*** IKM uke 42! ***

Jeg begynte å måle med babycomp for noen uker siden. Tror jeg har eggløsning idag, har vertfall veldig eggløsningssmerter og positiv test i går og i dag. Temperaturen igår var 36,3, og tempen i dag 36,15. Er det slik at tempen går ned under eggløsning, og stiger i temp etter eggløsning? Noen som har peiling :) Ny på temping.

Du kan lære masse ved å se på tråden "Vi som temper", jeg henger med der, kjempeflott gjeng med prøvere som temper. :)

Tempen går opp etter eggløsning, men får å ha oversikten må man tempe hver dag over en lengre periode. Jeg vet ikke hvordan babycomp fungerer eller om den gir deg en graf, men hvis ikke kan du legge inn temperaturene dine gratis i FertilityFriend (nettside og app, finnes i betalingsversjon og gratisvariant, jeg bruker gratisvarianten). Da vil du få oversikten over temperaturen din gjennom syklus og hvor du ligger hen. Du kan jo se i signaturfeltet mitt så er min graf. Den har begynt å stige litt tror jeg, men regner ikke med å få den ordentlige stigningen før på lørdag siden jeg hadde positiv EL-test i dag. Forrige syklus lå jeg veldig jevnt på 36,8 grader etter EL, nå har jeg ligget på 36,3-36,4 de siste dagene (jeg fikk ikke tempet i helgen da, så grafen min er rotete denne syklusen pga. manglende målinger). Da regner jeg med at jeg har eggløsning i dag og så vil vel tempen stige kraftig etter det. FF setter et rødt kryss i grafen når den har funnet EL basert på tempingen, og da må den ha hatt 3 dager med høy temperatur på rad, da setter den EL 3 dager tilbake i tid. Altså, hvis jeg får temphopp på lørdag, og tempen holder seg høy på søndag og mandag så vil jeg få et rødt kryss i grafen min på mandag som vil vise at EL var på fredag (i morgen).

Dette ble rotete. Hehe.. Bare se på tempe-tråden, der finner du masse grafer du kan se på, så skjønner du forhåpentligvis hva jeg mener. :)

Du kan lære masse ved å se på tråden "Vi som temper", jeg henger med der, kjempeflott gjeng med prøvere som temper. :)

Tempen går opp etter eggløsning, men får å ha oversikten må man tempe hver dag over en lengre periode. Jeg vet ikke hvordan babycomp fungerer eller om den gir deg en graf, men hvis ikke kan du legge inn temperaturene dine gratis i FertilityFriend (nettside og app, finnes i betalingsversjon og gratisvariant, jeg bruker gratisvarianten). Da vil du få oversikten over temperaturen din gjennom syklus og hvor du ligger hen. Du kan jo se i signaturfeltet mitt så er min graf. Den har begynt å stige litt tror jeg, men regner ikke med å få den ordentlige stigningen før på lørdag siden jeg hadde positiv EL-test i dag. Forrige syklus lå jeg veldig jevnt på 36,8 grader etter EL, nå har jeg ligget på 36,3-36,4 de siste dagene (jeg fikk ikke tempet i helgen da, så grafen min er rotete denne syklusen pga. manglende målinger). Da regner jeg med at jeg har eggløsning i dag og så vil vel tempen stige kraftig etter det. FF setter et rødt kryss i grafen når den har funnet EL basert på tempingen, og da må den ha hatt 3 dager med høy temperatur på rad, da setter den EL 3 dager tilbake i tid. Altså, hvis jeg får temphopp på lørdag, og tempen holder seg høy på søndag og mandag så vil jeg få et rødt kryss i grafen min på mandag som vil vise at EL var på fredag (i morgen).

Dette ble rotete. Hehe.. Bare se på tempe-tråden, der finner du masse grafer du kan se på, så skjønner du forhåpentligvis hva jeg mener. :)

TUSEN TAKK for svar, det var veldig nyttig info, å nå ble jeg veldig mye klokere :-) Jeg bruker også fertillityfriend, så hvis jeg har eggløsning i dag, stiger nokk tempen de neste dagene. Blir spennende å se!!! Jeg har bare tempet i 9 dager, så den kan jo ikke syklusen min helt enda. Men vil jo se det dersom jeg har hatt eggløsning ;-) Grunnen til at jeg kjøpte var fordi jeg var usikker på om jeg faktisk hadde eggløsning. Slutta på p piller for 4 måneder siden, og har bare hatt blødninger på 1-2 dager, syklus på 25-27 dager. Men denne perioden fikk jeg jo ikke positiv test før på dag 23. Så kanskje eggløsning faktisk fant sted denne gangen, å ikke de andre pp. Det går vell ann å få en kort blødning uten at en har hatt eggløsning?

TUSEN TAKK for svar, det var veldig nyttig info, å nå ble jeg veldig mye klokere :) Jeg bruker også fertillityfriend, så hvis jeg har eggløsning i dag, stiger nokk tempen de neste dagene. Blir spennende å se!!! Jeg har bare tempet i 9 dager, så den kan jo ikke syklusen min helt enda. Men vil jo se det dersom jeg har hatt eggløsning ;-) Grunnen til at jeg kjøpte var fordi jeg var usikker på om jeg faktisk hadde eggløsning. Slutta på p piller for 4 måneder siden, og har bare hatt blødninger på 1-2 dager, syklus på 25-27 dager. Men denne perioden fikk jeg jo ikke positiv test før på dag 23. Så kanskje eggløsning faktisk fant sted denne gangen, å ikke de andre pp. Det går vell ann å få en kort blødning uten at en har hatt eggløsning?

Det kan være mange grunner til at man blør, og det er ikke sånn at det ha vært mensen. :)

Dersom du har en "fin" graf så kan du finne EL selv om du bare har tempet i 9 dager, men om du ser i tempetråden så ser du at noen har veldig svingende temperatur og derfor bruker mer enn en syklus på å bli kjent med sin egen stigning og normaltemperatur. Det er viktig å tempe før du beveger deg om morgenen, før du snakker, står opp osv. Og til samme klokkeslett hver dag. Og du skal ha sovet 3 timer sammenhengende. Hviletemperatur. Jeg har hittil fått ganske "enkle" grafer. Hvis du trykker på en graf så får du opp forrige grafen til personen også, så da kan du se litt mer. Og om du har lyst på tydehjelp med grafen din så er det som sagt bare å bli med i tempe-tråden. ;)

Du kan også legge til positive og negative EL-tester i FF, da får den litt mer informasjon å vurdere. Man kan også legge til utflodstype og livmortapp-info. Da slår den sammen all infoen.

Happy hupming til alle dere med positiv EL-test. Kos dere..

Tror faktisk vi traff rett på eggløsning denne gang! Hadde sex natt til tirsdag og natt til onsdag. Hadde el smerter på onsdags morgen! Og tappen var helt åpen og glatt tirsdag og onsdag, lukket seg i dag! Håper det går! Snuppa satt på 4 mnd etter pille slutt. Så håper denne gjør det også!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hva tror dere erfarne om denne da? :)

Den er negativ. Du skal ha HELT like sterk eller sterkere strek altså, ikke neeesten. :) Du får nok positiv i morgen, eller du skulle hatt positiv i går om du ikke testet da? Jeg får den streken du viser der dagen før og dagen etter positiv test. Se på bildet jeg la ut istad med testene mine fra de siste dagene. Da ser du at den fra i går er veldig lik som din her. Og nå har sikkert testen din blitt tørr, og da ser du enda lettere at streken er svakere. Den ser litt "tynnere" ut og litt mer "skrøpelig" i rosafargen. I morgen regner jeg med å få en test som er lik som den du la ut der, siden jeg hadde en helt positiv i dag.

Jeg pleier å se det med en gang jeg tar testen, fordi når jeg dypper den i koppen så de gangene testen er positiv så er teststreken sterkere helt fra urinen når frem til testområdet, altså før kontrollstreken i det hele tatt har blitt våt. De gangene testen blir neesten positiv så pleier kontrollstreken å være tydeligst i starten. Ikke sikkert det er helt likt hos deg, men du kan jo se på det. Du må legge ut bilde av testen din i morgen også da, og husk å ta den på formiddagen (mellom 11-15) så du får med LH-toppen din! :D Lykke til!

Eggløsningstestene mine fra toppen av. 02. Oktober - positiv. 03. Oktober - positiv. Fredag 04. Oktober - negativ! Vil det si jeg hadde eggløsning igår torsdag, siste positiv test? 01.oktober testen var lik den i dag, altså negativ. Hvor mange positive tester får dere? Vi hadde ikke sex igår pga mannen var syk. Men hadde onsdag 02. Oktober, og på mandag, og søndag før det. Håper det klaffer denne gangen.

Vedlegg

• 20131004_064815.jpg
    20131004_064815.jpg
    821,3 KB · Visninger: 123
Tempen i dag steg også fra 36,15 - 36,48. Så blir spennende å se tempen de neste dagene. :-) Er jeg da 1 dpo idag?

Eggløsningstestene mine fra toppen av. 02. Oktober - positiv. 03. Oktober - positiv. Fredag 04. Oktober - negativ! Vil det si jeg hadde eggløsning igår torsdag, siste positiv test? 01.oktober testen var lik den i dag, altså negativ. Hvor mange positive tester får dere? Vi hadde ikke sex igår pga mannen var syk. Men hadde onsdag 02. Oktober, og på mandag, og søndag før det. Håper det klaffer denne gangen.

Da har du nok el i dag?

Vanligvis har man eggløsning en liten stund etter LH-toppen, så derfor pleier man forenklet å si at du har eggløsning dagen etter positiv EL-test og at du er 1 dpo 2 dager etter positiv EL-test. Men så er ikke testene dine heelt positive da, så enten har du hatt en svak LH-topp, eller så har bare kroppen prøvd å få til LH-toppen, eller så er det fordi du tester på morgenurin så du ikke får med den høyeste delen av LH-toppen din. Du får vente og se hva som skjer med tempen de neste dagene. Mandag og søndag er nok for tidlig for at det har holdt frem til eggløsning i dag, onsdag kan holde, men om dere har mulighet i løpet av dagen i dag så er jo ikke det så dumt i tilfelle i dag er dagen. :) Happy humping! :D

Jeg får forresten vanligvis bare 1 helt positiv test, men 1 eller 2 neeesten positive (dagen før og av og til også dagen etter). Forrige syklus hadde jeg eggløsning samme dag som jeg hadde en knall positiv test, det viste seg ved tempen min. Da hadde jeg hatt en neeesten positiv test dagen før og så fikk jeg da som sagt knall positiv selve EL-dagen og neesten positiv dagen etter. Jeg er ganske sikker på at denne gangen er EL i dag og jeg hadde jo min knall-positive test i går (dagen før EL), for i dag har jeg åpen livmortapp og den var lukket da jeg la meg i går, og jeg har veldig vondt i høyre side av magen nå. Så nå håper jeg den holder seg åpen til mannen kommer hjem fra jobb. :p Jeg regner med at EL-testen etterpå er negativ, men den ser sikkert neeesten positiv ut. :)

Positiv EL test i dag. Bruker CB (de med smilefjes).

Sist pp så fikk jeg smilefjes to dager på rad, da er vel egentlig EL på den andre positive dagen da? Ser de var diskutert noe lignende over her. Må lese det litt nøyere når jeg er ferdig på jobb.

Back
Topp