IKM uke 32

Spennende! Kjenner meg så igjen i det du skriver...

Jeg har nesten sluttet helt å drikke alkohol etter at vi startet prøvinga. Føler ingen behov for å drikke lenger, og i tillegg vil jeg ikke ta sjangsen på å gjøre noe feil. Har hørt flere jordmødre og leger si at alkoholen er en versting for prøvingen, så holder meg bare unna istede. Har drukket alkoholfri rødvin og øl og ingen har merket noe! Har dog unnet med noen øl når mensen har kommet :hungry: samboer har også trappet godt ned på alkoholen

Enig med deg, behovet er ikke der lenger og har ikke lyst å risikere noe.. men har ikke sagt til folk at vi prøver, og vil heller ikke at det skal bli en greie på fest. Får snike noe alkoholfri vin i vanlig flaske tror jeg

Jeg har alltid ventet til ikm med å teste, men idag har jeg bestillt tidligtester!
Så da er det bare å begynne testingen snart...
Må vente litt da, bare 2 dpo idag

Jeg fant faktisk en tidligtest i skuffen nå nettopp... Hadde egentlig tenkt til å vente til IKM, men kanskje jeg tar tidligtesten 10 dpo. :rolleyes:

6 dpo i dag. Føler tiden virkelig snegler seg avgårde... :arghh::hilarious:

Nei hvem prøver jeg å narre :wacky: sa jeg skulle vente til torsdag, men kjenner at jeg må begynne testinga ganske så snart... :hilarious:

Virker som kroppen plutselig finner ut at den kan bli gravid, og husker det :joyful: det er ganske fantastisk å få til å gro frem små mennesker :love7

Uten Letrozol er syklus vinglende mellom 31-45 dager. I følge min gyn er ikke EL funnet sted om syklus overstiger 35 dager. Så like greit å få seg et boost.
Har ikke alder på min side jeg heller btw. :confused2 ..sånn er det å finne drømmemannen (som ønsket egne barn) sent i livet.

ja det kan du si :) har du flere fra før?

Ja det kan virke som kroppen min våknet opp fra dvale på gravid-fronten når den først kom i gang :p

Huff, kjenner nok altfor mye etter symptomer om dagen, fordi jeg så gjerne vil at det skal klaffe.. men har skikkelig murringer i korsryggen i dag, sånn typisk murring som jeg får ifb med mensen. 4 dpo i dag, så er jo veldig tidlig..

Tenker jeg skal forsøke å vente med å teste til ikm, den 5/8. Spent på om jeg klarer det. Skal på fest den 1., så vil nok sikkert sjekke først da mtp alkoholinntak. Hvordan gjør dere det med alkohol i prøveperioden?

Jeg drikker ganske sjeldent, men jeg har levd som vanlig i prøvetiden. Nå har det gått ett år, og glad jeg ikke har holdt meg unna masse mat og drikke denne tiden. :) Snakket med gyn på Hausken om dette, og hun sa at litt alkohol utgjør ingen forskjell, men som hun sa: "jeg ville ikke drukket meg full flere dager rundt eggløsning". Så jeg tror et sunt unntak av alkohol ikke skader, og det skader heller ikke et eventuelt embryo før senere i utviklingen.:)

Har så forferdelig mye svak murring hele tiden, litt stårlinger ut til låret, halsbrann og oppblåst :nailbiting: Jeg har jo ikke testet positiv til EL enda, men kan jo ha hatt det tidligere... brant en graviditetstest, men blenda så klart :p men dersom man er gravid er alltid EL testene sterke da??

Elsker humøret, motet og ståpå-viljen din!! Herregud, jeg må ta meg sammen, er jo kun tredje gang vi prøver :hilarious: Takk for skikkelig motivasjonsboooost og masse lykke til! Dette går veien :Heartred
Er tungt å prøve selv etter PP1 :) man er så motivert for at det skal gå, så når det ikke gjør det med en gang blir man raskt lei seg :) Lykke til du også i denne pp :) :)

Endelig i DPO land :) måtte dagene frem til ikm gå fort. Tålmodighet, stå meg bi :hilarious:

Last edited:
ja det kan du si :) har du flere fra før?

Ja det kan virke som kroppen min våknet opp fra dvale på gravid-fronten når den først kom i gang :p

Jeg har to store på 13 og 12 fra tidligere som bor her 50%, og så fikk vi småen sammen april i fjor. Ønsker så sterkt å få en sistemann til klanen da ..:Heartred

Hei dere!

frøimagen91 - 29 - PP1 - B2 - EL 24/7 - IKM 7/8

Første pp for meg etter jeg tok ut hormonspiralen for noen uker siden. Denne perioden er så spennende!
Trodde ikke at EL skulle komme så fort etter uttak av spiral, men jeg er så klar for nr 2 nå:p Hoppet i høyet dagen før fast smiley på CB og dagen etter.

Er på symptomjakt jeg og! Ømme bryst allerede i går? Litt tidlig?:eek:

Mye av symptomene har gitt seg hos meg dessverre:bored: ikke så veldige menssmerter og heller ikke så støl i lyskene lenger. Har virkelig ikke troen denne gangen.

Jeg har forresten fått brev fra Rikshospitalet, at vi skal inn til forsamtale til IVF der også:joyful:
Har hatt et privat forsøk, men vil bruke mine tre forsøk som blir dekket av staten også, for det koster virkelig å ta alt privat:arghh: Baby SKAL det bli!

Mye av symptomene har gitt seg hos meg dessverre:bored: ikke så veldige menssmerter og heller ikke så støl i lyskene lenger. Har virkelig ikke troen denne gangen.

Jeg har forresten fått brev fra Rikshospitalet, at vi skal inn til forsamtale til IVF der også:joyful:
Har hatt et privat forsøk, men vil bruke mine tre forsøk som blir dekket av staten også, for det koster virkelig å ta alt privat:arghh: Baby SKAL det bli!

Så bra at du skal inn der nå!! Selv om jeg ikke har gitt opp håpet helt på dine vegne denne syklusen :love017 Kan jeg spørre når du ble henvist? Altså hvor lenge du har ventet på å komme på forsamtale. Vi runder ett år nå og har hørt at det er så lang ventetid på Riksen..? Tror vi tar et forsøk privat først..:rolleyes:

Så bra at du skal inn der nå!! Selv om jeg ikke har gitt opp håpet helt på dine vegne denne syklusen :love017 Kan jeg spørre når du ble henvist? Altså hvor lenge du har ventet på å komme på forsamtale. Vi runder ett år nå og har hørt at det er så lang ventetid på Riksen..? Tror vi tar et forsøk privat først..:rolleyes:
Ja vi ble henvist 10.juni og skal inn nå i august. Deretter er det vel ca 4 måneder ventetid til oppstart.
Skal ta et fryseforsøk privat, mens vi venter på Riksen:)

Har ikke testet etter EL siden vi er på ferie, men ifølge premom så skal det være i dag, noe den virker å være også basert på symptomene jeg har. Har blitt dårlig med babydans da vi har vært på hyttetur med hele storfamilien i snart 1 uke. Men i går var vi plutseligalene i 30 min, så da er vi med denne PP også :blob9

Hvordan har det gått med dere andre som skulle på hytteturer og campingturer og det hele med foreldre og svigers?

Dpo 2 i dag og jeg holder allerede på å bli sprø:smiley-angelic001 Første PP så alt er superspennende! Brukte spiral i over 15 år, så har sluppet unna mens og den biten hele mitt voksne liv, så nå er alt nytt. Har allerede sneket meg inn på jollyroom for å prøve å sette meg inn i alt av utstyr for å få tiden til å gå. :smiley-angelic002 Er jo forberedt på at det kan ta maaaange PP, men håper og ønsker så inderlig at alt skal treffe denne gangen. Hvordan går det med alle sammen? Jeg satser på å teste på dpo 11 eller 12:smiley-angelic001

Har ikke testet etter EL siden vi er på ferie, men ifølge premom så skal det være i dag, noe den virker å være også basert på symptomene jeg har. Har blitt dårlig med babydans da vi har vært på hyttetur med hele storfamilien i snart 1 uke. Men i går var vi plutseligalene i 30 min, så da er vi med denne PP også :blob9

Hvordan har det gått med dere andre som skulle på hytteturer og campingturer og det hele med foreldre og svigers?

Det har ikke blitt like mye sengetid kan du si når vi har vært bortreist, men har prøvd litt her og der. Litt spenning er det jo også :hilarious:

Vi har klart å babydanse å snike oss til slik at vi skal ha fått lagt inn greit med aksjer likevel ;) spenning i det også :yuck:

Viktig å benytte seg av de mulighetene man får ;) Vi har ikke fått lagt inn særlig til aksjer denne runden altså, pga hytteferie, tynne vegger, masse folk osv. Men nå har ikke jeg fått positiv el-test enda, så det spiller kanskje ikke så stor rolle. Første gang jeg tester etter el, så enten så missa jeg toppen eller så er det kroppen som tuller med meg denne syklusen :sorry: Frustrert!

Back
Topp