IKM UKE 44 ♡

Ja jeg vet egentlig det :Heartbigred håper bare sånn. Har pco så er vanskeligere å bli gravid.
Jeg har (hadde?) også pco ♥️☺️ Har blitt gravid 3 ganger av meg selv- så har jeg stått på hormonspiral nå i 10,5 år, og plutselig når jeg tok den ut hadde jeg syklus på 28 dager og positive el tester hver mnd.. gyn sa at han ikke kunne se noen polycystiske ovarier forrige kontroll så ☺️
Jeg er også 8 dpo idag- og negativ test! Men ikke gitt opp håpet enda ♥️
 
Men nå blir det noen dagers testestopp
 
Jeg har (hadde?) også pco ♥️☺️ Har blitt gravid 3 ganger av meg selv- så har jeg stått på hormonspiral nå i 10,5 år, og plutselig når jeg tok den ut hadde jeg syklus på 28 dager og positive el tester hver mnd.. gyn sa at han ikke kunne se noen polycystiske ovarier forrige kontroll så ☺️
Jeg er også 8 dpo idag- og negativ test! Men ikke gitt opp håpet enda ♥️
Fantastisk! Jeg har blitt gravid to ganger siden mars. En SA med kraftige blødninger, og en MA oppdaget på ultralyd. MA var så ekkelt å gjennomgå at jeg vurderte å legge barneforsøk på hylla. Kroppen trodde den var gravid men hjertet hadde sluttet
 
Last edited:
Fantastisk! Jeg har blitt gravid to ganger siden mars. En SA med kraftige blødninger, og en MA oppdaget på ultralyd. MA var så ekkelt å gjennomgå at jeg vurderte å legge barnebøker på hylla. Kroppen trodde den var gravid men hjertet hadde sluttet
Så utrolig trist♥️ Vondt å høre! Men vet du, pco er ikke ensbetydende med at man ikke får barn- det tar noenganger bare litt lengre tid ♥️ jeg er sikker på at det klaffer for oss begge snart ☺️
Tenkte noen dagers stopp for min del også ☺️
 
Hva er symptomene på lavt stoffskifte? Jeg har nettopp tatt masse blodprøver (etter siste ammeperiode var over), og alt var tipp-topp der (sjekket vanlige ting som kolesterol, langvarig-blodsukker og vitaminer etc). Siden jeg er frisk ellers, og vi prøver på barn nr.6, kommer jeg ikke til å dra på noe utredning etc- for vet jo at kroppen funker som den skal:) I mitt tilfelle tenker jeg kanskje det er en kombinasjon av at jeg sluttet å amme for noen mnder siden, og først fikk EL tilbake noen uker etter ammeslutt, og at jeg alltid har pleid å ha EL sent i syklusen:rolleyes: Jeg er jo nå litt senere i syklusen enn det jeg pleier å ha EL, men det har skjedd før (ble gravid med nr.3 på CD27 i sin tid). Altså, hvis det ikke blir en gjentagende greie, så er det jo greit;) Har iaf lest at lengden fra TR til EL ikke har noe å si på eggkvaliteten etc, det er lengden på lutealfasen som er avgjørende, så får håpe at det klaffer når EL endelig kommer! :)

Hva ble veien videre for deg etter du fikk påvist lavt stoffskifte? Har du barn fra før? :)
Ok. Da sjekket du nok sikkert stoffskiftet også vil jeg tro. Lavt stoffskiftet gjør at alt i kroppen går mye treigere, deriblant også hormonproduksjon og utskillelse, og fører blant annet til uregelmessige og lange menstruasjonssykluser. Jeg har ikke barn fra før, men har hatt både MA i uke 10 og kjemiske nå i prøvetiden. Har begynt på medisiner for lavt stoffskiftet og skal gå til oppfølging av dette. Får også clomid (for å modne egg raskere), ovitrelle (for å få eggløsning tidligere enn jeg har fått de siste månedene) og tar crinone (progesteron) nå i dpo-land pga stoffskiftet gjorde at jeg også hadde korte lutealfaser på rundt 10 dager. Satser på at du som har 6 barn fra før bare har litt uregelmessige sykluser etter ammeslutt! Og hvis du da har hatt lange sykluser før også så tror jeg at jeg ville ventet litt med å utrede noe videre :happy: Masse lykke til!
 
Ok. Da sjekket du nok sikkert stoffskiftet også vil jeg tro. Lavt stoffskiftet gjør at alt i kroppen går mye treigere, deriblant også hormonproduksjon og utskillelse, og fører blant annet til uregelmessige og lange menstruasjonssykluser. Jeg har ikke barn fra før, men har hatt både MA i uke 10 og kjemiske nå i prøvetiden. Har begynt på medisiner for lavt stoffskiftet og skal gå til oppfølging av dette. Får også clomid (for å modne egg raskere), ovitrelle (for å få eggløsning tidligere enn jeg har fått de siste månedene) og tar crinone (progesteron) nå i dpo-land pga stoffskiftet gjorde at jeg også hadde korte lutealfaser på rundt 10 dager. Satser på at du som har 6 barn fra før bare har litt uregelmessige sykluser etter ammeslutt! Og hvis du da har hatt lange sykluser før også så tror jeg at jeg ville ventet litt med å utrede noe videre :happy: Masse lykke til!
Ja, det var en del medisiner! Håper det er det som skal til for deg da, og at spiren sitter snart :joyful::Heartred Vet du hva som var grunnen til at du fikk lavest stoffskifte? Hvordan merket du det?

Jeg har 5 barn fra før (yngste 1år, eldste 7år), så er ikke så lenge siden jeg var gravid heller, så regner ikke med at det plutselig ‘feiler’ meg noe nå:) Menmen- må jo bare være tålmodig her;) Har hatt sykluser på 35 og 38 dager etter ammeslutt, så spent på denne:wacky: Da jeg ble gravid første gangen hadde jeg hatt regelmessige sykluser på rundt 31-34 dager med el dag 18-21, men den syklusen jeg ble gravid var syklusen plutselig på nesten 60 dager! Jeg hoppet liksom over en TR før jeg fikk positiv test nesten 2 måneder etter forrige TR:wideyed: Så er ikke helt etter boka alltid, men blitt lett gravid hittil likevel! :p

Ønsker deg iaf masse lykke til! Håper det klaffer for deg nå:joyful::Heartred
 
Ja, det var en del medisiner! Håper det er det som skal til for deg da, og at spiren sitter snart :joyful::Heartred Vet du hva som var grunnen til at du fikk lavest stoffskifte? Hvordan merket du det?

Jeg har 5 barn fra før (yngste 1år, eldste 7år), så er ikke så lenge siden jeg var gravid heller, så regner ikke med at det plutselig ‘feiler’ meg noe nå:) Menmen- må jo bare være tålmodig her;) Har hatt sykluser på 35 og 38 dager etter ammeslutt, så spent på denne:wacky: Da jeg ble gravid første gangen hadde jeg hatt regelmessige sykluser på rundt 31-34 dager med el dag 18-21, men den syklusen jeg ble gravid var syklusen plutselig på nesten 60 dager! Jeg hoppet liksom over en TR før jeg fikk positiv test nesten 2 måneder etter forrige TR:wideyed: Så er ikke helt etter boka alltid, men blitt lett gravid hittil likevel! :p

Ønsker deg iaf masse lykke til! Håper det klaffer for deg nå:joyful::Heartred
Aner ikke hva som har forårsaket det, og merket ingen tegn på lavt stoffskifte selv, forutenom at menstruasjonssyklusene mine var helt på bærtur og at energinivået mitt kanskje var litt lavt. Gikk til gynekolog fordi jeg trodde det var noe galt med meg gynekologisk (pcos eller noe pga de rare ureg syklusene plutselig), og da sjekket han stoffskiftet da han syntes alt så fint ut. Var mye trøtt og sliten, men har tenkt at det har vært pga mye greier det siste året. Satser på spiren snart sitter for oss ❤️
 
Last edited:
Aner ikke hva som har forårsaket det, og merket ingen tegn på lavt stoffskifte selv, forutenom at menstruasjonssyklusene mine var helt på bærtur og at energinivået mitt kanskje var litt lavt. Gikk til gynekolog fordi jeg trodde det var noe galt med meg gynekologisk (pcos eller noe pga de rare ureg syklusene plutselig), og da sjekket han stoffskiftet da han syntes alt så fint ut. Var mye trøtt og sliten, men har tenkt at det har vært pga mye greier det siste året. Satser på spiren snart sitter for oss ❤️
Så bra du fant ut av det! Deilig når det finnes ‘løsninger’ på problemet:) Masse lykke til! Håper jeg ser en positiv test hos deg snart:joyful:
 
Har ikke turt å teste ennå, dpo 10 i dag. Kjenner konstante (men veldig svake) murringer i magen siden fredag, bak navlen, vi får se om det er baby eller PMS. :p
 
upload_2020-10-25_13-13-12.jpeg

10dpo :love7
 
Begynner å lure litt på om det kan ha klaffet alikevelo_O strekker i livmor da jeg hoster/nyser/ler/beveger meg brått innimellom. Jeg er små uggen og har begynt å få litt vondt i puppene. Tenker jeg skal driste med til en test i morgen 10/11 dpo:)
 
Begynner å lure litt på om det kan ha klaffet alikevelo_O strekker i livmor da jeg hoster/nyser/ler/beveger meg brått innimellom. Jeg er små uggen og har begynt å få litt vondt i puppene. Tenker jeg skal driste med til en test i morgen 10/11 dpo:)
Spennende!
 
Er det vanlig for deg? Jeg er frisk og har ikke Pcos eller noe sånt (har 5 barn fra før), men nå er jeg CD28 uten å ha hatt EL enda! Både tester og temper.. Har pleid å ha EL ganske sent- mellom CD20-25, men har skjedd at jeg har hatt CD27, men dette blir jo veldig sent! Vet du hva grunnen til det kan være? :rolleyes:

Jeg har PCOS og anovulasjon, sykluser uten medisiner er ofte på 200+ dager. Vi brukte IVF med frøkna.

Tenker du ikke trenger bekymre seg mht at du har 5 barn jeg, men tar prøvingen veldig lang tid kan du jo evt ta kontakt med gynekolog? :)
 
Jeg har de siste månedene hatt eggløsning dag 24-28. Trodde jeg var helt frisk, men har nå fått vite at jeg har lavt stoffskifte og begynt på medisiner for det. :happy: Kanskje dere også skulle sjekket stoffskiftet?

Jeg har PCOS/anovulasjon, så ikke uvanlig for meg :)
 
Jeg har PCOS/anovulasjon, så ikke uvanlig for meg :)
Jeg testet og fant el denne måneden. Hvilket jeg aldri gjør grunnet pco. Så håper det er et godt tegn :angelic: da jeg ble gravid var det cd 35
 
Back
Topp