IKM uke 46✨

Skjønner deg så utrolig godt, krysser alle fingre for at det går din vei. Dessverre så går det ikke vår vei denne gangen. Fikk svar på hCG test 2 i dag, den har sunket. Så da håper jeg at kroppen ordner opp selv og at det blir vår gang neste måned. Skal kun teste etter el neste periode, og ikke teste før jeg har gått 4 dager over IKM. Møtte egentlig veggen litt i dag, så trenger en pause. Henger meg med på IKM gruppe når jeg har fått blødning, men er redd det kan ta lang tid :( Synes prøvetiden er grotesk jeg. Masse, masse lykke til. Hold meg oppdatert på hvordan det går med deg. Håper virkelig alt er fint og at du har en frisk liten spire som kun har skremt deg litt unødvendig :Heartred
Jeg mistet nå i kveld. :sad010 Kan settes på TR.

Flaks at jeg hadde kjøpt bind tidligere i dag sånn i tilfelle, og at jeg var i nærheten av et toalett (unnskyld detaljene), for dette gikk fra null til hundre på sekunder! :hungover: Er ikke lenger tvil om at jeg har hatt en kjemisk... Ser ikke noe poeng med å teste før blødningen er over. Håper da jeg har flaks, og at ting er nullstilt.

Veldig leit å høre at det ikke går veien for deg heller. :( Håper du får blødning og ny syklus raskt. Det er overveldende og tøft å være prøvere. :sorry: Tror jeg også skal vente litt lenger med å teste for graviditet i neste PP. Mulig jeg kommer til å bruke progesteronstøtte også. Angrer litt nå på at jeg ikke brukte det i denne, men det ville sikkert ikke utgjort noen forskjell. Venter med å melde meg inn i en IKM-gruppe til jeg har funnet neste EL.

Jeg håper spiren sitter for mange av oss i neste PP. :smiley-angelic001

Er det sant? Shit så spennende.. har du bilder tilfeldigvis? Er dette som forvirrer meg, for jeg trodde det var mest førende hvor sensitive testene er- feks 10 kontra 25 osv.. men ser jo flere skriver at noen slår tidligere og senere ut uavhengig av det. Og hvor mange DPO var du da du testet?

disse er tatt samme dag

Vedlegg

• 190BA223-A86E-4E62-8987-61412EC2BD81.jpeg
    190BA223-A86E-4E62-8987-61412EC2BD81.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 122
Da unnet jeg meg en digital for å slippe å lure, og da lyste «ikke gravid» frekt mot meg. Så kommer nok TR i morgen med oppstart IVF. Satser på spiren sitter med litt hjelp <3 Gratulerer til alle med to fine streker :)

Da unnet jeg meg en digital for å slippe å lure, og da lyste «ikke gravid» frekt mot meg. Så kommer nok TR i morgen med oppstart IVF. Satser på spiren sitter med litt hjelp <3 Gratulerer til alle med to fine streker :)
Alt er mulig før TR kommer:love7

Ingen tegn til TR ennå, men bare negative tester. Så regner med EL var senere enn først antatt og at TR er rett rundt hjørnet.

Fikk kvalmebyge over meg når jeg var ute med hunden. Endte opp med do skålen som beste venn.
5 dager over, men negative tester innen forventet mens. Om jeg er så er det ikke langt jeg har kommet. 5 uker på tirsdag siden MA.

Jeg er maks forvirret... :confused:

Tok første digitale test 16/11, den sa "gravid 1-2". Så spottet jeg litt ved IKM, og gjorde det jeg i alle fall trodde (men egentlig tror fortsatt) var å miste i en kjemisk 19/11...

I dag, på CD 5, 23/11, tok jeg den eneste graviditetstesten jeg fortsatt hadde liggende, i håp om at den allerede skulle si "ikke gravid", evt. fortsatt det samme som sist gang, sånn for å få bekreftet at hcg hadde begynt å falle raskt, kanskje allerede til under 25, men nå sier den "gravid 2-3"... :eek:

Er det mulig hcg økte så mye i perioden 16. - 19. november at hcg-en ikke har klart å falle nok siden, sånn at det forklarer resultatet?
Evt. at dette er EXU (selv om jeg ikke har noen åpenbare tegn ennå), eller en eller annen komplikasjon, som at det er rester? (Men jeg var jo bare i uke 3+6 da jeg "mista"?).

Kjenner meg så redd for det bittelille håpet som vokser frem, om at det faktisk er en frisk spire inni der, som klamrer seg fast. For jeg har veldig liten tro på det alternativet.

Vedlegg

• IMG_20211123_060923.jpg
    IMG_20211123_060923.jpg
    449,3 KB · Visninger: 69
Last edited:
Alt er mulig. Men så lenge det er håp er det en sjanse for at spiren klamrer deg fast. Finnes jo også sånne solskinn historier. Masse lykke til videre!

Tok første digitale test 16/11, den sa "gravid 1-2". Så spottet jeg litt ved IKM, og gjorde det jeg i alle fall trodde (men egentlig tror fortsatt) var å miste i en kjemisk 19/11...

I dag, på CD 5, 23/11, tok jeg den eneste graviditetstesten jeg fortsatt hadde liggende, i håp om at den allerede skulle si "ikke gravid", evt. fortsatt det samme som sist gang, sånn for å få bekreftet at hcg hadde begynt å falle raskt, kanskje allerede til under 25, men nå sier den "gravid 2-3"... :eek:

Er det mulig hcg økte så mye i perioden 16. - 19. november at hcg-en ikke har klart å falle nok siden, sånn at det forklarer resultatet?
Evt. at dette er EXU (selv om jeg ikke har noen åpenbare tegn ennå), eller en eller annen komplikasjon, som at det er rester? (Men jeg var jo bare i uke 3+6 da jeg "mista"?).

Kjenner meg så redd for det bittelille håpet som vokser frem, om at det faktisk er en frisk spire inni der, som klamrer seg fast. For jeg har veldig liten tro på det alternativet.

Skjønner godt du er forvirret. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt til legen og målt hCG i blodet med en gang. Hos meg sank hCG nesten med en gang etter første blødning, og allerede 2 dager etterpå var testen negativ (minimal strek).
Blør du fortsatt? Har du blødd mye, eller bare spotting?
Skulle gjerne gitt deg en fasit - grusomt å ikke vite. Krysser alle fingre for at dette går bra likevel! :Heartpink

Tusen takk for svar, begge to. :Heartred
Da tar jeg meg en tur til legen for å måle hcg i morgen! :shy:
Jeg hadde spotting 18. og 19. november, frem til utpå kvelden 19. november, da det plutselig kom en overraskende svær mengde rødt på veldig kort tid, der jeg ville blødd gjennom alt hvis jeg ikke hadde kommet meg så raskt til toalettet (unnskyld detaljer). Etter det roet det seg raskt. Har bare hatt bittelitt brun spotting daglig etterpå, fortsatt pågående. Har vært småkvalm de siste to dagene, men ellers null og niks graviditetssymptomer. "Føler" meg ikke gravid lenger (dessverre).
Spent på hva legen sier... :nailbiting: Det blir vel sikkert to eller flere målinger av hcg på meg også.

Last edited:

Ta en hcg-måling hos legen du:happy:

Kom på at det hendte noe lignende med meg når jeg var gravid før nylig.
Noen år siden, men uansett... Jeg hadde nylig funnet ut at jeg var gravid, ikke
planlagt så. Hadde vært på butikken og det var vinter, løp til bussen da jeg plutselig
kjente noe varmt nedover beina. Trodde jeg hadde tisset på meg. Når jeg vel kommer
meg til bussholdeplassen, ser jeg blod på innsiden av lårene og kjenner jeg får panikk.
Ikke pratet jeg bra svensk da heller, så jeg prøvde og være rolig til jeg kom tilbake på
høyskolen. Gikk rett på rommet og så jeg hadde blødd igjennom alt, men ingen klumper eller smerter.
Hadde du noe av dette? Min panikk har alltid vært og miste gjennom SA eller MA. Men det skjedde
ikke den gangen. Det stoppet og blø etter en halvtime tror jeg, ringte legevakten og de mente at så lenge
jeg ikke hadde smerter eller klumper så gikk det bra. Endte i abort da det ikke passet pga studier og barnefaren
var ikke interessert. Masse lykke til!

Tusen takk for svar, begge to. :Heartred
Da tar jeg meg en tur til legen for å måle hcg i morgen! :shy:
Jeg hadde spotting 18. og 19. november, frem til utpå kvelden 19. november, da det plutselig kom en overraskende svær mengde rødt på veldig kort tid, der jeg ville blødd gjennom alt hvis jeg ikke hadde kommet meg så raskt til toalettet (unnskyld detaljer). Etter det roet det seg raskt. Har bare hatt bittelitt brun spotting daglig etterpå, fortsatt pågående. Har vært småkvalm de siste to dagene, men ellers null og niks graviditetssymptomer. "Føler" meg ikke gravid lenger (dessverre).
Spent på hva legen sier... :nailbiting: Det blir vel sikkert to eller flere målinger av hcg på meg også.

Hold oss informert om hvordan det går med deg :Heartred

Hold oss informert om hvordan det går med deg :Heartred
:Heartred
Da har jeg vært hos legen og tatt både blodprøve og hcg-prøve... Urinprøven var positiv. Var vel egentlig forventet, siden den digitale så ut som den gjorde i går. Skal ta ny blodprøve fredag. Kjenner det blir laaaaange dager frem til jeg får samlet svar på blodprøvene på mandag over telefon... :nailbiting:
Hvordan går det med deg? Er du i gang med ny PP? :love7

Back
Topp