IKM uke 3

Skjønner ingenting. Negativ test 8 og 9dpo. Nå nettopp idag 10dp Smiley? What. La inn aksjer i går kveld. Får fortsette med det de neste dagene då? Men er det ikke litt tidlig med EL nå?

Tidlig EL du da :) normalt at det er negative tester før den plutselig blir positiv. Ville hatt sex idag i alle fall og gjerne imorgen også hvis dere vil.

Tidlig EL du da :) normalt at det er negative tester før den plutselig blir positiv. Ville hatt sex idag i alle fall og gjerne imorgen også hvis dere vil.

Men er ikke det en dårlig ting at den er så tidlig?:((

Første runde med aksjer lagt inn i dag :cool05 Blir nok å legge inn imorgen og onsdag også :p Krysser fingre og tær for at dette går riktig vei :hello2

Skjønner ingenting. Negativ test 8 og 9dpo. Nå nettopp idag 10dp Smiley? What. La inn aksjer i går kveld. Får fortsette med det de neste dagene då? Men er det ikke litt tidlig med EL nå?
Ikke for tidlig med el cd 10 nei. Jeg har positiv test i dag, også det tar jo 12-48 timer fra positiv test til egget slipper. (Ps. Dpo betyr: days past ovulation, altså dager etter eggløsning). Det er dagene etter eggløsning (lutealfasen) som ikke må bli for kort for da kan man risikere at egget ikke har tid til å feste seg.

Last edited:
Men er ikke det en dårlig ting at den er så tidlig?:((
Jeg kan lite om el-tester. Men jeg tenker at Cd10 ikke er tidlig, hvis det er slik at egget slippes 14-48 timer etter positiv test! Kjør på i dag hvis dere har mulighet :D

Sommerkroppen- 32 år - PP2 - B3 - EL ? - IKM 23-27.01

Melder meg inn her, kan hende jeg hører hjemme i uke 4. For å være helt ærlig er jeg ikke helt sikker på om vi burde prøve nå eller vente. Om det skulle klaffe: gravide bør/skal ikke ta koronavaksine, (hvordan er det å være gravid midt oppi dette?), bør vi heller vente til jeg har tatt vaksinen, eller er dette en fin tid å være gravid når man ikke "går glipp av" store feiringer og feriereisene må tilpasses gravidplager (ja, jeg vet dette er ikke helt pk når covid skaper større og farligere problemer for mennesker men det er en av mange tanker), nytt større hus, ny større bil, mann som reiser mye - vil jeg klare å håndtere 3 barn samtidig, om det ikke klaffer denne runder må vi vente til mars pga jobbreise, da blir det sen termin ift barnehagestart. Ja... mye som svirrer rundt. Syns valget om å prøve å få et barn har blitt vanskeligere for hvert barn som "vurderes". Selv om jeg har veldig mange tanker, føler jeg sterkt at jeg ikke har fått mitt siste barn. Spørsmålet er om vi burde få det nå eller vente noen år. Vi får se hva vi lander på.

Ikke for tidlig med el cd 10 nei. Jeg har positiv test i dag, også det tar jo 12-48 timer fra positiv test til egget slipper. (Ps. Dpo betyr: days past ovulation, altså dager etter eggløsning). Det er dagene etter eggløsning (lutealfasen) som ikke må bli for kort for da kan man risikere at egget ikke har tid til å feste seg.

Ja, ser jeg skrev feil. Takk:) Mente selvfølgelig cd!

Takk for godt svar. Ble helt stresset av den plutselig smileyen. Hadde en halvtime før jeg skulle på jobb og mannen skal på natt så hadde ikke stått skikkelig opp. Måtte knuse til med en kjapp en i hui og hast fordi neste forsøk hadde ikke blitt før i morgen kveld. Jævla turnusjobbing‍♀️

Takk for svar:) la tilfeldig nok inn aksjer i går kveld. Ble en runde nå før jobb så får prøve noen dager til:) Vet du hva jeg bør gjør nå? Står i instruksene at man ikke skal ta flere EL-tester denne syklusen og at smileyen vil vedvare i 48t. Burde jeg teste igjen imrn? Eller fucker eg med testen som allerede står og smiler?

Last edited:
Ser ut som at El kom tidligere enn jeg forventet, så jeg kan strykes av lista. Lykke til videre :)

Hvorfor synker den igjen!? :arghh: Tar dere morgen eller kveld? Kan vel ikke ha missa toppen her, vel? Kanskje kroppen ikke er såå i rute etter BO som jeg håpte! :(

Vedlegg

• Screenshot_20210104-173530_Premom.jpg
    Screenshot_20210104-173530_Premom.jpg
    27,2 KB · Visninger: 54
Hvorfor synker den igjen!? :arghh: Tar dere morgen eller kveld? Kan vel ikke ha missa toppen her, vel? Kanskje kroppen ikke er såå i rute etter BO som jeg håpte! :(
Ganske vanlig at det svinger litt spesielt om man tester flere ganger om dagen

Enig med Litjmora:happy: ser du testa 2 ganger på ettermiddag idag, med noen timers mellomrom. Kan være mange faktorer som spiller inn. Og flere her som har nevnt de ikke får en jevnlig økning før toppen, men det hopper litt opp og ned før den blir positiv. Hva med å prøve å teste formiddag og ettermiddag? Jeg tester typ 11 på formiddagen, så 18-19 på kvelden:happy:

Hadde PP'ens 2 runde med kos idag:p negativ EL test ennå, men prøver å legge inn så mange aksjer som mulig i dagene før EL denne gang, fram til dagen etter EL:D regner med el om 2-4 dager

MÅ man oppleve EL-slim? Testen viste jo max fertilitet idag, men kan ikke huske å ha hatt noe slim..

Har hatt elsmerter på og av i en uke nå.mest på høyre side.. Såå lei! Har ikke flere eltester heller, så vet ikke når el er.. slim også er av og på. Flere som har det slik? Blir gal:mad:

Enig med Litjmora:happy: ser du testa 2 ganger på ettermiddag idag, med noen timers mellomrom. Kan være mange faktorer som spiller inn. Og flere her som har nevnt de ikke får en jevnlig økning før toppen, men det hopper litt opp og ned før den blir positiv. Hva med å prøve å teste formiddag og ettermiddag? Jeg tester typ 11 på formiddagen, så 18-19 på kvelden:happy:

Hadde PP'ens 2 runde med kos idag:p negativ EL test ennå, men prøver å legge inn så mange aksjer som mulig i dagene før EL denne gang, fram til dagen etter EL:D regner med el om 2-4 dager
Tenkte teste på morgenen i mårest, men glemte det i farta når jeg stod opp med lillemor! :hilarious: Tok en til i ettermiddag for å se om testene var sterkest på kvelden. Tror jeg skal teste i morgen tidlig og bare prøve roe ned! Om den er sterkere i morgen tidlig, kanskje en test til på kvelden for å ikke misste toppen. Like greit den daler litt i dag sånn sett, siden mannen jobber døgn og null sjanse for noen aksjer i dag :hilarious:

Takk for svar:) la tilfeldig nok inn aksjer i går kveld. Ble en runde nå før jobb så får prøve noen dager til:) Vet du hva jeg bør gjør nå? Står i instruksene at man ikke skal ta flere EL-tester denne syklusen og at smileyen vil vedvare i 48t. Burde jeg teste igjen imrn? Eller fucker eg med testen som allerede står og smiler?

du kan teste igjen om du vil, men er ikke nødvendig. El-tester er ofte positive to dager på rad. Godt dere fikk lagt inn aksjer idag, da er dere dekket ift EL. Lykke til :)

du kan teste igjen om du vil, men er ikke nødvendig. El-tester er ofte positive to dager på rad. Godt dere fikk lagt inn aksjer idag, da er dere dekket ift EL. Lykke til :)

Takk! Iflg bruksanvisning vil den ikke fungere før om 48t. Vet du om det er sjanse for at den kan vise feil? Var lite urin og så følte jeg at jeg bommet litt og ikke fikk hatt det i strålen så lenge..

Vedlegg

• 944D4F9C-1BAB-442C-A85B-E95B53C6E159.png
    944D4F9C-1BAB-442C-A85B-E95B53C6E159.png
    77,2 KB · Visninger: 45
Takk! Iflg bruksanvisning vil den ikke fungere før om 48t. Vet du om det er sjanse for at den kan vise feil? Var lite urin og så følte jeg at jeg bommet litt og ikke fikk hatt det i strålen så lenge..

ok skjønner. Dette er en annen type en de jeg bruker. Da kan du nok ikke ta en ny :)

Back
Topp