IKM uke 22 - 2021

Noen andre som har fulgt med på livmortappen gjennom syklus? Jeg har fulgt med den og synes den kjentes helt annerledes ut nå kontra sist syklus i denne perioden :angelic: Kan det være et tegn? Hvordan kjennes den ut isåfall ved tidlig graviditet? 5 Dpo og hver eneste minste ting gir jo forhåpninger :woot:

Endelig:D:D må vell holde med sex for 2 dager siden, i dag og om 2 dager?

Vedlegg

• 0E499F56-B24C-4459-A466-8F07BA64B383.jpeg
    0E499F56-B24C-4459-A466-8F07BA64B383.jpeg
    626,8 KB · Visninger: 39
I dag har jeg vært hos gyno'n. Han sa at livmorhalstappen var myk og at "se her, her ligger eggene klare". Jeg spurte selvsagt ikke om hva det betød.... Er de klare for å slippes nå? Har jeg ikke hatt el allikevel? Eller er de klare for å bli sluppet i fremtiden? Og hva betyr det egentlig at livmortappen er myk?

Hvorfor kan jeg ikke være litt mindre konfliktsky og heller spørre når jeg er på undersøkelse :arghh: :banghead: :bag: I stedet for å late som jeg er så laid-back og chill!

I dag har jeg vært hos gyno'n. Han sa at livmorhalstappen var myk og at "se her, her ligger eggene klare". Jeg spurte selvsagt ikke om hva det betød.... Er de klare for å slippes nå? Har jeg ikke hatt el allikevel? Eller er de klare for å bli sluppet i fremtiden? Og hva betyr det egentlig at livmortappen er myk?

Hvorfor kan jeg ikke være litt mindre konfliktsky og heller spørre når jeg er på undersøkelse :arghh: :banghead: :bag: I stedet for å late som jeg er så laid-back og chill!
Myk og åpen er den under EL hvis jeg har forstått rett :shy: min har dog vært det hele fertile fasen.

Min livmortapp er vertfall veldig myk før/ ved el, kanskje du har el nå eller snart da?:angelic: Rett etter el hos meg blir den veldig hard isåfall.

Myk og åpen er den under EL hvis jeg har forstått rett :shy: min har dog vært det hele fertile fasen.

Ja, har vert helt myk og helt åpen hos meg ved både el og mens. Rett etter el blir den hard og lukket. Nå er den myk utpå/men som om den er hard inni. Veldig slimete konsistent. Lukket, men kjennes ut som en slimpropp utenpå. Vanskelig å forklare:angelic:o_O Merket vertfall ikke dette forrige syklus så reagerte veldig.

Min livmortapp er vertfall veldig myk før/ ved el, kanskje du har el nå eller snart da?:angelic: Rett etter el hos meg blir den veldig hard isåfall.
I følge tempen så skal el ha vært for 4-5 dager siden, men kanskje det er noe feil der da :(
Ånei. Da skjønner jeg i alle fall ingen ting. El skal jo ha vært for noen dager siden. For en skikkelig dritt syklus dette har blitt :'(

Vedlegg

• Screenshot_20210525_150433.jpg
    Screenshot_20210525_150433.jpg
    230,8 KB · Visninger: 40
Noen andre som har fulgt med på livmortappen gjennom syklus? Jeg har fulgt med den og synes den kjentes helt annerledes ut nå kontra sist syklus i denne perioden :angelic: Kan det være et tegn? Hvordan kjennes den ut isåfall ved tidlig graviditet? 5 Dpo og hver eneste minste ting gir jo forhåpninger :woot:
Jeg har fulgt med litt. Min er ofte lagt nede
I følge tempen så skal el ha vært for 4-5 dager siden, men kanskje det er noe feil der da :(

Ånei. Da skjønner jeg i alle fall ingen ting. El skal jo ha vært for noen dager siden. For en skikkelig dritt syklus dette har blitt :'(
altså, min var det lenge etter EL å! Fortsatt myk, men litt hard å nå :oops:

pleier å Google denne lista når jeg ikke husker
Før eggløsning:

• Hard
  • Lukket
  • Lavt plassert i skjeden
  • «Tørr» eller litt fuktig
  • Kan være litt bakovervendt
  • Rosarød i fargen
Like før/under eggløsning:

• Myk
  • Åpen
  • Høyt plassert i skjeden
  • Glatt og sleip
  • Sentrert i skjeden
  • Rosarød i fargen
Etter eggløsning:

• Hard
  • Lukket
  • Rosarød i fargen
Like før/under mensen:

• Åpen
  • Hard
  • Fuktig
  • Kan være bakovervendt
Ved tidlig svangerskap:

• Tett lukket
  • «Plugget igjen
  • Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre
  • Kan være bakovervendt
  • Blålilla i fargen
  • Både myk og hard – hard inni, men med «et mykt lag» utenpå

Jeg har fulgt med litt. Min er ofte lagt nede

altså, min var det lenge etter EL å! Fortsatt myk, men litt hard å nå :oops:

pleier å Google denne lista når jeg ikke husker
Før eggløsning:

• Hard
  • Lukket
  • Rosarød i fargen
Like før/under eggløsning:

• Myk
  • Åpen
  • Høyt plassert i skjeden
  • Glatt og sleip
  • Sentrert i skjeden
  • Rosarød i fargen
Etter eggløsning:

• Hard
  • Lukket
  • Rosarød i fargen
Like før/under mensen:

• Åpen
  • Hard
  • Fuktig
  • Kan være bakovervendt
Ved tidlig svangerskap:

• Tett lukket
  • «Plugget igjen
  • Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre
  • Kan være bakovervendt
  • Blålilla i fargen
  • Både myk og hard – hard inni, men med «et mykt lag» utenpå
Har aldri kjent på tappen selv. Men satser på at under/på el betyr 4-5 dager etter også :hilarious: Selvom det virker rart.

Har aldri kjent på tappen selv. Men satser på at under/på el betyr 4-5 dager etter også :hilarious: Selvom det virker rart.
Ja, må jo være det :confused: men det er jo bra alt stod bra til og eggene er klare! Jeg fikk høre at jeg hadde ‘fin livmor med masse egg’ :hilarious: fin livmor..:laughing002

Kanskje du har el nå?:DSiden gyno sa at eggene ligger Klare. Spennende da hvertfall:joyful: temper du bare eller tar du el tester?

Ååh, jeg har så lyst til å begynne å teste! Men er trolig bare rundt 4 dpo, så må bare smøre meg med tålmodighet :wacky:. Har egentlig ikke troa på at det har klaffet denne pp, men man skal aldri si aldri. :p

Meld meg inn her
Frukt88 - PP19 -B3 - EL 21/5 - IKM 4/6

Jeg er 4dpo idag og håper at spiren sitter denne gang. Nå kommer Jeg til å bli utålmodig:smiley-ashamed004.
Snart er det to år, og jeg gråter hver måned jeg fikk mensen det siste året.
Så kan dere kryse fingerene for oss og oss alle.

Kanskje du har el nå?:DSiden gyno sa at eggene ligger Klare. Spennende da hvertfall:joyful: temper du bare eller tar du el tester?
Tar EL-tester også, og håpet i grunn at el var ferdig for denne gang. Er på cd22 eller noe nå, og har aldri hatt lengre syklus enn 28 dager i hele mitt lange liv :bag: Får bare fortsette å ta EL-tester da. Haha! Helt til tr kommer :D

Vedlegg

• Screenshot_20210524_184250.jpg
    Screenshot_20210524_184250.jpg
    211,1 KB · Visninger: 44
Back
Topp