man ikke må gi opp. Til slutt lykkes du. :Heartred Jeg har hatt minst tre kjemiske i fjor, og sannsynligvis blir vel denne det også. Men akkurat nå er jeg både glad og redd. Testen er kanskje litt for svak til å være 12DPO.
Glad på dine vegne ❤️ jeg har ikke begynt å blø enda. Jeg må fysisk inn å hente blod fra tappen .. tappen er ikke som den pleier være (jeg er tappetafser fra flere år tilbake så kjenner den egentlig ganske godt )
alt med denne pp har vært så rart .. og jeg pleier ha kraftig blødning fra start.. så iogmed skygger så er det kanskje et godt tegn ?? Tiden fra jeg merket blødningen til nå har gått SÅÅÅÅÅ sakte . Jeg går på do nesten hvert kvarter for å se om det blør .. men det var bare det ene do besøket . Og tisset for mye og drukket for mye til å ta en eneste test :rolleyes: Har ikke pms smerter . Hadde vondt i tappen ista .. og pms smerter når jeg så blødningen (placebosmerter sikkert)..

Og selvom det mulig ikke gikk for meg , blir jeg kjempe glad for at det kan gå for andre ❤️ og vertfall dere som har prøvd lenge! ❤️

Sniker.

Ser det er flere her inne som har vært gjennom SA :Heartred

Når begynte dere med EL-testing etter SA og tok det lang tid fra SA til positiv EL?
1 uke siden SA her i morgen, jeg spotter bare litt nå, graviditetstest er negativ. Burde jeg starte testing denne uken, eller drøye det 1-2 uker?
Jeg kan desværre ikke svare jeg heller .. det er flere år siden og siste så viste jeg ikke jeg var gravid før embryo var dødt.. og kroppen begynte skylle det ut en uke etter jeg skjønte det selv .. jeg hadde alle gravide tegn . Men testen var så svak. Så jeg fikk ul for å se . Men den ul fikk jeg 2 dager etter kroppen hadde kvitta seg med innhold :rolleyes: å da prøvde jeg ikke . Så jeg vet ikke når ting stabiliserte seg igjen

Glad på dine vegne ❤️ jeg har ikke begynt å blø enda. Jeg må fysisk inn å hente blod fra tappen .. tappen er ikke som den pleier være (jeg er tappetafser fra flere år tilbake så kjenner den egentlig ganske godt )
alt med denne pp har vært så rart .. og jeg pleier ha kraftig blødning fra start.. så iogmed skygger så er det kanskje et godt tegn ?? Tiden fra jeg merket blødningen til nå har gått SÅÅÅÅÅ sakte . Jeg går på do nesten hvert kvarter for å se om det blør .. men det var bare det ene do besøket . Og tisset for mye og drukket for mye til å ta en eneste test :rolleyes: Har ikke pms smerter . Hadde vondt i tappen ista .. og pms smerter når jeg så blødningen (placebosmerter sikkert)..

Og selvom det mulig ikke gikk for meg , blir jeg kjempe glad for at det kan gå for andre ❤️ og vertfall dere som har prøvd lenge! ❤️
Jeg fikk en test med knapt en skygge på fredag. Redigerte den for å få større kontrast og mørkere farger, og da så jeg noe svakt. Men tenkte det var falsk strek siden jeg hadde redigert fargen, men viste seg at det var starten på noe. Har fått skygger før også, uten at det ble noe sterkere. Så vanskelig å si for din del. Om blødningen ikke tar seg opp, så kanskje det er noe? Krysser fingrene. :Heartred

Jeg fikk en test med knapt en skygge på fredag. Redigerte den for å få større kontrast og mørkere farger, og da så jeg noe svakt. Men tenkte det var falsk strek siden jeg hadde redigert fargen, men viste seg at det var starten på noe. Har fått skygger før også, uten at det ble noe sterkere. Så vanskelig å si for din del. Om blødningen ikke tar seg opp, så kanskje det er noe? Krysser fingrene. :Heartred
Det er det jeg håper, med de skyggene jeg har hatt siste dagene .. så har jeg et håp . Og jeg har ikke redigert noe:hungry:Ser rapporter i Premom mener el var cd 16 . Og ff mener cd 16 er el dagen .. selvom beste topper var rundt cd 11.. så da vil jeg tru jeg bare er 10 dpo ?
Så da har jeg desværre kort lutalfase også på 10 dager .. :blackeye: samme syklus forje pp .. slitsomt å ikke vite hva som faktisk er el . Vi ringer legen imorgen for å få noe svar om blødningen tar seg opp ❤️ jeg føler meg så slem som er så negativ.. :inpain: vertfall når jeg var så forberedt på det !

10 dpo her i dag og helt blendahvite tester. Kjenner meg litt deppa, for har kjent smerter i korsryggen og bena i dag, og det gjorde jeg forrige måned også på cirka samme tid i syklusen. Da kom jo TR… lurer på, noen som først har fått positiv test på 12 dpo eller senere? Sist jeg var gravid hadde jeg negativ 10 dpo, og så positiv 11 dpo.

Det er det jeg håper, med de skyggene jeg har hatt siste dagene .. så har jeg et håp . Og jeg har ikke redigert noe:hungry:Ser rapporter i Premom mener el var cd 16 . Og ff mener cd 16 er el dagen .. selvom beste topper var rundt cd 11.. så da vil jeg tru jeg bare er 10 dpo ?
Så da har jeg desværre kort lutalfase også på 10 dager .. :blackeye: samme syklus forje pp .. slitsomt å ikke vite hva som faktisk er el . Vi ringer legen imorgen for å få noe svar om blødningen tar seg opp ❤️ jeg føler meg så slem som er så negativ.. :inpain: vertfall når jeg var så forberedt på det !
10dpo er veldig tidlig, så skygger er ikke uvanlig da vil jeg tro. Med kort lutealfase kan du vel spørre lege om å få lutinus/progesteron?

Sniker.

Ser det er flere her inne som har vært gjennom SA :Heartred

Når begynte dere med EL-testing etter SA og tok det lang tid fra SA til positiv EL?
1 uke siden SA her i morgen, jeg spotter bare litt nå, graviditetstest er negativ. Burde jeg starte testing denne uken, eller drøye det 1-2 uker?
Tror det er veldig individuelt. Jeg beregnet første blødningsdag i spontanaborten som CD1. Jeg begynte å teste på CD5. Litt for å sjekke at de sank etter aborten og litt fordi jeg ikke ante hvor lang tid det ville ta. Jeg fikk peak på CD14, to dager senere enn normalt bare. Hadde da EL på CD15.

Trist å lese, kjenner meg igjen. Prøvd i mer enn ett år nå, og etter å ha lest innlegget ditt får jeg nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg testet positivt nå. Men, det viser jo egentlig bare at man ikke må gi opp. Til slutt lykkes du. :Heartred Jeg har hatt minst tre kjemiske i fjor, og sannsynligvis blir vel denne det også. Men akkurat nå er jeg både glad og redd. Testen er kanskje litt for svak til å være 12DPO.
Den er jo så fin❤️ Ble skikkelig glad jeg nå❤️

Sitter her og gråter fordi jeg har fulgt med på stinablogg en stund på Snapchat og hun nå er gravid, og jeg sitter her med negativ test… vi har hatt så lik historie med å ha forsøkt så lenge, så det har vært en trøst å følge henne og ikke være alene i det… 1 år og 7 måneder har vi nå prøvd… dette er så ufattelig tøft, jeg forstår ikke hvordan vi til slutt skal ende opp med en baby.. føler ingen utenfra forstår hvor tøft dette er..

Det er vel bare ønsketenkning at jeg ser noe her…
IMG_6333.jpeg

Tar meg selv i å bli skuffet over at det heller ikke denne pp klaffet. Men egentlig burde jeg ikke bli skuffet over det med tanke på at det ble dårlig med aksjelegging. Håper snart det går vår vei og at det blir en liten baby ut av denne prøvingen. Neste pp blir det nok ikke noe særlig med aksjer da heller siden jeg og samboer er borte fra hverandre i vinterferien (og det er da jeg har el). Men men, vi får bare fortsette. Snart blir det vår tur og. Men jeg skal ikke klage, for jeg vet at mange av dere har gått igjennom både kjemisk, ma og sa.
Måtte bare få det ut :rolleyes:

Last edited:
Sitter her og gråter fordi jeg har fulgt med på stinablogg en stund på Snapchat og hun nå er gravid, og jeg sitter her med negativ test… vi har hatt så lik historie med å ha forsøkt så lenge, så det har vært en trøst å følge henne og ikke være alene i det… 1 år og 7 måneder har vi nå prøvd… dette er så ufattelig tøft, jeg forstår ikke hvordan vi til slutt skal ende opp med en baby.. føler ingen utenfra forstår hvor tøft dette er..
Jeg heier på dere:Heartred snart sitter det hos dere også!

Så fin strek :Heartred gi ett lite pip når du vil settes på gravid

Jeg må bare skrive litt jeg … jeg ble skikkelig lei meg .. mye mer lei meg en jeg hadde trudd jeg skulle bli altså . For jeg var så forberedt denne gangen på mensen ! Akkuratt for å ikke bli så skuffet :( men allikavel sitter jeg her med tårefylte øyne . Og spindelvev på puppene :shifty:
Mensen har ikke startet helt .. hadde litt lyse rosa eller no .. ikke blodrødt.. på papiret når jeg tørket meg for 1 time siden . Men nå må jeg fysisk inn å hente ut blod ved tappen .. håper sånn det er en festeblødning og ikke mensen! Kjenner jeg er litt motløs. Mannen min holder motet oppe for oss begge da❤️ han er kjempe støttende ❤️ det skal han virkelig ha ❤️
Jeg har også begynt å spotte idag. Akkurat som forrige syklus og akkurat 3 dager før IKM. Ble kjempeskuffet og har grått i dag. Vi har fått beskjed av legen med å vente med å prøve videre så dette var siste sjansen på en stund framover. Derfor ekstra vondt. Ingentibg blir som vi hadde tenkt, men jeg prøver å se mot fremtiden. En dag blir det vår tur og når vi endelig får en til så vet jeg at det blir akkurat den vi skulle ha og akkurat sånn det var ment å bli.

Jeg ønsker alle dere andre masse lykke til og håper virkelig det klaffer for alle her inne denne PP! Kanskje noen av oss ses igjen i senere IKM grupper, håper dere holder motet oppe ❤️

9dpo og hittil har jeg kjent murringer hver eneste dag. Humørsvigninger der jeg har grått av helt latterlige ting:D Korsryggen verker litt og jeg er usigelig sliten... Idag kjenner jeg at jeg har pupper, om det gir mening? De er ikke direkte ømme, men litt rareo_O Har to tenåringer fra før, og jeg husker pokker ikke hvordan symptombildet var med dem. Barn nr 1 brukte vi 19pp på, barn nr 2 ble jeg uplanlagt gravid med.
Ny mann nå. Vi skulle egentlig ikke ha barn, men så gir vi det et forsøk likevel:Heartbigred
Dette er PP1, direkte etter p-plasterslutt. Og jeg tenker jo at det skal litt til at det klaffer så kjapt. Men jeg føler meg så rar i kroppen:knegg: Har testet altfor tidlig. Nå skal jeg prøøøøve å vente til fredaglaughing4

Ønsker alle masse lykke til!

Last edited:
Back
Topp