IKM uke 21❤️

Når vet man når egget slipper da? Dette er mye å sette seg inn i ahah!
Temper du? Tempen faller ofte på eggløsningsdagen/dagen før, tempen stiger etter eggløsning❤️ Hos meg var tempen lav 6 og 7 april, tempen steig 8 april, så da skjedde eggløsning mest sannsynlig 7 april ❤️Hvis du ikke temper, så stemmer det ofte at eggløsning skjer 8-20 timer etter peak (når streken er sterkere enn kontrollstreken), eller cirka 36 timer når testen begynner å stige :)

Temper du? Tempen faller ofte på eggløsningsdagen/dagen før, tempen stiger etter eggløsning❤️ Hos meg var tempen lav 6 og 7 april, tempen steig 8 april, så da skjedde eggløsning mest sannsynlig 7 april ❤️Hvis du ikke temper, så stemmer det ofte at eggløsning skjer 8-20 timer etter peak (når streken er sterkere enn kontrollstreken), eller cirka 36 timer når testen begynner å stige :)
Så jeg kan beregne ca 1 dpo imorgen? Siden jeg fikk peak idag og maksimal på monitor da? På monitoren var forresten test streken så sterk at kontroll streken nesten var borte! Temper ikke nei :-/

Så jeg kan beregne ca 1 dpo imorgen? Siden jeg fikk peak idag og maksimal på monitor da? På monitoren var forresten test streken så sterk at kontroll streken nesten var borte! Temper ikke nei :-/
Nei, om du fikk peak i dag, slipper egget mest sannsynlig i morgen, da er 1 dpo 11 mai :)

Status; Cd16, ikke fått positiv el-test, lite el-slim, ingen el-smerter, har en el-test igjen..
Bruker jo å ha en normal syklus på 28 dager-ish (når jeg ikke har hormonspiral), så jeg vet ikke jeg.. Ikke har aksjeleggingen vært så hyppig heller :wacky: Nei, vi får se hvordan dette går, har ikke helt trua denne pp'n :hilarious:
Eventuelt så hadde jeg en kjempekort lh-topp på mandagen (cd13) midt på dagen, for da var testene på det nærmeste å være positive.. Nei, man får vel bare vente å se :shy:

Last edited:
Om dere blir gravide nå, når får dere da termin? Jeg får termin 31 januar/1 februar, så jeg får akkurat bli med i februar gruppen :hilarious:
Venter fremdeles på el :arghh: men ca 3 februar hvis el skjer i morgen:)

Mye el smerter og trodde el skulle bli i dag, men tempen er unormalt høy denne pp'en, vanligvis er den på 36.2 før el. Jeg er også blitt små-syk, så kanskje det spiller inn.
Screenshot_20240509_150524_FF App.jpg

Åja❤️ Ja jeg tar også alltid monitor på morgen og strimler kveld. Denne PP hadde jeg sterk strek på strimmel på kveld, så da tok jeg bare å sjekket med monitor på kvelden istedenfor å vente til morgen, da hadde jeg Max hvertfall ❤️
Kan man teste utenfor testevinduet som man har satt da? Siden du kunne teste på kvelden istedet for morgen? Og fikk du testet 2 ganger den dagen? ☺️ Jeg har clearblue Advanced monitor selv, men vet ikke om jeg liker den pga begrensningene om å teste innenfor testvindu.

Når pleier du å ha EL da? Og pleier du å ha smerter lenge før EL?❤️
Det har variert veldig :hilarious: fra desember: cd 18, 19, 17, 16 og 15. Trodde den skulle komme på cd 14 eller 15 denne gang :laughing002 cd 15 i dag. Ja, jeg begynner å kjenne el symptomer ca 1 uke før 1, så tar det seg opp når det nærmer seg. I dag er alt vondt og ubehagelig, så jeg håper den kommer i morgen, bli ferdig med det :laughing002

Lav i monitor i dag også, cd 11. Regner ikke med EL er før etter helga, så da har vi god tid til aksjelegging enda. Spent på om mange flere enn meg er noen dager unna EL enda? Eller blir jeg i baktroppen alene? :shy:

Kan man teste utenfor testevinduet som man har satt da? Siden du kunne teste på kvelden istedet for morgen? Og fikk du testet 2 ganger den dagen? ☺️ Jeg har clearblue Advanced monitor selv, men vet ikke om jeg liker den pga begrensningene om å teste innenfor testvindu.
Har du også denne? Med denne kan man teste når som helst. Man skal jo egentlig holde seg til morgen, men på kvelden så såg jeg at strimmel testen var positiv så da tok jeg bare denne CB fordi jeg «visste» at den ville slå ut på Max :) Men ville ikke testet med den på kvelden i tillegg til morgen med mindre strimmeltesten din er positiv da❤️ Ja jeg testet på morgenen, da var den bare høy, strimmel var negativ da, på kvelden var strimmel positiv og CB var Max :)

Vedlegg

• IMG_6753.png
    IMG_6753.png
    1,5 MB · Visninger: 27
Det har variert veldig :hilarious: fra desember: cd 18, 19, 17, 16 og 15. Trodde den skulle komme på cd 14 eller 15 denne gang :laughing002 cd 15 i dag. Ja, jeg begynner å kjenne el symptomer ca 1 uke før 1, så tar det seg opp når det nærmer seg. I dag er alt vondt og ubehagelig, så jeg håper den kommer i morgen, bli ferdig med det :laughing002
Samme her, har veldig lange og uregelmessige sykluser, veldig irriterende :hilarious: Ja krysser fingrene for det!❤️

Har du også denne? Med denne kan man teste når som helst. Man skal jo egentlig holde seg til morgen, men på kvelden så såg jeg at strimmel testen var positiv så da tok jeg bare denne CB fordi jeg «visste» at den ville slå ut på Max :) Men ville ikke testet med den på kvelden i tillegg til morgen med mindre strimmeltesten din er positiv da❤️ Ja jeg testet på morgenen, da var den bare høy, strimmel var negativ da, på kvelden var strimmel positiv og CB var Max :)
Nei, jeg har denne monitoren, som bruker disse testpinnene. Da har du mer frihet med dine tester enn det jeg har med monitoren ☺️ Jeg må teste innenfor et satt testvindu som jeg ikke får endret tidspunkt på før neste PP og mens igjen.

Vedlegg

• Screenshot_20240509_173611_Chrome.jpg
    Screenshot_20240509_173611_Chrome.jpg
    274,4 KB · Visninger: 28
Fikk denne testen nå, høy! Det kan godt stemme, for har fått noen skikkelige el-smerter, vondt å sitte o_O Dette var også siste el-test, så satser på at dette er toppen og at egget slipper i løpet av noen timer nå :D
IMG_2734.jpeg

Back
Topp