IKM UKE 37+38

Jeg håper også du får en terminspire denne gangen :) Tror mai blir en fin måned :)

Takk, det samme til deg og alle dere andre her inne; nå skal det bli maibebis på oss alle sammen :love7 :binkybaby

Muskelknute på livmor. Den kan stjele blodet som skal gå til livmor, så siden morkaken var festet mot den så funket ikke den overgangen fra plommesekk til morkaken, mest sannsynlig.

Nei, fy søren, så fælt:sad010 Hva kan gjøres med det? Kanskje det opereres?❤️

Nei, fy søren, så fælt:sad010 Hva kan gjøres med det? Kanskje det opereres?❤️
I utgangspunktet ble jeg rådet imot å operere den vekk pga det kunne bli verre å få barn med arrvev enn at myomet var der. Så vet ikke om de vil prøve andre ting først kanskje? Også vil det å fjerne den sette prøvingen vår helt på pause i 6-12 måneder til såret er helt grodd igjen. Føler vi mister så mye tid. Men må kanskje fjerne den da hvis den gjør at jeg får abort? Den er minst 14x12 cm stor, så den har ganske mye volum mot livmor som er veldig liten når man ikke er gravid. Hvis jeg googler det på nettet virker det som de fleste ikke har så mye problem med å bli gravid med myomer da, men ikke så mange som har oppe i den størrelsen jeg har :dontknow

Last edited:
CD10, ut fra premom begynner LH å stige men er fortsatt lav, 0,27. Lite tegn til el-slim, kan kanskje være siden jeg fortsatt er syk. Hanglet hele sommeren så nå håper jeg at jeg blir frisk (og gravid) snart! :love7

I utgangspunktet ble jeg rådet imot å operere den vekk pga det kunne bli verre å få barn med arrvev enn at myomet var der. Så vet ikke om de vil prøve andre ting først kanskje? Også vil det å fjerne den sette prøvingen vår helt på pause i 6 måneder til såret er helt grodd igjen. Føler vi mister så mye tid. Men må kanskje fjerne den da hvis den gjør at jeg får abort? Den er minst 14x12 cm stor, så den har ganske mye volum mot livmor som er veldig liten når man ikke er gravid. Hvis jeg googler det på nettet virker det som de fleste ikke har så mye problem med å bli gravid med myomer da, men ikke så mange som har oppe i den størrelsen jeg har :dontknow

Ojj ja, da er det jo litt str på den også:sorry: Kan dessverre ikke så mye om det, og vet ikke hva som ellers gjøres utover operasjon? Men om den ikke fester seg i nærheten, så vil det vel bli et annet utfall?❤️

Ojj ja, da er det jo litt str på den også:sorry: Kan dessverre ikke så mye om det, og vet ikke hva som ellers gjøres utover operasjon? Men om den ikke fester seg i nærheten, så vil det vel bli et annet utfall?❤️
Ja, jeg tror og håper at dersom den ikke fester seg mot myomet, så vil ikke myomet liksom ha ødelagt blodtilførselen til hele livmor? Veldig vanskelig å google om myomer synes jeg. Det er et av de kvinnehelse emnene som ikke eksisterer så mye enda :dontknow
Den ble så stor at den kuttet sin egen blodtilførsel for snart et år siden, og da hadde jeg et "infarkt" som ga meg skikkelig høy betennelse som sendte meg på akutten liksom :smiley-ashamed004 Det var også da de sa at vi burde starte med å prøve og bli gravide straks pga de forventet at vi ikke ville klare det uten hjelp, men at man fortsatt må prøve et år først.

Ja, jeg tror og håper at dersom den ikke fester seg mot myomet, så vil ikke myomet liksom ha ødelagt blodtilførselen til hele livmor? Veldig vanskelig å google om myomer synes jeg. Det er et av de kvinnehelse emnene som ikke eksisterer så mye enda :dontknow
Den ble så stor at den kuttet sin egen blodtilførsel for snart et år siden, og da hadde jeg et "infarkt" som ga meg skikkelig høy betennelse som sendte meg på akutten liksom :smiley-ashamed004 Det var også da de sa at vi burde starte med å prøve og bli gravide straks pga de forventet at vi ikke ville klare det uten hjelp, men at man fortsatt må prøve et år først.

Shit, det er helt insane:wideyed: Ja, jeg har ikke hørt så mye om myomer heller, selv ikke her inne! Det er dessverre kvinnehelse i et nøtteskall:shifty:

Hei damer! Jeg har vært litt stille her, men skolestart og dere vet. :woot: godt å være i gang med ny syklus.
Jeg er på CD 14, og eltestene begynner å øke. Dette er kveldens

Vedlegg

• 20250826_201322.jpg
    20250826_201322.jpg
    1.010,8 KB · Visninger: 39
Kveldens test, cd 12 :happy: kom på 0,35 i premom. Hadde trolig el på cd 14 sist syklus, så blir spennende å se de neste dagene. Usikker på om jeg bør teste 2, 3 eller 3 ganger daglig, vil ikke misse den:hilarious:
Denne runden var jeg treg med testing og første test i går var 1.1 i premon :hilarious: Testet tre ganger i dag og alle har vært dalende så rakk vel sånn ca å få med meg en eller annen topp :hilarious:
Ville testet tre eller fler ganger når du merker en skikkelig stigning (for meg er det ga 0,6-0,7), men er så individuelt hvor raskt det stiger

Kveldens test, cd 12 :happy: kom på 0,35 i premom. Hadde trolig el på cd 14 sist syklus, så blir spennende å se de neste dagene. Usikker på om jeg bør teste 2, 3 eller 3 ganger daglig, vil ikke misse den:hilarious:

Ville testet minst 4 ganger :joyful:

Denne runden var jeg treg med testing og første test i går var 1.1 i premon :hilarious: Testet tre ganger i dag og alle har vært dalende så rakk vel sånn ca å få med meg en eller annen topp :hilarious:
Ville testet tre eller fler ganger når du merker en skikkelig stigning (for meg er det ga 0,6-0,7), men er så individuelt hvor raskt det stiger
Ja, godt du fikk med deg en som var positiv da ihvertfall :love017
Ja, blir nok ihvertfall 2 daglig til jeg ser ordentlig stigning:D

2 PP etter kjemisk i 4+6. Får positive tester hver måned, så virker som jeg har kjemisk hver PP:sorry: krysser fingrene for maispirer:smiley-angelic001:binkybaby
Ja, jeg har sett testene dine - helt sykt! Men enig, ser faktisk slik ut egentlig, men veldig rart å skulle ha kjemisk hver mnd., har du snakket med fastlegen om det kan være noe anne?

Når begynner du å teste denne pp?

Sender deg mange gode tanker og krysser fingrene for at det klaffer for dere denne runden :Heartpink

Back
Topp