IKM uke 22 - 2021

Jeg MÅ vente, kan ikke holde pånå løpe opp og ned og se på tester hele dagen :rolleyes:
Hehe, er nok det mest fornuftige å gjøre ja. Her gikk jeg på testesmellen i dag tidlig :banghead: så en ultrasvak antydning til strek men kan jo være alt fra innbilning til skyggestrek, så er jo ikke klokere i det hele tatt :hilarious:

9dpo i dag, fremdeles kvalm.. Så vanskelig å holde meg unna testing!

6 DPO (?)

I dag ble jeg plutselig uggen og uvel på jobb. Fikk akkurat samme følelse som jeg hadde under forrige graviditet. I tillegg har jeg flere synlige blodårer på brystene, og jeg er trøttere enn jeg pleier å være. Tok en blenda test på ettermiddagsurinen. Jeg ble veldig skuffet, men har på følelsen av at jeg snart får positiv. Skal ta ny test i morgen tidlig, for jeg føler at dette er akkurat samme symptomer jeg hadde sist. Jeg er jo ikke sikker på når EL faktisk var, men har gått ut i fra at jeg er 6 DPO...

7/8 dpo og begynner å måtte jobbe med meg selv for å dempe testetrangen. Tester fortsatt etter el, siden jeg ikke helt kan tro på at den har vært, og testene øker litt i styrke. Det gjør de kanskje normalt gjennom syklusen?

Vedlegg

• IMG_20210527_173013.jpg
    IMG_20210527_173013.jpg
    372,1 KB · Visninger: 91
7 Dpo, kjenner jeg har vondt nederst i ryggen/bekkenet men det hadde jeg noen dager før sist mens også. Kjenner meg også støl nederst i magen, kjenner det godt om jeg bruker magemusklene:nailbiting: Nå reiser vi på hytta, og jeg lot være med å ta me meg test så jeg ikke gikk på en smell tidligere enn planlagt:facepalm: Angrer litt allerede... Menmen, første test enten søndag kveld eller mandag. Har noen andre erfaring med å teste sterkere på kvelden?xsmile9

7/8 dpo og begynner å måtte jobbe med meg selv for å dempe testetrangen. Tester fortsatt etter el, siden jeg ikke helt kan tro på at den har vært, og testene øker litt i styrke. Det gjør de kanskje normalt gjennom syklusen?

De går litt opp og ned i styrke gjennom syklusen slik jeg har forstått. Men har lest at mange får sterkere tester/tester positivt på el test når de er gravid også.xsmile9

Øker ikke LH også, eller at LH testene reagerer på HCG ettersom hormonene er såpass like? Kaaan være ;)

7 Dpo, kjenner jeg har vondt nederst i ryggen/bekkenet men det hadde jeg noen dager før sist mens også. Kjenner meg også støl nederst i magen, kjenner det godt om jeg bruker magemusklene:nailbiting: Nå reiser vi på hytta, og jeg lot være med å ta me meg test så jeg ikke gikk på en smell tidligere enn planlagt:facepalm: Angrer litt allerede... Menmen, første test enten søndag kveld eller mandag. Har noen andre erfaring med å teste sterkere på kvelden?xsmile9
Digg å dra uten tester! Da slipper du det maset :D ja, tester sterkere på kveld/ ettermiddag. Vil tro at det er fordi hcg øker noe fra morgen til kveld og at det dermed gir mer utslag i urinen, tross mindre konsentrert. :)

6 DPO (?)

I dag ble jeg plutselig uggen og uvel på jobb. Fikk akkurat samme følelse som jeg hadde under forrige graviditet. I tillegg har jeg flere synlige blodårer på brystene, og jeg er trøttere enn jeg pleier å være. Tok en blenda test på ettermiddagsurinen. Jeg ble veldig skuffet, men har på følelsen av at jeg snart får positiv. Skal ta ny test i morgen tidlig, for jeg føler at dette er akkurat samme symptomer jeg hadde sist. Jeg er jo ikke sikker på når EL faktisk var, men har gått ut i fra at jeg er 6 DPO...

Så spennende! :)

Har du klart å holde deg? ❤️
Utrolig nok har jeg det - har på flere tidspunkt tatt frem testene, men har konkludert med at jeg må holde meg litt lengre(særlig siden jeg ikke har badet for meg selv om morgenen før jobb, og greier ikke holde meg over noe lengre tid om ettermiddagen/kvelden) :hilarious: Målet er å vente lørdagsmorgen (11dpo), men kommer til å tillate meg å ta en i morgen kveld, dersom fristelsen blir for stor!

Back
Topp