IKM uke 23

Kan jo være festeblødning? :)

Jeg hadde det sånn i 12 uker med førstemann, alt var bra likevel

Var inne på tanken om festeblødning, men med tanke på at jeg hadde typisk dagen-før-mensen-hodepine på onsdag, og har murringer i magen tipper jeg det er tanta som kommer på et for tidlig besøk.. Men ingenting er sikkert før hun kommer for fullt :)

Var inne på tanken om festeblødning, men med tanke på at jeg hadde typisk dagen-før-mensen-hodepine på onsdag, og har murringer i magen tipper jeg det er tanta som kommer på et for tidlig besøk.. Men ingenting er sikkert før hun kommer for fullt :)
Holder en knapp på festeblødning ;)

Hodepine og murring kan være graviditetssymptomer også! Krysser fingrene for at tanta holder seg langt unna! :D

Jeg har hørt at el tester vil slå ut senere enn gtester på hcg, men kan jo hende du alt har nok hcg til å få utslaget på eltest :) Jeg ville sjekket med gtest, evt. Konkludere med at el er på vei nå :)
Jeg har også hørt motsatt; at el-test gir utslag tidligere enn g-test ved graviditet. Har ikke noe personlige erfaringer. Mest sannsynlig er det eggløsning, men fikk et lite håp når den ble så uvanlig sterk til mine tester å være ;) Dersom den er så sterk i morgen også, tar jeg nok en graviditetstest, ellers kan jeg jo konkludere med at det er eggløsning. Dersom det er eggløsning blir oppdatert ikm 11. juni, så da hører jeg til uke 24.

Krysser fingre

Jeg er litt usikker denne syklusen. Er på dag 17 i dag. Bruker normalt å ha 23/24-dagers sykluser, men dette er kun andre syklus etter MA, så kan jo være lenger nå.

Her er mine eggløsningstester:
Vis vedlegget 119230

Jeg bruker aldri å få helt klart positive tester, men en som er sterkere enn de andre. Har lurt på om den nest øverste fra dag 10 kunne være lh-toppen. Evt er jeg 6dpo i dag og har ikm 5. juni. Var litt usikker, så har fortsatt å teste. Dagens ble plutselig kjempepositiv. Har aldri hatt i nærheten av så positiv test tidligere. Spørsmålet er da: er det eggløsning eller kan det tenkes at jeg får så sterkt utslag fordi jeg er gravid? ;-)
Jeg ville satset på eggløsning..! For du har ikke testet positivt på LH hittil denne syklusen? Jeg har vanligvis EL på dag 11-12, en mnd var det plutselig dag 21! Så hadde jeg ikke testet og hatt smerter hadde jeg gått glipp av det!

Jeg ville satset på eggløsning..! For du har ikke testet positivt på LH hittil denne syklusen? Jeg har vanligvis EL på dag 11-12, en mnd var det plutselig dag 21! Så hadde jeg ikke testet og hatt smerter hadde jeg gått glipp av det!
Jeg har ikke pleid å få tester som er klart positive, så testen på cd10 kunne fint indikert lh-toppen.

Her for eksempel er mine tester fra tidligere syklus.
ImageUploadedByBV Forum1432898096.209608.jpg

Her er den nest øverste "positiv", selv om den ikke er positiv.

Men ja, jeg antar det er eggløsning nå, og at denne syklusen bare blir 5 dager lengre enn normalt :)

Jeg har ikke pleid å få tester som er klart positive, så testen på cd10 kunne fint indikert lh-toppen.

Her for eksempel er mine tester fra tidligere syklus. Vis vedlegget 119260
Her er den nest øverste "positiv", selv om den ikke er positiv.

Men ja, jeg antar det er eggløsning nå, og at denne syklusen bare blir 5 dager lengre enn normalt :)
Ja, enig. Jeg har kjøpt en clearblue digital el-test som jeg har i bakhånd, slik at når jeg får en sterk en som jeg er i tvil om så bruker jeg den for å bekrefte. Da blir det ikke så dyrt som å bare bruke cb. Fint å få det bekreftet med smiley når jeg er i tvil:)

Back
Topp