IKM Uke 10

Om det klaffer denne mnd har vi termin rundt 23. November. 10 dager etter (kommende) storesøster blir 3 år, og om vi går over tiden kan det bli desemberbaby :hilarious: Samboer vil egentlig hoppe over denne prøverunden av den grunn, men jeg tørr ikke ta den sjansen - hva hvis dette er runden det går liksom? :wideyed:
Jeg hadde termin med mini i desember. Han kom 22. Oktober... Det blir ikke alltid slik man planlegger :p

Hiver meg med her:) Nå må det bli vårspire i magen på alle her inne:Heartpink

Mangojenta - 21år - PP12 - B1 - EL 22.02 - IKM 08.03

Da prøver jeg meg på IKM-gruppe! Siden gruppa for uke 11 var kommet, men ikke uke 10!

Masse lykke til til alle sammen! Måtte november bli en måned med masse babyer!

Skriv: Nick - alder - PP - B - EL - IKM
PP = prøveperiode
B = ka barn det prøves på, nr 1, nr 2 osv.
EL = eggløsning
IKM = forventet, ikke-kommende mens

Som f.eks:
Kitty2019 - 36år - PP5 - B2 - EL 23.02 - IKM 10.03

Så fører jeg deg opp :)

♡ Mandag 8. Mars

♡ Tirsdag 9. Mars

♡ Onsdag 10. Mars
Kitty2019 - 36år - PP5 - B2 - EL 23.02 - IKM 10.03
Khelg - 32 år - PP3 (etter MA) - B1 - EL 25.02 - IKM 10.03
Advokato - 27 år - PP7 - B2 - EL 27.02 - IKM 10.03

♡ Torsdag 11. Mars
*sukkerspinn* - 24 år - PP2 - B1 - EL 24.02 - IKM 11.03
Babydrøm2021?- 29 - PP5- B2 - El 25.02 - IKM 11.03
Stjerneskudd - 33 år - PP5 - B1 - EL 24.02 - IKM11.03

♡ Fredag 12. Mars
Morell88 - 32år - PP5 - EL 26.02 - B2 - IKM 12.03
MarleneO - 30år - PP2 - B3 - EL 26/2 - IKM 12/03

♡ Lørdag 13. Mars
FruMilla90 - 30 - PP4 (SA i PP2 og PP3) - B4 - EL 27.02 - IKM 13.3
♡ Søndag 14. Mars ♡
Ugleskogen -35år - PP4 - El 27.02 - B2 - IKM 14.03

Usikker IKM/uka før eller etter: :confused:

Gravid: :love017:Heartred

TR (tante rød - mensen):

Akkakk - 37år - PP4 (SA i PP1 og PP3) - B2 - EL - IKM 10.03

Klaffer for veldig mange på første forsøk ser jeg, så jeg krysser fingre og tør for at det er vår tur nå :D Har du prøvd lenge?

Lenge nok kan man si, men ikke på langt nær så lenge som mange andre (så skal ikke klage). Fikk vite at stoffskiftet var på grensen sist gang jeg tok prøver, så skal sjekke det igjen i morgen. Det hadde visst mye å si i forhold til å bli gravid. Har blitt lett gravid før, så kanskje det er det som stopper prosessen. Krysser fingrene for oss!:smiley-angelic003

Lenge nok kan man si, men ikke på langt nær så lenge som mange andre (så skal ikke klage). Fikk vite at stoffskiftet var på grensen sist gang jeg tok prøver, så skal sjekke det igjen i morgen. Det hadde visst mye å si i forhold til å bli gravid. Har blitt lett gravid før, så kanskje det er det som stopper prosessen. Krysser fingrene for oss!:smiley-angelic003

huff så kjedelig :( Jeg var ikke klar over at stoffskifte kunne påvirke, men får du el av deg selv? :)

huff så kjedelig :( Jeg var ikke klar over at stoffskifte kunne påvirke, men får du el av deg selv? :)

Det visste ikke jeg heller før gyn fortalte om det. (Alt man skal lære).:woot:Jo jeg gjør det visst nok. Har alltid utslag på el-tester til beregnet tid (28 dager syklus). Og sjekket med ultralyd at folikkel er i vekst fram mot eggløsning. Men gyn ga meg Letrozol for å booste eggløsningen og dermed øke muligheten. Men skulle det vise seg at det er stoffskiftet som er problemet, er det enkelt å behandle heldigvis. Befruktet egg har problemer med å feste seg ved forstyrrelse i stoffskiftet, samt at risiko for spontanabort er stor. Så det er greit å vite, da det er mange som har dette.:)

Hopper inn her jeg :)
Spiralen røk i dag, et par uker tidligere enn først planlagt, så ikke helt sikker på syklusen min enda, men får heller flytte meg dersom det drøyer ut litt :)

Mammaentil1 - 32 år - pp1 - b2 - el 23/2? - ikm 9/3?

Begynner vel å prøve for fullt fra neste mnd, hvis det ikke mot formodning skal bli klaff nå! :)

Hei på dere fantastiske damer:joyful:

Jeg tilhører egentlig på assistert, men har vært med her så lenge nå at jeg føler jeg tilhører her selvom. Og så er det så gøy å følge dere:joyful:

Vi skal i gang med vårt første fryseforsøk i naturlig syklus, så alt er jo som en vanlig PP, bare vi får satt inn et befrukta egg.
Håper det er greit jeg slenger meg med her likevel:rolleyes:

Merri87 - 33 år - PP 26( FER#1 av IVF#1) - B1 - EL ca 26.02 - IKM 12.03

Hopper inn her jeg :)
Spiralen røk i dag, et par uker tidligere enn først planlagt, så ikke helt sikker på syklusen min enda, men får heller flytte meg dersom det drøyer ut litt :)

Mammaentil1 - 32 år - pp1 - b2 - el 23/2? - ikm 9/3?

Begynner vel å prøve for fullt fra neste mnd, hvis det ikke mot formodning skal bli klaff nå! :)
Hei på dere fantastiske damer:joyful:

Jeg tilhører egentlig på assistert, men har vært med her så lenge nå at jeg føler jeg tilhører her selvom. Og så er det så gøy å følge dere:joyful:

Vi skal i gang med vårt første fryseforsøk i naturlig syklus, så alt er jo som en vanlig PP, bare vi får satt inn et befrukta egg.
Håper det er greit jeg slenger meg med her likevel:rolleyes:

Merri87 - 33 år - PP 26( FER#1 av IVF#1) - B1 - EL ca 26.02 - IKM 12.03
Ønsker_flere_barn - 30 år - PP 8( PP4 etter exu) - B2 - EL ca 26.02 - IKM 11.03
Velkommen alle 3 :) Og selvsagt kan du være med i vanlig IKM-gruppe selv om du også er på assistert :) Jo flere jo bedre! Og masse lykke til!

Jeg vet egentlig at jeg ikke burde melde meg inn med tanke på at vi ikke har fått til prøving på 4 sykluser pga sykdom, men jeg vil ha troa:sorry:
Mammadrøm86 - 34 - pp2 - b1 - EL 27.03 - IKM 13.03

Jeg vet egentlig at jeg ikke burde melde meg inn med tanke på at vi ikke har fått til prøving på 4 sykluser pga sykdom, men jeg vil ha troa:sorry:
Mammadrøm86 - 34 - pp2 - b1 - EL 27.03 - IKM 13.03
Velkommen skal du være! Håper dette blir vår måned!

Det er mange som har hatt suksess med wy da. Jeg burde ikke ha googlet det opp og ned i mente:confused:. jeg tok blodprøver og mannen tok blodprøver. Fant ingen feil eller mangler ved noen av oss. Ble dog anbefalt å vente minst en helst tre sykluser før vi prøvde på nytt for å unngå nok en SA. Han sa det var ingen forskning som tilsa at det var lurt. Men en del erfaring hvor han opplevde at de som hadde flere sa bak seg. Ofte opplevde å få nye, om ikke de hadde et lite opphold.
Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta WY denne syklusen eller ikke. Men jeg har fått time hos gynekolog neste uke, så tenkte kanskje å høre hva hun tenker om de pillene. Vet du om det er noe bestemt tidspunkt i syklusen det er best å ta blodprøver på? Med tanke på progesteron og flere ting også. Har hørt at noen gynekologer anbefaler at man venter minst èn menssyklus etter en MA/SA, men ikke så mye som tre sykluser. Vi hoppet over første mens og begynte å prøve etter det. Så blir spennende å se når det klaffer for oss :smiley-angelic001

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta WY denne syklusen eller ikke. Men jeg har fått time hos gynekolog neste uke, så tenkte kanskje å høre hva hun tenker om de pillene. Vet du om det er noe bestemt tidspunkt i syklusen det er best å ta blodprøver på? Med tanke på progesteron og flere ting også. Har hørt at noen gynekologer anbefaler at man venter minst èn menssyklus etter en MA/SA, men ikke så mye som tre sykluser. Vi hoppet over første mens og begynte å prøve etter det. Så blir spennende å se når det klaffer for oss :smiley-angelic001
Jeg skal sjekke progesteron og østrogen denne/neste syklus. Progesteron 6 dager etter EL, østrogen syklusdag 3 (sett at mensen kommer, jeg håper jo ikke det :hilarious:) :)

Edit: nå tuller jeg fælt. Jeg skal sjekke progesteron syklus dag 22, den skulle sjekkes mellom 20 og 23 eller 21 og 23, husker ikke helt hva legen sa :hilarious: Men det blir jo c 6 dager etter EL om man har syklus til punkt og prikke. Jeg har sen EL, forventet syklus dag 20.

Ettersom jeg jobber som helsepersonell blir jeg pålagt å ta koronavaksinen, og det på fredag allerede. Så derfor må jeg trekke meg fra prøvinga denne måneden:banghead: Sikkert like greit da samboer har fått kalde føtter også:(
Masse lykke til alle dere:Heartred Håper denne måneden er deres månede og at det blir mange positive tester i uke 10:dummy:

Ettersom jeg jobber som helsepersonell blir jeg pålagt å ta koronavaksinen, og det på fredag allerede. Så derfor må jeg trekke meg fra prøvinga denne måneden:banghead: Sikkert like greit da samboer har fått kalde føtter også:(
Masse lykke til alle dere:Heartred Håper denne måneden er deres månede og at det blir mange positive tester i uke 10:dummy:

de kan da ikke tvinge noen til å ta den.... :/

Jeg skal sjekke progesteron og østrogen denne/neste syklus. Progesteron 6 dager etter EL, østrogen syklusdag 3 (sett at mensen kommer, jeg håper jo ikke det :hilarious:) :)

Edit: nå tuller jeg fælt. Jeg skal sjekke progesteron syklus dag 22, den skulle sjekkes mellom 20 og 23 eller 21 og 23, husker ikke helt hva legen sa :hilarious: Men det blir jo c 6 dager etter EL om man har syklus til punkt og prikke. Jeg har sen EL, forventet syklus dag 20.
Hehe takk for litt info! Jeg har null peiling på sånt. Da skal det nok passe fint, hvis jeg får tatt blodprøver da. De tar visst ikke blodprøver der akkurat nå, men man blir henvist til Fürst. Så det skal passe fint :)

Back
Topp