IKM uke 37

2 dpo i dag :chicken: håper håper håper..!

Her har jeg en svak økning i EL testene i dag! Sist pp det skjedde så kom EL ganske kjapt etter! Såå her skal det testes 2 ganger i dag :p:p:p

Tenker at det ikke skal ha noe å si så lenge du ikke skal ha skylling for å sjekke at eggledere er åpne eller lignende. Hadde selv nylig hatt EL når jeg var på første utredning, og det gikk helt fint i følge gyn men det nevnt over ble ikke utført slik at egget evnt ikke ble skylt bort. Man skal jo ikke tukle inne i livmor på en vanlig GU så kan ikke tenke meg at det skal ha noe å si, men gyn kan jo svare deg med sikkerhet. Du kan jo ringe på forhånd og spørre hva de tenker om du ønsker det :)
Takk for svar! Jeg tenker jeg tar en telefon :happy:

Nimbus2001<3 - 28 - PP5 - B3 - EL 26.8 - IKM 7.9

Da melder jeg meg også inn her etter litt forsinket EL, 1 DPO i dag så da er det ikke mer å få gjort denne runden annet enn å håpe at ting går som det skal

:wav

Nimbus2001<3 - 28 - PP5 - B3 - EL 26.8 - IKM 7.9

Da melder jeg meg også inn her etter litt forsinket EL, 1 DPO i dag så da er det ikke mer å få gjort denne runden annet enn å håpe at ting går som det skal

:wav
Velkommen hit! Krysser fingrene for at det klaffer for deg:) 1 DPO her også, så vi får vente sammen:smiley-angelic001

Okei, nå ble jeg litt forvirret her.. Fikk tatt ny cb digital El - test i dag, viste som forventet negativ. (1dpo i dag) tok i samme slengen en make sure El-test og etter 5 min var teststreken såvidt litt svakere enn kontrollstreken. Gikk ned en tur for å hente mobilen for å ta bilde, og når jeg kom opp igjen, 5 min etter så var make sure testen positiv? Har aldri brukt disse før, så vet ikke om det er vanlig at de blir positive etter tiden? Googlet og ser at make sure er mer sensitiv enn cb digital (20mIU vs 40mIU) hvordan alle dager tolker jeg dette? o_O strekene på cb digital var relativt like som for 2 dager siden når jeg fikk fast smiletegn, men fikk tom sirkel i dag. Tror jeg vil regne 1dpo i dag uansett, men dette gjorde meg litt usikker.. Hva tenker dere?

Edit: tok ny test nå i kveld og den var negativ så da tenker jeg at alt er i rute:rolleyes: Sto i bruksanvisningen at testen kunne vise falsk positiv om den ble lest av etter 5 min, så da er det nok det som skjedde:happy:

Vedlegg

• IMG_20200827_155345.jpg
    IMG_20200827_155345.jpg
    14,7 KB · Visninger: 76
Last edited:
Ååh, fikk vite nå at svigerinna mi er gravid med sin første ❤ Så nå håper jeg virkelig det klaffer så vi får jevngamle babyer ❤

2 dpo her. Skal prøve å holde ut til ca 12-13 dpo før tidligtest, men det føles så lenge til. Da er det veldig kjekt å gå inn her og lese :) Tips til EL kalkulator, for de som fortsatt venter på EL - Clearblue sin! Den viser prosent sjanse for når EL kommer. Da blir det ikke så kjipt å måtte vente på positiv EL test, for da ser en at det kan ta noen dager, og en blir kanskje litt mer avslappet. (Er selv litt gal tester, med to tester hver dag for å ikke gå glipp av LH stigningen..)

Frk. Forvirret her igjen... Tok ny cb test i dag bare for å se at det fortsatt er negativt, men nei da! Den gikk rett på fast smiletegn fra blank sirkel i går. Hva skjer? Hadde jo fast smiletegn for to dager siden. o_O Kjenner jeg blir litt motløs nå, tyder det på at egget ikke slapp da, kanskje?

Frk. Forvirret her igjen... Tok ny cb test i dag bare for å se at det fortsatt er negativt, men nei da! Den gikk rett på fast smiletegn fra blank sirkel i går. Hva skjer? Hadde jo fast smiletegn for to dager siden. o_O Kjenner jeg blir litt motløs nå, tyder det på at egget ikke slapp da, kanskje?
Har ikke vært borti smilefjes-sirkel-smilefjes, bare 3dager smilefjes, det kan jo være så mangt..
Egget slapp ikke og kroppen prøver på nytt eller du hadde lh-stigning som ble påvist for deretter å ikke bli oppdaget neste dag av ulike grunner, men nå oppdaget den lh-stigning igjen eller det kan være høye nok lh-rester etter slipp.
Jeg ville regnet at el-slippet skjedde i går evt i dag.

Ikke rart man blir forvirret. Vet ikke om det hadde hjulpet å måle temp i tillegg for å se når det er høyest stigning, det er noe jeg selv har vurdert, men ikke kommet igang med enda.

Jeg har som regel alltid smilefjes i 2-3 dager og er like usikker hver gang på når det faktiske slippet er, men tipper på dag to med positiv test, mulig også dag 3.

Har ikke vært borti smilefjes-sirkel-smilefjes, bare 3dager smilefjes, det kan jo være så mangt..
Egget slapp ikke og kroppen prøver på nytt eller du hadde lh-stigning som ble påvist for deretter å ikke bli oppdaget neste dag av ulike grunner, men nå oppdaget den lh-stigning igjen eller det kan være høye nok lh-rester etter slipp.
Jeg ville regnet at el-slippet skjedde i går evt i dag.

Ikke rart man blir forvirret. Vet ikke om det hadde hjulpet å måle temp i tillegg for å se når det er høyest stigning, det er noe jeg selv har vurdert, men ikke kommet igang med enda.

Jeg har som regel alltid smilefjes i 2-3 dager og er like usikker hver gang på når det faktiske slippet er, men tipper på dag to med positiv test, mulig også dag 3.
Ja, ikke lett å bli klok av dette. Skal ta ny make sure test om 4 timer for å se hva den mener, så får vi vel uansett ha litt sengekos i kveld for å være sikker:p siden du får fast smiletegn 3 dager på rad atar jeg at du bruker den som kun detekterer LH stigning? jeg bruker den doble(lilla) så når jeg først får fast smilefjes så får jeg jo ikke testet på 48 timer. Så da fikk jeg jo fast smiletegn på dag 16 på ettermiddagen, deretter ingen test igjen før dag 18 på ettermiddagen hvor den viste tom sirkel og fast igjen i dag tidlig på dag 19. Veldig merkeligo_O Sist syklus var på 37 dager med El på dag 22,så hadde håpet at denne syklusen ble kortere siden jeg fikk peak på dag 16,men kan se ut til at det ikke stemte da, kanskje. Irriterende forvirrende:p

Wihuu, blinkende smilefjes i dag på Clear Blue! Og enda litt stigning på make sure el test :smiley-angelic003 Spennende å se om det stiger videre :eek: begynnende EL slim er også på plass! Har hatt 2 sykluser siden pilleslutt, den første på 19 dager og den andre på 40 dager, så spennende å se med denne syklusen :hilarious:

Aha skjønner.
Nei jeg bruker ikke den dobbel.
Har den single rosa (eller flere faktisk), for den er også sånn at den sier man ikke skal teste igjen på 48t el noe etter at man har fått smiley, så bytter indikator/adapter etter at jeg har fått det for å være sikker på at jeg får opp gjeldende måling/status og ikke det som «ligger igjen digitalt» på 1test if it make sence? Hahaha.

Jeg vet ikke om vi gjør det lettere eller mer komplisert for oss selv, men eneste riktige vi kan gjøre er å ha aksjeinnlegging åkkesom og håpe på det beste :laughing002

Tok ny make sure test nå, neeesten positiv men mulig jeg har drukket litt mye kaffe i dag. Sendte spørsmål til clearblue og fikk dette svaret:
In a cycle we expect that you obtain only 1 LH surge result. The LH surge typically rises 24 to 36 hours before ovulation.

If you obtain 2 LH surge results few days apart, we would not be able to know which one comes before ovulation.
Please note that certain medication and certain medical conditions could cause this type of unexpected result, we would advise that you check the list of theses in the leaflet.
Your results are not what we expect to see, we would advise that you stop testing and have a chat with a doctor.
It could be that it’s just an irregularity that happened 1 cycle, but because you are trying to conceive it is important to check it with a doctor.

Ikke mye hjelp der altså:p Får smøre meg med tålmodighet og ta en ny i morgen tidlig, evt i kveld hvis jeg klarer å holde meg unna å drikke så mye. Hadde virkelig håpa at jeg kunne regne 2 dpo i dag, men nå er både jeg og fitbit'en min forvirret!

Vedlegg

• IMG_20200828_142620.jpg
    IMG_20200828_142620.jpg
    27,5 KB · Visninger: 66
Plustelig positiv test her også! Ser ut til at det blir mange lykkelig menn rundt om i Norge i dag :signs003 Denne gangen passet det jo kjempefint at eggløsningen ble litt senere. Begge friske og klar for helg! I dag har jeg latt være å drikke siden frokost, slik at jeg kunne teste meg når jeg kom hjem :laughing002 har vært så sinnsykt tørst i hele dag :laughing025

Vedlegg

• Screenshot_20200828_155834_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20200828_155834_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    22,9 KB · Visninger: 76
Back
Topp