IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
PP6/CD14: Har fått lagt inn aksjer nå kl 08.45 idag igjen, for å være precis:sign19:sign17:love7 Monitoren gikk på maks idag, FF viser tempstigning, men får se om jeg får veldig vondt idag også?! Og testene ble mer positive, som er vanlig for meg:thumleft
Screenshot_20250922_083331_Premom.jpg
20250922_083358.jpg
Screenshot_20250922_085851_FF App.jpg

Ja, men pga dårlig salat. Var helt jævlig... varte ikke mer enn en dag, men er nok, det. Hyperemesis med diaré, si:hilarious: har slitt med hyperemisis i alle svangerskap. Skikkelig dritt det og! Men er SÅ verdt det❤️✨

Wee, hvor har dere tenkt å reise til? Jeg er veldig hjemmekjær og ikke glad i å reise mer enn dagsturer:bag:
På Kreta var det pga salat her også :hilarious: Men afffff høres helt forferdelig ut med hyperemesis. Håper jeg slipper unna. Håper du slipper unna iallfall neste svangerskap også!

Hmmmm har ikke planlagt noe. Forloveden min har startet i ny jobb, så passer seg ikke for han å ta seg fri enda. Skal jeg ta meg fri er jeg veldig glad i å reise, men blir fort dyrt for en person alene på hotell. Greit å være 2 for å dele kostnaden. Og opplevelsene :happy: Man sparer veldig mye penger ved å ikke reise da som man heller kan bruke på ting man ønsker hjemme. Kan man heller øke levekomforten hjemme. Kunne totalrenovert begge badene på de turene vi har tatt til Asia liksom :hilarious:

Vi er en skikkelig julefamilie. Mannen min er halvt amerikansk, og da er det jo gjerne litt mer julepynt :santa :p Vi er kjent som "julehuset" i bygda om området, så tror nok vi blir lagt merke til. Og bor lang FV33, så mange som passerer oss. Busser, ambulanser, brannbiler, lastebiler, biler stopper opp og tar bilder- hyggelig å kunne spre juleglede⛄❄️☃️:santa Vi har pynt som er kjøpt fra USA i hagen, vi synes den er finest:greet008 En stor engel på 2,4 meter, stor snømann 1.8 meter, alv på 120 cm, 4 store reinsdyr(et med slede bak seg) og 3 mindre. Store kranser med pynt. Skilt med god jul og en candycane med lys i ved siden av. Ene husveggen fullt montert av snøfnugg ene store i midten med glittereffekt❄️ Finner ikke alle bilder i farten:
Vis vedlegget 470282Vis vedlegget 470283Vis vedlegget 470285Vis vedlegget 470284Vis vedlegget 470286Vis vedlegget 470290Vis vedlegget 470291
Jeg har vært nedfor denne pp'en, fikk meg en skikkelig knekk etter pp10, men så kom jeg over dette innlegget ditt og ble så glad :Heartred jeg ELSKER jul, for en fantastisk julestemning dere skaper hjemme! Kan jeg komme hjem til dere og bake pepperkaker? :hilarious:

På Kreta var det pga salat her også :hilarious: Men afffff høres helt forferdelig ut med hyperemesis. Håper jeg slipper unna. Håper du slipper unna iallfall neste svangerskap også!

Hmmmm har ikke planlagt noe. Forloveden min har startet i ny jobb, så passer seg ikke for han å ta seg fri enda. Skal jeg ta meg fri er jeg veldig glad i å reise, men blir fort dyrt for en person alene på hotell. Greit å være 2 for å dele kostnaden. Og opplevelsene :happy: Man sparer veldig mye penger ved å ikke reise da som man heller kan bruke på ting man ønsker hjemme. Kan man heller øke levekomforten hjemme. Kunne totalrenovert begge badene på de turene vi har tatt til Asia liksom :hilarious:

Usj, var salaten som var livsfarlig der og, ja:dead: Æsj altså:yuck:

Hyperemesis er skikkelig dritt, og potensielt farlig også! Jeg har gått til min private gynekolog for oppfølging der med ultralyd hver 2.uke fra uke 6 av! Og har i tillegg fare for livmorruptur der både jeg og både jeg og lille kan være i fare. Fått helt ræva oppfølging fra det offentlige med kun 2 ekstra ultralyder...

Ja, er dyrt og reise:bag: men er jo verdt det med alle opplevelsene en får❤️ Går med mye penger når en har stor familie og, spesielt mat- klesbudsjettet:hilarious::dead:

Tenker toppen er nådd:dance008
Screenshot_20250922_104909_Premom.jpg

Jeg har vært nedfor denne pp'en, fikk meg en skikkelig knekk etter pp10, men så kom jeg over dette innlegget ditt og ble så glad :Heartred jeg ELSKER jul, for en fantastisk julestemning dere skaper hjemme! Kan jeg komme hjem til dere og bake pepperkaker? :hilarious:

Så leit å høre du har hatt en tøff PP❤️ Prøvingen kan være beintøff til tider, har holdt meg litt unna forumet de to første ukene av denne PP, er nå i PP6❤️

Vi pynter for oss selv og barna, men også for å muntre opp noen som kanskje har en dårlig dag, eller står i en tøff livssituasjon- spre julemagi og juleglede :santa :love7 :greet008

Sender deg en stor trøsteklem:hug013

Usj, var salaten som var livsfarlig der og, ja:dead: Æsj altså:yuck:

Hyperemesis er skikkelig dritt, og potensielt farlig også! Jeg har gått til min private gynekolog for oppfølging der med ultralyd hver 2.uke fra uke 6 av! Og har i tillegg fare for livmorruptur der både jeg og både jeg og lille kan være i fare. Fått helt ræva oppfølging fra det offentlige med kun 2 ekstra ultralyder...

Ja, er dyrt og reise:bag: men er jo verdt det med alle opplevelsene en får❤️ Går med mye penger når en har stor familie og, spesielt mat- klesbudsjettet:hilarious::dead:
Ofte er det verdt det å gå privat så lenge man har pengene til det. Har gått privat 2 ganger med myomet mitt også for å kunne følge med på utviklingen. Det ble jo konkludert med at den sannsynligvis var årsaken til MA'en min, men det var ikke satt opp noe ekstra oppfølging selv om de sa jeg skulle få det :confused005 Nå er jo 2/3 av overflaten til livmoren min tilknyttet myomet som har en helt annen blodsirkulasjon enn resten av livmor, så kommer til å bli et nervevrak hvis jeg ser at morkaken har festet seg på den igjen ved neste svangerskap også :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Livmorruptur er det pga mange fødsler eller keisersnitt? Det hørtes iallfall veldig skummelt ut :eek:

Jeg har trolig eggløsning i dag - ikke tatt test, men kjenner det på kroppen og el-slim.

Men, det blir ikke noe prøveperiode for oss denne måneden likevel. Jeg er ikke helt klar tydeligvis - selv om kroppen vil ha samleie så er ikke hodet mitt der.

Og det kjennes greit ut å reise bort på jobbtur fra nå til i morgen kveld. Da er vel sjansen forspilt uansett. Har ikke hatt samleie siden torsdag.

Håper jeg kjenner at jeg er ordentlig klar til oktober og prøving da! For jeg har jo veldig lyst på dette tredje barnet <3

Ofte er det verdt det å gå privat så lenge man har pengene til det. Har gått privat 2 ganger med myomet mitt også for å kunne følge med på utviklingen. Det ble jo konkludert med at den sannsynligvis var årsaken til MA'en min, men det var ikke satt opp noe ekstra oppfølging selv om de sa jeg skulle få det :confused005 Nå er jo 2/3 av overflaten til livmoren min tilknyttet myomet som har en helt annen blodsirkulasjon enn resten av livmor, så kommer til å bli et nervevrak hvis jeg ser at morkaken har festet seg på den igjen ved neste svangerskap også :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Livmorruptur er det pga mange fødsler eller keisersnitt? Det hørtes iallfall veldig skummelt ut :eek:

Kjipt man skal få så dårlig oppfølging i det offentlige helsevesenet, skal jo ikke være sånn:rulez Husker du nevnte det myomet ditt, er veldig stort, så håper den lille fester seg der det ikke er for å unngå komplikasjoner❤️

Hadde så vondt nederst i magen(jeg har høy smerteterskel) med barn nr 4 og nevnte det for legen også, men ble avfeid med at det var normalt! Under PKS(var mitt andre PKS) fant de en livsfarlig tynn livmor og nederste festene på Livmoren var røket:eek: Det kunne endt fatalt for både meg og bebis, heldigvis gikk det bra❤️ Livmoren har vært superfin med både barn nr 5 og barn nr 6, men blir PKS i slutten av uke 36 for å ikke presse Livmoren mer enn nødvendig. Jeg har også for mye fostervann 1 liter+ mer, og det skaper også ytterligere press på Livmoren. Så derfor gjør vi det sånn, at lille bli født litt før uke 37❤️ og med denne bakgrunnen får jeg kun 2 ekstra ultralyder som oppfølging. Dette gjelder A-hus.

Toppen er nådd:smiley-bounce012 Spent om om el var igår kveld eller ikveld?!:smiley-bounce015
Screenshot_20250922_121024_Premom.jpg

Kjipt man skal få så dårlig oppfølging i det offentlige helsevesenet, skal jo ikke være sånn:rulez Husker du nevnte det myomet ditt, er veldig stort, så håper den lille fester seg der det ikke er for å unngå komplikasjoner❤️

Hadde så vondt nederst i magen(jeg har høy smerteterskel) med barn nr 4 og nevnte det for legen også, men ble avfeid med at det var normalt! Under PKS(var mitt andre PKS) fant de en livsfarlig tynn livmor og nederste festene på Livmoren var røket:eek: Det kunne endt fatalt for både meg og bebis, heldigvis gikk det bra❤️ Livmoren har vært superfin med både barn nr 5 og barn nr 6, men blir PKS i slutten av uke 36 for å ikke presse Livmoren mer enn nødvendig. Jeg har også for mye fostervann 1 liter+ mer, og det skaper også ytterligere press på Livmoren. Så derfor gjør vi det sånn, at lille bli født litt før uke 37❤️ og med denne bakgrunnen får jeg kun 2 ekstra ultralyder som oppfølging. Dette gjelder A-hus.
Så det er ligamentene som har røket på en måte? Er det fare for at flere ligamenter ryker når du blir gravid, eller var det noe spesielt med nr. 4 som gjorde at de ble strukket eller et uhell som skjedde etc.? Lurer på om det er sånne ting som gravidforsikringer kan dekke? Preglife har jo gratis gravidforsikring som dekker opp til en halv million for diverse ting. Vet ikke om man kan gå privat for å operere på noen måte slik at risikoen kan minke til neste gang? Men ja, kan skjønne at du går privat for å følge med. De har en ganske grei ordning på den ene privatklinikken ved meg her der første UL koster 1500, neste er på 10% rabatt, deretter 20% rabatt, så 30% rabatt, 40% rabatt og til slutt 50% på alle resterende resten av svangerskapet. Synes det er en veldig smart ordning.

Så det er ligamentene som har røket på en måte? Er det fare for at flere ligamenter ryker når du blir gravid, eller var det noe spesielt med nr. 4 som gjorde at de ble strukket eller et uhell som skjedde etc.? Lurer på om det er sånne ting som gravidforsikringer kan dekke? Preglife har jo gratis gravidforsikring som dekker opp til en halv million for diverse ting. Vet ikke om man kan gå privat for å operere på noen måte slik at risikoen kan minke til neste gang? Men ja, kan skjønne at du går privat for å følge med. De har en ganske grei ordning på den ene privatklinikken ved meg her der første UL koster 1500, neste er på 10% rabatt, deretter 20% rabatt, så 30% rabatt, 40% rabatt og til slutt 50% på alle resterende resten av svangerskapet. Synes det er en veldig smart ordning.

Vet ikke? Fikk bare vite at nedre fester av livmoren hadde røket helt, og at livmoren var farlig tynn og nær livmorruptur, så det var utrolig flaks at det gikk bra, og at jeg måtte ha veldig tett oppfølging ved neste graviditet. Noe jeg ikke har fått, annet enn jeg har kjøpt den hos min private gynekolog❤️ Han har vært kjempegrei og gitt meg en god pris på timene❤️ Han er så utrolig god, veldig takknemlig for han❤️

Jeg har private helseforsikring også, men vet ikke hva den evt dekker her:bookworm:

Spinnvilt med sånne målinger altså. Hva er det kroppen gjør som gir dere sånne målinger liksom? :eek:
Jeg vet ikke?:think005 Resultatet er jo det samme; positiv er positiv:knegg: Har ikke noe å si hvor "sterk" positiv den er:p

Har nå hatt  vonde el-smerter i over en time, så EL er nok nå ikveld❤️ Spent på tempen imorgen, så satser jeg på dpo-land fra imorgen av:smiley-bounce015

Vis vedlegget 469608

:icescream Velkommen til IKM uke 41! :icescream

Tenk deg juni neste år: blomsterenger i full blomst, lyse sommerkvelder, is i hånda og kanskje en liten baby på vei eller i armene :glasses9

Denne tråden er for oss som prøver og drømmer om små sommermirakler rett før/i starten av sommerferien.

For å bli med kan du skrive:
Nick – alder – barnet du prøver på – prøveperiode – EL – IKM

Eksempel:
Kine 95 - 30 - B1 - PP5 - EL 23/09 - IKM 07/10

La oss fylle tråden med varme, støtte og håp om at ikm uke 41 bringer oss både sol, glede og positive tester :dummy1:

Mandag 06.10

- Marihøna11-27-B2-PP1 etter SA-EL 21/9

Tirsdag 07.10
- mamat2prinsesser&4prinser - 40 - B7 - PP6(1PP etter kjemisk) - EL 22.09

Onsdag 08.10
- Camille13 - 33 - B3 - PP1 - EL 23/9

Torsdag 09.10
-

Fredag 10.10
- Klar for mini - 35 - B2 - PP4 - EL 27/09
- Julie <3 - 33 - B1 - PP2 - EL 26/09
- VarmKakao – 32 – B2 – PP2 – EL 29/9
- Starten_på_noe_fint - 35 - B1 - PP10 - EL25.09
- Prøver96 - 29 - B1 - PP6 (PP3 etter EXU) - EL 26/09
- S0mmerpr0ver - 33 - B1 - PP3 - EL 27.09

Lørdag 11.10
- Mumle - 35 - B2 - pp 10 (eller usikker mistet telling) EL - 27/9
- calendula_ - 37 - B3 - PP4 - EL 27/9

Søndag 12.10
- Ønskebarn4 - 29 - B4 - PP4 - EL 28.09

GRAVID :dummy1:
-

TR :cool05
-

Byttet uke :dontknow
- Kine 95 - 30 - B1 - PP5 - EL 23/09
mamma.til.to.<3 - 33 - b3 -pp1 etter MA - 20/9 -IKM 06/10 (ut i fra hvordan syklus var før forrige svangerskap)

Hjelp, startet å teste den 16/9 Altså på syklusdag 9, og det ser ut som at den nå er på tur ned igjen og at peak var den 20/9, men skal ikke test streken bli sterkere enn kontrollstreken? Ingen erfaring med babyplan sine el-tester. Så håper noen her kan svare meg? Tenker jeg må fortsette å teste videre også bare for å se.

Usikker på syklusen min også, da jeg hadde en MA i august, så etter 4,5 uke med blødninger etter det gikk jeg rett over på det jeg tror er mens. Men tidsmessig så stemmer det jo at El var nå den 20.

Vedlegg

• 20250922_211357.jpg
    20250922_211357.jpg
    1,5 MB · Visninger: 34
Hjelp, startet å teste den 16/9 Altså på syklusdag 9, og det ser ut som at den nå er på tur ned igjen og at peak var den 20/9, men skal ikke test streken bli sterkere enn kontrollstreken? Ingen erfaring med babyplan sine el-tester. Så håper noen her kan svare meg? Tenker jeg må fortsette å teste videre også bare for å se.

Usikker på syklusen min også, da jeg hadde en MA i august, så etter 4,5 uke med blødninger etter det gikk jeg rett over på det jeg tror er mens. Men tidsmessig så stemmer det jo at El var nå den 20.
Det er litt forskjellig hvor sterke de blir. Mine blir så vidt like sterke, så mye mulig du har hatt EL :) Kan du alltids fortsette å teste videre bare for sikkerhetsskyld da :) Men huff, hørtes så kjipt ut med blødning i 4,5 uker! Og beklager at du mistet i MA :Heartred

Det er litt forskjellig hvor sterke de blir. Mine blir så vidt like sterke, så mye mulig du har hatt EL :) Kan du alltids fortsette å teste videre bare for sikkerhetsskyld da :) Men huff, hørtes så kjipt ut med blødning i 4,5 uker! Og beklager at du mistet i MA :Heartred
Ja, var ikke forberedt på så lang blødning etter

Var ett uplanlagt svangerskap, men gledet oss veldig når det største sjokket hadde lagt seg. oppdaget på toul uke 13 at fosteret hadde sluttet å utviklet seg i uke 8. Så det var ett skikkelig slag i trynet. Men vi gir ikke opp så lett, og håper på full klaff på første forsøk nå ❤️

Back
Topp