Ikm uke 39-40

ims - 33 - PP1 - B2 - EL 27.09 - IKM 09.10

Slenger meg på! Veldig usikker på både EL-dato og IKM da syklusene siden februar og p-pilleslutt har variert mellom 23 og 30 dager. Ikke har jeg prøvd å kartlegge EL heller, siden vi ikke har startet prøvingen før nå. Men nå er jeg igang med temping igjen! Dette blir spennende :joyful:
Velkommen :joyful: temper du med vanlig termometer før du står opp eller bruker du baby/ladycomp? :)

Da er vi to som er 8 dpo på onsdag! Er veldig spent... Kan ikke si noe til eller fra så langt, men pleier ikke kjenne så veldig mye før rundt 7 dpo... Men kjente noe stikking eller noe i natt eller morges eller når det var... Men nå går jeg på Lutinus for første gang denne syklusen, så vet ikke om jeg kan kjenne diverse pga den også. Vi får vente i spenning!! Vil så gjerne det skal skje nååå!!!
Åå spennende!! Når tenker du å begynne testingen? Har du en «tidligst» dato? :p Ah har du brukt det før? Er nok ikke lett å kjenne hva som er hva nei :Heartbigred:Heartbigred

Haha ja er vel noe med det! Vi er der at vi kjører på om vi har lyst. Og kanskje blir litt ekstra inspirert når vi vet det er fruktbart vindu :laughing002 Leste en artikkel en plass om at en studie viste til 33% sjanse ved annenhver dag og 37% ved hver dag. Men at marginene var så små, og kunne påvirkes av mye annet, at det ikke var noe særlig av betydning. Så tror egt at så lenge man koser seg, og er innom ihvertfall 2 runder rundt el at det skal være godt nok:Heartbigred
Ja ser den! :) funker best hvis jeg overasker han litt og må for all del ikke la han legge seg før meg for da sovner han :facepalm: Ååja haha jaja d var jo ganske liten forskjell ja! Satser på at det holder med de aksjene som er lagt inn for oss alle :love017

jeg er HELT knust!!!:sick006:angryfire Har fast smilefjes nå…. Det var MYE tidligere enn forventet. Jeg som ikke har fri fra jobb imorgen og tirsdag. Jaja, blir flytur bort på ettermiddag imorgen til min samboer da og hjem igjen etterpå. Håper det ikke er for sent da.. krysser alt!!!

Å nei.. Ikke ofte man sier det om eggløsning :wtf: Den kom brått på altså!! Når får du fly i morgen? Hva sier gubben? Kan han komme hjem heller? Møtes i lunsjen din? :laughing002 huff, nei fra spøk til alvor.. Skjønner det var kjipt. Vi får stole på forskningen som sier at egget ikke slipper før etter en stund etter positiv test, så har man 24 timer ish etter at det er sluppet og.. Svømmerene trenger 20 min å komme seg på rett plass..

ja sant, et par venninner vet at vi prøver men de kjenner ingen andre som jeg kjenner liksom :wtf: og prater ikke akuratt om el slim osv med de uansett :hilarious:
takk blir spennende disse ukene fremover :Heartbigred
Hvis Flo appen stemmer så hadde jeg el på tirsdag som var så da har er jeg 8 dpo på onsdag, så er jo ikke lenge til men begynner å miste litt trua på at d gikk denne mnd :meh:
Nei, jeg har aldri klart å snakke om det med venner :hilarious: er noen få som vet det her også, de kjenner helle hverandre ikke :)
5dpo i dag, hvis systemet er riktig :wacky: du da?

Enten har jeg el. I går/ i dag eller så er det i mårra :woot: :nailbiting: spennende!

Last edited:
Cd 14- el er like rundt hjørnet. Kom på CD 16- forrige syklus, og ikm på cd30. Som stemmer over ens med min 28-30 syklus. Men nå når jeg har stålkontroll og ikke bare «sånn ca» det som jeg har gjort siste årene. Er det igrunn litt morsomt og spennende å følge med haha.. anyways alle el tegnene er på plass. så forventer krampene enten i morgen eller dagen etter, aksjene er på plass tidlig- og blir underveis. Så denne pp har vi ihvertfall satset alt haha. Forrige pp nemlig så bestemte vi oss for å begynne, natt til el (tilfeldigvis). Noe som kanskje var litt sent :laughing002:laughing002 Ellers kan jeg godt bli preggers å stabilisere alle hormonene i kroppen. Lei av å se ut som ei tenåringsjente hver gang jeg har el/pms. Skulle egt begynne på acne behandling før vi fant ut at nå var rette tid å prøve på nr 2. så måtte gå til legen med halen i beina og avslutte/ikke starte på div medisiner :laughing002 men vi tar det opp igjen etter neste mann er født. Forrige graviditet var alt ganske stabilt sååå.

hvordan går det med dere ?

Å nei.. Ikke ofte man sier det om eggløsning :wtf: Den kom brått på altså!! Når får du fly i morgen? Hva sier gubben? Kan han komme hjem heller? Møtes i lunsjen din? :laughing002 huff, nei fra spøk til alvor.. Skjønner det var kjipt. Vi får stole på forskningen som sier at egget ikke slipper før etter en stund etter positiv test, så har man 24 timer ish etter at det er sluppet og.. Svømmerene trenger 20 min å komme seg på rett plass..
Nei han jobber natt så sover på dagen og jeg må på jobb idag. Så jeg tar flyet etter jobb. Det passa veldig dårlig at EL skulle komme nå, og det var mye tidligere enn sist. Ja håper at en omgang i ettermiddag og en imorgen tidlig gjør underverker, men er sterkt redd for at det er for sent. :shifty:Jaja er ikke noe å gjøre med det. Sist fikk jeg blinkende smilefjes og hadde da sex i de dagene, denne gang fikk jeg fra negativ til fast smilefjes. Første gang det… Den digitale Clearblue EL testen kunne jo gitt meg en forvarsel med blinkende :hungover:

Cd 14- el er like rundt hjørnet. Kom på CD 16- forrige syklus, og ikm på cd30. Som stemmer over ens med min 28-30 syklus. Men nå når jeg har stålkontroll og ikke bare «sånn ca» det som jeg har gjort siste årene. Er det igrunn litt morsomt og spennende å følge med haha.. anyways alle el tegnene er på plass. så forventer krampene enten i morgen eller dagen etter, aksjene er på plass tidlig- og blir underveis. Så denne pp har vi ihvertfall satset alt haha. Forrige pp nemlig så bestemte vi oss for å begynne, natt til el (tilfeldigvis). Noe som kanskje var litt sent :laughing002:laughing002 Ellers kan jeg godt bli preggers å stabilisere alle hormonene i kroppen. Lei av å se ut som ei tenåringsjente hver gang jeg har el/pms. Skulle egt begynne på acne behandling før vi fant ut at nå var rette tid å prøve på nr 2. så måtte gå til legen med halen i beina og avslutte/ikke starte på div medisiner :laughing002 men vi tar det opp igjen etter neste mann er født. Forrige graviditet var alt ganske stabilt sååå.

hvordan går det med dere ?
Spennende gleder meg til og høre om det er positiv test . Når tenker du og starte og teste med Gtest? Her fikk jeg fast smilefjes igår og aksjelegging starter idag så håper det ikke er for sent, noe jeg tror :yuck:;)

Jeg har ingen erfaring med disse med smilefjes kan dere gi meg en kjapp innføring?

Håper det ikke er for sent, som sagt betyr det vel bare at kroppen øker LH for å lippe egget, oftest slipper jo eget dagen etter.. Så krysser fingrene!! Jobber han borte hver måned? Eller bare nå?

Ah, slik kur har jeg og tatt WonderGirl - som du Sier strengt regulert at man ikke verken kan bli, eller er, gravid. Har vært plaget med akne jeg og. Så fint å høre at det var bedre under graviditeten :)

Her er eggløsning bekreftet av temperaturøkning, yes :smiley-bounce015

Vi har bryllupsdag til helga, men det et kanskje for mye å håpe på at en test kan slå ut lørdag? Da vil jeg være 8 DPO.. hadde vært en fin gave :love7

Skulle legge med grafen, det glemte jeg i iveren laughing6 EL bekreftet med temperaturen stemmer faktisk med dagen PreMom mente peak var (altså at egget slapp dagen etter peak).

Vedlegg

• Screenshot_20210920-081556_FF App.jpg
    Screenshot_20210920-081556_FF App.jpg
    626,8 KB · Visninger: 47
God morgen,

Jeg tror jeg hadde eggløsning på lørdag. I går kveld (søndag) hadde jeg vondt (mer enn murringer) i livmoren i 2-3 timer. Har aldri hatt sånn vondt før (ble liggende på sofaen strekk ut). Hadde en medisinsk abort den 31.juli, ikke vondt første eggløsning etter, men nå...Noen som har opplevd lignende? :confused:

God morgen,

Jeg tror jeg hadde eggløsning på lørdag. I går kveld (søndag) hadde jeg vondt (mer enn murringer) i livmoren i 2-3 timer. Har aldri hatt sånn vondt før (ble liggende på sofaen strekk ut). Hadde en medisinsk abort den 31.juli, ikke vondt første eggløsning etter, men nå...Noen som har opplevd lignende? :confused:

Det kan ikke være eggløsning du kjente da? Siden du sa "tror" til lørdag? Jeg trodde eggløsning var overstått denne måneden (hadde fått positive testeri helga), så fikk jeg skikkelig menssmerter onsdag, tok El test da jeg hadde rikelig med El slim - og jaggu var det ikke eggløsning på G (igjen? Slapp visst ikke i helga). Bruker ikke ha vondt (kan kjenne stikking, men ikke vokst som dette). Vet ikke om det er det du har kjent, men siden du er så nært eggløsning, så kanskje det er det?

God morgen,

Eggløsningsmerter kan man ha før, under og etter el. Jeg har alltid mye smerter ved el og klarer ikke røre meg så mye.
Iom at du tror du hadde el på lørdag så kan det jo hende at du hadde el på søndag også?

Og nå til mitt første av sikkert hundre spørsmål! :woot: jeg bruker EL-tester for første gang. Begynte i dag. Forventet EL i dag eller i morgen, men er så usikker etter tidlig SA. HVORDAN VET MAN OM TESTEN VISER STIGENDE ELLER SYNKENDE? Og er denne positiv?

Vedlegg

• 20210920_075527.jpg
    20210920_075527.jpg
    1,9 MB · Visninger: 68
Og nå til mitt første av sikkert hundre spørsmål! :woot: jeg bruker EL-tester for første gang. Begynte i dag. Forventet EL i dag eller i morgen, men er så usikker etter tidlig SA. HVORDAN VET MAN OM TESTEN VISER STIGENDE ELLER SYNKENDE? Og er denne positiv?
Den så veldig fin ut! Jeg (og mange) legger inn bilde av testen i premom appen, den viser verdien i tall.

Fikk denne i dag :woot:

Vedlegg

• 935792B3-E81D-447F-B4D9-659A52AEB8E4.jpeg
    935792B3-E81D-447F-B4D9-659A52AEB8E4.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 68

Velkommen :greet025

Det letteste er nok om du tester en del dager før du venter eggløsning (til en evt neste måned), så vet du om den er på tur oppover eller nedover.

PreMom er en fin app, men kjekk opplever det den endrer high og peak etter de andre testene jeg får - opplever dere andre også det? Dermed er den nok avhengig av tester før og etter eggløsning for å være helt korrekt? Men god indikasjon er det nå uansett :)

Back
Topp