IKM uke 5❤️

Tester du flere ganger om dagen når den begynner å nærme seg positiv?
Og det du skriver om temp litt senere, mener du at tempen din stiger før eggløsning?
Ja,tester 2-3 ganger om dagen, tempen stiger dagen etter positiv test. Irriterende nok får eg mange høy mn ikke positiv, disse er fra Tor,lørdag, søndag og i dag....bruker normal sine

Vedlegg

• Screenshot_20240118_204958_Photos.jpg
    Screenshot_20240118_204958_Photos.jpg
    684,2 KB · Visninger: 33
  • 20240122_213149.jpg
    20240122_213149.jpg
    783,3 KB · Visninger: 37
  • 20240121_182503.jpg
    20240121_182503.jpg
    594,9 KB · Visninger: 38
  • 20240120_162040.jpg
    20240120_162040.jpg
    673,9 KB · Visninger: 36
Hei igjen! Jeg har hatt smerter i natt og i dag, såpass at jeg måtte ta en Ibux. Det er ikke normalt for meg, men nå har ikke en eneste syklus etter MA vært normal da... men tenker det kan ha vært eggløsning jeg har fortsatt ikke fått noe positivt/peak på ELtester, så fortsetter å teste noen dager til. Jeg har bor alt ganske kort syklus (24-25 dager), men etter MA var det 28 og 27. er så frustrerende å ikke vite! Før kunne jeg kjenne alt og alt gikk superbra. Vi har lagt inn aksjer hver dag de siste tre dagene og nå er jeg så klar for en pause altså, kult med mer hygge enn vanlig, men det blir sårt (så ganske normalt å blø litt hvis man har kost seg litt for mye eller litt for voldsomt, men det gror veldig raskt igjen!). Fint at han pendler og jeg er alene til fredag - men dumt hvis eggløsning ikke har skjedd og vi bommer helt. Spennende å se hva som skjer. Jeg synes det er spennende å bli kjent med kroppen og sjekke med tester! Går det ikke denne gangen må jeg kanskje få meg termometer i tillegg?

Blir spennende neste uke! Jeg kjenner på alt av symptomer underveis og har tatt feil de siste to syklusene. Da jeg ble gravid i fjor høst merket jeg det lenge før noen positiv test og jeg har aldri vært gravid før det og jeg var bombesikker fra første stund. Jeg er sikker på jeg kjente implantasjonen også. Jeg ble kvalm og uggen og utslitt allerede uke 3 (jeg var ekstremt sensitiv på hormonendringer). Så jeg er spent på hva jeg kan evt kjenne denne gangen hvis det klaffer hva slags erfaringer har dere med symptomer? Jeg vet at det aller meste også bare kan være pms og ikm.

Spennende altså ! Ikke prøvd dem før . Mn måtte ha da posten sto stille og jeg så igår at det var begynt å bli øking igjen. men da får jeg testet de , virker til å ha godt med farge i seg men syntes strekene blir veldig blasse. Veeeeldig tynne strimler . Så er det 49 kr for 5 stk så er ikke så mye billigere egentlig :smiley-ashamed004

Det håper jeg også, men når jeg har hatt så dårlig tru denne pp, vil jeg beholde den dårlige trua litt til:angelic:

Nei den sier ikke stort da nei :depressed: men som mine forje pp, så hver gang jeg trudde el var så kom det pokkermeg ny positiv test , det som skremmer meg litt . For de pp har jeg hatt 3 topper .. nå har jeg bare hatt 2 :eek: men ff mener el har vært så da stoler jeg på den, nesten o_O

Ser på appen at når jeg hadde ca 0,5 forje pp, så fikk jeg svak strek .. så da kan jeg egentlig legge g tester på hylla til da . jeg klarer nokk ikke det, imorgen poster jeg nokk bilde av både el og g test til frokost :angelic:

hmm pulsmåling har jeg ikke tenkt på engang , hvordan funker det ? De første 5 dpo er så trege ❤️
Aha! Jamen da får du prøvd de og si :laughing002 er de tynnere enn bp sine? Ikke så veldig billig egentlig det da nei... Er en dyr hobby det her med testing :hilarious: blir spennende å se utviklingen hos deg da ☺️❤️

Hei igjen! Jeg har hatt smerter i natt og i dag, såpass at jeg måtte ta en Ibux. Det er ikke normalt for meg, men nå har ikke en eneste syklus etter MA vært normal da... men tenker det kan ha vært eggløsning jeg har fortsatt ikke fått noe positivt/peak på ELtester, så fortsetter å teste noen dager til. Jeg har bor alt ganske kort syklus (24-25 dager), men etter MA var det 28 og 27. er så frustrerende å ikke vite! Før kunne jeg kjenne alt og alt gikk superbra. Vi har lagt inn aksjer hver dag de siste tre dagene og nå er jeg så klar for en pause altså, kult med mer hygge enn vanlig, men det blir sårt (så ganske normalt å blø litt hvis man har kost seg litt for mye eller litt for voldsomt, men det gror veldig raskt igjen!). Fint at han pendler og jeg er alene til fredag - men dumt hvis eggløsning ikke har skjedd og vi bommer helt. Spennende å se hva som skjer. Jeg synes det er spennende å bli kjent med kroppen og sjekke med tester! Går det ikke denne gangen må jeg kanskje få meg termometer i tillegg?

Blir spennende neste uke! Jeg kjenner på alt av symptomer underveis og har tatt feil de siste to syklusene. Da jeg ble gravid i fjor høst merket jeg det lenge før noen positiv test og jeg har aldri vært gravid før det og jeg var bombesikker fra første stund. Jeg er sikker på jeg kjente implantasjonen også. Jeg ble kvalm og uggen og utslitt allerede uke 3 (jeg var ekstremt sensitiv på hormonendringer). Så jeg er spent på hva jeg kan evt kjenne denne gangen hvis det klaffer hva slags erfaringer har dere med symptomer? Jeg vet at det aller meste også bare kan være pms og ikm.
Uregelmessige sykluser er det mest frustrerende som finnes når man er prøver... Håper EL har skjedd og at dere har truffet fint ☺️ :love017 hos meg har det ofte skjedd at LH-testene aldri blir helt positive, men har hatt EL allikevel for har blitt gravid på de. Håper det er tilfellet for deg også selvom den ikke var 100% positiv ☺️

Kjenner meg igjen i det å bli litt frustrert ❤️ jeg annbefaler deg å bare begynne med termometer med en gang, kun forde første pp du bruker den så er det sikkert like mye rot som med alt annet når det er første gang , vertfall sånn det var for meg . Jeg har brukt en uke nå ca på å skjønne dette temping greiene og tempet feil i starten så ja , det er alltid noe . Så lurt å bli kjent med det før man begynner med det :bag:

men symptomer .. det er så opp å ned . Forje pp, fra ca 7 dpo kvalm, brakk meg av alt , neseblod, mista matlyst, vonde nipler en kveld, og sleit med å sove. Fra før el til 7 dpo elsmerter og mens murringer , men følte ikke på noe mer fra ca 9 dpo. Da var det som alt bare avtok.. bortsettfra kvalmen den var til lenge etter ikm.

Denne pp så har det ikke vært så mye egentlig . Før for noen dager siden, å vært sånn siden nipler er sykt såre , skikkelig andpusten , hvis jeg og samboer diskuterer noe så må jeg stoppe opp å trekke pusten forde jeg ikke får nokk luft . Nå har jeg mild astma da , men vi pleier å kunne diskutere uten at jeg må hive etter pusten :angelic: blødde neseblod en dag for et par dager siden . Og ekstremt kåt :smiley-ashamed004 akkuratt som om at el ikke har vært, men er påvei . Så er ryggen værre enn den pleier . Så er det skikkelig pms smerter .. vært siste 2 dagene .. innimellom kjennes det ut som jeg har en mark under huden ved livmor/eggstokkene.
Første pp var det veldig tydelige elsmerter . Men klarte bomme på el da å :laughing001

Vi har hatt vannlekkasje her idag . Så nå har vi stengt vannet og er skikkelig sliten da vi har hatt litt problemer med å bli enige etter kaoset som har vært etter vi flytta hit(med det nye huset altså). Da vi først var 5 dager uten varmt vann, også sleit vi med å få varmt vann til springen etter vi fikk varmt vann . Også må vi stenge vannet :arghh: jeg kjenner det er litt nokk nå :inpain:

Så hyggelig velkomst :love017 hmm kan høres ut som noe lignende ja! ❤️Eller at temp stigning nå betyr at den var og at det har klaffet? :nailbiting: hvor mange dpo hadde du vært hvis peaken stemte? Ville fortsatt å målt LH så ser du fort om den stiger dag for dag (=sannsynligvis gravid) eller om den synker til bunns igjen og at det var EL ☺️
Tør ikke tenke tanken enda at det kan ha klaffet:scared001Men skal fortsette å teste! Hvis eggløsning var dagen etter peak ville jeg vært 7dpo i dag. Tempen holdt seg oppe i dag også, så noe har skjedd i alle fall. Føler det er veldig vanskelig å si noe om dpo denne mnd dalaughing6

Hvilepulsen stiger når man er gravid. Mener jeg leste 10-15 slag mer i minuttet. Min øker typisk fra 60-65 til mellom 70 og 80 slag i minuttet når jeg er gravid. Jeg går med klokken hele tiden så den måler jo automatisk. Pulsen steg før testen var positiv. Men om det stemmer for alle vet jeg ikke.
WOW! gikk tilbake til mnd jeg ble gravid, og pulsen steg som du sa lenge før pos test! Den steg egentlig sammen med videre temp.stigning utover det jeg vanligvis har i lutealfasen. Så gøy å oppdage nytt tegn man kan følge med på!

Ja,tester 2-3 ganger om dagen, tempen stiger dagen etter positiv test. Irriterende nok får eg mange høy mn ikke positiv, disse er fra Tor,lørdag, søndag og i dag....bruker normal sine
Syns jo den siste ser mørkest ut. Jeg bruker app for hjelp til tolkning av testene, sparer meg for litt synsing :P

Glemte å teste når jeg våkner første gang inatt. Rakk spare urin i 2 timer før valpen vekte meg igjen. Men testen har hvite flekker på seg o.o ikke vært borti det før .
Pms smertene er mer senteret helt til nede i livmor og gått over til en trykkende/på en måte murrende smerte. Noenganger stikkende. Kanskje det er implantasjons smerter ? Hva vet jeg . Jeg skjønner ikke :angelic::smiley-ashamed004

Vedlegg

• IMG_1198.jpeg
    IMG_1198.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 46
Jeg får aldrig svar inne på :vi som temper . Så jeg spør her også
Inatt fikk jeg tempet til i 6 tiden . Jeg tar første temp når jeg tisser da også glemte jeg vekkerklokke kl 7 til tempen .
Men spm mitt er hvem av de tempene bør jeg gå etter ?
06.00 var tempen 36.3 men kl 07.30 var den 36.7 hvem av de skal jeg plotte inn ? I det siste har jeg skrive ene i ene appen og andre i ff . Men er det no fasit der ? Pleier tempe 7. men siden jeg nå våkner 04.30-0600 første gang så temper jeg da for å få den samenhengende søvnen før tempen

Kjenner meg igjen i det å bli litt frustrert ❤️ jeg annbefaler deg å bare begynne med termometer med en gang, kun forde første pp du bruker den så er det sikkert like mye rot som med alt annet når det er første gang , vertfall sånn det var for meg . Jeg har brukt en uke nå ca på å skjønne dette temping greiene og tempet feil i starten så ja , det er alltid noe . Så lurt å bli kjent med det før man begynner med det :bag:

men symptomer .. det er så opp å ned . Forje pp, fra ca 7 dpo kvalm, brakk meg av alt , neseblod, mista matlyst, vonde nipler en kveld, og sleit med å sove. Fra før el til 7 dpo elsmerter og mens murringer , men følte ikke på noe mer fra ca 9 dpo. Da var det som alt bare avtok.. bortsettfra kvalmen den var til lenge etter ikm.

Denne pp så har det ikke vært så mye egentlig . Før for noen dager siden, å vært sånn siden nipler er sykt såre , skikkelig andpusten , hvis jeg og samboer diskuterer noe så må jeg stoppe opp å trekke pusten forde jeg ikke får nokk luft . Nå har jeg mild astma da , men vi pleier å kunne diskutere uten at jeg må hive etter pusten :angelic: blødde neseblod en dag for et par dager siden . Og ekstremt kåt :smiley-ashamed004 akkuratt som om at el ikke har vært, men er påvei . Så er ryggen værre enn den pleier . Så er det skikkelig pms smerter .. vært siste 2 dagene .. innimellom kjennes det ut som jeg har en mark under huden ved livmor/eggstokkene.
Første pp var det veldig tydelige elsmerter . Men klarte bomme på el da å :laughing001

Vi har hatt vannlekkasje her idag . Så nå har vi stengt vannet og er skikkelig sliten da vi har hatt litt problemer med å bli enige etter kaoset som har vært etter vi flytta hit(med det nye huset altså). Da vi først var 5 dager uten varmt vann, også sleit vi med å få varmt vann til springen etter vi fikk varmt vann . Også må vi stenge vannet :arghh: jeg kjenner det er litt nokk nå :inpain:
Ånei! Er dere uten vann?? så kjedelig! Skal ikke være enkelt å flytte. Alltid noe som går galt, og en haug med diskusjoner om hva som er best. Håper det løser seg raskt!

Og symptomer er så vanskelig. Veldig irriterende at PMS og graviditet har samme symptomer!!!

Inatt fikk jeg tempet til i 6 tiden . Jeg tar første temp når jeg tisser da også glemte jeg vekkerklokke kl 7 til tempen .
06.00 var tempen 36.3 men kl 07.30 var den 36.7 hvem av de skal jeg plotte inn ? I det siste har jeg skrive ene i ene appen og andre i ff . Men er det no fasit der ? Pleier tempe 7. men siden jeg nå våkner 04.30-0600 første gang så temper jeg da for å få den samenhengende søvnen før tempen
Syns jeg hørte en gang at det er en kalkulator på nett et sted som konverterer tempen hvis man har tatt den på et annet tidspunkt enn vanlig. Men husker ikke hvor. Ingen av dem blir vel perfekt når den ene er på feil tid og den andre er uten sammenhengende søvn først, men tror kanskje jeg hadde gått for den første. Og så lagt inn kommentar på tidspunkt. men jeg er ingen ekspert!

Ånei! Er dere uten vann?? så kjedelig! Skal ikke være enkelt å flytte. Alltid noe som går galt, og en haug med diskusjoner om hva som er best. Håper det løser seg raskt!

Og symptomer er så vanskelig. Veldig irriterende at PMS og graviditet har samme symptomer!!!
Ja , første 5 dager uten varmt vann. Forde den varmetingen i varmtvannstanken var røket. Og huseiger tar ting som det passet han. Og de 2 første dagene hadde vi ikke komfyr oppå det så vi fikk ikke kokt vann engang . Så får vi varmt vann i tanken og dusjen etter mye om og men . Men så ryker det et rør . Så igår dusja gangen vår også (heldigvis yttergangen hvor vi ikke hadde noenting) men da måtte vi jo stenge krana . Så kommer en for å se på det idag . Huseiger både prøvde seg på at det var våt skyld og at vi skulle leve i 3 dager uten vann . Jeg tvang han til å sende noen idag om han ikke kunne komme selv . Vi kan ikke gå flere sager helt uten vann :banghead::arghh::eek: så nå venter vi på at sønnen hans skal komme å se på det :wideyed:

Ja jeg blir ikke klok på de symptomene .. eller noe egentlig eneste jeg blir klok på er, å ta testene mine :cool: det ække så vanskelig:laughing021

Jeg aner ikke, men tror jeg hadde gått for den første. Siden den var målt etter langvarig søvn. Men ingen ekspert

Jeg ville fortsatt som du gjør å plotte den ene i FF og den andre i premom. Er desverre ganske vanskelig å tempe med sånn søvn (hatt samme problem her med en ettåring i hus) men synes det høres ut som du gjør det bra. Fortsett sånn så ser du trendene etterhvert ☺️ (det viktigste er å se at den stiger etter EL)

WOW! gikk tilbake til mnd jeg ble gravid, og pulsen steg som du sa lenge før pos test! Den steg egentlig sammen med videre temp.stigning utover det jeg vanligvis har i lutealfasen. Så gøy å oppdage nytt tegn man kan følge med på!
Så gøy :) Alle tegn er gode tegn, og jeg synes det er kjekt med alt jeg kan følge med på. Det gjør ventetiden litt lettere

Back
Topp