IKM uke 19

En del murringer på venstre siden og ubehagelig der under/etter sex. Håper det betyr at ett egg eller to utvikler seg ;) Har en følelse på at EL kommer før denne runden. Kom dag 18 forrige syklus.

IMG_5930.JPG

Last edited:
Noen som forventer EL imorgen? :) Her er det nok minst 5 laaaaaaaaange dager til EL og 6 dager til jeg kan telle dpo..

Men du er fertil. Fra i morgen da :D

Om en uke er jeg 1 dpo, forhåpentligvis :)

Humper vel annenhver dag eller når vi har lyst :) Men hadde vært morsomt om EL kom på onsdag da, når jeg har bursdag ;)

Blir cirka 1 dag bak meg du da ❤

Jeg er jaggu ikke sikker, syklusen min er ikke som den pleier nå. Skulle egentlig hatt el på lørdag. Men jeg trooor/tipper/håper på ikm i løpet av uke 19. Jeg kan jo settes på onsdag 10. Mai, så får vi se. Her er min info: isa- pp1- barn nr 2- ikm 10.05. Lykke til alle sammen!!

Hvis det blir en 25 dagers syklus så har jeg EL på onsdag. Hvis drt blir 28 dagers syklus så blir det på lørdag. Så en eller annen gang mellom onsdag og lørdag med andre ord[emoji23]

I morgen åpnes vinduet mitt... på tide synes, jeg. For et babyboom det har vært denne mnd :s nesten alle jeg følger er blitt gravide. .. så nå synes jeg vi også skal bli det [emoji14]

Her ser det ut til at EL har kommet mye tidligere enn normalt?

Jeg forventet ikke EL før på onsdag, altså ikke før om to dager. Men etter el-smerter og el-slim tok jeg en el-test på lørdag. Den var negativ, men bare såvidt. Streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men ikke så langt ifra. I går, søndag, tok jeg først en test på kvelden som var defekt, dvs den viste kun en halv kontrollstrek, og ikke noe mer. Senere samme kveld tok jeg en ny test, som var negativ - men den var enda svakere enn streken jeg fikk i går..

Kan det tyde på at EL rett og slett har vært allerede??

Jeg har hatt sykluser på 26/27 dager etter at jeg sluttet på pillen i januar, med en lutealfase på 11-12 dager. Om EL var nå i helgen var det på CD 10/11. Om lutealfasen er 11-12 dager også nå, blir jo syklusen på rett over 20 dager...

Og tr blir da akkurat den helgen vi skal reise til andre siden av landet for en konfirmasjon og bo som sild i tønne hos svigers og dele bad med en haug med folk.. hurra.

Her ser det ut til at EL har kommet mye tidligere enn normalt?

Jeg forventet ikke EL før på onsdag, altså ikke før om to dager. Men etter el-smerter og el-slim tok jeg en el-test på lørdag. Den var negativ, men bare såvidt. Streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men ikke så langt ifra. I går, søndag, tok jeg først en test på kvelden som var defekt, dvs den viste kun en halv kontrollstrek, og ikke noe mer. Senere samme kveld tok jeg en ny test, som var negativ - men den var enda svakere enn streken jeg fikk i går..

Kan det tyde på at EL rett og slett har vært allerede??

Jeg har hatt sykluser på 26/27 dager etter at jeg sluttet på pillen i januar, med en lutealfase på 11-12 dager. Om EL var nå i helgen var det på CD 10/11. Om lutealfasen er 11-12 dager også nå, blir jo syklusen på rett over 20 dager...

Og tr blir da akkurat den helgen vi skal reise til andre siden av landet for en konfirmasjon og bo som sild i tønne hos svigers og dele bad med en haug med folk.. hurra.
Kan være at lf også er blitt lenger da?
Også kan det jo være at tr ikke kommer også :D

Rar temp på meg idag, CD 14. Pleier ikke få EL før dag 17-18, men begynner jo å lure nå..

IMG_5932.JPG

Tom sirkel på EL-test for øvrig..

Jeg begynte å tempe denne syklusen, nærmere bestemt på torsdag :p Burde kanskje ventet til neste syklus starter, men jeg var så nysgjerrig!

Positiv el-test i går, men tempen hadde ikke steget i dag tidlig — tvert i mot. Det betyr vel at egget ikke har sluppet? Skal ta ny el-test etter jobb, regner med at den vil være positiv i dag også. Flere som har positiv el-test i mer enn én dag?
FF ble helt forvirra da jeg logget tempen min i dag morges, fikk beskjed om at nå kunne ikke appen egentlig gå god for noe mønster, haha.

Jeg begynte å tempe denne syklusen, nærmere bestemt på torsdag [emoji14] Burde kanskje ventet til neste syklus starter, men jeg var så nysgjerrig!

Positiv el-test i går, men tempen hadde ikke steget i dag tidlig — tvert i mot. Det betyr vel at egget ikke har sluppet? Skal ta ny el-test etter jobb, regner med at den vil være positiv i dag også. Flere som har positiv el-test i mer enn én dag?
FF ble helt forvirra da jeg logget tempen min i dag morges, fikk beskjed om at nå kunne ikke appen egentlig gå god for noe mønster, haha.

Tempen stiger dager etter el. Så el kan godt være idag så tempen stiger i morgen. Første dag med høy temp er 1 dpo :) av og til tar tempen et lite dip dagen el er, men ikke alltid.

Ingen dum idé å starte tempinga nå, for det er tempstigningen du er ute etter. Men klart, temper du fra cd1 så får du er klar coverline (som er den linja tempen ikke bør falle under, gjør den det er det midt i lf kan det være festedip/hormonomslag og mot slutten av lf er det er tegn på at tr kommer :)

Tempen stiger dager etter el. Så el kan godt være idag så tempen stiger i morgen. Første dag med høy temp er 1 dpo :) av og til tar tempen et lite dip dagen el er, men ikke alltid.

Ingen dum idé å starte tempinga nå, for det er tempstigningen du er ute etter. Men klart, temper du fra cd1 så får du er klar coverline (som er den linja tempen ikke bør falle under, gjør den det er det midt i lf kan det være festedip/hormonomslag og mot slutten av lf er det er tegn på at tr kommer :)

Så nyttige tips, tusen takk! Lurer på om det var du som tipset meg i en annen tråd om at temping er lurt, faktisk. Kastet meg rundt og bestilte et termometer ikke lenge etterpå, er litt artig å følge med :)
Denne gangen er jeg av en eller annen grunn inneforstått med at det ikke klaffer (rart), så ser frem til å tempe litt fremover og bli kjent med syklusen!

Så nyttige tips, tusen takk! Lurer på om det var du som tipset meg i en annen tråd om at temping er lurt, faktisk. Kastet meg rundt og bestilte et termometer ikke lenge etterpå, er litt artig å følge med :)
Denne gangen er jeg av en eller annen grunn inneforstått med at det ikke klaffer (rart), så ser frem til å tempe litt fremover og bli kjent med syklusen!

Hehe, godt mulig, jeg anbefaler alle som ikke blir stressa av slikt å tempe så [emoji14]
Utrolig facinerende og ålreit å følge med :)
Må ha trua ;)

Back
Topp