IKM uke 35 ☺️

Ahh så mye gravide <3 her har jeg brukt hele dagen på å være kvalm og trøtt. Så tipper jeg har blitt syk faktisk. Så det lover kanskje ikke så bra… haha får bare vente å se

9 dpo! Var så glad når jeg våknet at jeg endelig har kommet meg så langt og tenkte at jeg nå kan begynne å virkelig kjenne etter symptomer... Men puppene som har vært tunge og ømme føles plutselig mindre tunge og ømme, og kjenner mensmurringer o_O Er på CD26 nå og sist gang kom mens på CD27 så nå er jeg plutselig redd jeg straks får mens og luteralfasen min er for kort (i tillegg til skuffelsen av å ikke være gravid) :( Typisk meg å krisemaksimere allerede nå, men vet jo ikke hvordan luteralfasen min er siden dette er første gang jeg tester for el, og syklusene mine er jo på 26-28 dager (premom og flo endret til forventet 30 dagers syklus denne runden etter el testene). Æsj, vet ikke hva jeg skal tro :rolleyes: nå vil jeg ta en graviditetstest bare for å se og håpe :oops:

Jeg fikk ikke skygge/strek på Normal sin test i dag. Men de har jo litt forskjellig sterke. Vi har også trolig oppstart med ivf neste syklus (skal se lege nå i uke). Ikke veldig skuffet. :D

9 dpo! Var så glad når jeg våknet at jeg endelig har kommet meg så langt og tenkte at jeg nå kan begynne å virkelig kjenne etter symptomer... Men puppene som har vært tunge og ømme føles plutselig mindre tunge og ømme, og kjenner mensmurringer o_O Er på CD26 nå og sist gang kom mens på CD27 så nå er jeg plutselig redd jeg straks får mens og luteralfasen min er for kort (i tillegg til skuffelsen av å ikke være gravid) :( Typisk meg å krisemaksimere allerede nå, men vet jo ikke hvordan luteralfasen min er siden dette er første gang jeg tester for el, og syklusene mine er jo på 26-28 dager (premom og flo endret til forventet 30 dagers syklus denne runden etter el testene). Æsj, vet ikke hva jeg skal tro :rolleyes: nå vil jeg ta en graviditetstest bare for å se og håpe :oops:

skjønner følelsen … håper og krysser fingrene for deg. Jeg har begynt å spotte og har dermed den samme følelsen som du, litt sånn skuffet over at det neppe har funket denne gang heller. Dette var pp9…

skjønner følelsen … håper og krysser fingrene for deg. Jeg har begynt å spotte og har dermed den samme følelsen som du, litt sånn skuffet over at det neppe har funket denne gang heller. Dette var pp9…
Følelsesmessig Berg og dalbane denne prøvingen :sorry: Krysser fingrene for oss begge :)

2 DPO idag :joyful: Idag steg tempen min høyt opp til værs :eek: Håper at tempen ikke blir så lav imorgen at FF setter kryss!:angelic: Åh, dette blir spennende! Endelig en ordentlig EL-periode / DPO-land liksom :hilarious:

Vedlegg

• 4C606041-40D6-4A41-B88C-56DED9F9FD28.jpeg
    4C606041-40D6-4A41-B88C-56DED9F9FD28.jpeg
    1.017,1 KB · Visninger: 42
4/5 dpo i dag, men tviler på det klaffa denne gangen. Har vært så travelt med skolestart og div, så glemte nesten hele greia :smiley-ashamed008 Fikk lagt inn én akse på EL-dagen, så vi får se :smiley-angelic001

Kan det ha vært festeblødning?
5 dråper blod igår, og blodig slim (2 dager før forventet mens ish) mens har aldri kommet for tidlig før. Endel smerter i magen igår. Idag har jeg kun litt blod på papiret, og ingen rennede som ved mens (bruker bind). Når jeg har mens ligger jeg med kjempesmerter i 2 dager, og det går mange nattbind om dagen.. hadde negativ test på morgenen igår så regnet med det var TR. Hvis jeg hadde el 16.08 så var mens for tidlig, men hadde EL symptomer i 5dsger så kan hende det er blødninger enda tidligere enn 2 dager før forventet mens.. får man først hCG stigning etter egget har festet seg ? Hadde ikke festeblødning med de to andre barna så dette kan jeg ingenting om! Hjeeeelp

4/5 dpo i dag, men tviler på det klaffa denne gangen. Har vært så travelt med skolestart og div, så glemte nesten hele greia :smiley-ashamed008 Fikk lagt inn én akse på EL-dagen, så vi får se :smiley-angelic001
Med yngste la vi inn aksjer 5dager før EL.. da testet jeg for el så visste at den var senere.. så det er håp for dere også !

Kan det ha vært festeblødning?
5 dråper blod igår, og blodig slim (2 dager før forventet mens ish) mens har aldri kommet for tidlig før. Endel smerter i magen igår. Idag har jeg kun litt blod på papiret, og ingen rennede som ved mens (bruker bind). Når jeg har mens ligger jeg med kjempesmerter i 2 dager, og det går mange nattbind om dagen.. hadde negativ test på morgenen igår så regnet med det var TR. Hvis jeg hadde el 16.08 så var mens for tidlig, men hadde EL symptomer i 5dsger så kan hende det er blødninger enda tidligere enn 2 dager før forventet mens.. får man først hCG stigning etter egget har festet seg ? Hadde ikke festeblødning med de to andre barna så dette kan jeg ingenting om! Hjeeeelp

hCG produseres først når egget har festet seg, ja. Krysser fingrene for at det er festeblødning :Heartred

8-9 dpo, 6 dager til ikm. Fremdeles en følelse av uggenhet/murringer i livmorområdet, spesielt på venstre side. Veksler mellom å tenke at noe er på gang og at det bare er ønsketenkning :confused: Blir ikke enig med meg selv om jeg skal teste ut en tidligtest nå som det teoretisk sett er innafor (de er jo fra 6 dager fra IKM) eller vente til minst onsdag. Eller bare ikke tenke på det i det hele tatt og heller teste hvis tr ikke kommer :rolleyes:

Lite spennende idag 9 dpo

54448BBC-EEE9-4DC4-B149-8AB00B872333.jpeg

Vet du hvor lenge jeg burde vente med å teste ?

Hvis du greier å vente så ville jeg ventet et par dager til. Ikke-gravide har hcg-nivå på under 10, og tidligtester har en minste sensitivitet på 25. Verdien dobles annenhver dag (ca). Så hvis festeblødningen var for to dager siden er det nok fremdeles litt for tidlig til at hCG har økt nok til å gi utslag.

Ja’a jenter! Da var det vår uke ☺️ Idag har Nord96 IKM, men hun har allerede meldt at hun er gravid! Gratulerer igjen ❤️ Dette blir en spennende uke! :woot:

Back
Topp