IKM uke 28

har brukt el tester fra wish. Tror ikke el er før i morgen eller søndag, men streken er nesten ikkeeksisterende, kontrollstreken er litt svak den og. Noen som vet om de testene er veldig dårlige?
Har ikke prøvd Wish, men Normal sine bare og de var ikke noe super. Normal var svak og brukte lang tid om å komme, fikk tak i a1 tester og den ble knall med engang den rørte tisset i koppen, samme dag som Normal testen nesten ikke hadde noe strek.

Første dag med babyklister i dag, så begrensa erfaring! :D Men instruksjonen er iallfall 10 dråpar i eit glas med vatn 3 gonger om dagen. Smakar ikkje så mykje, så utfordringa blir mest å hugsa det, særleg dosen på dagtid... Kryssar fingrane for at det har effekt! :p
Spennende :) Når skal man begynne? etter el?

Hei folkens!
Spennende at det nå begynner å gå inn i to evig lange venteukene for de fleste!! Krysser fingrene for dere alle

Er det noen som har noen tanker/erfaringer med alkohol i disse ukene? Jeg drikker aldri veldig mye, men gjerne et glass vin eller to for hygge en gang i uken eller noe. vi er på ferie hos svigerbror og familie i England nå og skal videre til svigers i Frankrike på mandag... vi har ikke fortalt noen at vi prøver, og vil helst holde det for oss selv. «Problemet» er dog at hvis jeg ikke drikker vin i Frankrike, kommer spørsmålene garantert
Hva gjør dere? Er det null alkohol fra EL til IKM? Noen dom vet om det kan være skadelig med et glass vin eller to?

Pleide aldri å si nei til alkohol og pleide alltid å sykle eller gå hjem fra hyggelige greier. Nå går vi også inn mot et par «hektiske» uker med festival og ferie.

Var egentlig ganske sikker på at jeg ikke skulle drikke i det hele tatt, men har funnet ut at en slurk eller to ikke skader. Forskning jeg har lest er uklar, men man kan vel trygt si at uten alkohol fra EL er det aller beste. Spørsmålet er bare hvor mye «verre» litt alkohol er...

Taktikk jeg har brukt:
- Fylt opp glasset med alkoholfritt før alkohol tilbys. Sier at jeg tar litt senere, men de fleste glemmer å spørre og jeg fortsetter med alkoholfritt
- Takker ja, men bare nipper litt og tømmer ut litt i vasken eller blomsterbedet eller liknende :hilarious:
- Har med alkoholfritt fylt på flaske med «riktig logo» og «åpner» når ingen ser

Hei folkens!
Spennende at det nå begynner å gå inn i to evig lange venteukene for de fleste!! Krysser fingrene for dere alle

Er det noen som har noen tanker/erfaringer med alkohol i disse ukene? Jeg drikker aldri veldig mye, men gjerne et glass vin eller to for hygge en gang i uken eller noe. vi er på ferie hos svigerbror og familie i England nå og skal videre til svigers i Frankrike på mandag... vi har ikke fortalt noen at vi prøver, og vil helst holde det for oss selv. «Problemet» er dog at hvis jeg ikke drikker vin i Frankrike, kommer spørsmålene garantert
Hva gjør dere? Er det null alkohol fra EL til IKM? Noen dom vet om det kan være skadelig med et glass vin eller to?

Du kan trygt drikke noen glass med vin :)
Nå drikker jeg ikke selv, så sånn lureri blir aldri aktuelt for meg, men er du i den situasjonen så kan du kanskje bare “nurse” glasset ;) drikke litt.

Ville vært forsiktig med alkohol da det er de første ukene i svangerskapet at alkohol gjør mest skade, men jeg ville ikke nølt med et glass vin første uke etter el, da har ikke egget festet seg engang.

Jeg tar et glass vin eller to i dpo perioden, forsøker å leve som normalt til evt positiv test :rolleyes:

Back
Topp