IKM uke 22 - 2021

Synes nå den nederste så positiv ut jeg! Mine har ligget mellom 30-55 på premom de siste dagene. Fortsett å ta test i dagene fremover for å se om den synker enda mer, om den fortsette å synke ville jeg tenkt at du hadde el utifra testen igår.
Jepp! Har også tempet de siste tre dagene, så håper på tempøkning i morgen. Hvis ikke kommer jeg til å flippe ut :D

Ah, sitter på nattevakt og kjenner som vanlig etter på symptomer. Selvfølgelig så er symptomene de samme som jeg hadde når jeg var gravid med førstemann. Og da begynner jeg jo å lure, kan det være at EL har vært noen dager tidligere enn jeg tror? Jeg har jo tross alt ikke testet etter EL denne mnd. Det er jo sannsynligvis helt tullete tenkt, jeg har jo alltid symptomer før TR alltid dukker opp, men jeg har aldri (forutenom graviditet) hatt disse symptomene fra rett etter EL..

Jeg føler meg gravid, men jeg tør ikke å teste. For når den viser negativt resultat så vet jeg at jeg blir skuffet. Da vil jeg heller holde litt på håpet enn så lenge, hvertfall nå som jeg faktisk nesten er overbevist. Det er så dumt!

Men det er jo greit å notere seg, at jeg denne syklusen for første gang har hatt symptomer hele veien fra eggløsning dersom det viser seg å stemme at jeg er ca 3/4 dpo i dag slik jeg egentlig trodde.

jeg har jo veldig lyst å ta en test når jeg kommer hjem fra jobb - det kan jo være at EL kom før enn jeg tror? Men jeg kjenner allerede skuffelsen over negativ test..

Kanskje dumt spørsmål her inne på forumet men, hva hadde dere gjort? Tatt en test og fått det ut av verden, eller vente og leve litt i håpet i en ukes tid til? :bookworm:
Jeg hadde forsøkt å vente bittelitt til - men det er vanskelig!

I feel ya! Kanskje EL-testene generelt er svakere på morgenen? Har med en test på jobb, knerter den om ikke alt for lenge, men gått ganske lei nå jeg også :(
Jeg får positiv EL når jeg tar testen rett etter jobb, rekker ikke gå på do på jobb så da har jeg holdt meg fra 08 til 15 :bag: Får det ikke på morgenurin, enda svakere på kveld. Når skulle "egentlig" EL vært? Kjenner du noe ellers?
Men den i går må jo ha vært positiv..

Jeg får positiv EL når jeg tar testen rett etter jobb, rekker ikke gå på do på jobb så da har jeg holdt meg fra 08 til 15 :bag: Får det ikke på morgenurin, enda svakere på kveld. Når skulle "egentlig" EL vært? Kjenner du noe ellers?
Men den i går må jo ha vært positiv..
Ja, den virket veldig positiv, men så var det det med kremert utflod og at testen ble negativ etter bare noen timer. Kjenner ikke helt min egen syklus lenger. Fikk tilbake mensen i januar, ett år etter fødsel, så har ikke hatt så mange sykluser enda. De har vært mellom 25-28 dager. Ikke testet etter EL før forrige pp som var vår første prøveperiode, og da var det positiv el-test på cd 13 og el dagen etter :) Så er to dager bak denne pp hvis testen fra i går stemmer. Men forrige pp hadde jeg positiv el test i hvertfall ett døgn. Får det ikke til å stemme.

Ja, den virket veldig positiv, men så var det det med kremert utflod og at testen ble negativ etter bare noen timer. Kjenner ikke helt min egen syklus lenger. Fikk tilbake mensen i januar, ett år etter fødsel, så har ikke hatt så mange sykluser enda. De har vært mellom 25-28 dager. Ikke testet etter EL før forrige pp som var vår første prøveperiode, og da var det positiv el-test på cd 13 og el dagen etter :) Så er to dager bak denne pp hvis testen fra i går stemmer. Men forrige pp hadde jeg positiv el test i hvertfall ett døgn. Får det ikke til å stemme.
Skjønner. Jeg tok ut spiral i januar, og har ikke regelmessige sykluser. Ville fortsatt å teste, kanskje bare en gang om dagen? etter jobb hvis du klarer å holde deg til du kommer hjem. Er jo helt merkelig at man skal klare å teste når man helst ikke skal ta om morgonen for da er det ikke produsert nok LH, man skal ikke drikke eller gå på do på 3-4 timer. Og man blir jo super tørst og tissatrengt bare av å tenke på det :laughing002

Jeg er 5-6 dpo på søndag, og etter det ser jeg ikke mannen på en uke eller to.. Ville dere tatt en tidlig test på morgonen da, eller vente til han kommer hjem? :rolleyes:

Skjønner. Jeg tok ut spiral i januar, og har ikke regelmessige sykluser. Ville fortsatt å teste, kanskje bare en gang om dagen? etter jobb hvis du klarer å holde deg til du kommer hjem. Er jo helt merkelig at man skal klare å teste når man helst ikke skal ta om morgonen for da er det ikke produsert nok LH, man skal ikke drikke eller gå på do på 3-4 timer. Og man blir jo super tørst og tissatrengt bare av å tenke på det :laughing002

Jeg er 5-6 dpo på søndag, og etter det ser jeg ikke mannen på en uke eller to.. Ville dere tatt en tidlig test på morgonen da, eller vente til han kommer hjem? :rolleyes:

Siden egget ikke fester seg før tidligst 6 dpo (vanligvis 8-9 dpo) og det tar et døgn eller to å produsere nok hcg, ville jeg nok ventet noen dager til :D Hadde imidlertid IKKE klart å vente over ei uke etter dette igjen, altså minst 12 dpo? Kan du teste alene og heller overraske han når han kommer hjem?

Siden egget ikke fester seg før tidligst 6 dpo (vanligvis 8-9 dpo) og det tar et døgn eller to å produsere nok hcg, ville jeg nok ventet noen dager til :D Hadde imidlertid IKKE klart å vente over ei uke etter dette igjen, altså minst 12 dpo? Kan du teste alene og heller overraske han når han kommer hjem?
Han vil så gjerne være med på alt ettersom har ble snytt de to andre gangene :shy: Men jeg vet ikke om jeg klarer å vente :banghead: kanskje jeg må ha han på FaceTime.

15687EDF-9C67-4A66-BBC0-6BEFCEF09321.jpeg

Tempen ned idag, så tipper eggløsning idag :)

1dpo i dag - er jo helt tåpent å allerede begynne symptomjakten :hilarious:

Samme her! Men føles jo helt dumt å allerede lete etter alle mulige symptomer - som garantert er helt normale kroppslige reaksjoner :hilarious:
hehe, ser den! søsteren min fortalte at hun kjente når egget festet seg. Og når man er i "bobla" så..

Melder meg inn her, fikk positiv EL test i går :woot:

Mini_S - 32 år - PP11 - B2 - EL 19.05. - IKM 01.06.

hehe, ja jeg trengte nok bare et utløp for nattens overtenking :laughing002 jeg har nå hver eneste måned i over ett år tydet streker fra 4-5 dpo :happy090 holder meg til hvertfall 10 dpo denne ppen.

så fint at du har troen ❤️ Vi har prøvd så lenge nå at troen egentlig er borte for lenge siden, men vi kan jo ikke bare gi opp heller :confused013
Plutselig skjer det! Vet om flere som har "gitt opp", men som da blir gravide. Heier på deg!!

Mine har variert veldig i EL, selv om selve syklus alltid har vært på 27 dager. Har fått EL fra CD12 til CD 17. Men jeg tror du hadde EL i går, ut fra testene! :happy:

Back
Topp