IKM uke 32

Er det normalt å være så oppblåst og ha så mye luft etter EL? Vet jeg hadde EL pga test og temping. Jeg har ikke brukt å hatt det til vanlig, og lurer på om noe er galt? Eller om det kanskje er normalt? Har også veldig stinne og ømme bryst, noe jeg bruker ha et par dager før menstruasjon, ikke 10 dager før, men kom vel tidligere denne gangen.

Er det normalt å være så oppblåst og ha så mye luft etter EL? Vet jeg hadde EL pga test og temping. Jeg har ikke brukt å hatt det til vanlig, og lurer på om noe er galt? Eller om det kanskje er normalt? Har også veldig stinne og ømme bryst, noe jeg bruker ha et par dager før menstruasjon, ikke 10 dager før, men kom vel tidligere denne gangen.
Det er ganske vanlig å få ømme/stinne pupper og å være oppblåst i lutealfasen, tror jeg, men det varierer jo fra kvinne til kvinne hvor mye PMS-symptomer man pleier å ha og til hvilke tider. Så du du må vel bare gå ut ifra hva som er normalt til å være deg. Jeg tror nok uansett ikke at det er så stor fare for at noe galt. Enten så er det begynnende gravidsymptomer, eller så er det en syklus med mer PMS-symptomer. Det finner du dessverre først ut om noen dager! Jeg er 7 dpo i dag, og i går og i dag har jeg også vært veldig oppblåst og hatt mye luft i magen. Men det er ikke helt unormalt for meg på denne tiden i syklusen, da. Men jeg tar det uansett som et godt tegn på at hormonene henger med :happy:. Forrige syklus var jeg definitivt ikke gravid (null prøving pga. korona), og da hadde jeg ikke slike symptomer. Så om noe, tenker jeg det heller er positivt enn negativt!

Jeg tror ALLTID at jeg har blitt akutt smellfeit dagene rundt el, haha. Blir helt ekstremt oppblåst og stinn, såpass at jeg sliter med å spise for det føles som jeg er fylt opp innvendig liksom.

Venter på å få godkjent skifte til nick førstegangsprøveren98 - 23 - B1 - PP1 - EL 26/7 - IKM 10/8

Håper jeg kan få være med her da alt dette er helt nytt for meg og jeg kunne trengt litt damer å pratet med om spørsmål og for å få luftet spenning og frustrasjon i ventetiden ☺️

Venter på å få godkjent skifte til nick førstegangsprøveren98 - 23 - B1 - PP1 - EL 26/7 - IKM 10/8

Håper jeg kan få være med her da alt dette er helt nytt for meg og jeg kunne trengt litt damer å pratet med om spørsmål og for å få luftet spenning og frustrasjon i ventetiden ☺️
Her er det rom for alle :love2, og et supert sted å prate med likesinnede!

Vi hadde egentlig ikke tenkt til å begynne å prøve før om noen mnd da jeg driver med vektnedgang for å stimulere eggløsning. Har gått ned 17kg, men har dog fortsatt noen kilo og gå på. Tok EL tester forrige mnd og blodprøver for å sjekke om jeg hadde hatt EL. Gyn ringte meg med blodprøvesvar denne mnd grunnet ferie, og da den 25/7 som var dagen Flo viste eggløsning fikk vi beskjed om at blodprøvene mine var veldig fine og det var bare å sette i gang. Har fått ganske jevn syklus de siste 4 mnd pga vektnedgang og Flo stemte forrige mnd. Samt positivt EL tester og blodprøver, så nå er ting oppe og går igjen. Grunnet at vi ikke hadde noen plan om å begynne denne mnd hadde jeg ikke tatt EL tester, men det stemte ca med tanke på slim og murring. Da gyn ringte med prøvesvar ble vi (jeg) veldig ivrig og vi hev oss rundt og fant ut at vi kunne prøve å legge inn aksjer den kvelden tilfelle det kom noe ut av det ☺️ Så nå er jeg 7 dpo dersom Flo stemmer og er allerede alt begynt å bli litt for ivring på å teste meg. Testet meg til morgenen i dag, ikke noe utslag lot den ligge en stund da jeg var for lat til å rydde på morgenen og etter noen timer var det en svak strek nr.2. Regner med at det kun er en skyggestrek, men nå ble jeg virkelig ivrig for fortsettelsen. Ellers ikke noen særlig symptomer. Vært litt dårlig i magen i noen dager, men det er vel heller motsatt om man er gravid som oftest? Lykke til alle dere andre også ❤️

Kjære vene hva er det som skjer? :hilarious::hungover:Vi er på ferie på hytta og i området rundt her går det sauer fritt. Kom kjørende da vi møtte på en gjeng og da begynte jeg plutselig å gråte. Skikkelig gråte altså :hilarious:Ble så rørt og full av tårer at det ikke stoppa på lenge, av dette synet av små lam som trippa bak mamman sin. Har jo aldri reagert sånn før men nå var jeg plutselig skikkelig ustabil. Gubben så på meg å lurte på hva i all verden som skjedde :hilarious:Han sa at han håpa at jeg var gravid hvis ikke skjønte han ingenting :hilarious:

Åå, nå begynner det å nærme seg tidlig testing for noen! Tid tenker dere å begynne å teste? :D

Jeg skal prøve å drøye til mandag, 10 dpo, men mulig jeg ender med å ta en søndag. Eneste er at el kom sent, sent på kvelden fredag forrige uke, så det blir sikkert litt tidlig å ta på morgenurin søndag :wacky:

Jeg skal prøve å vente til så nær IKM som mulig. Litt usikker på når IKM er, for pleier å ha 25-26 dagers syklus, men forrige var 30. Usikker på om den var 30 pgr progesterontilskudd eller fordi det kanskje/trolig var kjemisk graviditet (mensen var kraftigere og annerledes enn vanlig, med koagler -det har jeg aldri- og helt andre smerter. Dog KAN jo det skyldes progesteron, men hadde det ikke sånn på progesteron måneden før, men da noen færre dager med bruk av det).

Merkelig- fikk plutselig litt sånn el-slim aktig utflod med bittelitt blod i på papiret?! Fikk første dag med maks på monitor på lørdag, så det er jo for tidlig for noe som helst ift implantasjon? Kanskje bare litt skjøre slimhinner? Kanskje godt tegn ift evt festing senere? *håperhåperhåper*

Jeg skal prøve å vente til så nær IKM som mulig. Litt usikker på når IKM er, for pleier å ha 25-26 dagers syklus, men forrige var 30. Usikker på om den var 30 pgr progesterontilskudd eller fordi det kanskje/trolig var kjemisk graviditet (mensen var kraftigere og annerledes enn vanlig, med koagler -det har jeg aldri- og helt andre smerter. Dog KAN jo det skyldes progesteron, men hadde det ikke sånn på progesteron måneden før, men da noen færre dager med bruk av det).
Planen er å vente til torsdag-fredag (9-10 dpo) selv om jeg gikk på en liten test smell i dag Får se om jeg klarer å la være i morgen

6 dpo og i går, 5dpo hadde jeg voldsomme murringer og stikkinger i magen, faktisk så det gjorde vondt. Har ikke merket festesmerter ved tidligere graviditeter så var sannsynligvis bare tilfeldig :)
Dagene går sakte nå..

Dagens symptomer: stikk i nedre del av mage/eggstokker venstre side, vært mer sulten/fysen i to dager, skarp stikking plutselig lavt i korsryggen og litt mer følsom enn vanlig. Alt dette kan også være symptomer på PMS så spennende å se videre

9 dpo i dag, og foreløpig negativ test. Håper det endrer seg om noen dager!

Vedlegg

• 98459362-2CAA-4C54-B20B-FD173F933BED.jpeg
    98459362-2CAA-4C54-B20B-FD173F933BED.jpeg
    273,7 KB · Visninger: 95
Dagens symptomer: stikk i nedre del av mage/eggstokker venstre side, vært mer sulten/fysen i to dager, skarp stikking plutselig lavt i korsryggen og litt mer følsom enn vanlig. Alt dette kan også være symptomer på PMS så spennende å se videre
Ja, det er så sykt irriterende at det er HELT like symptomer. Hos meg er tegna i tillegg forskjellige fra pp til pp, så tror jo alltid det ER noe :bored:o_O og blir like skuffa hver gang..

Ja, det er så sykt irriterende at det er HELT like symptomer. Hos meg er tegna i tillegg forskjellige fra pp til pp, så tror jo alltid det ER noe :bored:o_O og blir like skuffa hver gang..
Samme her I dag ble jeg plutselig kvalm og fikk murring i magen. Det her er jo til å bli gal av. Man kjenner jo plutselig etter på alt man vanligvis ikke ville tenkt over… Negativ test enn så lenge, for jeg klarer jo ikke å vente Bare 8 dpo i dag hvis Flo stemte med EL så fortsatt noe tidlig

Vedlegg

• 5F0183BA-E6A8-4FF8-B021-2447F9A5FDED.jpeg
    5F0183BA-E6A8-4FF8-B021-2447F9A5FDED.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 115
Samme her I dag ble jeg plutselig kvalm og fikk murring i magen. Det her er jo til å bli gal av. Man kjenner jo plutselig etter på alt man vanligvis ikke ville tenkt over… Negativ test enn så lenge, for jeg klarer jo ikke å vente Bare 8 dpo i dag hvis Flo stemte med EL så fortsatt noe tidlig
3DPO her, så skal tiiidligst teste om en uke, helst enda lenger. Men har et lite håp, med flott tid for el, pluss det virker som progesteronet funker bra på hormonbalansen min..

Følger med litt på sidelinjen her. 10 dpo i dag. Tok denne testen i går. Den var først negativ. Så på den da jeg skulle kaste den et par timer etterpå, da var den plutselig sånn her!? Det er clearblue early. Tok en annen earlytest i går som var helt blenda.

Back
Topp