IKM UKE 44 ♡

Negativ babyplan tidligtest nå på morgenen, 10dpo. Kjenner jeg begynner å miste litt håpet denne prøveperioden også. Men samtidig så har jeg et ørlite håp, da eggløsningen kun er beregnet på en app, har aldri brukt eggløsningstester. Så den kan jo ha vært en annen dag enn hva appen sier :wacky:
 
Negativ babyplan tidligtest nå på morgenen, 10dpo. Kjenner jeg begynner å miste litt håpet denne prøveperioden også. Men samtidig så har jeg et ørlite håp, da eggløsningen kun er beregnet på en app, har aldri brukt eggløsningstester. Så den kan jo ha vært en annen dag enn hva appen sier :wacky:

Sist jeg var gravid hadde jeg blendahvit test 12dpo, positiv 14dpo :)
 
Negativ babyplan tidligtest nå på morgenen, 10dpo. Kjenner jeg begynner å miste litt håpet denne prøveperioden også. Men samtidig så har jeg et ørlite håp, da eggløsningen kun er beregnet på en app, har aldri brukt eggløsningstester. Så den kan jo ha vært en annen dag enn hva appen sier :wacky:
Det er ikke over før tanta kommer :happy:
 
Nå begynner mange å teste og det er lett å henge seg opp i at det ser ut som mange tester positivt så tidlig. Jeg skjønner frustrasjonen.

men jeg vil bare dele noen opplysninger, som kanskje er trøstende:
- i følge nhi (norsk side) festes egget mellom 5 til 7 DPO
- men i følge de fleste internasjonale kilder jeg har funnet festes egget mellom 6 og 12 DPO, hvorav 8 til 10 er vanligst (med 9 DPO som den med aller flest).
- etter at egget fester seg tar det gjerne minst 48 timer før det er nok hcg til at det kan gi utslag

Noen delte vel lenken tidligere, men jeg deler den igjen:
https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=10
Sense viser 10 DPO, men det kan dere justere lengre ned på siden.

Lykke til alle sammen - håpet er ikke ute før stygge tanta kommer :Heartred
 
Nå begynner mange å teste og det er lett å henge seg opp i at det ser ut som mange tester positivt så tidlig. Jeg skjønner frustrasjonen.

men jeg vil bare dele noen opplysninger, som kanskje er trøstende:
- i følge nhi (norsk side) festes egget mellom 5 til 7 DPO
- men i følge de fleste internasjonale kilder jeg har funnet festes egget mellom 6 og 12 DPO, hvorav 8 til 10 er vanligst (med 9 DPO som den med aller flest).
- etter at egget fester seg tar det gjerne minst 48 timer før det er nok hcg til at det kan gi utslag

Noen delte vel lenken tidligere, men jeg deler den igjen:
https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=10
Sense viser 10 DPO, men det kan dere justere lengre ned på siden.

Lykke til alle sammen - håpet er ikke ute før stygge tanta kommer :Heartred

åå tusen takk for oppløftende svar:) Man leser jo overalt om de som får positiv helt ned til 7 dpo, så derfor blir man vel litt motløs når to streker ikke dukker opp like tidlig:rolleyes:
 
åå tusen takk for oppløftende svar:) Man leser jo overalt om de som får positiv helt ned til 7 dpo, så derfor blir man vel litt motløs når to streker ikke dukker opp like tidlig:rolleyes:
Jeg skjønner deg så veldig godt :happy: det er veldig lett å fokusere på det, derfor er jeg veldig glad i å lese de statistikkene selv.

Ofte (jeg skal ikke si alltid) så har nok folk hatt el tidligere enn man trodde dersom man tester positivt 6 og 7 DPO.

Jeg krysser fingrene for at du om noen dager står med positiv test :smiley-bounce016
 
Tror nok testen min i går var en skygge. Tok samme test i dag og en strimmel men begge var blenda:sad010
Føler med deg.. hadde positiv strimmel igår, og en antydning til strek på clearblue. Idag var det ingen antydning til strek på clearblue :( masse lykke til :)
 
6 dpo og dagene snegler seg avgårde..... tok en test i dag og den var som forventet negativ. (Tester tidlig for å starte med Lutinus ved eventuell positiv test)
Krysser fingra for at spiren har klorer seg fast.
 
Blenda her også. 6/7 DPO
Håper vi alle blir gravide
 
Tappen er forresten høyt og vendt bakover
 
Tappen er forresten høyt og vendt bakover
Dette er helt nytt for meg, jeg har lest her at flere kjenner at tappen er høyt eller lavt, osv. Blir det lav når tr er på vei??? Hvordan vet man hvor høyt eller lavt den er? Da regner jeg med at man må sammenligne med seg selv ila en hel periode... eller?
 
Dette er helt nytt for meg, jeg har lest her at flere kjenner at tappen er høyt eller lavt, osv. Blir det lav når tr er på vei??? Hvordan vet man hvor høyt eller lavt den er? Da regner jeg med at man må sammenligne med seg selv ila en hel periode... eller?


Her står det litt om tappen gjennom syklusen.

http://www.syklus.info/livmortappen/tappen-gjennom-syklusen/

det er sikkert forskjellig fra person til person, men når min er høy så er det såvidt jeg klarer å nå den, og når den er lav ligger den 1-2cm innenfor skjedeåpningen.
Det er vanskelig å vite hva som er hva om du ikke er kjent med tappen din gjennom en syklus, og at du kjenner til ca samme tidspunkt i ca samme «stilling» (feks sittende på toalettet).
 
Dagens
 

Vedlegg

  • A744D4FE-10DE-47B1-8BE2-69248E86C439.jpeg
    A744D4FE-10DE-47B1-8BE2-69248E86C439.jpeg
    14,4 KB · Visninger: 120
6 dpo og dagene snegler seg avgårde..... tok en test i dag og den var som forventet negativ. (Tester tidlig for å starte med Lutinus ved eventuell positiv test)
Krysser fingra for at spiren har klorer seg fast.
Kan jeg spørre hvorfor du skal starte med Lutinus ved positiv test? Jeg har kort lutealfase og fikk beskjed om å begynne på Lutinus to dager etter el :) Men det finnes kanskje flere grunner til å ta Lutinus?
 
Kan jeg spørre hvorfor du skal starte med Lutinus ved positiv test? Jeg har kort lutealfase og fikk beskjed om å begynne på Lutinus to dager etter el :) Men det finnes kanskje flere grunner til å ta Lutinus?
Har nettopp hatt 2 MA (med spontan graviditet) så teorien er at jeg har lite progrestron. Når jeg gjennomgår IVF så starter jeg også 2 dager etter eggløsning. Men Lutinus gjør at min mens uteblir fram til jeg slutter på tablettene. Så om jeg ikke får positiv test nå (på spontan graviditet) så vil jeg heller ikke utsette IVF forsøket jeg kan få før jul. Om jeg startet 2 dager etter el så hadde jeg måtte ventet slutten av januar før oppstart IVF.
 
Back
Topp