IKM uke 44 ♥

Hvorfor velger dere og teste så lenge før IKM? Er det ikke bedre og teste på IKM eller rett før? Er det ikke Kjedelig og teste for tidlig og så bli skuffa når den ikke viser noe, også er det egentlig bare for tidlig?
Men Kanskje flere nøyer seg med at den KAN vise noe? :cat: Bare nysgjerrig.
I starten er man ivrig og testing er spennende. For mange er denne spenningen der hele tiden, og man bare ‘må’ teste så fort sjansen for å se noe på testen er der. Det blir vel og merke dyrt i lengden å kjøpe så mange tester… For min del synes jeg det er spennende å teste jevnlig. Men for mange kan det fort oppleves som et nederlag å få negativ på negativ test. Så personlig, hvis man ikke er innstilt på den negative testen, så vil jeg på ingen måte anbefale hyppig testing.

Jeg begynner testing 7 dpo. Men det blir med én test på morgningen, og dermed en ny morgningen etter. Bortkasta å teste flere ganger om dagen :hungover:

Ja, si det.. Har ikke noe gått svar på det. Er vel spenninga da.. Har ventet på pos test i 4 år nå. Jeg røk av en test i dag. Men nå har jeg kun 1 digital som jeg skal ta neste mandag.
Ja er vell spenninga. Krysser fingra for deg og positiv test veldig snart
I starten er man ivrig og testing er spennende. For mange er denne spenningen der hele tiden, og man bare ‘må’ teste så fort sjansen for å se noe på testen er der. Det blir vel og merke dyrt i lengden å kjøpe så mange tester… For min del synes jeg det er spennende å teste jevnlig. Men for mange kan det fort oppleves som et nederlag å få negativ på negativ test. Så personlig, hvis man ikke er innstilt på den negative testen, så vil jeg på ingen måte anbefale hyppig testing.

Jeg begynner testing 7 dpo. Men det blir med én test på morgningen, og dermed en ny morgningen etter. Bortkasta å teste flere ganger om dagen :hungover:
ja det blir fort veldig dyrt og teste så ofte og tidlig. Jeg for min del blir veldig skuffa av negativ test, og tenker heller og vente til tidligst 12DPO med og teste om jeg ikke har fått TR til da. Men mann er jo forskjellige DPO land går jo himla langsomt så forstår jo folk må ha noe og gjøre :love017 jeg synes jo CD land og EL testing er mye spennende, aldri har jeg gleda meg så mye til og stå opp for å jakte på den med El-tester :laughing025

Hvorfor velger dere og teste så lenge før IKM? Er det ikke bedre og teste på IKM eller rett før? Er det ikke Kjedelig og teste for tidlig og så bli skuffa når den ikke viser noe, også er det egentlig bare for tidlig?

Jeg er helt enig i at det sikkert er bedre å vente med å teste til rett før/på IKM. For min del handler det nok om at ønsket om positiv test er så stort, så når man hører og leser om andre som har fått positiv test 7-8-9 dpo, så blir man jo veldig spent på om det er noe på gang, og vil vite det så fort som mulig:angelic:
Men samtidig blir det jo unødvendig mange nedturer da:hungover:

Jeg er helt enig i at det sikkert er bedre å vente med å teste til rett før/på IKM. For min del handler det nok om at ønsket om positiv test er så stort, så når man hører og leser om andre som har fått positiv test 7-8-9 dpo, så blir man jo veldig spent på om det er noe på gang, og vil vite det så fort som mulig:angelic:
Men samtidig blir det jo unødvendig mange nedturer da:hungover:
Ja forstår absolutt den. Kjenner jo jeg er utålmodig selv, men blir dyrt og drive og teste. Vil heller vente til nær IKM og få en godt synlig test enn sånn: nja er en skygge der. Også få store forhåpninger. :cool:

Tester tidligst 8dpo fordi jeg ikke har prøvd så lenge (dermed ikke blitt dyrt enda), har fått postivt de to gangene jeg ble gravid (første resulterte i barn og andre var MA), fordi jeg har fått symptomer så tidlig og fordi jeg er utålmodig rett og slett :smiley-ashamed004

Tester tidligst 8dpo fordi jeg ikke har prøvd så lenge (dermed ikke blitt dyrt enda), har fått postivt de to gangene jeg ble gravid (første resulterte i barn og andre var MA), fordi jeg har fått symptomer så tidlig og fordi jeg er utålmodig rett og slett :smiley-ashamed004
Så spennende!! Hvor er du nå i DPO land?

Så spennende!! Hvor er du nå i DPO land?
3 eller 4 dpo. Vet ikke om jeg hadde EL 21. eller 22. Men føles mer som 4dpo iom at jeg har kjent at det har murret godt i livmoren idag. Håper bare at egget klarer å feste seg og utvikle seg til noe mer denne gangen.
Hva med deg? Du er vel nærmere testedag enn meg hvis jeg husker riktig :)

3 eller 4 dpo. Vet ikke om jeg hadde EL 21. eller 22. Men føles mer som 4dpo iom at jeg har kjent at det har murret godt i livmoren idag. Håper bare at egget klarer å feste seg og utvikle seg til noe mer denne gangen.
Hva med deg? Du er vel nærmere testedag enn meg hvis jeg husker riktig :)
Ifølge premom er jeg på 7DPO om noen minutt :cool: jeg tenker og ta en test på søndag på 12DPO. Sist kom TR den dagen så kanskje jeg ikke kommer så langt denne gangen heller :wtf: jeg føler meg ikke gravid så tror ikke det :confused: men har jo aldri vært gravid heller så vet jo ikke hvordan denne kroppen reagerer :p

spennende, lurer på hva G testen din sier i løpet av uka da :angelic:

Her kom det plutselig corona i hus så nå håper jeg egentlig ikke at spira sitter denne runden, det tror jeg bare fører til bekymring :(

Tester tidlig da gyn sa jeg skulle begynne med progesteron så fort testen var positiv og at de mest følsomme testene kunne slå ut helt fra 4-5 dager etter befruktning, har ikke testet før rundt 9 dpo tidligere :happy: kjenner kroppen godt (reagerer ekstremt på hormoner...) og en positiv test er kun en bekreftelse på hva jeg kjenner (godt å vite man ikke bare er gal:wacky:). Kjenner dermed ingen skuffelse når testene det negative, heller en glede over at jeg kjenner kroppen min.

Nå er jeg frustrert.. har enda ikke fått peak på EL test. Enten har jeg ikke klart å fange den eller så har ikke EL vært enda. Tidligere har jeg fått veldig tydelig EL test i et par dager :sorry: Åh, kan ikke bare kroppen fungere..

Kun 8 dpo men skimter no :) krysser fingrene for at det utvikler seg fremover. Kun 1pp, men… babylaging er tungt :wacky:

Vedlegg

• A60928EF-2953-4C2F-A5B4-3FF33003E03D.jpeg
    A60928EF-2953-4C2F-A5B4-3FF33003E03D.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 115
:happy
Tester tidlig da gyn sa jeg skulle begynne med progesteron så fort testen var positiv og at de mest følsomme testene kunne slå ut helt fra 4-5 dager etter befruktning, har ikke testet før rundt 9 dpo tidligere :happy: kjenner kroppen godt (reagerer ekstremt på hormoner...) og en positiv test er kun en bekreftelse på hva jeg kjenner (godt å vite man ikke bare er gal:wacky:). Kjenner dermed ingen skuffelse når testene det negative, heller en glede over at jeg kjenner kroppen min.
Hvilke tester har du som slår ut så tidlig? Spennende :cat: kjekt og kjenne kroppen sin så godt. :rolleyes:

Jeg tenkte å ta koronavaksine nr 2 i dag selv om jeg er i DPO-land :eek: det passer aldri å ta den, og med reisejobb og mye smitte nå så føler jeg at jeg må ta den :(:(:( er det veldig dumt å gjøre det når man er i dpo land?

6 DPO, coronasmittet og... festeblødning??
Smitte i heimen, samboer testet positivt på lørdag, jeg i går. Heldigvis bare lett forkjølelse på begge siden vi er fullvaksinerte begge to. Men i går hadde jeg noe stikninger og småkramper i livmora, og idag våknet jeg til litt (rettelse: MASSE) ferskenfarget utflod. Er jo helt sykt om det er nå kroppen skal klare å feste et egg.. :rolleyes:

Smitte i heimen, samboer testet positivt på lørdag, jeg i går. Heldigvis bare lett forkjølelse på begge siden vi er fullvaksinerte begge to. Men i går hadde jeg noe stikninger og småkramper i livmora, og idag våknet jeg til litt (rettelse: MASSE) ferskenfarget utflod. Er jo helt sykt om det er nå kroppen skal klare å feste et egg.. :rolleyes:
Jeg fikk rust/ferskenfarget utflod 7 DPO i en av mine graviditeter. Krysser fingrene for positiv test om 2-3 dager og at du blir rakst frisk ☺️

Huff da, masse god bedring til dere. Skjønner at det er dårlig tidspunkt å bli smittet på. Men håper det er en spire som klorer seg fast.

Jeg også hadde festeblødning ved sist graviditet. Krysser fingrene for deg :Heartpink Husk at Covid-19 er kun er en mer alvorlig form for influensa. Hvis du søker i Google, så står det at det er ingenting som tyder på at Covid fremprovoser spontanabort eller påvirker utviklingen til fosteret :)

Har også spotta idag på papiret, men det var ferskt blod . Gjorde også det forrige syklus og da kom TR 5 dager etterpå. Så utrolig skuffa :( håper det er festeblødning for din del :love2

6 dager til ikm, er så utrolig trøtt! Om det er pga graviditet eller hormontabeletter blir spennende å se sovna x 3 i går i flere timer. Å i dag også.

Back
Topp