IKM uke 28

Nei, prøvde meg på noe utredning for snart et år siden (offentlig), gyn var oppgitt over at jeg var henvist i det hele og store, for det var helt naturlig å prøve i 2 år og miste 2 ganger sådetså, og jeg hadde jo egg og alt så fint ut på innvendig ul. Skulle få ta noen blodprøver før jeg kom tilbake for en kontroll av stor cyste, men de glemte jeg å ta og ble gravid og mistet rett før jeg kom tilbake til den kontrollen. Da var det overlege på gyn som hadde timen, og enda vi hadde prøvd i da over 2 år og 3 SA/MA mente han at utredning ikke var nødvendig, vi var nok bare uheldige. (Hvem motsier overlegen liksom?)
Så jeg har ikke orka å gådd noe videre enda. Nå har vi satt en frist da, går det ikke etter neste syklus ber vi om hjelp igjen og tar godtar ikke et nei, må bare finne ut om vi skal gå offentlig eller privat. Bor langt utpå bygda, og forstår ikke helt hvem private jeg kan gå til - leser rundt om og synes det ser ut som alle private må ha henvisning (skal tro om jeg kan be om å bli henvist til konkrete gynekologer/klinikker?)
Skal sies at jeg har lavt stoffskifte, så kan ha noe med det å gjøre, at vi plages sånn.

hvilken hjelp fikk du?
Åh, hørtes frustrerende ut. Legen min har sagt at man må prøve ett år eller ha mistet tre ganger for å ha rett på hjelp. Skjønner det er vanskelig når man bor langt unna. Jeg har pcos og hadde ikke eggløsning på det tidspunktet, så jeg fikk Pergotime for å få det. Det tok tre runder og siste med dobbelt opp, så satt det.

Sett meg på gravid :happy: Tok ny strimmeltest i dag, og ser stigning. Så krysser fingrene nå for at spira klamrer seg fast :angelic:

Så fantastisk ❤️ Mest sannsynlig går det jo bra! ☺️ Merker du noe på formen?
Nei, ikke enda. Har kun litt små murringer og stikkninger på høyre side iblandt, så tyder på at nurket har festet seg på høyre side. Ellers har jeg litt ømme bryster, men det er ikke noe som plager meg. Vil egentlig bare få tydelige symptomer, så jeg vet at spira er der :happy:
Selv om jeg ikke har vært gravid før, og ikke har mistet før, så er det noe som krysser tankene hver dag.

Nei, ikke enda. Har kun litt små murringer og stikkninger på høyre side iblandt, så tyder på at nurket har festet seg på høyre side. Ellers har jeg litt ømme bryster, men det er ikke noe som plager meg. Vil egentlig bare få tydelige symptomer, så jeg vet at spira er der :happy:
Selv om jeg ikke har vært gravid før, og ikke har mistet før, så er det noe som krysser tankene hver dag.

Det forstår jeg ❤️ er lett å bli bekymret, men oftest går det heldigvis bra. Blir spennende å følge svangerskapet til alle her inne!

Jeg har bare vært i lykkerus siden jeg fikk positiv test. Faktisk ikke vært bekymret for SA igjen heller, selv om det endte slik forrige syklus. Men i dag er jeg sliten og bekymringene har kommet til meg. Ikke for abort, men hvordan vi vil takle å bli foreldre, hvordan det vil påvirke forholdet osv. Er vel en naturlig del av prosessen, men ikke noe godt uansett..

Det forstår jeg ❤️ er lett å bli bekymret, men oftest går det heldigvis bra. Blir spennende å følge svangerskapet til alle her inne!

Jeg har bare vært i lykkerus siden jeg fikk positiv test. Faktisk ikke vært bekymret for SA igjen heller, selv om det endte slik forrige syklus. Men i dag er jeg sliten og bekymringene har kommet til meg. Ikke for abort, men hvordan vi vil takle å bli foreldre, hvordan det vil påvirke forholdet osv. Er vel en naturlig del av prosessen, men ikke noe godt uansett..

Ja det er noe både jeg og samboer tenker på også. Dette er jo helt nytt for oss begge to, og det kommer til å bli en stor forandring på våre liv. Mye nytt må læres og den lille må være første prioritet. Selv om vi ikke må glemme å være kjærester oppi det hele også :) Men vi ønsker oss en familie så mye, så selv om man til tider er litt beskymret, redd, og tenker; hva er det vi driver med? Så er vi kjempe glade og takknemlige for at det endelig klaffet :happy:

Ja det er noe både jeg og samboer tenker på også. Dette er jo helt nytt for oss begge to, og det kommer til å bli en stor forandring på våre liv. Mye nytt må læres og den lille må være første prioritet. Selv om vi ikke må glemme å være kjærester oppi det hele også :) Men vi ønsker oss en familie så mye, så selv om man til tider er litt beskymret, redd, og tenker; hva er det vi driver med? Så er vi kjempe glade og takknemlige for at det endelig klaffet :happy:

Ja, det er jo en stor omstilling. Og masse positivt, aller mest av det håper jeg. Jeg har en veldig krevende jobb og er litt bekymret for hvordan det vil fungere. Hvis det blir vanskelig å kombinere må jeg selvsagt se etter en annen dag. Ser bare for meg de mest hektiske periodene jeg har hatt i den jobben, hvordan det vil være å komme hjem og ha overskudd til en liten en. Og nå som jeg har vært en del kvalm kjenner jeg meg så irritabel, og da tenker jeg at det kommer vi sikkert til å være mye med lite søvn osv :eek:

Back
Topp