IKM UKE 14

Takk[emoji2] Ebay sine. Har 2 stk digitale fra cb, men vil ikke bruke de før jeg evt har en klarere strek.
Det skjønner jeg. Sparer de til man vet hva de viser......
Har ikke erfaring med ebay-testene, men er glad i wondfo og babyplan (strengt tatt like egentlig..)

Det skjønner jeg. Sparer de til man vet hva de viser......
Har ikke erfaring med ebay-testene, men er glad i wondfo og babyplan (strengt tatt like egentlig..)
Hvor får man kjøpt disse? De er jo såppas kostbare, så kan ikke bruke de opp med en gang[emoji12] kjøpte en 2 pk billigere på komplettapotek da[emoji2]

Hvor får man kjøpt disse? De er jo såppas kostbare, så kan ikke bruke de opp med en gang[emoji12] kjøpte en 2 pk billigere på komplettapotek da[emoji2]
Jeg kjøper CB digital på ebay. Er en britisk butikk som selger dem. Får to stk for under 150 kr inkl frakt.

billige-tester.no
lavpris-tester.no

Har aldri hatt problemer der.

Jeg kjøper CB digital på ebay. Er en britisk butikk som selger dem. Får to stk for under 150 kr inkl frakt.

billige-tester.no
lavpris-tester.no

Oj, det var billig ja[emoji2] Takk for tips[emoji2]

billige-tester.no
lavpris-tester.no

Oj, det var billig ja[emoji2] Takk for tips[emoji2]

Har ikke helt peiling på dette med mammografi, hender jeg får det for meg at jeg kanskje burde sjekket. Hvilken alder er det de sier man skal starte?
Er vel egentlig bare vant med stikninger og annet i puppene under graviditet...

Aner ikke hvor gammel man skal være når man starter med det, tenkte du visste. :P

Hvordan ligger du an i løypa? Bare 3 dager til IKM! :D

Aner ikke hvor gammel man skal være når man starter med det, tenkte du visste. :p

Hvordan ligger du an i løypa? Bare 3 dager til IKM! :D

For å svare på mammografispm ditt. Kvinner mellom 50 og 69 får invitasjon anna hvert år, men om du er bekymra så henviser fastlegen deg kjapt inn :)

For å svare på mammografispm ditt. Kvinner mellom 50 og 69 får invitasjon anna hvert år, men om du er bekymra så henviser fastlegen deg kjapt inn :)

Takk, lillyzilly. Så det er såpass sent man begynner med mammografi ja, har heldigvis noen år igjen før jeg må begynne med det. ;) Er egentlig ikke bekymra, ble bare brått usikker på om jeg hadde vært sløv og glemt å bestille kontroll. :)

Men nå kom jeg akkurat på at svigerinna mi skal på mammografi i uka her, og hun er 48?

Takk, lillyzilly. Så det er såpass sent man begynner med mammografi ja, har heldigvis noen år igjen før jeg må begynne med det. ;) Er egentlig ikke bekymra, ble bare brått usikker på om jeg hadde vært sløv og glemt å bestille kontroll. :)

Men nå kom jeg akkurat på at svigerinna mi skal på mammografi i uka her, og hun er 48?

Er vel enkelte som rådes til å ta tidligere dersom det har vært brystkreft i familien?

Mamma begynte nok i førtiårene hun også. Men det var fordi en venninne av henne fikk brystkreft og hun ville at alle venninnene skulle gå å sjekke seg.

Er vel enkelte som rådes til å ta tidligere dersom det har vært brystkreft i familien?

Mamma begynte nok i førtiårene hun også. Men det var fordi en venninne av henne fikk brystkreft og hun ville at alle venninnene skulle gå å sjekke seg.

Følges opp hvis det er familiært ja. Oppfordres jo til å sjekke brysta våres fra vi er ung ;) Så om det er noe så henviser fastlegen, men mammografi er dårligere hos yngre pga vevet, samtidig som det er vanligere å få brystkreft hos kvinner fra rundt 50 år. Derfor massescreeninga fra 50-69 år. Dessverre rammes yngre og, så greit å sjekke de selv i ny og ned ;)

Last edited:
Husk også på å sjekke deg nedentil ;) Greit å huske på mens jeg prøver. Vet ikke om de kan ta celleprøver mens en går gravid? Var å tok det i fjor sommer da vi planla å begynne å prøve og han gynekologen syns det var lurt å gjøre det før vi begynte å prøve :)

Er for tidlig til å juble?
de61a78d273fb047537e2a307d26a932.jpg
c7ecae90a7b1d0e78cba41ba8bcf1a75.jpg

Husk også på å sjekke deg nedentil ;) Greit å huske på mens jeg prøver. Vet ikke om de kan ta celleprøver mens en går gravid? Var å tok det i fjor sommer da vi planla å begynne å prøve og han gynekologen syns det var lurt å gjøre det før vi begynte å prøve :)

Alle får vel brev med innkallelse til celleprøvetaking, hvert 3. år? I tillegg til at de under en viss alder (husker ikke i farta) får tilbud om vaksinasjon? Aner ikke om prøven kan taes ved graviditet. Jeg tok den i fjor ifb. med utredning og at jeg var på det 3. året, i tillegg til at de tok en ny nå for en drøy måned siden da vi ble utredet for habituell abort.

Kjempeviktig den celleprøven, bare så synd at de faktisk har en del feil på denne testen, mtp. bl.a. Thea Steen. :(

Iiik! Jeg som har NULL streksyn SER jo faktisk streker! :D Hvisker gratulerer jeg. Satser på at de blir sterkere fremover. :)

Ps. Håper ikke du var en av de som skulle være med på testedate til helga! :rulez:hilarious:
Tusen takk! Håper også de blir sterkere!

Nei, kjenner meg selv så godt at jeg ikke blir med på sånna avtaler [emoji23]

Back
Topp