IKM uke 32

Blir helt tullete av å se på tester!! Syns det er skygge igjen jeg!! :shifty:

Begge tatt idag (30.07.20), en på morgenen og en på kvelden.

Tror jeg ikke kommer til å bruke disse testene i neste syklus:yuck:
Posta jo så klart på feil gruppe i tillegg. Nei nå skal det bli godt med helg:hilarious:

Ser noe på den nederste, men umulig å si om det er skygge eller noe mer. Er disse 10 eller 25 mlu?

Ser noe på den nederste, men umulig å si om det er skygge eller noe mer. Er disse 10 eller 25 mlu?
Disse er 10mlu mener jeg. Så er nok skygge. Første syklusen jeg bruker disse testene, og jeg har aldri før opplevd skyggestreker før.
Så da har jeg hvertfall funnet ut at disse skal jeg IKKE fortsette bruke! :yuck:
Tilbake til babyplan sine tester, sverger til de:)

Spent på morgenens tester? :)

Spent på morgenens tester? :)
Velger å si at mine er negative og at det ikke gikk denne runden. Så dropper jeg mer strektyding denne runden :eek: Er 9/10 dpo og vet det er tidlig. Stikker på hytta denne helgen og tar ikke med tester, så får vi se om tr dukker opp i neste uke istede :p

Velger å si at mine er negative og at det ikke gikk denne runden. Så dropper jeg mer strektyding denne runden :eek: Er 9/10 dpo og vet det er tidlig. Stikker på hytta denne helgen og tar ikke med tester, så får vi se om tr dukker opp i neste uke istede :p
Er også 10 dpo og har tenkt det samme som deg. Jeg er ferdig med testing for denne syklusen. Tr dukker vel opp i starten av neste uke, så da får man svaret da.

Kos deg på hyttetur:happy:

Nå sniker jeg uten pålogging fordi jeg ikke husker passordet mitt, men kjære dere damer, vær så snille og stoppe opp og trekke pusten litt?

Jeg ser tester fra 6-7dpo? Skyggestreker man må ha lupe og negativt bilde for å se? Det er ikke strek hvis du ikke kan se den med det blotte øye uten å myse innen tidsfristen. Testene er ikke sikre før IKM. "Bare" 99% sikre ved IKM faktisk, og hvis dere leser på pakningsvedleggene vil dere finne at de er langt nede på 70-80% 4 dager før IKM. Eller 10-11dpo i en vanlig 28dagers syklus. Å avskrive en syklus på 9-10dpo for din egen del, greit nok. Men ser dere ikke hva dere gjør med alle de andre her inne? Alle som er 10dpo og tester negativt får jo inntrykk av at løpet er kjørt og blir lei seg, men det er bare tøys. Jeg har selv testet helt blenda på tidligtest 11 og 12 dpo og født en frisk gutt 9 måneder senere. Jeg skjønner at dere er skuffa når dere får negative tester, men prøv å tenke på hvordan dere formulerer dere, dere bidrar til å lage en hype som ikke står i stil til problemet. Her inne skal vi være en støtte for hverandre, ikke oppfordre til alt for tidlig testing og sorger på forskudd. Alle i denne tråden har IKM i uke 32, det er jo ikke før tidligst på mandag. Løpet er ikke kjørt før den røde tanta synger, og hvis du blir deppa av blanke tester så dropp å sløse bort penger på dem og vent til naturen forteller deg hva fasiten er. Du blir ikke mer eller mindre gravid av å vente til du kan være helt sikker. At noen er heldige og får strek kjempetidlig betyr ikke at ikke du får din strek til "normal" tid.

God helg jenter, jeg håper neste uke bringer mange smil og sommerfugler i magen.

Jeg har mistet litt troen nå. Jeg er 10/11Dpo og ved tidligere graviditeter har jeg hatt mye sterkere streker på dette tidspunktet. Det er ikke noe spesiell økning på testene fra i går til i dag. Alle testene her er fra i dag (ja, jeg er litt testegal) :wacky: Det kan være reste HCG fra MA jeg hadde for 8 uker siden, selv om jeg hadde blenda tester sist uke.

B47A6F78-C20B-4263-92B7-CD7093ADE23F.jpeg

Nå sniker jeg uten pålogging fordi jeg ikke husker passordet mitt, men kjære dere damer, vær så snille og stoppe opp og trekke pusten litt?

Jeg ser tester fra 6-7dpo? Skyggestreker man må ha lupe og negativt bilde for å se? Det er ikke strek hvis du ikke kan se den med det blotte øye uten å myse innen tidsfristen. Testene er ikke sikre før IKM. "Bare" 99% sikre ved IKM faktisk, og hvis dere leser på pakningsvedleggene vil dere finne at de er langt nede på 70-80% 4 dager før IKM. Eller 10-11dpo i en vanlig 28dagers syklus. Å avskrive en syklus på 9-10dpo for din egen del, greit nok. Men ser dere ikke hva dere gjør med alle de andre her inne? Alle som er 10dpo og tester negativt får jo inntrykk av at løpet er kjørt og blir lei seg, men det er bare tøys. Jeg har selv testet helt blenda på tidligtest 11 og 12 dpo og født en frisk gutt 9 måneder senere. Jeg skjønner at dere er skuffa når dere får negative tester, men prøv å tenke på hvordan dere formulerer dere, dere bidrar til å lage en hype som ikke står i stil til problemet. Her inne skal vi være en støtte for hverandre, ikke oppfordre til alt for tidlig testing og sorger på forskudd. Alle i denne tråden har IKM i uke 32, det er jo ikke før tidligst på mandag. Løpet er ikke kjørt før den røde tanta synger, og hvis du blir deppa av blanke tester så dropp å sløse bort penger på dem og vent til naturen forteller deg hva fasiten er. Du blir ikke mer eller mindre gravid av å vente til du kan være helt sikker. At noen er heldige og får strek kjempetidlig betyr ikke at ikke du får din strek til "normal" tid.

God helg jenter, jeg håper neste uke bringer mange smil og sommerfugler i magen.
Enig med deg i mye, men jeg synes da alle backer hverandre her :happy: tidligtesting er jo en spenning, kanskje ikke for alle, men for noen veldig gøy. Jeg er ny prøver og har hatt enormt hjelp fra jentene i forumet! :Heartred

At noen fraskriver en pp tidlig er nok egen redning for å ikke bli så skuffa, iallefall for meg :)

Denne testen tok jeg 6 uker etter MA, og ved blodprøve samme dag hadde jeg 9 i HCG. Dette viser bare hvor utrolig sensitive disse testene er når dette er en 9 HCG strek. Denne testen skal slå ut ved 10 i HCG.

Forøvrig så så jeg at det er ikke forskjell i strekene på babyplan 10 HCG og 25 HCG. De slo ut med akkurat like sterke streker (på 9 i HCG målt på blodprøve).
7EB969E7-4B80-40E1-BAE8-DF95893A9DC9.jpeg

Last edited:
Jeg tok progesteronprøve idag, har jo hatt korte lutealfaser lenge nå, og fått sjekket det meste og alt ser bra ut.

Så da får vi se om nivåene ligger på det normalet...

9 dpo i dag og klarer ikke la være å teste hver dag :hilarious:Har hatt en såå god følelse denne PP, så jeg kan nesten ikke skjønne annet enn at jeg er gravid :p Blir vel ekstra skuffa når/hvis TR kommer :facepalm:

9778FD1F-3DEB-4D50-AF6C-9830A4899BDF.jpeg

Jeg har en brennende fornemmelse i brystene på tredje dagen. Fatter det ikke. Det er jo for tidlig for symptomer. Er bare 6 dpo :banghead:

Last edited:
Jeg har en brennende fornemmelse i brystene på tredje dagen. Fatter det ikke. Det er jo for tidlig for symptomer. Er bare 6 dpo :banghead:

Det er normalt og skyldes økt progesteron etter eggløsning. Det skjer uavhengig av om man er gravid eller ikke :)

Takk for oppklaring :Heartred:)Jeg kan ikke huske å ha kjent det før, men da forstår jeg hvor det stammer fra.

Hos meg varierer det veldig, alt fra at jeg såvidt kan merke det om jeg kjenner etter til at de er relativt smertefulle.

Jeg har også lagt merke til at jeg har murringer og stikk i livmor og eggstokkområdet av og på i perioden mellom eggløsning og IKM. Dette la jeg ikke merke til før vi startet prøvingen for et halvt år siden, så de første PPene gjorde dette meg ganske håpefull :p

Tror at man enten bevisst eller ubevisst blir mer fokusert på kroppen prøveperioden og dermed også legger mer merke til slike ting :)

Synes vi backer hverandre bra her inne jeg!
Følte for å svare deg :)

Jeg har vært uten prevensjon i 5 år. Aktiv prøver i 1,5 år. Har et negativt IVF forsøk bak meg.

Så at jeg velger å begynne å teste fra feks 6 dpo, er da vel min sak?
Har ikke veldig på følelsen av at det går ut over noen?
Dette er et forum, så det burde være å lov å legge ut tester i hytt og gevær spør du meg.
Du har kanskje ikke slitt eller sliter slik som meg med å bli gravid, men jeg synes det å teste er en positiv ting for min egen del. Klarer ikke folk å se på tester så tidlig, så har dem vel ikke noe her inne å gjøre.

Tror alle her inne skjønner at håpet ikke er ute før TR melder sin ankomst. Men i bunn og grunn, så har de fleste ingenting her inne å gjøre, om vi alle skulle ha det så kjedelig å vente på at tr dukker opp.?
At jeg velger å bruke penger på å teste etter graviditet er da vel bare opp til meg:happy:

Nei, syntes jeg måtte få lov å si litt på dette innlegget ditt, for dette du kommer med er grunnleggende ting, som jeg nesten garantert vet at alle vet.

«Her inne skal vi være en støtte for hverandre, ikke oppfordre til alt for tidlig testing og sorger på forskudd».
Altså jeg synes vi er ekstremt flinke til å støtte hverandre. Og hvis noen føler at enkelte har «oppfordret» til å teste og ta sorgene på forskudd, så må jeg beklage for min egen del. For det er vel strengt tatt ikke en problemstilling vi har i denne gruppa.

Men nok om det. Ha en fantastisk flott helg alle sammen:woot: Om det er med testing eller ei;)

Synes vi backer hverandre bra her inne jeg!
Følte for å svare deg :)

Jeg har vært uten prevensjon i 5 år. Aktiv prøver i 1,5 år. Har et negativt IVF forsøk bak meg.

Så at jeg velger å begynne å teste fra feks 6 dpo, er da vel min sak?
Har ikke veldig på følelsen av at det går ut over noen?
Dette er et forum, så det burde være å lov å legge ut tester i hytt og gevær spør du meg.
Du har kanskje ikke slitt eller sliter slik som meg med å bli gravid, men jeg synes det å teste er en positiv ting for min egen del. Klarer ikke folk å se på tester så tidlig, så har dem vel ikke noe her inne å gjøre.

Tror alle her inne skjønner at håpet ikke er ute før TR melder sin ankomst. Men i bunn og grunn, så har de fleste ingenting her inne å gjøre, om vi alle skulle ha det så kjedelig å vente på at tr dukker opp.?
At jeg velger å bruke penger på å teste etter graviditet er da vel bare opp til meg:happy:

Nei, syntes jeg måtte få lov å si litt på dette innlegget ditt, for dette du kommer med er grunnleggende ting, som jeg nesten garantert vet at alle vet.

«Her inne skal vi være en støtte for hverandre, ikke oppfordre til alt for tidlig testing og sorger på forskudd».
Altså jeg synes vi er ekstremt flinke til å støtte hverandre. Og hvis noen føler at enkelte har «oppfordret» til å teste og ta sorgene på forskudd, så må jeg beklage for min egen del. For det er vel strengt tatt ikke en problemstilling vi har i denne gruppa.

Men nok om det. Ha en fantastisk flott helg alle sammen:woot: Om det er med testing eller ei;)

Bra skrevet! Synes ikke kjefting passa seg helt her inne, og iallefall ikke i denne gruppa da det har vært relativt lite skriverier her i forhold til andre ikm-grupper. Nei amen, du fikk sagt alt jeg tenkte :rolleyes:

Burde det vært en bedre økning? Synes streken i går og i dag er veldig like. Kommer frem med en gang og er lett å se, trenger ikke å myse, vri og vende for å se den. Men den er liksom ikke noe særlig sterkere fra i går? Mulig 9dpo:hungover:

1test i går
2test nå

Vedlegg

• 4C71C22E-F403-4D75-B636-8D30A14B5E63.jpeg
    4C71C22E-F403-4D75-B636-8D30A14B5E63.jpeg
    40,9 KB · Visninger: 100
Last edited:
Back
Topp