IKM uke 35

Svinger fort gitt o_O sjønner ingenting
 

Vedlegg

  • EFF8908D-FC8B-4E40-AB0C-8D5F94918A2B.jpeg
    EFF8908D-FC8B-4E40-AB0C-8D5F94918A2B.jpeg
    42,9 KB · Visninger: 78
I morgen skal jeg ta celleprøve hos legen, kan han da samtidig sjekke om jeg nærmer meg eggløsning eller må man ha ultralyd for det? Noen som vet? :happy: Er det ellers noe jeg kan be han sjekke når han nå er inni der? :eek::D


Da jeg tok vevsprøver i november så fikk jeg innvendig ultralyd. Da fikk jeg jeg se egga mine, haha :hilarious: Var litt spesiell opplevelse. Hu så da et som var større enn de andre og at eggløsning nærma seg. De sjekka ikke sist jeg tok ny celleprøve i juni, men hadde sikkert sjekka hadde jeg spurt. Men akk da ville jeg bare bli ferdig :happy:
 
Tok nettop ny test igjen nå. Omtrent like sterkt som i morges og heftige El smerter! Så eggløsningen skjer nok i disse timer! Spent på om testen er svakere i morgen. Samboeren må komme en tur innom fra jobb i kveld så vi får lagt inn aksjer i dag og :laughing025:laughing025
 
Inseminasjonen gjort her også!! :smiley-bounce015:smiley-bounce015Hun kunne se på ultralyd at jeg allerede hadde hatt EL :wideyed: Gjorde de ultralyd på deg? Hun sa at det tar ca to tlmer fra svømmerene har svømt til egglederen fra livmoren. Så da blir jeg kanskje befruktet i luften på tur hjem :hilarious: En fremtidig pilot? Unnfanget i luften. Haha:hilarious::hilarious:

Haha mye spennede som kan skje i luften :laughing002Da hadde du EL kjapt etter positiv test! Kunne hun se hvor lang tid det hadde gått siden EL? (vet ikke om der det mulig?). De gjorde ikke ultralyd på meg idag, de tar bare et rundt cd 10 for å måle follikelstørrelse og bestemme når jeg skal sette EL sprøyte. Men hadde gjerne hatt det.
 
Holder du deg like lenge hver gang da? Altså lar være å tisse&drikke i minst 4t før test? :rolleyes:
Ja, tester om morgenen ( da er det jo en del timer uten tissing/drikking) og etter minimum 4 timer uten drikking/tissing på ettermiddagen/kvelden :)
 
Gleder meg til å se mange fine positive g-tester her inne om noen uker:smiley-angelic001:smiley-angelic003:happy119 Krysser fingrene for oss alle:Heartred
 
Haha mye spennede som kan skje i luften :laughing002Da hadde du EL kjapt etter positiv test! Kunne hun se hvor lang tid det hadde gått siden EL? (vet ikke om der det mulig?). De gjorde ikke ultralyd på meg idag, de tar bare et rundt cd 10 for å måle follikelstørrelse og bestemme når jeg skal sette EL sprøyte. Men hadde gjerne hatt det.

Hun trodde jeg hadde hatt EL på morgenen eller på natten. Det hadde iallefall ikke nettopp skjedd, for det kan man visst se.. hmm. Ja synes også det var kjapt etter postiv test. Eller, er det kanskje normalt hvis det slapp 24 timer etter første test som var klokken 13 i går??:eek::eek:
Vanskelig denne timingen. :rolleyes: Har dere dansk eller norsk donor forresten?
 
Ser ut som mangen har fått el tidlegare enn antatt denne runden, meg inkludert! Håpar det er positivt :joyful:
Forventa positiv test onsdag/torsdag, men fekk denne i dag:)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200810_223700.jpg
    Screenshot_20200810_223700.jpg
    22,7 KB · Visninger: 58
Hun trodde jeg hadde hatt EL på morgenen eller på natten. Det hadde iallefall ikke nettopp skjedd, for det kan man visst se.. hmm. Ja synes også det var kjapt etter postiv test. Eller, er det kanskje normalt hvis det slapp 24 timer etter første test som var klokken 13 i går??:eek::eek:
Vanskelig denne timingen. :rolleyes: Har dere dansk eller norsk donor forresten?

Spennende at det går å se så pass nøye. Da bør timingen uansett være god :) Jeg har ikke så mye erfaring med el tester, men det er vel 24-48 timer etter positiv test som el skal skje så det er jo innafor.

Vi har har norsk donor - eller i hvert fall sæd som er donert i Norge ;) Derfor var det nesten et år ventetid fra henvisning til første forsøk (mangel på donorer). Jeg er svensk og kona min er tysk, så det blir en god blanding :D
 
Sterk EL-test i dag, men den er nok ikke helt positiv. Jeg har fått instruks fra gyn om å bare teste på morgenen, uten noen videre forklaring på hvorfor. Men hun var veldig klar på at jeg kun skulle teste en gang hver morgen nå. Hvis den ikke er sterkere i morgen tidlig skal jeg sette ovitrelle.. håper håper håper jeg slipper det.. god økning fra i går til i dag hvertfall og jeg kjenner godt at det jobbes nedi der, uten tvil!
 

Vedlegg

  • B21E4018-1B9C-4338-B9F1-82B0DE573E18.jpeg
    B21E4018-1B9C-4338-B9F1-82B0DE573E18.jpeg
    8,5 KB · Visninger: 66
  • EBAACE27-5EBF-481C-9775-A53A09368472.jpeg
    EBAACE27-5EBF-481C-9775-A53A09368472.jpeg
    18,8 KB · Visninger: 60
Jeg la meg opprinnelig til i feil gruppe og ser at jeg hører til IKM hos dere:love2 så da kommer jeg litt forsinket til EL-Spenningen her. Lykke til alle sammen! :joyful:

FruFrukta- 34år - PP6 - B2- EL 12/8 - IKM 24/8

Jeg lurer på, er "1 DPO" dagen etter positiv EL-Test?
 
Jeg la meg opprinnelig til i feil gruppe og ser at jeg hører til IKM hos dere:love2 så da kommer jeg litt forsinket til EL-Spenningen her. Lykke til alle sammen! :joyful:

FruFrukta- 34år - PP6 - B2- EL 12/8 - IKM 24/8

Jeg lurer på, er "1 DPO" dagen etter positiv EL-Test?
Det kommer litt an på! Når testen blir negativ kan man si at EL har vært. Noen har positiv EL-test i flere dager, så da er det vanskelig å si nøyaktig. Vil anbefale å teste til den blir negativ, da vet du at EL har vært :happy:
 
Jeg la meg opprinnelig til i feil gruppe og ser at jeg hører til IKM hos dere:love2 så da kommer jeg litt forsinket til EL-Spenningen her. Lykke til alle sammen! :joyful:

FruFrukta- 34år - PP6 - B2- EL 12/8 - IKM 24/8

Jeg lurer på, er "1 DPO" dagen etter positiv EL-Test?
Jeg hadde positiv i to dager, og regnet dagen etter(med negativ test) som 1dpo da det var ganske greit å forholde seg til. Spurte i forrige IKM-gruppe og det var veldig variabelt. Noen regnet 1dpo fra dag 2 med negativ test, siden egget slippes så og så mange timer etter positiv test eller noe i den duren. Litt vanskelig det der, og ganske mange svar på det. Men så lenge man teller likt hver måned så spiller det kanskje ikke så stor rolle vil jeg tro. Vet ikke om det hjalp, men som sagt så var det utrolig mange forskjellige svar på det!

Lykke til :D
 
Har nylig vært hos legen for celleprøve. En helt fersk turnuslege som knotet veldig... Han slet lenge med å finne rett plass og styra voldsomt. Etterpå sier han at jeg har en lett blødende cervix som er rød. Han lurte på om den kunne være betent. Jeg prøvde å spørre hva det ville si, men fikk ingen særlig svar på det(dårlig i norsk), jeg sa vi prøvde å få barn og om dette kunne ha noe å si på min fertilitet og da sa han bare at det kunne vi ikke vite før om ett år...

Så ja, rådvill og litt redd. Har noen opplevd rød og mulig betent cervix?
 
Back
Topp