IKM UKE 44 ♡

Har testet flere dager for å se når ovitrellen går ut av kroppen, men får fortsatt streker 9 dpo, 10 dager etter ovitrelle. Spent på om streken forsvinner eller om den blir sterkere i dagene fremover! :happy:
Hva er ovitrelle?? :angelic:
 
Hva er ovitrelle?? :angelic:
Eggløsningssprøyte. Jeg tar den når jeg får positiv eggløsningstest:) den inneholder HCG, så den gir utslag på graviditetstester. Den skal egentlig være ut av kroppen etter 10 dager, men det ser ut som den sitter i litt lengre til meg...
 
7 DPO og i dag har jeg hatt litt kramper i magen. De siste to pp kjente jeg ingen ting før mens mom, men gjorde det første pp.

spent på om dette er pms-symptom eller om det kan være baby. Har egentlig lite tro på denne pp, men vi får se :happy:
 
Har du snakket med legen om dette? Jeg hadde 9-10 dager og ba om progesterontilskudd nettopp av den grunnen. Ble gravid 2 pp vi brukte det sist!
Nei, har ikke det. Får se det an litt til først tenker seg, og ser om det normaliserer seg. Har aldri pleid å ha det før ser du.
 
Merker det iallefall er hormoner i omløp i kroppen. Har hatt ganske mye smerter i bekkenet de 3 siste dagene og lyske på høyre side. Kan være mensen, men håper ikke det. Siste svangerskapet kom bekkenplagene før positiv test og ble uutholdelig fra uke 20 (krykkeavhengi). Så ja, håper jo det ikke er mensen, men håper heller ikke at neste gang skal bli like ille:rolleyes:
Andre symptomer er heftige blodårer i bryst og brystkasse, daglige menssmerter siden mandag, sier flere ganger: nå blør jeg, helt sikkert! Men er bare utflod (sorry detaljer).
Tror derimot testene tatt tidligere var skyggestreker, får liksom ikke noe forhåpninger av testen tatt i ettertid. Tror jeg er 8/9 dpo...
 

Vedlegg

  • IMG_20201024_211136.jpg
    IMG_20201024_211136.jpg
    17,5 KB · Visninger: 108
Om du vet når du hadde eggløsning blir det antall dager etter det! Jeg hadde eggløsning forrige søndag så er 6 dpo i dag :happy:
12 dpo når jeg tok testen :) pleier vanligvis ikke teste så tidlig, i mitt første svangerskap slo ikke testen ut før en god stund etter forventet mensen :happy:
 
Jeg har fortsatt ikke fått EL på dag 30..
 
Jeg har fortsatt ikke fått EL på dag 30..
Er det vanlig for deg? Jeg er frisk og har ikke Pcos eller noe sånt (har 5 barn fra før), men nå er jeg CD28 uten å ha hatt EL enda! Både tester og temper.. Har pleid å ha EL ganske sent- mellom CD20-25, men har skjedd at jeg har hatt CD27, men dette blir jo veldig sent! Vet du hva grunnen til det kan være? :rolleyes:
 
Er det vanlig for deg? Jeg er frisk og har ikke Pcos eller noe sånt (har 5 barn fra før), men nå er jeg CD28 uten å ha hatt EL enda! Både tester og temper.. Har pleid å ha EL ganske sent- mellom CD20-25, men har skjedd at jeg har hatt CD27, men dette blir jo veldig sent! Vet du hva grunnen til det kan være? :rolleyes:
Jeg har de siste månedene hatt eggløsning dag 24-28. Trodde jeg var helt frisk, men har nå fått vite at jeg har lavt stoffskifte og begynt på medisiner for det. :happy: Kanskje dere også skulle sjekket stoffskiftet?
 
Jeg har de siste månedene hatt eggløsning dag 24-28. Trodde jeg var helt frisk, men har nå fått vite at jeg har lavt stoffskifte og begynt på medisiner for det. :happy: Kanskje dere også skulle sjekket stoffskiftet?
Hva er symptomene på lavt stoffskifte? Jeg har nettopp tatt masse blodprøver (etter siste ammeperiode var over), og alt var tipp-topp der (sjekket vanlige ting som kolesterol, langvarig-blodsukker og vitaminer etc). Siden jeg er frisk ellers, og vi prøver på barn nr.6, kommer jeg ikke til å dra på noe utredning etc- for vet jo at kroppen funker som den skal:) I mitt tilfelle tenker jeg kanskje det er en kombinasjon av at jeg sluttet å amme for noen mnder siden, og først fikk EL tilbake noen uker etter ammeslutt, og at jeg alltid har pleid å ha EL sent i syklusen:rolleyes: Jeg er jo nå litt senere i syklusen enn det jeg pleier å ha EL, men det har skjedd før (ble gravid med nr.3 på CD27 i sin tid). Altså, hvis det ikke blir en gjentagende greie, så er det jo greit;) Har iaf lest at lengden fra TR til EL ikke har noe å si på eggkvaliteten etc, det er lengden på lutealfasen som er avgjørende, så får håpe at det klaffer når EL endelig kommer! :)

Hva ble veien videre for deg etter du fikk påvist lavt stoffskifte? Har du barn fra før? :)
 
Blenda test i dag også 8/9 dpo
 
Back
Topp