IKM uke 35

Takk, det håper jeg også :Heartred krysser fingrene for deg også :Heartred
(Men hva gjør man om man får en ultrasvak strek som man ikke er sikker på om er en strek engang? Lar man være å drikke eller kan man ha et glass med noe i som man nipper til og later som man fylller på osv..?)

Jeg hadde kjøpt to flasker, en med alkohol og en uten. Så hadde jeg helt den med alkohol ut(kjøp en billig) og fyll på med alkoholfri vin:D Så er det ingen som overhodet skjønner at du sitter å drikker alkoholfri vin:happy: Takk, håper for oss alle:Heartred
 
Jeg hadde kjøpt to flasker, en med alkohol og en uten. Så hadde jeg helt den med alkohol ut(kjøp en billig) og fyll på med alkoholfri vin:D Så er det ingen som overhodet skjønner at du sitter å drikker alkoholfri vin:happy: Takk, håper for oss alle:Heartred
Takk, det var en god ide, har bare ikke polet i nærheten :rolleyes: må se om det kanskje kan bestilles på nett :D
 
Takk, det var en god ide, har bare ikke polet i nærheten :rolleyes: må se om det kanskje kan bestilles på nett :D

Auch, da blir det fort verre, ja:hilarious: Kanskje sånn hjemmelevering av mat kan levere vin på døren? Bare tenker høyt altså, aner ikke!?
 
Auch, da blir det fort verre, ja:hilarious: Kanskje sånn hjemmelevering av mat kan levere vin på døren? Bare tenker høyt altså, aner ikke!?
Tusen takk for gode tips! Problemet er å bo langt fra by uten diverse butikker i nærheten og hjemmelevering av diverse tjenester (annet enn posten) :hilarious:
Jeg kjørte lerum blåbærsaft i vinglass forrige PP. Ser veldig troverdig ut :king
Aha, takk for tips! Sånn «frisk rød» juice fra coop ser også veldig ut som rødvin, og så får man satse på at ingen vil smake :hilarious::hilarious:
 
Tusen takk for gode tips! Problemet er å bo langt fra by uten diverse butikker i nærheten og hjemmelevering av diverse tjenester (annet enn posten) :hilarious:

Aha, takk for tips! Sånn «frisk rød» juice fra coop ser også veldig ut som rødvin, og så får man satse på at ingen vil smake :hilarious::hilarious:

Da blir det nok alternativ B- saft:D:smiley-angelic005
 
Ja det er lenge. Vi satte oss på ventelisten men tenkte at vi går privat hvis det tar veldig lang tid. Men så passet det ikke helt med andre ting i livet innen det året var over, og da hadde vi plutselig muligheten i det offentlige. Det er ikke så personlig - har møtt 5 forskjellige lege på de 5 forsøkene, men i gjengjeld betaler vi bare 1500 kr pluss medisiner per forsøk. Det er maks 3 forsøk med ivf, men for inseminasjon har de ingen begrensning.

Ååå jeg visste ikke at det er ubegrenset med inseminasjon. Det er jo bra da :D
 
Jeg aner ikke når første test ryker:wideyed:
Jeg er litt ambivalent. Har lyst å teste tidlig, men har egentlig ikke lyst å teste på morgenen før dagvakt. Om testen er negativ kan jeg bli så tankefull og deppa, og det kan legge en demper på jobbdagen. På den andre siden vil jeg jo vite tidligst mulig. Helst NÅ:hilarious: Ååååh! Flere som har det sånn?
 
Jeg aner ikke når første test ryker:wideyed:
Jeg er litt ambivalent. Har lyst å teste tidlig, men har egentlig ikke lyst å teste på morgenen før dagvakt. Om testen er negativ kan jeg bli så tankefull og deppa, og det kan legge en demper på jobbdagen. På den andre siden vil jeg jo vite tidligst mulig. Helst NÅ:hilarious: Ååååh! Flere som har det sånn?

samme her! Til gjengjeld fikk jeg negativ test på morgenen og positiv på kvelden forrige svangerskap, så det hjelper meg litt til å utsette testingen til etter jobb ❤️
 
CD 14 i dag og forventet EL-dag. Clearblue digital eltest gikk fra tom sirkel til blinkende smiley, men ordene fra gyn kunne ikke blitt mer klinkende klar. Negativ EL-test onsdag morgen = ovitrelle. Var jeg i tvil om den var positiv = ovitrelle. Hvis ikke jeg satt den kunne egget bli overmodent og ikke optimalt for befruktning. Så da er det vel bare å komme seg på apoteket å hente den ut. Sprøyten skulle settes innen kl 12:00.. åh, jeg som hadde håpet jeg skulle slippe den sprøyten og at kroppen kunne ordne opp selv! :sorry:

hvis jeg skal finne en mager trøst i det så legger sprøyten en demper på testetøsen i meg siden den gir utslag på g-tester inntil 10 dager etter den er satt. Så da blir det tidligst en test 11dpo for meg (på samboer sin bursdag! Tenk for en bursdagsgave det potensielt kan bli!)

Også kan jeg flyttes på ikm-lista:

Milli - 25 - PP5 - B2 - EL 13.08 - IKM 27.08
 
CD 14 i dag og forventet EL-dag. Clearblue digital eltest gikk fra tom sirkel til blinkende smiley, men ordene fra gyn kunne ikke blitt mer klinkende klar. Negativ EL-test onsdag morgen = ovitrelle. Var jeg i tvil om den var positiv = ovitrelle. Hvis ikke jeg satt den kunne egget bli overmodent og ikke optimalt for befruktning. Så da er det vel bare å komme seg på apoteket å hente den ut. Sprøyten skulle settes innen kl 12:00.. åh, jeg som hadde håpet jeg skulle slippe den sprøyten og at kroppen kunne ordne opp selv! :sorry:

hvis jeg skal finne en mager trøst i det så legger sprøyten en demper på testetøsen i meg siden den gir utslag på g-tester inntil 10 dager etter den er satt. Så da blir det tidligst en test 11dpo for meg (på samboer sin bursdag! Tenk for en bursdagsgave det potensielt kan bli!)

Også kan jeg flyttes på ikm-lista:

Milli - 25 - PP5 - B2 - EL 13.08 - IKM 27.08

Så leit at ikke kroppen gjorde det selv, men så bra at du har mulighet til hjelp på den måten! Tenker du å teste 9 og 10dpo sånn bare for å se at hcg er synkende og eventuelt økende igjen? Eller er den grensen såpass "trygg" at du ikke trenger det?:shy: Håper på to streker for deg, TENK for en bursdagsgave! Drømmen:Heartred
 
Jeg kan strykes fra listen. El er over og vi rakk ikke denne gangen da donoren min fortsatt er på ferie. Masse lykke til alle sammen, håper dere får to streker :happy:
 
Så leit at ikke kroppen gjorde det selv, men så bra at du har mulighet til hjelp på den måten! Tenker du å teste 9 og 10dpo sånn bare for å se at hcg er synkende og eventuelt økende igjen? Eller er den grensen såpass "trygg" at du ikke trenger det?:shy: Håper på to streker for deg, TENK for en bursdagsgave! Drømmen:Heartred

kommer sikkert til å teste typ 9 og 10 dpo for å sammenligne en evt strek senere ja ❤️ Har aldri brukt den før så jeg vet ikke hvordan min kropp blir med den, også må jeg jo slippe testetøsen i meg litt fri :hilarious:
 
Syklet på jobb i dag, strålende fornøyd og tenkte "i dag har jeg eggløsning. Skal si jeg kjenner egen kropp godt". Men så tok jeg EL-test (ingen drikking eller tissing på 3 timer) og så neida, null action. :bored::wideyed:

#Ventevente:dance018
 

Vedlegg

  • 589515D0-ADF9-4E15-824B-4D2004314AE9.png
    589515D0-ADF9-4E15-824B-4D2004314AE9.png
    106,1 KB · Visninger: 69
Melder meg forsiktig inn her, har allerede vært med i to ikm-grupper uten å få EL.

Snorkfrk. - 29 år - PP2 - B2 - EL 13/8 - IKM 28/8

Screenshot_20200812_114506.jpg


Etter en evighet med testing fikk jeg plutselig veldig magesmerter og etter ett par dager begynte EL-tester å bli sterkere. Den var positiv først i går morges, og var enda sterkere i dag:happy:
Jeg fikk ømme pupper i går, og har mye murringer.

Når tenker man egentlig at EL er? Leste et intervju med Hausken som sa at man skulle ha sex på kvelden den dagen man får positiv EL-test og morgenen etter. Noen sier jo at EL har skjedd når testen er negativ, men det er jo så individuelt hvor lenge LH-toppen er. Noen har topp i to døgn, andre ett halvt døgn... Vi kjører i hvert fall på, men er jo litt gøy å følge med på hvor mange dpo man er;)
 
Melder meg forsiktig inn her, har allerede vært med i to ikm-grupper uten å få EL.

Snorkfrk. - 29 år - PP2 - B2 - EL 13/8 - IKM 28/8

Vis vedlegget 332995

Etter en evighet med testing fikk jeg plutselig veldig magesmerter og etter ett par dager begynte EL-tester å bli sterkere. Den var positiv først i går morges, og var enda sterkere i dag:happy:
Jeg fikk ømme pupper i går, og har mye murringer.

Når tenker man egentlig at EL er? Leste et intervju med Hausken som sa at man skulle ha sex på kvelden den dagen man får positiv EL-test og morgenen etter. Noen sier jo at EL har skjedd når testen er negativ, men det er jo så individuelt hvor lenge LH-toppen er. Noen har topp i to døgn, andre ett halvt døgn... Vi kjører i hvert fall på, men er jo litt gøy å følge med på hvor mange dpo man er;)

fikk en huskeliste fra hausken på mandag: positiv EL-test = samleie samme kveld og to kvelder etter. Ovitrelle = samleie kvelden etter og de to påfølgende dagene ❤️
 
Da dere! Da var ovitrelle satt og nå er det bare å smøre seg med tålmodighet når jeg for alvor nærmer meg dpo-land. Jeg kjenner derimot på at hvis vi blir gravid denne pp så har jeg en reell frykt for tvillinger! Med letrozol nå hadde så vi 3 eggposer, 2 modne og 1 som nærmet seg, på ultralyd for 2 dager siden..Og det sammen med ovitrelle høres fryktelig skummelt ut for min del?
 

Vedlegg

  • C36779A9-A8B4-4290-8B80-4FD6A643EB21.jpeg
    C36779A9-A8B4-4290-8B80-4FD6A643EB21.jpeg
    55,5 KB · Visninger: 58
Blinkende smiley her i dag på clearblue! Jeeeii!! Jeg kjente på kroppen at EL kom før tia denne gangen. Nå er det bare å kjøre på her ;);)
 
1 dpo idag.Var hos gyn idag. Eggløsningen var mest sannsynlig i går:happy: første syklus med letrozol( har eggløsning av meg selv til vanlig) så nå er jeg spent. Ble også henvist til st. Olavs for IVF.
 
Back
Topp