IKM uke 24 - 2021

Tror jeg holder til her..

MonicaA - 33- PP1 - B3 - EL 30/5 - IKM 15/6

Vi prøver ikke, men jeg går ikke på prevensjon, så kan jo hende likevell.

Opplevde å få veldig ømme og tunge pupper omtrent to dager etter eggløsning, dette får jeg normalt sett ikke før noen dagen før mensen. Det er VONDT å slippe de ut av bhen ! Er også uvanlig varm og tørst, men kjenner ikke noe stikking eller murring verken i livmor eller rygg. I dag har jeg spottet pittelitt brunt, men normalt ville jeg ha begynt å spotte ved avføring rundt nå, det har ikke skjedd...

Så jeg henger meg på her, mulig jeg bare ser etter tegn, men om en uke har jeg svaret! :nailbiting:

Ja, det kan jo ha vært et kort el-hopp med tanke på at man ikke tester på natten. Men vet ikke hvor kort et slikt hopp kan være :confused: det vil vel uansett vise seg når mensen dukker opp. Er så klart tom for el-tester nå, så får bare leve som normalt å se fremover hva som skjer :bored:

Ikke så mye hjelp kanskje, men forrige syklus fikk jeg ikke høyere enn 0,8 på el-testene mine i Premom. Var veldig uvanlig for meg. Det klaffet ikke ikke den syklusen, så mistenker at jeg hadde en syklus uten EL. Premom skriver selv på sine sider at man ikke skal sammenligne sykluser, og at LH kan variere i mengde/styrke fra syklus til syklus. Kan jo hende at kroppen din prøvde to ganger, og at du ikke fanget toppen andre gang? Eller at du ikke hadde EL denne syklusen :oops:

Når jeg først tror jeg har koll på kroppen, så finner den på et eller annet krumspring. Denne syklusen har toppen min vær så utrolig kort, og muligens sent på kveld eller natta før jeg fikk positiv el-test på morgenen. Vet mange sier at en ikke bør teste på morgenen, men har tidligere fanget toppen ved å teste morgen + ettermiddag. Så skjønner ikke stort :sour:

Dette ble kanskje mer forvirrende enn til hjelp, men… Synes alltid det er greit å høre andres erfaringer. Og det er visst «vanlig» å ha 1-2 sykluser i året uten el. Ikke det en vil høre når en er prøver! :shifty:

Har så lyst til å teste!! 7 dpo i dag - skal prøve å vente til lørdag. Da er jeg 12 dpo, men spørs om jeg klarer å vente så lenge... Meen synes det var et uvanlig høyt hopp i dag! Noen tanker anyone? :)

Jeg er helt grønn på temping :angelic: Min første syklus. Men er det vanlig med en dipp i tempen på EL-dagen? Min kurve har også slik, men på dagen før jeg fikk positiv el-test:rolleyes: Så, timingen er i så fall litt off :(

Jeg er helt grønn på temping :angelic: Min første syklus. Men er det vanlig med en dipp i tempen på EL-dagen? Min kurve har også slik, men på dagen før jeg fikk positiv el-test:rolleyes: Så, timingen er i så fall litt off :(

Jeg er nok like grønn som deg, for dette er min første tempe-syklus også. Så har virkelig ikke peiling! Kanskje noen andre kan svare oss på dettte... ;) masse lykke til!

Ikke så mye hjelp kanskje, men forrige syklus fikk jeg ikke høyere enn 0,8 på el-testene mine i Premom. Var veldig uvanlig for meg. Det klaffet ikke ikke den syklusen, så mistenker at jeg hadde en syklus uten EL. Premom skriver selv på sine sider at man ikke skal sammenligne sykluser, og at LH kan variere i mengde/styrke fra syklus til syklus. Kan jo hende at kroppen din prøvde to ganger, og at du ikke fanget toppen andre gang? Eller at du ikke hadde EL denne syklusen :oops:

Når jeg først tror jeg har koll på kroppen, så finner den på et eller annet krumspring. Denne syklusen har toppen min vær så utrolig kort, og muligens sent på kveld eller natta før jeg fikk positiv el-test på morgenen. Vet mange sier at en ikke bør teste på morgenen, men har tidligere fanget toppen ved å teste morgen + ettermiddag. Så skjønner ikke stort :sour:

Dette ble kanskje mer forvirrende enn til hjelp, men… Synes alltid det er greit å høre andres erfaringer. Og det er visst «vanlig» å ha 1-2 sykluser i året uten el. Ikke det en vil høre når en er prøver! :shifty:

Neida ikke forvirrende. Bare absolutt et tegn på at det ikke er en maskin det er snakk om, og at det plutselig skjer ting man kanskje ikke forventer :confused: husker jeg spurte gyn en gang om hvordan man kan vite at det er egg inni follikkelen man ser på ul. Da var svaret: det kan man ikke vite. Den kan være tom, men som oftest er det egg der. Får bare vente å se hva som skjer. Men guri så kjedelig å ikke vite hvor mange dpo man er

Jeg er nok like grønn som deg, for dette er min første tempe-syklus også. Så har virkelig ikke peiling! Kanskje noen andre kan svare oss på dettte... ;) masse lykke til!

Skjønner :shy:

Ser det er en egen tempe-tråd, men 16 000 ++ innlegg gjør det litt omfattende å lese :rolleyes: Må kanskje vente 1 dag til. Synes det er rart at FF setter EL til dagen før positiv test og at jeg er 3 dpo i dag. Tenker jeg er tidligst 2 dpo, sannsynlig kun 1 dpo :schocked028

Neida ikke forvirrende. Bare absolutt et tegn på at det ikke er en maskin det er snakk om, og at det plutselig skjer ting man kanskje ikke forventer :confused: husker jeg spurte gyn en gang om hvordan man kan vite at det er egg inni follikkelen man ser på ul. Da var svaret: det kan man ikke vite. Den kan være tom, men som oftest er det egg der. Får bare vente å se hva som skjer. Men guri så kjedelig å ikke vite hvor mange dpo man er

Så sant! Hadde jeg vært en maskin, hadde jeg nok fått skiftet ut en del deler allerede :p

Blenda ettermiddag 6 dpo selvfølgelig. :hilarious: Du er så flink som venter!!!

Håper du snart får positiv! Tror ikke jeg er så flink, haha. Har begynt 6 dpo de forrige syklusene. Men siden det er sååå liten sjanse for å få positiv da tiltaler det meg ikke så mye. Har derimot bestilt flere tester i dag :hilarious: selv om jeg har 10 strimler og 2 digitale. Vet jeg kommer til å trenge flere :hilarious:

Håper du snart får positiv! Tror ikke jeg er så flink, haha. Har begynt 6 dpo de forrige syklusene. Men siden det er sååå liten sjanse for å få positiv da tiltaler det meg ikke så mye. Har derimot bestilt flere tester i dag :hilarious: selv om jeg har 10 strimler og 2 digitale. Vet jeg kommer til å trenge flere :hilarious:

Hehehe, mulig det blir for lite med 20 tester på meg også. :hilarious: Vi må åpne sjappe som selger preggo-tester med 5 ml sensitivitet. Hadde solgt som hakka møkk. Mange falske positive kanskje da. :mad: :nailbiting: :hilarious:

Har også hørt/lest at annenhver syklus er av «dårlig kvalitet», at man har dårlige egg rundt annenhver syklus :rolleyes: skal ikke si at det er sant, men det er jo bare rundt 20% sjanse for klaff per syklus ellernoe :)

Kjedelig, men tidlig! Syns jeg ser evaporation line på den, men kanskje fordi jeg ser det på alle mine make sure i virkeligheten. Vil oppfordre deg til å teste som en gaaaal og oppdatere oss :hilarious:

Har nistirret på strimmeltesten i hele dag… Blir helt koko av det. Hvorfor kan jeg ikke vente til 10-12 DPO? :banghead::hilarious:

Har også hørt/lest at annenhver syklus er av «dårlig kvalitet», at man har dårlige egg rundt annenhver syklus :rolleyes: skal ikke si at det er sant, men det er jo bare rundt 20% sjanse for klaff per syklus ellernoe :)

Oj! Såpass? Det var absolutt ikke gode nyheter :eek: Håper virkelig det ikke stemmer!

Jeg er litt sent ute, men...

J4KK4 - 28 - PP1 - B2 - EL 31/5 - IKM 14/6

:oops:

Er disse bra? Tenker å kjøre til apoteket en tur :rolleyes: Har ikke bilen før på kvelden i morgen. Og vil ha tidligtestene klare til morgenen :hilarious:

CCD7B370-CC51-4EE8-A859-0AF536829DB2.png

Er det noen andre her som har helt utrolig såre bryster og brystvorter? Sånn typ orker ikke ligge på magen fordi det er så ubehagelig? Jeg har fått akutt amnesi for hvordan jeg pleier å føle meg uka før mens. :hilarious: Så om det ikke klaffer denne pp'en er det greit å dokumentere en gang for alle alt av helt normale kropps-følelser før mens.

Back
Topp