IKM uke 24 - 2021

Hvordan prøver dere å time sex rundt eggløsning? Vi prøver ca. annenhver dag i den fruktbare perioden, men kan variere litt hvordan det blir ut i fra hvordan hverdagene er. Har dere noen formening om hva som er de «beste» dagene? Statistisk sett er det vel de to dagene før el :happy: Hører jo at sperm kan leve i 5-7 dager, men tenker at det kanskje er for supersperm og at det ikke er vits i å starte innsatsen så mange dager før, med mindre det er rent lysbetont da? :p Vi har selvsagt sex når vi har lyst, men langt i fra alltid det egentlig faller seg så naturlig rundt el, særlig hvis det er midt i ukedagene.
Jeg mener og tror at keg har blitt gravid de gangene jeg har hatt samleie dagene før el... ble gravid med å ha sex før el denne gangen som de desverre ble en kjemisk. Hadde dagen jeg fikk positiv el test også men ikke etter.

Jeg mener og tror at keg har blitt gravid de gangene jeg har hatt samleie dagene før el... ble gravid med å ha sex før el denne gangen som de desverre ble en kjemisk. Hadde dagen jeg fikk positiv el test også men ikke etter.

Hvordan går det med deg nå, virker syklusen normal etter kjemisk? Håper du blir fort gravid igjen ❤️

Alle appene er enige denne gangen :p Det var de ikke forrige syklus:rolleyes:
Litt urolig for at tempene synker litt hver dag da, får håpe de snur opp igjen snarto_O

Screenshot_20210602-104459.jpg

3dpo og dagene sniker seg avgårde:wtf:

Alle appene er enige denne gangen :p Det var de ikke forrige syklus:rolleyes:
Litt urolig for at tempene synker litt hver dag da, får håpe de snur opp igjen snarto_O

Vis vedlegget 357997
3dpo og dagene sniker seg avgårde:wtf:

Krysser fingrene for deg! Skjønner godt du syns det går sakte, jeg er bare 1 dpo og føler det samme. Er liksom så spennende fram mot eggløsning og så blir det veldig antiklimaks etterpå, fram til testing.

Krysser fingrene for deg! Skjønner godt du syns det går sakte, jeg er bare 1 dpo og føler det samme. Er liksom så spennende fram mot eggløsning og så blir det veldig antiklimaks etterpå, fram til testing.

Enig i det ja:wacky: Har heldigvis tempen å obsesse over:hilarious:

Krysser fingrene :signs003

Når begynner folk å teste her? Jeg er umulig så begynner nok alt for tidlig som vanlig:facepalm:

Enig i det ja:wacky: Har heldigvis tempen å obsesse over:hilarious:

Krysser fingrene :signs003

Når begynner folk å teste her? Jeg er umulig så begynner nok alt for tidlig som vanlig:facepalm:

Jeg har begynt 6-7 dpo, men vil egentlig vente lengre. Har bare ikke selvkontroll. Prøver meg på å vente til 10 dpo denne gangen, men vet det blir vanskelig

Haha, jeg kjøpte jo 20 tester (to pakker med ti) da jeg dro på fjellet og bevisst lot testene ligge hjemme fordi jeg skulle vente til 12 dpo :hilarious: Har begynt på 6 dpo de to forrige syklusene :angelic:

Det var nok veldig smart å legge dem igjen hjemme ja. Det er fader meg så vanskelig å vente, og samtidig vet jeg jo at jeg får nedtur HVER gang jeg får negativ test, om jeg så er 2 dpo!! :hilarious: Komme seg gjennom helga MINIMUM! Da er det 6 dpo på mandag, og vi er inne i den uken da vi sannsynligvis får svaret!!!

Jeg har begynt 6-7 dpo, men vil egentlig vente lengre. Har bare ikke selvkontroll. Prøver meg på å vente til 10 dpo denne gangen, men vet det blir vanskelig

Samme her. De dagene faller på helga for meg nå, så tror det skal godt gjøres å ikke teste. Jeg koser meg med testing jeg da, så prøver ikke særlig hardt å vente :joyful:

Og jeg er jo håpløs, for jeg begynner å si alle mulige ting til meg selv for å prøve å rettferdiggjøre at jeg kan starte å teste NÅ! Som at jeg sikkert hadde en uvanlig uoppdaget eggløsning for halvannen uke siden :hilarious: og at jeg egentlig er 12 dpo nå. Gi meg nåde, sier jeg bare.

Hvordan går det med deg nå, virker syklusen normal etter kjemisk? Håper du blir fort gravid igjen ❤️
Nja ikke helt normal. Plutselig blødde igår litt... ikke mye men litt... aldri gjort før.

ja håper jeg også :) håper den lille sitter for oss begge ❤️❤️❤️

Gir opp dette med Lh-måling. Skal i følge Premom ha eggløsning i dag. Men målingene har bare gått opp og ned, men hele veien lagt på low. Høyeste målt på Cd 13 på 0,72. :bored: Pleier å være rimelig regelmessig.

Og der fikk jeg omsider positiv el-test!:happy: Da regner jeg med EL er i morgen-ish og oppdaterer som følger:

MaritaM - 29 - PP2 - B2 - EL 3.6 - IKM 18.6

Vedlegg

• 2B8DEC4D-6E8E-4A7D-A3AA-0CA6A72507EA.jpeg
    2B8DEC4D-6E8E-4A7D-A3AA-0CA6A72507EA.jpeg
    224,1 KB · Visninger: 54
Jeg kan flyttes til 15.06 - siden 14.06 likevel var overfylt :hilarious:
Altså:
Kka - 30år - PP2 - B3 - EL 1/6 - IKM 15/6

Har bare en sånn god følelse for denne prøveperioden :love7 Det betyr jo sikkert ingenting, men velger å bare tro på at nå går det. Slapper mer av med tanke på testing osv, så kanskje jeg klarer å vente en stund denne gangen :shy: Eller det kommer over meg om noen dager :hilarious:

Har bare en sånn god følelse for denne prøveperioden :love7 Det betyr jo sikkert ingenting, men velger å bare tro på at nå går det. Slapper mer av med tanke på testing osv, så kanskje jeg klarer å vente en stund denne gangen :shy: Eller det kommer over meg om noen dager :hilarious:
Fint med god følelse uansett :happy: den testinga er litt sånn spontan hos meg, det melder seg PLUTSELIG som et behov :happy: jeg har ikke testet noe de to siste PPene, tror jeg har utviklet testevegring :inpain: men som deg, så er jeg mer optimistisk denne måneden, så kanskje :happy: fant også et parti med tester som har vært borte siden de kom i posten for et halvt år siden, så da har jeg plutselig 20 strimmeltester liggende :singing:

Og der var jeg endelig 1 dpo.. er jeg ganske sikker på! :p
Ikke helt lett å regne ut uten mens å gå ut i fra. Har lest at SA ikke kan regnes som mens. Har mine store tvil om at vi "får" være så heldige at vi blir gravide igjen allerede pp1 etter SA, men så har jeg jo et bittelite håp og da!

Fint med god følelse uansett :happy: den testinga er litt sånn spontan hos meg, det melder seg PLUTSELIG som et behov :happy: jeg har ikke testet noe de to siste PPene, tror jeg har utviklet testevegring :inpain: men som deg, så er jeg mer optimistisk denne måneden, så kanskje :happy: fant også et parti med tester som har vært borte siden de kom i posten for et halvt år siden, så da har jeg plutselig 20 strimmeltester liggende :singing:

Kan fort bli sånn for meg også tipper jeg! Når det faktisk har kommet dit at det er verdt å teste. Du kan jo bare kjøre på med masse tester liggende! Jeg telte over i morges og jeg har 12 strimler og 2 digitale. Skal IKKE kjøpe flere :hilarious:

Og der var jeg endelig 1 dpo.. er jeg ganske sikker på! :p
Ikke helt lett å regne ut uten mens å gå ut i fra. Har lest at SA ikke kan regnes som mens. Har mine store tvil om at vi "får" være så heldige at vi blir gravide igjen allerede pp1 etter SA, men så har jeg jo et bittelite håp og da!

Har du testet etter el? Har hørt at det kan være lettere å bli gravid rett etter sa, så håper det går for dere ❤️

Back
Topp