Jeg begynte å måle med babycomp for noen uker siden. Tror jeg har eggløsning idag, har vertfall veldig eggløsningssmerter og positiv test i går og i dag. Temperaturen igår var 36,3, og tempen i dag 36,15. Er det slik at tempen går ned under eggløsning, og stiger i temp etter eggløsning? Noen som har peilingNy på temping.
Du kan lære masse ved å se på tråden "Vi som temper", jeg henger med der, kjempeflott gjeng med prøvere som temper.
Tempen går opp etter eggløsning, men får å ha oversikten må man tempe hver dag over en lengre periode. Jeg vet ikke hvordan babycomp fungerer eller om den gir deg en graf, men hvis ikke kan du legge inn temperaturene dine gratis i FertilityFriend (nettside og app, finnes i betalingsversjon og gratisvariant, jeg bruker gratisvarianten). Da vil du få oversikten over temperaturen din gjennom syklus og hvor du ligger hen. Du kan jo se i signaturfeltet mitt så er min graf. Den har begynt å stige litt tror jeg, men regner ikke med å få den ordentlige stigningen før på lørdag siden jeg hadde positiv EL-test i dag. Forrige syklus lå jeg veldig jevnt på 36,8 grader etter EL, nå har jeg ligget på 36,3-36,4 de siste dagene (jeg fikk ikke tempet i helgen da, så grafen min er rotete denne syklusen pga. manglende målinger). Da regner jeg med at jeg har eggløsning i dag og så vil vel tempen stige kraftig etter det. FF setter et rødt kryss i grafen når den har funnet EL basert på tempingen, og da må den ha hatt 3 dager med høy temperatur på rad, da setter den EL 3 dager tilbake i tid. Altså, hvis jeg får temphopp på lørdag, og tempen holder seg høy på søndag og mandag så vil jeg få et rødt kryss i grafen min på mandag som vil vise at EL var på fredag (i morgen).
Dette ble rotete. Hehe.. Bare se på tempe-tråden, der finner du masse grafer du kan se på, så skjønner du forhåpentligvis hva jeg mener.