Vanligvis har man eggløsning en liten stund etter LH-toppen, så derfor pleier man forenklet å si at du har eggløsning dagen etter positiv EL-test og at du er 1 dpo 2 dager etter positiv EL-test. Men så er ikke testene dine heelt positive da, så enten har du hatt en svak LH-topp, eller så har bare kroppen prøvd å få til LH-toppen, eller så er det fordi du tester på morgenurin så du ikke får med den høyeste delen av LH-toppen din. Du får vente og se hva som skjer med tempen de neste dagene. Mandag og søndag er nok for tidlig for at det har holdt frem til eggløsning i dag, onsdag kan holde, men om dere har mulighet i løpet av dagen i dag så er jo ikke det så dumt i tilfelle i dag er dagen.

Happy humping!
Jeg får forresten vanligvis bare 1 helt positiv test, men 1 eller 2 neeesten positive (dagen før og av og til også dagen etter). Forrige syklus hadde jeg eggløsning samme dag som jeg hadde en knall positiv test, det viste seg ved tempen min. Da hadde jeg hatt en neeesten positiv test dagen før og så fikk jeg da som sagt knall positiv selve EL-dagen og neesten positiv dagen etter. Jeg er ganske sikker på at denne gangen er EL i dag og jeg hadde jo min knall-positive test i går (dagen før EL), for i dag har jeg åpen livmortapp og den var lukket da jeg la meg i går, og jeg har veldig vondt i høyre side av magen nå. Så nå håper jeg den holder seg åpen til mannen kommer hjem fra jobb.

Jeg regner med at EL-testen etterpå er negativ, men den ser sikkert neeesten positiv ut.