IKM UKE 44 ♡

Jeg har PCOS og anovulasjon, sykluser uten medisiner er ofte på 200+ dager. Vi brukte IVF med frøkna.

Tenker du ikke trenger bekymre seg mht at du har 5 barn jeg, men tar prøvingen veldig lang tid kan du jo evt ta kontakt med gynekolog? :)
Så kjipt da, men bra det funker med medisiner! :joyful: Og så bra at det funket med IVF:Heartred

Hehe, nei, føler meg litt ‘teit’ som styrer så fælt selv her;) Hadde bare ikke trodd det skulle ‘ta tid’ denne gangen, så er litt frustrert:wacky: Siden dette er nr.6, kommer vi ikke til å søke noe hjelp. Det får gå på den naturlige måten, eller så skjer det ikke:) Menmen- gir ikke opp håpet her enda altså:rolleyes: Masse lykke til, til deg! Håper spiren sitter snart:Heartred
 
Så kjipt da, men bra det funker med medisiner! :joyful: Og så bra at det funket med IVF:Heartred

Hehe, nei, føler meg litt ‘teit’ som styrer så fælt selv her;) Hadde bare ikke trodd det skulle ‘ta tid’ denne gangen, så er litt frustrert:wacky: Siden dette er nr.6, kommer vi ikke til å søke noe hjelp. Det får gå på den naturlige måten, eller så skjer det ikke:) Menmen- gir ikke opp håpet her enda altså:rolleyes: Masse lykke til, til deg! Håper spiren sitter snart:Heartred

Vi trengte 4 egguttak, har ræva kvalitet også. Så håper det ikke er så lenge til vi får begynt prøve igjen (blir en pause) med IVF.

Og takk ❤️ Krysser fingrene for deg også :)
 
Hva er symptomene på lavt stoffskifte? Jeg har nettopp tatt masse blodprøver (etter siste ammeperiode var over), og alt var tipp-topp der (sjekket vanlige ting som kolesterol, langvarig-blodsukker og vitaminer etc). Siden jeg er frisk ellers, og vi prøver på barn nr.6, kommer jeg ikke til å dra på noe utredning etc- for vet jo at kroppen funker som den skal:) I mitt tilfelle tenker jeg kanskje det er en kombinasjon av at jeg sluttet å amme for noen mnder siden, og først fikk EL tilbake noen uker etter ammeslutt, og at jeg alltid har pleid å ha EL sent i syklusen:rolleyes: Jeg er jo nå litt senere i syklusen enn det jeg pleier å ha EL, men det har skjedd før (ble gravid med nr.3 på CD27 i sin tid). Altså, hvis det ikke blir en gjentagende greie, så er det jo greit;) Har iaf lest at lengden fra TR til EL ikke har noe å si på eggkvaliteten etc, det er lengden på lutealfasen som er avgjørende, så får håpe at det klaffer når EL endelig kommer! :)

Hva ble veien videre for deg etter du fikk påvist lavt stoffskifte? Har du barn fra før? :)
Jeg har lavt stoffskifte, eller ingen stoffskifte for å si det sånn siden jeg har fjernet skjoldbruskkjertelen. Jeg er medisinert på levaxin og blir fulgt opp tettere under svangerskapet da det er større fare for spontanabort hvis man ligger for lavt på medisinering. Øker dosen så snart jeg blir gravid og ellers er det som et vanlig svangerskap :) Men har hørt mange sliter med å bli gravide om de har problemer med stoffskifte så bare å ta en stoffskifte blodprøve hos legen. Har en frisk og fin ett-åring og prøver nå på nr 2 :happy:
 
Fantastisk! Jeg har blitt gravid to ganger siden mars. En SA med kraftige blødninger, og en MA oppdaget på ultralyd. MA var så ekkelt å gjennomgå at jeg vurderte å legge barneforsøk på hylla. Kroppen trodde den var gravid men hjertet hadde sluttet
Opplevde også en MA for noen mnd siden. Ikke noe pleier opplevelse nei!!
 
upload_2020-10-25_22-7-47.jpeg

kan settes på gravid :Heartpink
 
Ser ut til at det kan bli julibaby på oss :Heartred
 

Vedlegg

  • 41A6E721-4419-496F-96D7-061A9324F76E.jpeg
    41A6E721-4419-496F-96D7-061A9324F76E.jpeg
    16 KB · Visninger: 102
Dette er uka vår - satser ig håper på mange positive tester her denne uka :hello2:hello2

9 DPO og kjenner mensmurring i magen. Tror ikke det lover godt. Men tempen er fortsatt høy.

ble først veldig negativ, men kom må på at fleste pp fikk jeg mensmurring, de to andre hadde jeg ikke noe særlig til mensmurringer.

Så da velger jeg å tenke at dette verken er positivt eller negativt. Spennende uke :hello2
 
Prøver å ikke ta helt av, men denne er sterkere så nå er jeg spent på testen imorgen:nailbiting::nailbiting:
 

Vedlegg

  • IMG_20201026_072805.jpg
    IMG_20201026_072805.jpg
    29,8 KB · Visninger: 131
10/11 dpo idag. Symptomene er blitt enda sterkere, og jeg bruker ikke være sånn før tante rød.. men testen var blenda :( så skuffet ..

B1ECFD00-08F1-42E1-BF43-0353DB72B802.jpeg
 
Folkens, jeg trenger tydehjelp som ALDRI før. Vi har prøvd i over 1 1/2 år og jeg har aldri i mitt liv verken vært uønsket gravid, kjemisk eller noe som helst. Vi står nå i kø på ivf i Porsgrunn.
Fikk knallpositiv el-test 14.oktober og tok denne her i dag i påvente av mensen. Det er en tidligtest fra Babyplan. Jeg skimter en strek, men regner med det er feil på testen kanskje. Kjennes ut som mensen kommer. dere med erfaring, ser dette ut som denne såkalte skyggestreken jeg har hørt så mye om?
 

Vedlegg

  • 4623E750-4B6D-4E7F-A2B2-89BB6E51FBEE.jpeg
    4623E750-4B6D-4E7F-A2B2-89BB6E51FBEE.jpeg
    29,8 KB · Visninger: 127
Folkens, jeg trenger tydehjelp som ALDRI før. Vi har prøvd i over 1 1/2 år og jeg har aldri i mitt liv verken vært uønsket gravid, kjemisk eller noe som helst. Vi står nå i kø på ivf i Porsgrunn.
Fikk knallpositiv el-test 14.oktober og tok denne her i dag i påvente av mensen. Det er en tidligtest fra Babyplan. Jeg skimter en strek, men regner med det er feil på testen kanskje. Kjennes ut som mensen kommer. dere med erfaring, ser dette ut som denne såkalte skyggestreken jeg har hørt så mye om?
Er streken rosa? Den vises jo veldig godt! :woot:
 
Jeg syns det var så vanskelig å si, siden den var så svak. Jeg tror jeg må Google hvordan ren skyggestrek ser ut. Haha! Evt vente til i morgen og se om streken er sterkere. Men Google høres best ut :rolleyes:
Du må oppdatere når du finner ut mer. Så spennende! :nailbiting:
 
Folkens, jeg trenger tydehjelp som ALDRI før. Vi har prøvd i over 1 1/2 år og jeg har aldri i mitt liv verken vært uønsket gravid, kjemisk eller noe som helst. Vi står nå i kø på ivf i Porsgrunn.
Fikk knallpositiv el-test 14.oktober og tok denne her i dag i påvente av mensen. Det er en tidligtest fra Babyplan. Jeg skimter en strek, men regner med det er feil på testen kanskje. Kjennes ut som mensen kommer. dere med erfaring, ser dette ut som denne såkalte skyggestreken jeg har hørt så mye om?
Jeg synes det er veldig lett å se streken i hvert fall, så krysser fingrene for at det er babystrek! :Heartred
 
Back
Topp