IKM Uke 13

Sitter og leser litt om dpo-land, og alt jeg kjenner som symptomer er mest sannsynlig fra progesteronet i kroppen. Egget fester seg normalt ikke før 9 dpo og HCG dannes ikke før egget er festet. Ergo er det mest sannsynlig å ikke få positiv test før 11 dpo ca. Men så er det en bitteliten prosent som opplever å få positiv test tidligere fordi egget har funnet veien ned og festet seg tidligere. Sjansen for dette er visst svært liten. MEN jeg må si at det virker som at flere får positiv test før 11 dpo! Og det er veldig koselig ♥️

Jeg tenker jeg tester litt hver dag likevel. Mest fordi det er gøy og evt for å oppdage en stigning.

Jeg krysser fingra for oss alle ❤️
Veldig enig med deg på det tidsperspektivet, gjennomsnitlig fester egget vel rundt 9 dpo, da er 8 dpo litt tidlig å teste.. men jeg elsker å dyppe tester i urin, spiller egentlig ingen rolle om det er g-test eller el-test :bag::hilarious:

Veldig enig med deg på det tidsperspektivet, gjennomsnitlig fester egget vel rundt 9 dpo, da er 8 dpo litt tidlig å teste.. men jeg elsker å dyppe tester i urin, spiller egentlig ingen rolle om det er g-test eller el-test :bag::hilarious:
Jeg vet! Er så enig :hilarious: Så får jeg heller se på testen enn å bry meg om symptomer, for det er nok progesteronet som tøyser med meg nå.. :bored:

Jeg vet! Er så enig :hilarious: Så får jeg heller se på testen enn å bry meg om symptomer, for det er nok progesteronet som tøyser med meg nå.. :bored:
Ja har også funnet ut at progesteronet som øker mot tr gir akkurat de samme symptomene som en graviditet gjør, så det er meningsløst å kjenne etter.. det har jeg gitt opp :hilarious:

Negativ her også 9 dpo. Ved kjemisk forrige pp fikk jeg antydning til strek 11 dpo, men den økte bittelitt til 12 dpo og forsvant gradvis igjen, mensen kom to dager forsinket.. :rolleyes:

Hvorfor går dpo dagene såååå sakte? :hilarious:
bare 5dpo her... og testdag blir i påskeuka.. mens vi er på hytta med svigers.. hoi, hvordan skal det gå? :hilarious:

bare 5dpo her... og testdag blir i påskeuka.. mens vi er på hytta med svigers.. hoi, hvordan skal det gå? :hilarious:
Enig med du!!
Her blir også testdag på hytta med svigerinne og barn :nailbiting: Jeg må på polet eller butikken å kjøpe meg noe alkoholfritt, for det er veldig uvanlig av meg å ikke kose meg med ett glass vin når jeg er på hytta :rolleyes::p Kanskje jeg prøver meg på en test på søndag evt mandag, selv om det er for tidlig :wacky:

Enig med du!!
Her blir også testdag på hytta med svigerinne og barn :nailbiting: Jeg må på polet eller butikken å kjøpe meg noe alkoholfritt, for det er veldig uvanlig av meg å ikke kose meg med ett glass vin når jeg er på hytta :rolleyes::p Kanskje jeg prøver meg på en test på søndag evt mandag, selv om det er for tidlig :wacky:

ja der sa du noe.. jeg bruker også ta en øl eller tre .. vi reiser på lørdag allerede og da er jeg 8 dpo.. så tviler på en evt positiv test alt da :hilarious::hilarious::hilarious:

Haha, det går nok bra!

Vi lagde barn nr.2 på påskehelgen med svigers for tre år siden.
Ble en baklengs nedi fuglekassa i vedskjulet litt seint på lørdagskvelden. Satt som et skudd, gitt! :p

Haha, det går nok bra!

Vi lagde barn nr.2 på påskehelgen med svigers for tre år siden.
Ble en baklengs nedi fuglekassa i vedskjulet litt seint på lørdagskvelden. Satt som et skudd, gitt! :p

haha, tror faktisk han første våres er laga på hytta også..med svigers i naborommet.. men han er laga på cerazette da. Så var ikke helt planlagt gitt..

Nå stakk og strammet det til da jeg lo! Strekk i ligamentene var første tegnene da jeg gikk med nr.2. Nys osv.. AU!

Oh, the symptom-jakt.. blir jo gal.. :wtf:

Jeg vet det er vanskelig å tolke symptomer, er jo veldig likt som før mens , men på en måte liker jeg litt bedre å følge litt mer med på kroppen... har man liksom håpet litt lenger. Blir så lei de hvite testene:wtf:

Nå stakk og strammet det til da jeg lo! Strekk i ligamentene var første tegnene da jeg gikk med nr.2. Nys osv.. AU!

Oh, the symptom-jakt.. blir jo gal.. :wtf:
Sånn har jeg hatt det med begge to,og nå når jeg var gravid i november. Hatt litt av det denne mnd, men ikke ved nysing osv, bare litt svakt av og til. Så har ikke trua nå :p

Har strekksmerter i ryggen her. Ganske uvanlig til å være meg. Med mini var eneste symptomet jeg hadde smerter, så ille at jeg var på legevakta midt på natta siden jeg ikke kjente smertene igjen :p 8 dpo idag.

Blenda 9dpo :( alle andre ganger jeg har vært gravid har det vært antydning til strek nå. Har nok ikke klaffet denne mnd heller. Håpe på bedre lykke neste mnd! :Heartred

Vedlegg

• D4D81611-9906-46F4-BCAC-702A9D0D8C6B.jpeg
    D4D81611-9906-46F4-BCAC-702A9D0D8C6B.jpeg
    24,6 KB · Visninger: 76
Blenda 9dpo :( alle andre ganger jeg har vært gravid har det vært antydning til strek nå. Har nok ikke klaffet denne mnd heller. Håpe på bedre lykke neste mnd! :Heartred
9 dpo er veldig tidlig! Håper det bare er tidlig enda

Ja det er jo det, men er så flink til å sammenligne med de andre gangene :p og syptomene har dabbet av. Men en dag sitter den jo :D
I mange andre termingrupper de siste mnd har det vært mange som har hatt blenda 9 dpo, og til og med 10 dpo morgen, og så plutselig positiv 10 dpo kveld. Og selv om de har testet positivt tidlig med barn før. Så jeg ville ventet noen dager til før jeg gir opp :)

Jeg er ganske forvirra og litt oppgitt over FF som flyttet el fra cd13 til cd17 idag :meh:
Håper det er feil, fordi samboer har vært opptatt med bil-skruing på kveldene i det siste så det ble ikke lagt noen aksjer rundt cd17 for å si det sånn :sorry:

Back
Topp