*** IKM uke 42! ***

Positiv EL test i dag. Bruker CB (de med smilefjes).

Sist pp så fikk jeg smilefjes to dager på rad, da er vel egentlig EL på den andre positive dagen da? Ser de var diskutert noe lignende over her. Må lese det litt nøyere når jeg er ferdig på jobb.

Det er innen 48 timer etter positiv test, så du har mest sannsynlig EL i dag eller i morgen. Noen får positive tester mange dager på rad, at kroppen jobber med å slippe egget. :) Det er vanskelig å si nøyaktig EL dag om du ikke temper, men du burde hvert fall humpe. :p

Vanligvis har man eggløsning en liten stund etter LH-toppen, så derfor pleier man forenklet å si at du har eggløsning dagen etter positiv EL-test og at du er 1 dpo 2 dager etter positiv EL-test. Men så er ikke testene dine heelt positive da, så enten har du hatt en svak LH-topp, eller så har bare kroppen prøvd å få til LH-toppen, eller så er det fordi du tester på morgenurin så du ikke får med den høyeste delen av LH-toppen din. Du får vente og se hva som skjer med tempen de neste dagene. Mandag og søndag er nok for tidlig for at det har holdt frem til eggløsning i dag, onsdag kan holde, men om dere har mulighet i løpet av dagen i dag så er jo ikke det så dumt i tilfelle i dag er dagen. :) Happy humping! :D

Jeg får forresten vanligvis bare 1 helt positiv test, men 1 eller 2 neeesten positive (dagen før og av og til også dagen etter). Forrige syklus hadde jeg eggløsning samme dag som jeg hadde en knall positiv test, det viste seg ved tempen min. Da hadde jeg hatt en neeesten positiv test dagen før og så fikk jeg da som sagt knall positiv selve EL-dagen og neesten positiv dagen etter. Jeg er ganske sikker på at denne gangen er EL i dag og jeg hadde jo min knall-positive test i går (dagen før EL), for i dag har jeg åpen livmortapp og den var lukket da jeg la meg i går, og jeg har veldig vondt i høyre side av magen nå. Så nå håper jeg den holder seg åpen til mannen kommer hjem fra jobb. :p Jeg regner med at EL-testen etterpå er negativ, men den ser sikkert neeesten positiv ut. :)
Jeg testa med morgenurib ja. Tror jeg hadde eggløaning igår, for jeg hadde syke smerter i venstre eggstokk både onsd og torsdag. Ikke noe særlig i dag. Tror testene er ganske positive? Siden teststreken kom opp før kontrollstreken. De så like sterke ut når jeg så på de hjemme :-) Håper vertfall de e positive, hvis ikke har jeg jo ikke eggløsning :/ Men kan det virkelig gjøre så vondt uten at jeg har eggløsning? Føltes liksom ut som 100 egg som løsna. Haha :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg testa med morgenurib ja. Tror jeg hadde eggløaning igår, for jeg hadde syke smerter i venstre eggstokk både onsd og torsdag. Ikke noe særlig i dag. Tror testene er ganske positive? Siden teststreken kom opp før kontrollstreken. De så like sterke ut når jeg så på de hjemme :) Håper vertfall de e positive, hvis ikke har jeg jo ikke eggløsning :/ Men kan det virkelig gjøre så vondt uten at jeg har eggløsning? Føltes liksom ut som 100 egg som løsna. Haha :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hihi... Tja, jeg har hatt "menssmerter" i en uke nå, så jeg håper det er pga. eggløsning. :p Du kan som sagt ha fått testene sånn fordi du har tatt på morgenurin, at du har en litt høyere LH-konsentrasjon i blodet senere. Jeg ville nok tolket det som at du har hatt eggløsning dersom temperaturen din fortsetter å øke også. På bildet ditt ser ikke teststrekene sterkere ut enn kontrollstreken, det var derfor jeg tolket dem som negative, men siden de blir så mye svakere før og etter, og hvis temperaturen din også stiger så er det helt sikkert nå du har eggløsning. :) Jeg har veldig vondt på høyre side i dag, og nå er jeg blitt kvalm også, så da skjer det mye rart i magen. Jeg blir kvalm ved mensen også altså, så jeg mente ikke sånn svangerskapskvalme, mer at kroppen min reagerer på eggløsning! For nå er jeg helt uvel. :D Tolker det positivt og håper egentlig vi rekker å få lagt inn gyldige aksjer i ettermiddag.

Krysser fingrene for oss! Håper det blir mange positive tester om to uker. ;)

17. Her. Hadde ikke tenkt å prøve denne mnd, men det er vel ikke så ille å få junibaby så vi prøver likevel.

Gutt 11
Baby 14?

17. Her. Hadde ikke tenkt å prøve denne mnd, men det er vel ikke så ille å få junibaby så vi prøver likevel.

Gutt 11
Baby 14?

Kan fort bli julibaby med termin så sent i juni. ;) Jeg har satt deg opp, så krysser jeg fingrene for at dere får en juniskatt.

Dette var dagens EL-test, den sterkeste jeg har hatt hittil... Ingen EL i sikte på meg :( Det er en svak svak strek der, betyr det at jeg kanskje har bittelitt LH i urinen, eller kommer det slik strek uansett?

ImageUploadedByBV Forum1380885558.663720.jpg

Dette var dagens EL-test, den sterkeste jeg har hatt hittil... Ingen EL i sikte på meg :( Det er en svak svak strek der, betyr det at jeg kanskje har bittelitt LH i urinen, eller kommer det slik strek uansett?

Du har nok litt LH i urinen, vi har alltid litt LH, og stort sett så har de fleste av oss nok til at testen fanger det opp hele syklusen. Noen ganger har vi så lite at det ikke gir utslag på testen, men svake streker vil du nok ha på de aller fleste testene du tar.

Så utrolig kjedelig at testene ikke blir sterkere! Krysser fingrene for at du snart får sterkere strek - og det kan komme veldig brått altså! Jeg hadde nesten usynlig strek for 4 dager siden og veldig positiv i går. Negativ i dag og i forriggårs, men de er også neesten positive. Lettere å se på de som er tørre, dagens ligger nederst og er fortsatt ikke tørr.

20131004_132536.jpg

Dagens test

1380888486856.jpg

Positiv cd 12 og 13 og veldig negativ idag cd 14. Er jeg da 1dpo idag eller imorgen??

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013

Den er negativ. Du skal ha HELT like sterk eller sterkere strek altså, ikke neeesten. :) Du får nok positiv i morgen, eller du skulle hatt positiv i går om du ikke testet da? Jeg får den streken du viser der dagen før og dagen etter positiv test. Se på bildet jeg la ut istad med testene mine fra de siste dagene. Da ser du at den fra i går er veldig lik som din her. Og nå har sikkert testen din blitt tørr, og da ser du enda lettere at streken er svakere. Den ser litt "tynnere" ut og litt mer "skrøpelig" i rosafargen. I morgen regner jeg med å få en test som er lik som den du la ut der, siden jeg hadde en helt positiv i dag.

Jeg pleier å se det med en gang jeg tar testen, fordi når jeg dypper den i koppen så de gangene testen er positiv så er teststreken sterkere helt fra urinen når frem til testområdet, altså før kontrollstreken i det hele tatt har blitt våt. De gangene testen blir neesten positiv så pleier kontrollstreken å være tydeligst i starten. Ikke sikkert det er helt likt hos deg, men du kan jo se på det. Du må legge ut bilde av testen din i morgen også da, og husk å ta den på formiddagen (mellom 11-15) så du får med LH-toppen din! :D Lykke til!

Hmm! I dag var den helt blenda i halv femtiden på ettermiddagen.... Og forleden ettermiddag var den svakere enn i går. Enten har jeg missa LH-toppen, eller så har egget ombestemt seg og kravla opp og gjemt seg? :P

Da hadde vi litt sengekos i dag også. Håper virkelig det var eggløsning i går/idag, og at tempen fortsetter å stige. Hvis ikke tror jeg nokk jeg skal bestille time hos legen for å sjekke om jeg faktisk har eggløsning. Noen som vet når legen tar blodprøver for å sjekke om eggløsning finner sted? Eller bør jeg heller bestille time hos gynekolog? Har ikke vært hos gynekolog tidligere.

6 DPO i dag, IKM på mandagen i uke 42.
Merker at testlysten kommer snikende, men skal prøve å vente til tirsdag/onsdag.

Egentlig ikke så mye symptomer, men det er det også litt for tidlig til..

Lykke til jenter

Testlysten ja!!!! :D Når tenkte du å svi av første testen?

Jeg tror jeg er 1 dpo i dag. Mannen er invitert på guttetur helgen 1.-3. november, med fare for avreise 31. oktober. Jeg regner med å ha EL 1. eller 2. november neste syklus. Så han har rett og slett tenkt til å vente med å bekrefte den gutteturen til jeg har testet eller tr kommer. Haha.. Jeg ble veldig skuffet når han skulle dra bort, men heldigvis sa han selv at han ikke gidder å dra da. :) Jeg tror han begynner å bli ganske ivrig selv nå, det er veldig koselig. De gutta drar forresten en del på tur altså, så han sier bare: "I verste fall blir jeg jo bare med neste gang." Så egentlig håper jeg på positiv test så snille mannen min kan bli med på guttetur. :p

Gikk tur, og gikk netopp forbi 3 venninner som var på trilletur. Kjente det stakk veldig i hjertet da :-( Håper det klaffer snart for meg også!

Jobbe helg denne helgen. I dag er jeg virkelig ikke jobbelysten. Men kommer meg gjennom det :) har fri til tirsdag :) det er jo positivt at da går det fortere til Ikm :) skal bestille meg billigtester i dag tenkte jeg :)

Jeg må visst stryke meg fra denne listen. Testet positivt i dag, helt uventet egentlig :-) Det jeg trodde var TR for to uker siden var visst ikke det likevel.

Jeg blør igjen i dag da, så frykter det er en SA på gang :-( Håper spiren klorer seg fast, men har ikke så stort håp nå.

Lykke til dere andre med IKM uke 42!

Jeg må visst stryke meg fra denne listen. Testet positivt i dag, helt uventet egentlig :) Det jeg trodde var TR for to uker siden var visst ikke det likevel.

Jeg blør igjen i dag da, så frykter det er en SA på gang :-( Håper spiren klorer seg fast, men har ikke så stort håp nå.

Lykke til dere andre med IKM uke 42!

Krysser fingrene for uskyldig blødning! Du får komme deg til legen på mandag sånn at du kan få målt hcg over et par dager. :) Da får du roet deg ned og du får sett om du bare er en av de som blør litt i svangerskapet uten at noe er galt.

Ingen tvil om at jeg er kommet over i dpo land. Går jo rundt som om jeg har en propell fast i baken. Fiser hele tiden. Stakkar mannen min :/

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013

Back
Topp