IKM Uke 13

Nutteputt - 37 - PP2 - B3 - EL 18/3 - IKM 01.04

Å kjære vene. Vi skulle egentlig vente. :smiley-ashamed004Og i utgangspunktet skulle vi kun ha én prøveperiode, og det var i feb.

Men nå er vi i gang igjen :hilarious: Etter en kort samtale i en pause på hjemmekontoret her i dag. Så hoppet vi i bingen, gitt :laughing002

Ser på EL-testene at EL er på plass om et par dager. Har svingt litt etter pilleslutt.
Så hyggelig å se deg her :) Masse lykke til med prøvingen! :joyful:

Denne må vel være positiv? Jeg har i hvert fall mye el-slim i dag :confused013 Har ikke erfaring med el-testing, men når test-streken er sterkere enn kontroll-streken betyr vel det positiv test? Bruker Premom, og fikk high med 1,28, og den justerer seg vel (antageligvis) til peak så snart lavere score blir registrert?

Vedlegg

• 9D4C4FDB-605B-4F05-B761-D47E43B6F344.jpeg
    9D4C4FDB-605B-4F05-B761-D47E43B6F344.jpeg
    10,9 KB · Visninger: 106
Nutteputt - 37 - PP2 - B3 - EL 18/3 - IKM 01.04

Å kjære vene. Vi skulle egentlig vente. :smiley-ashamed004Og i utgangspunktet skulle vi kun ha én prøveperiode, og det var i feb.

Men nå er vi i gang igjen :hilarious: Etter en kort samtale i en pause på hjemmekontoret her i dag. Så hoppet vi i bingen, gitt :laughing002

Ser på EL-testene at EL er på plass om et par dager. Har svingt litt etter pilleslutt.
Så spennende! Krysser fingrene :D

Denne må vel være positiv? Jeg har i hvert fall mye el-slim i dag :confused013 Har ikke erfaring med el-testing, men når test-streken er sterkere enn kontroll-streken betyr vel det positiv test? Bruker Premom, og fikk high med 1,28, og den justerer seg vel (antageligvis) til peak så snart lavere score blir registrert?
Positiv den :) riktig som du tenker, du finner peak når du får test som er svakere :)

Som sagt så blir det ikkje aktiv prøving, det som skjer der skjer :) skal iallefall ikkje stresse med nåke som helst testing uansett, verken el eller graviditetstester. Men, eg temper, og bruker fitbit! Hadde ikkje trudd det var SÅ tydelig med hvilepuls altså, skikkelig fasinert :woot:
Det som er digg med å tempe er at ein slipper stress med å få lagt inn aksjer når ein har el, for når FF finner EL er det alt forsegla :happy: må innrømme at akkuratt idag høres ikkje desemberbaby så gale ut ;)
Screenshot_20210316-102723_Fitbit.jpg
20210316_103506.jpg

Her er det dag 4 med blinkesmiley på clearblue advanced digital eggløsningstest. Så litt spent. Sist kom fast smiley på kvelden på cd 13.. så får se om det blir sånn nå også eller, eller om jeg misset lh toppen :shifty:

Grafen ser forøvrig sånn ut:

FFC7E259-2F9E-4D37-B8B8-D0D90430A028.jpeg

Vedlegg

• E764D99C-813F-4586-BB82-81A81FC9B67E.jpeg
    E764D99C-813F-4586-BB82-81A81FC9B67E.jpeg
    60,8 KB · Visninger: 51
70D682CF-8CCF-443A-95D2-15F4D017D110.jpeg

Si meg, med dette utgangspunktet, regner du el for å være i dag (Onsdag)? Sett at lh har sunket i dag selvfølgelig?
Jeg ligger ganske likt som deg, veldig positiv el-test i går morges og synkende utover kvelden, masse el-slim i går, samt VONDE el-smerter i går. Alt i meg vil påstå at el var i går, men fornuften, teorien og premom sier i dag :hilarious: Jeg vil helst at den er i dag for da har vi størst sjanse i forhold til høy-hopping. Men jeg har bare så veldig på følelsen at den var i går.

Og for å svare på spørsmålet ditt, du vil få peak på den sterkeste når du får en svakere igjen ja. Hvordan så det ut i dag?

Da nærmer jeg meg toppen, og jeg tipper som sist syklus at toppen er kort og EL er i morgen! Da stemmer det at jeg har ikm 1.april!
Skikkelige EL-smerter i dag. Småvondt i hodet, murringer og luft i magen. Litt som pre-mens egentlig.. :)
Hvor seint kan en legge inn aksjer, lissom? Hvor sent etter positiv EL-test har det noe for seg..?

Vedlegg

• B50F0DDE-E2B4-4B2B-80EB-CD2A290E0B0F.jpeg
    B50F0DDE-E2B4-4B2B-80EB-CD2A290E0B0F.jpeg
    11,2 KB · Visninger: 68
Spennende Nutteputt :)
Jeg tror man kan legge inn aksjer helt fram til dagen etter eggløsning.
Egget lever i ca 24 timer etter eggløsning, gjør det ikke?

gynekologen sa til meg i dag at det er en misforståelse som er utbredt. Egget lever vanligvis i 12 timer etter eggløsning. I sjeldent tilfeller lever det opp mot 18 timer. Så det er greit å vite når man skal beregne. Samtidig bruker sædceller mye lenger tid opp til egget enn det mange tror.

Ja! Ja, det stemmer nok det, ja! Jeg har ikke helt peiling på akkurat det... Men her er testen så å si positiv nå, så da regner jeg med at den egentlig er knall positiv i natt eller i morgen tidlig. Jeg må google om det lissom går an å sexe både i kveld og i morgen..
Å sexe.. det er så 2015, as.. :hilarious:

Vedlegg

• 458BCA73-E50A-4C6A-9262-6FAB22D39979.jpeg
    458BCA73-E50A-4C6A-9262-6FAB22D39979.jpeg
    16,9 KB · Visninger: 61
gynekologen sa til meg i dag at det er en misforståelse som er utbredt. Egget lever vanligvis i 12 timer etter eggløsning. I sjeldent tilfeller lever det opp mot 18 timer. Så det er greit å vite når man skal beregne. Samtidig bruker sædceller mye lenger tid opp til egget enn det mange tror.
Ok, så siste mulighet når EL-testen er positiv er ett døgn til? Fordi egget slipper 24-48 t etter positiv EL-test?

Så da er siste sjanse maks 60 timer etter positiv test.

Jeg synes kroppen er så uvant uten p-plaster :rolleyes:
Jeg hadde helt glemt følelsen av hoven livmor, rykninger i ligamentene, og hvor lyst man har til sexing når el nærmer seg :oops:

Så da er siste sjanse maks 60 timer etter positiv test.

Jeg synes kroppen er så uvant uten p-plaster :rolleyes:
Jeg hadde helt glemt følelsen av hoven livmor, rykninger i ligamentene, og hvor lyst man har til sexing når el nærmer seg :oops:
Ja, det er helt merkelig å kutte ut prevensjonen! :bookworm: Foruten murringer og stikkinger i puppa, så er kanskje den største forskjellen at jeg blir mer følsom og at sex-driven øker! Tror ikke jeg kommer til å begynne med pilla igjen.. :wtf:

Ja, det er helt merkelig å kutte ut prevensjonen! :bookworm: Foruten murringer og stikkinger i puppa, så er kanskje den største forskjellen at jeg blir mer følsom og at sex-driven øker! Tror ikke jeg kommer til å begynne med pilla igjen.. :wtf:
Jeg liker p-plaster fordi det faktisk virker uten at jeg glemmer det hele tiden og det gjør mensen og mensensmerter minimale, så jeg kommer nok til å bruke det igjen etterhvert :)
Piller funket aldri for meg, jeg er for rotete :bag:

Jeg liker p-plaster fordi det faktisk virker uten at jeg glemmer det hele tiden og det gjør mensen og mensensmerter minimale, så jeg kommer nok til å bruke det igjen etterhvert :)
Piller funket aldri for meg, jeg er for rotete :bag:
Så bra at plaster funker bra for deg! Kanskje det jeg skal teste neste gang! :D Orker ikke mer piller :p Med mindre mannen snipper sekken.

Rart at ingen forskning peker mot dette da. Normalen er jo 12-24t, og det finnes bevis for egg som har overlevd opp mot 48t, men det er sjeldent. Er som eggløsning, enkelte bruker flere dager, andre få timer. Alt er individuelt her.

Så skulle eg svart nutteputt blir det som følger: ein kan ha eggløsning opp mot 48t etter positiv test, og egget kan overleve i 48t. Dermed kan du reint teoretisk bli gravid ved sex heile 4 dagar fram i tid. Sjansen er minimal, men det kan altså ha litt for seg å sexe nokre dager framover enda :dance011

Skulle eg derimot svart nokre andre ville eg nok sagt at om du har sex ved positiv test er det stor sannsynlighet for at egget blir befrukta neste dag og at sex da kan føre til graviditet siden spermen fint overlever nokre dager inni der ;)

Last edited:
Rart at ingen forskning peker mot dette da. Normalen er jo 12-24t, og det finnes bevis for egg som har overlevd opp mot 48t, men det er sjeldent. Er som eggløsning, enkelte bruker flere dager, andre få timer. Alt er individuelt her.

Så skulle eg svart nutteputt blir det som følger: ein kan ha eggløsning opp mot 48t etter positiv test, og egget kan overleve i 48t. Dermed kan du reint teoretisk bli gravid ved sex heile 4 dagar fram i tid. Sjansen er minimal, men det kan altså ha litt for seg å sexe nokre dager framover enda :dance011

Skulle eg derimot svart nokre andre ville eg nok sagt at om du har sex ved positiv test er det stor sannsynlighet for at egget blir befrukta neste dag og at sex da kan føre til graviditet siden spermen fint overlever nokre dager inni der ;)

Egget går ikke automatisk til grunne etter 12 timer, men har mye lavere sjanse for å kunne bli befruktet etter den tid. Jeg antar oppdatert forskning snart blir tilgjengelig. Bare for å understreke, dette er ikke dette mine påstander :wideyed: syntes egentlig det hele er ganske komplisert

Back
Topp