Det er fordi din forklaring ikke stemmer, forklarte det litt bakover her ang hvorfor urin nr 2 kan være mer konsentrert.Jeg synes også dette er rart . Fordi en urin som har hvert i blæra hele natta er jo eller burde være også logisk mer konsentrert enn urin to som har hvert i blæra to timer . For min del er det ett fett , føler kanskje at urinen på kvelden er bedre som har hvert i blæra 4 timer er best . Men så er det jo sånn at for hver time fram vil jo testen bli mer positiv . Så tar du morgene etter så vil det jo uansett være strek om man er gravid .
Jeg synes det er mye bedre å ta urin to når man bruker LH tester , der synes jeg det er ganske store forskjeller . Får sjeldent positiv på første , men i 11 tiden er den sterkere .
"Altså, la oss si jeg drikker litt før jeg legger meg og ikke får tømt meg så godt før sengetid. Det jeg da drakk vil komme som nr 2 urin, og vil være i systemet mye lenger da blæren allerede fylles opp av urinen fra det jeg drakk gangen før der. Det er også det som allerede er i blæren som vil utgjøre urin nr 1. Det er jo ikke i blæren hcg tas opp, men fra "systemet", eller årene da, som videre skiller det ut etter det har blitt fraktet rundt.
i tillegg spørs det jo veldig på når du legger deg og hvor mye du drikker. - høy aktivitet gir også mer konsentrert urin, med mindre man har høyt væskeinntak.
Jeg personlig har mer konsentrert urin på urin nr 2, men enda bedre på kvelden. I grunn ser man relativt lett på urinen hvor konsentrer den er. Jo mørkere = jo mer konsentrert. Med mindre man har spist/drukket noe med fargestoffer som kan påvirke urinen (feks rødbetter,blåbær, cola etc)