IKM uke 24 - 2021

Ja, jeg som skulle ta denne prøvinga så rolig. :rolleyes: Lykke til med det. :hilarious: Har veldig lyst på akkurat denne terminen, så hausa meg selv litt ekstra opp gitt. Men har jo uansett vært nyttig å se at eggløsningen min kanskje er et par dager senere enn det jeg trodde da.
Samme. Har så lyst på feb-mars baby :hilarious: Men her var det litt omvendt, EL komme tidligere enn antatt. Ble litt stressende å prøve så plutselig. Følte jeg ble tatt litt på senga. Det ble jeg jo og da. Bokstavelig talt :hilarious:
 
Syns den ser ganske positiv ut jeg :wideyed:

Ja, syns egentlig streken er ganske sterk! Men ut fra forrige syklus tipper jeg den blir enda sterkere. Legger ved en av testene fra forrige! Har eggløsningssmerter nå da, så er i alle fall noe på gang.
 

Vedlegg

  • EC643B68-D97A-441B-B81B-7A2D7A327783.jpeg
    EC643B68-D97A-441B-B81B-7A2D7A327783.jpeg
    335,1 KB · Visninger: 50
Ja, syns egentlig streken er ganske sterk! Men ut fra forrige syklus tipper jeg den blir enda sterkere. Legger ved en av testene fra forrige! Har eggløsningssmerter nå da, så er i alle fall noe på gang.
Wow! Se på den ja :woot: Krysser hele kroppen for deg. Det nærmer seg ;)
 
Samme. Har så lyst på feb-mars baby :hilarious: Men her var det litt omvendt, EL komme tidligere enn antatt. Ble litt stressende å prøve så plutselig. Følte jeg ble tatt litt på senga. Det ble jeg jo og da. Bokstavelig talt :hilarious:

Herregud for et opplegg vi holder på med altså!!! :laughing001 Det blir så utrolig spennende når vi alle nærmer oss ikm og kan begynne å teste!! :nailbiting: 9-10-ish dager nå så er vi der!!!
 
I noen av mine sykluser har temphoppet kommet FØR EL-testene har blitt negative igjen. Blir så forvirret av det. :oops: I tillegg husker jeg ikke om man skal forvente EL 12-48 timer etter første positive test eller etter Peak :anyone
Finnes ikke en fast regel for alle. Har lest at da skal man følge tempen, fordi det er økningen av progesteron som gjør at egget slipper. Tempen øker, og man vet med sikkerhet at el har vært ved at tempen holder seg høy. Har hatt samme greia, at el testen er positiv over flere dager. På meg stemmer det opp mot antall lutealfase dager:happy:
 
:rolleyes:Hva tenker dere om disse? Jeg måtte bare ta to i ettermiddag/kveld, og jeg synes jeg ser en stigning fra den i fem-tiden til den nå i kveld? El-test var helt negativ i går ettermiddag. Kanskje el blir tidligere enn antatt...? Hmm! Spennende.
 

Vedlegg

  • AD834C18-5948-4682-A690-D0EE49445EC9.jpeg
    AD834C18-5948-4682-A690-D0EE49445EC9.jpeg
    49 KB · Visninger: 33
  • CCDAF71B-2F73-45D2-A069-9D608A087A11.jpeg
    CCDAF71B-2F73-45D2-A069-9D608A087A11.jpeg
    48,9 KB · Visninger: 42
:rolleyes:Hva tenker dere om disse? Jeg måtte bare ta to i ettermiddag/kveld, og jeg synes jeg ser en stigning fra den i fem-tiden til den nå i kveld? El-test var helt negativ i går ettermiddag. Kanskje el blir tidligere enn antatt...? Hmm! Spennende.

EL er nok rett rundt hjørnet! Spørs jo litt hvor lang topp du har, men ville utnyttet kvelden og morgendagen :rolleyes:
 
Tempen steg i dag så da er jeg trolig 1dpo allerede :dance011
Får se på tempen de neste dagene hva som skjer.
 
Finnes ikke en fast regel for alle. Har lest at da skal man følge tempen, fordi det er økningen av progesteron som gjør at egget slipper. Tempen øker, og man vet med sikkerhet at el har vært ved at tempen holder seg høy. Har hatt samme greia, at el testen er positiv over flere dager. På meg stemmer det opp mot antall lutealfase dager:happy:

Enig i dette. Mente også å ha lest at det er økningen og den første positive eggløsningstesten som gjelder. Dvs at det er økningen fra negativ til positiv som utløser eggløsning, ikke peak. Dette stemmer også med meg forrige mnd, når jeg ser på tempen som steg før peak. Men ser premom legger mest vekt på peak da, så ikke lett å bli klok på. :confused013
 
Oh happy day! Tipper el blir en dag tidligere enn forventet.
 

Vedlegg

  • AD11F18C-9929-40D1-B082-D7A15582B36B.jpg
    AD11F18C-9929-40D1-B082-D7A15582B36B.jpg
    83,8 KB · Visninger: 45
  • E59CBFF1-8D85-4F8A-A526-931294B74D69.jpeg
    E59CBFF1-8D85-4F8A-A526-931294B74D69.jpeg
    314,2 KB · Visninger: 46
Ja! Må bare få lagt inn aksjer i dag, stresser meg litt. Mannen har langvakt og kommer seint hjem stakkars.

Skjønner at du blir stressa av det, ikke lett å få det til mellom alt annet som skal gjøres. Vi har løst det med å gjøre det etter vi har våkna på morgenen, så slipper jeg å tenke på at vi kanskje misser sjansen den dagen. Men ikke alle som liker å planlegge for mye heller da. :)
 
Skjønner at du blir stressa av det, ikke lett å få det til mellom alt annet som skal gjøres. Vi har løst det med å gjøre det etter vi har våkna på morgenen, så slipper jeg å tenke på at vi kanskje misser sjansen den dagen. Men ikke alle som liker å planlegge for mye heller da. :)

Det kunne jeg tenkt meg, men han er så utrolig trøtt om morgenen! Men satser på i kveld og i morgen, da er det nå gode sjanser ☺️
 
Det kunne jeg tenkt meg, men han er så utrolig trøtt om morgenen! Men satser på i kveld og i morgen, da er det nå gode sjanser ☺️

Hehe, da er det nok bedre å ta det litt senere på dag ja. :D I kveld og i morgen blir helt supert! Det er jo snakk om noen millioner sædceller, så det burde holde. :hilarious:
 
Hehe, da er det nok bedre å ta det litt senere på dag ja. :D I kveld og i morgen blir helt supert! Det er jo snakk om noen millioner sædceller, så det burde holde. :hilarious:

Ja, håper det altså! Blir litt besatt fordi jeg har så lyst til at det skal klaffe. Sier til meg selv at det er gode sjanser på pp3, vi er unge og friske og så vidt vi vet er det ingenting «galt» i alle fall❤️ I morgen kommer bodyen jeg har bestilt for å gi til mannen når jeg har blitt gravid, tihi
 
Ja, håper det altså! Blir litt besatt fordi jeg har så lyst til at det skal klaffe. Sier til meg selv at det er gode sjanser på pp3, vi er unge og friske og så vidt vi vet er det ingenting «galt» i alle fall❤️ I morgen kommer bodyen jeg har bestilt for å gi til mannen når jeg har blitt gravid, tihi

Ååhhh!!! Jeg håper sånn vi kan møtes i terminklubben februar om bare 1-2 uker!!!! :Heartred:Heartred:Heartred Det skal klaffe altså!! Statistisk sett har dere gode sjanser nå, så håper du må pakke inn den bodyen! :)
 
Ååhhh!!! Jeg håper sånn vi kan møtes i terminklubben februar om bare 1-2 uker!!!! :Heartred:Heartred:Heartred Det skal klaffe altså!! Statistisk sett har dere gode sjanser nå, så håper du må pakke inn den bodyen! :)

Ja, det hadde vært stas! Har du blitt fort gravid de andre gangene?:love7 Ser det er pp1 for de
 
Back
Topp