IKM uke 28

Da kom TR her :yuck:

Nå har det gått over 6 mnd siden MA, og jeg skulle hatt termin denne mnd:(. Da kommer jeg ikke til å engang være gravid når datoen kommer:arghh::arghh: Legen mener jeg må vente 1 år før de sjekker noe som helst. Mener å ha lest at 6mnd er grensa for oss over 35?
Huff klem til deg❤️ Håper det går deres veg snart. Jo kvinner over 35 år henvises tidligere. Gjerne da etter 6mnd har jeg lest?

8 dpo og blenda test :p Jeg har så dårlig syn på morgenen, så jeg må ta bilde med telefonen og tolke de på den når jeg har fått tilbake synet :hilarious: Har vurdert å kjøpe meg et forstørrelsesglass :rolleyes:

Så synd :( og så trist at du har måtte vente lenge etter MA. Ville tatt en prat med legen og hørt hva som er mulig! Har også hørt at det er grunn til å ta en sjekk tidligere hvis man tester etter el. Da er jo sannsynligheten større for klaff enn hvis man ikke gjør det. Så det kan eventuelt være et argument? Håper noen andre her inne har erfaring. Tenker på deg!

Tror kanskje jeg bestiller privat sjekk. Legen min mente jeg bare måtte "slutte å stresse", så tviler på at eggløsningstesting vil telle "positivt":rolleyes:. Det er så dritt å høre det om stress. Så da er det min skyld at jeg ikke har blitt gravid liksom, fordi jeg stresser. Takk for den!

Jeg har jo blitt gravid raskt to ganger tidligere med "stress" med eggløsningstesting :bored:

Og DER var testingen i gang. Dagene fram til 8 dpo fløy av gårde, men så sa det stopp og testetrangen ble for stor. Jeg synes jeg skimter noe veldig, veldig svakt på dagens test med morgenurin - men mulig det bare er et streksyn og et stort ønske… :rolleyes: Mannen så ikke noe strek :hilarious: Hva tenker dere?
Jeg synes jeg ser noe på den nederste jeg å. Har du tatt en ny en idag? :D

10 dpo i dag, og har aldri fått skyggestrek før, men er redd for at dette bare er en sånnen!

… hvis flere enn meg ser den da :facepalm:

Vedlegg

• F3A45367-8892-4892-A216-45BC4C549FBB.jpeg
    F3A45367-8892-4892-A216-45BC4C549FBB.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 95
Tror kanskje jeg bestiller privat sjekk. Legen min mente jeg bare måtte "slutte å stresse", så tviler på at eggløsningstesting vil telle "positivt":rolleyes:. Det er så dritt å høre det om stress. Så da er det min skyld at jeg ikke har blitt gravid liksom, fordi jeg stresser. Takk for den!

Jeg har jo blitt gravid raskt to ganger tidligere med "stress" med eggløsningstesting :bored:

Ja, og det er utrolig unødvendig. Det siste man trenger når man ikke lykkes med å bli gravid er å bli påført skyld for det. Jeg leste nylig en forskningsartikkel gjort på kvinner som gikk gjennom ivf, som viste at stress ikke hadde negativ påvirkning på å lykkes. Så tror det der er en gammel myte.

10 dpo i dag, og har aldri fått skyggestrek før, men er redd for at dette bare er en sånnen!

… hvis flere enn meg ser den da :facepalm:

Hvis du aldri har fått skygge før er den streken der god grunn til optimisme! ☺️ Min var svakere da jeg oppdaget at jeg var gravid.

Sånne leger burde ta seg en bolle å være litt mer forståelsesfull. Min første lege etter jeg flyttet begynte å snakke om hvordan sæd lignet på rumpetroll og forklarte meg at jeg ikke måtte stresse osv osv, selv om jeg hadde hatt privat utredning og fått påvist endometriose, lav eggreserve og dårlig kvalitet på eggene mine i en alder av 34 år. Jeg byttet lege, ringte gynekologen som sendte henvisning med engang.
Man blir jo ikke, ikke gravid fordi man stresser, men man kan bli stressa av å ikke bli gravid.
Håper du får deg en henvisning og at du lykkes :Heartred:Heartred:Heartred

8 dpo og blenda test :p Jeg har så dårlig syn på morgenen, så jeg må ta bilde med telefonen og tolke de på den når jeg har fått tilbake synet :hilarious: Har vurdert å kjøpe meg et forstørrelsesglass :rolleyes:

Bra vi er flere. Hvis jeg er veldig trøtt sliter jeg skikkelig. Og jeg står og vrir og vender på testene, ser i ulikt lys, lyser med lommelykt på mobilen :hilarious:

Ååååå! Hadde vært så fantastisk om det var en babystrek!

Ja, absolutt! Ville tatt en test igjen ved neste anledning jeg. Hvis det er strek på den også er du nok gravid. Lite sannsynlig å få flere sånne skyggestreker på rad. Jeg lar alltid glasset med urin stå til jeg har analysert testen. I tilfelle det er strek, sånn at jeg kan ta en «kontroll-test» hvis jeg er usikker :p

Dagens test var negativ igjenn. Har akkurat brukt 950kr på billige tester så jeg har noen pp:smiley-bounce022 det som er så kjipt nå er at neste el ikke er før 4-6 aug en gang:sad010 men det positive da, har bare hatt 3-4 skyggestreker denne runden i forhold til tidligere hvor alt fra 10 dpo har gitt sterke skygger. Kommer garantert til å bruke de siste testene helt til ikm, men ganske sikker på at det ikke er klaff denne mnd. I morgen skal jeg i utgangspunktet begynne å spotte. I kveld skal jeg drikke vin og nyte ferien:love7
4D6CA57D-356B-4FBE-B6B6-A8A18F18380A.jpeg

Ja, absolutt! Ville tatt en test igjen ved neste anledning jeg. Hvis det er strek på den også er du nok gravid. Lite sannsynlig å få flere sånne skyggestreker på rad. Jeg lar alltid glasset med urin stå til jeg har analysert testen. I tilfelle det er strek, sånn at jeg kan ta en «kontroll-test» hvis jeg er usikker :p

Smart! Burde jeg og begynne med!
Tror jeg må ut og kjøpe en annen i dag, så får jeg se i morgen tidlig… eller i kveld :happy:

7-9 dpo i dag:D klarte å glemme av testen, så gikk litt under en time før jeg fikk sjekket og tatt bilder av den:dead: skimter noe, men er vel bare skygge siden den fikk ligge så lenge..

Vedlegg

• 52BD54AA-EE89-4C6A-9F1C-6267821B4C3A.jpeg
    52BD54AA-EE89-4C6A-9F1C-6267821B4C3A.jpeg
    2 MB · Visninger: 94
7-9 dpo i dag:D klarte å glemme av testen, så gikk litt under en time før jeg fikk sjekket og tatt bilder av den:dead: skimter noe, men er vel bare skygge siden den fikk ligge så lenge..

Likevel spennende da! Hvilken test er det? Makesure?

Ja, og det er utrolig unødvendig. Det siste man trenger når man ikke lykkes med å bli gravid er å bli påført skyld for det. Jeg leste nylig en forskningsartikkel gjort på kvinner som gikk gjennom ivf, som viste at stress ikke hadde negativ påvirkning på å lykkes. Så tror det der er en gammel myte.

Ja jeg sa ifra til legen når hun sa det :meh:
Hun er veldig god barnelege så vil ikke bytte, men ringer nok en privatklinikk bare for en sjekk tenker jeg. Vil ikke vente lengre om det kanskje er noe relativt enkelt å fikse:happy: Hadde utskraping så kan jo ha skjedd noe.

Jeg synes jeg ser noe på den nederste jeg å. Har du tatt en ny en idag? :D

Tok en ny i dag tidlig. Men gikk å la meg igjen rett etterpå, tok først bilde nå. Den nederste er fra i dag 10 dpo. Er vel ikke noe strek i sikte her? Lever enda litt i håpet om positiv test. Sykt ømme pupper, men det hadde jeg forrige pp også… :)

Vedlegg

• 6FCA3828-5E6D-48EF-8480-46D9F02F0477.jpeg
    6FCA3828-5E6D-48EF-8480-46D9F02F0477.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 87

Hvis stress var så avgjørende, hvordan får de barn da de som bor i områder med krig og sult :rolleyes: så det argumentet har nok ikke noe for seg :)

Back
Topp