IKM Uke 19

Jeg skulle liksom ikke teste denne perioden.. (yeah right:hilarious:)
Etter tips bestilte jeg 100-pk med EL-tester og de har leveringstid om 7-10 dager. Tenkte det var null stress for jeg er jo bare på CD2... Men nei, jeg er jo ikke på CD2! Jeg er på CD8 :p Tenkte dagen etter TR, men det er jo feil:rolleyes::rolleyes: Jaja, har 10 stk liggende, så kan begynne testingen før de andre kommer i posten:angelic:

Jeg skulle liksom ikke teste denne perioden.. (yeah right:hilarious:)
Etter tips bestilte jeg 100-pk med EL-tester og de har leveringstid om 7-10 dager. Tenkte det var null stress for jeg er jo bare på CD2... Men nei, jeg er jo ikke på CD2! Jeg er på CD8 :p Tenkte dagen etter TR, men det er jo feil:rolleyes::rolleyes: Jaja, har 10 stk liggende, så kan begynne testingen før de andre kommer i posten:angelic:
Du burde jo tempe da! Er ganske nice å få bekrefta EL og vite at man ikke trenger å stresse mer med det

Du burde jo tempe da! Er ganske nice å få bekrefta EL og vite at man ikke trenger å stresse mer med det
Ja, burde kanskje det... :angelic: Burde jeg begynt i dag da? 2 dager etter TR.. Må få kjøpt meg med desimal, og hvilke app er best? Kan måle i munn? Finnes det noen som automatisk logger i app:angelic::hilarious:

Ja, burde kanskje det... :angelic: Burde jeg begynt i dag da? 2 dager etter TR.. Må få kjøpt meg med desimal, og hvilke app er best? Kan måle i munn? Finnes det noen som automatisk logger i app:angelic::hilarious:
Hehe! Sist begynte jeg på cd12. Tror den må ha tre dager temp før el for at den skal sette el om du skjønner. Siden den bruker gjennomsnitttemperatur. Når jeg sier «den» mener jeg appen Fertility Friend som jeg bruker :p den er gratis og du logger temp hver morgen, el-slim, evt el-tester osv. så når el har vært vil tempen stige og når den har vært høy nok i tre dager setter appen en kryss det den mener el var. Jeg bruker babyplan sitt termometer og måler i munnen straks jeg våkner. Det lager nesten ikke lyd og skjermen lyser så veldig fornøyd med det! Men man kan fint bruke et vanlig termometer med én desimal om man ikke vil kjøpe nytt termometer. Ser mange gjør det og. Det er ganske gøy og fascinerende synes jeg i alle fall :p og jo flere sykluser man har, jo bedre klarer den å predikerer el i forkant. her var min forrige pp (E betyr at jeg har logga el-slim, de røde er mensen (L er light og M er medium, stjerne er spotting) så kan man også legge inn når man har sex selvsagt og maaaange andre parametere om man ønsker:
7B2C4674-6A57-497B-81EB-74EEAA865EA1.jpeg

Hehe! Sist begynte jeg på cd12. Tror den må ha tre dager temp før el for at den skal sette el om du skjønner. Siden den bruker gjennomsnitttemperatur. Når jeg sier «den» mener jeg appen Fertility Friend som jeg bruker :p den er gratis og du logger temp hver morgen, el-slim, evt el-tester osv. så når el har vært vil tempen stige og når den har vært høy nok i tre dager setter appen en kryss det den mener el var. Jeg bruker babyplan sitt termometer og måler i munnen straks jeg våkner. Det lager nesten ikke lyd og skjermen lyser så veldig fornøyd med det! Men man kan fint bruke et vanlig termometer med én desimal om man ikke vil kjøpe nytt termometer. Ser mange gjør det og. Det er ganske gøy og fascinerende synes jeg i alle fall :p og jo flere sykluser man har, jo bedre klarer den å predikerer el i forkant. her var min forrige pp (E betyr at jeg har logga el-slim, de røde er mensen (L er light og M er medium, stjerne er spotting) så kan man også legge inn når man har sex selvsagt og maaaange andre parametere om man ønsker:
Vis vedlegget 354641

Høres jo veldig stress ut:p:hilarious::hilarious: Er kanskje bare det i starten?

Høres jo veldig stress ut:p:hilarious::hilarious: Er kanskje bare det i starten?
Tja vet ikke? Jeg synes el-testing er myyyye mer stressende :hilarious: det tar meg liksom noen sekunder på morgenen og så plotter jeg det inn så synes ikke det er stress med temping i seg selv! I så fall går det mot roen jeg får når krysset kommer og jeg vet at jeg ikke får gjort mer og har kontroll på dpo ;) men er jo helt sikkert forskjellig hva man synes et styrete :D går jo an å prøve et par morgener og se om du har et termometer liggende. Og hvis det er stress er det bare å la vær. Hvis du er nysgjerrig altså! Temping er jo ikke et must ;) men da vet du i alle fall om egget slipper!

Hei igjen, Guacamole! Så koselig at du henger deg på :) ja babysyk jeg også! Har sååå lyst på en sånn liten knirkebylt igjen! Minstejenta er 2 år om 3 uker ca og er liksom så stor :Heartred ikke at det i seg selv er feil, men.. baby er jo så koselig!
Ja det er veldig koselig ❤️ mine blir 10 og 6 år i år :wideyed:

Sykt irriterende med de «falske alarmene»!! Kjørte jo på rundt den tiden også pauset litt. Men jeg tror jeg har hatt to «falske», så en tredje jeg ikke testet etter. Og da hadde vi ikke noe sengekos heller:hilarious: Når det er så lange sykluser får jo jeg ikke TR-uken med pause engang:angelic::stop::hilarious:
Mine varierer alt i fra 20 dager til 63:p Så lov å håpe etter to lange at jeg får en kort:angelic::angelic::angelic::angelic:

Ja, det er veldig irriterende! Vi «intensiverer» også rundt el og kan fort gå glipp av det hvis jeg ikke tester jevnlig. Hvis jeg ikke hadde fortsatt å teste sist hadde jeg trodd at el hadde vært og bare begynt «ventingen». Ser for øvrig ut som el-testene mine begynner å stige litt og litt for hver dag nå ☺️ Forventer ikke el før om en uke da, så kan være tilfeldige variasjoner også, men de siste to dagene har det i alle fall steget litt

Har det litt tungt for tiden på flere andre områder, så fint å ha prøvingen foran meg som et lyspunkt. ❤️

Har det litt tungt for tiden på flere andre områder, så fint å ha prøvingen foran meg som et lyspunkt. ❤️
Ånei, det var leit å høre :( men fint om prøving kan være en trøst! Og det hadde jo vært helt perfekt med en liten spire når andre ting er tungt ❤️ Håper det går bra med deg!

Ånei, det var leit å høre :( men fint om prøving kan være en trøst! Og det hadde jo vært helt perfekt med en liten spire når andre ting er tungt ❤️ Håper det går bra med deg!

Takk for det! Det blir kanskje desto mer skuffende hvis det ikke blir graviditet nå, men akkurat nå er det fint å ha håpet og å glede seg. Og kan jo være det klaffer! Selv om vi bare er på pp2

Tja vet ikke? Jeg synes el-testing er myyyye mer stressende :hilarious: det tar meg liksom noen sekunder på morgenen og så plotter jeg det inn så synes ikke det er stress med temping i seg selv! I så fall går det mot roen jeg får når krysset kommer og jeg vet at jeg ikke får gjort mer og har kontroll på dpo ;) men er jo helt sikkert forskjellig hva man synes et styrete :D går jo an å prøve et par morgener og se om du har et termometer liggende. Og hvis det er stress er det bare å la vær. Hvis du er nysgjerrig altså! Temping er jo ikke et must ;) men da vet du i alle fall om egget slipper!

Virker jo mer sikkert da. Bare syntes appen så komplisert ut. Men kommer gjerne fort inn i det. Burde jo kanskje gjøre det siden jeg har PCOS og ofte lange sykluser hvor kroppen prøver flere ganger å slippe egg. Vil temping gjøre at man omtrent er 100% sikker på at et egg er sluppet? Er helt ny på dette..

Hei og velkommen hit til gruppa for uke 19 :Heartred første prøveperiode på første barn? Så spennende! Har du planer om å måle temperatur, bruke el-tester eller andre ting for å finne EL? :)
Ganske ny på alt sånt, så I første omgang tenkte eg å prøve uten sjekke EL, kun hyppig samleie. Meeen om det ikkje går på første pp, så blir det nok el-tester i neste pp.:love2

Leneb - 35 - PP5 - B6 - EL ? - IKM 15.5

prøver oss her! Kan hende jeg må flytte over til uke 20, men skal for første gang prøve eggløsningstester :) se om det gir utslag eller bare blir mer stress ;) verdt å se en pp :) noen flere som bruker det?

prøver oss her! Kan hende jeg må flytte over til uke 20, men skal for første gang prøve eggløsningstester :) se om det gir utslag eller bare blir mer stress ;) verdt å se en pp :) noen flere som bruker det?

Spennende! Velkommen hit ☺️ Jeg bruker og syns foreløpig at det bare er spennende og skaper ikke stress for meg. Er bare på pp2, men syv uker fra prevensjonsslutt til første mens og da testet jeg nesten hele veien

Velkommen til uke 19, LeneB :Heartred jeg skal prøve el-testing igjen for første gang siden 2015 :p prøvde det et par pp med førstemann, men fikk aldri positive tester. Visste ikke at man burde teste flere ganger for dagen, da. Så prøver igjen nå! Temper også da! Håper bare ikke temp og tester gir motstridende signaler :hilarious: det orker jeg ikke ass

Hvordan skal jeg tolke dette da?:hilarious: Er low uansett, men den gir jo forskjellig utslag på samme testen (de 5 nederste). Like greit å bare se med egne øyne når den er like mørk/mørkere enn teststrek?:p:p

Vedlegg

• 06A550CD-559E-4DB4-9EF3-67634D171D6B.png
    06A550CD-559E-4DB4-9EF3-67634D171D6B.png
    54 KB · Visninger: 92
Hvordan skal jeg tolke dette da?:hilarious: Er low uansett, men den gir jo forskjellig utslag på samme testen (de 5 nederste). Like greit å bare se med egne øyne når den er like mørk/mørkere enn teststrek?:p:p
Jøss, det var spesielt :p Tallet er vel ikke så viktig, det er heller om den er Low, High eller Peak... Ser jo ut som om det nærmer seg EL for deg da :D

Du er så flink itsgonnabe3 med disse IKM gruppene :shy: fant ikke uke 20, så ville høre om du har lyst å slå sammen uke 19 og 20 :D:D:D:rolleyes:

Jøss, det var spesielt :p Tallet er vel ikke så viktig, det er heller om den er Low, High eller Peak... Ser jo ut som om det nærmer seg EL for deg da :D
Sant det! Legger ikke så mye mer i det. Slettet slik at jeg bare har en :) Ikke godt å si når EL kommer! Har ofte mørke streker som ikke når helt opp, så venter i spenning:angelic:

Back
Topp