IKM Uke 10

Kitty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Da prøver jeg meg på IKM-gruppe! Siden gruppa for uke 11 var kommet, men ikke uke 10!

Masse lykke til til alle sammen! Måtte november bli en måned med masse babyer!

Skriv: Nick - alder - PP - B - EL - IKM
PP = prøveperiode
B = ka barn det prøves på, nr 1, nr 2 osv.
EL = eggløsning
IKM = forventet, ikke-kommende mens

Som f.eks:
Kitty2019 - 36år - PP5 - B2 - EL 23.02 - IKM 10.03

Så fører jeg deg opp :)

♡ Mandag 8. Mars


♡ Tirsdag 9. Mars

♡ Onsdag 10. Mars

♡ Torsdag 11. Mars
Ønsker_flere_barn - 30 år - PP 8( PP4 etter exu) - B2 - EL ca 26.02 - IKM 11.03

♡ Fredag 12. Mars
Merri87 - 33 år - PP 26( FER#1 av IVF#1) - B1 - EL ca 26.02 - IKM 12.03
Kitty2019 - 36år - PP5 - B2 - EL 25.02 - IKM 12.03

♡ Lørdag 13. Mars
FruMilla90 - 30 - PP4 (SA i PP2 og PP3) - B4 - EL 27.02 - IKM 13.3
Mammadrøm86 - 34 - pp2 - b1 - EL 27.03 - IKM 13.03

♡ Søndag 14. Mars ♡


Usikker IKM/uka før eller etter: :confused:


Gravid: :love017:Heartred
Mamacita- 37år- PP7- B6- EL 22/23.feb- IKM 7/8.mars
Akkakk - 37år - PP4 (SA i PP1 og PP3) - B2 - EL - IKM 10.03
Khelg - 32 år - PP3 (etter MA) - B1 - EL 27.02 - IKM 12.03
Venterpå_nr3 - 32 - 3 (1 etter SA) - baby nr 3 - 24.2 - 11.3
LilleLotta<3 - 30 år - PP1 - B2 - EL 26.02 - IKM 12.03
Advokato - 27 år - PP7 - B2 - EL 27.02 - IKM 10.03

TR (tante rød - mensen):
Tomatplante - 34 år - pp1 etter MA - B2 - EL ca 25.2 - IKM ca 11.3
Honningbjørn - 33 - PP4 - B2 - El ca 23.02. - IKM 08.03
Guttemamma til 2 - pp10 - B3 - EL 22/2 - IKM 8/3
Ugleskogen -35år - PP4 - El 27.02 - B2 - IKM 14.03
Stjerneskudd - 33 år - PP5 - B1 - EL 24.02 - IKM11.03
Mammaentil1 - 32 år - pp1 - b2 - el 23/2? - ikm 9/3?
Konstanse - 38 - PP1 - B3 - EL 23.02 - IKM 09.03
Aili - PP7 - B2 - EL 24/2 - IKM 8/3
Babydrøm2021?- 29 - PP5- B2 - El 25.02 - IKM 11.03
Nicoline90 - 31 - PP1 - B2- EL 25.2- IKM 11/3
Fjellfrøken - 26 år - PPX - B1 - EL 23/2 - IKM 9/3
Stars1992 - 28 år - B2 - EL 26.02 - IKM 12.03
Mangojenta - 21år - PP12 - B1 - EL 22.02 - IKM 08.03
68Fastback - 39år - pp2 - b5 - IKM 09.03
Gravid&lykkelig - 28 år - PP3 (pp2 etter SA) - B2 - EL 24/2 - IKM 10/3
*sukkerspinn* - 24 år - PP2 - B1 - EL 24.02 - IKM 11.03
Morell88 - 32år - PP5 - EL 26.02 - B2 - IKM 12.03
Nannamor - 33år - PP ? - B1 - ca EL 27.02 - IKM 13.03
MarleneO - 30år - PP2 - B3 - EL 26/2 - IKM 12/03
tolilla - 38år - PP5/6 - B3 - EL 01.03 - IKM 11.03
Gundalillblåsokk pp7 b2 el 26/2 ikm 12/3
 
Last edited:
Så fint at du laget en uke 10 gruppe! :smiley-bounce012

Khelg - 32 år - PP3 (etter MA) - B1 - EL 25.02 - IKM 10.03

Tenkte å teste Wild Yam for første gang neste runde! Er det noen som har erfaring med det? :)
 
Så bra det kom en uke 10 gruppe:)

Ugleskogen -35år - PP4 - El 27.02 - B2 - IKM 14.03
Så fint at du laget en uke 10 gruppe! :smiley-bounce012

Khelg - 32 år - PP3 (etter MA) - B1 - EL 25.02 - IKM 10.03

Tenkte å teste Wild Yam for første gang neste runde! Er det noen som har erfaring med det? :)
Morell88 - 32år - PP5 - EL 26.02 - B2 - IKM 12.03 :flower
Jeg har ført dere opp :) har ingen erfaring med wild yam, hva er det?
 
Jeg har ført dere opp :) har ingen erfaring med wild yam, hva er det?

Dette fant jeg i en Babyverden artikkel om Wild Yam.

"Wild Yam er en av verdens mest brukte urter. Det sies å ha en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Wild Yam brukes etter eggløsning og til første dag av menstruasjon.

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes."

Så da tenker jeg at det ikke kan skade :smiley-angelic001:)
 
FruMilla90 - 30 - PP4 (SA i PP2 og PP3) - B4 - EL 27.02 - IKM 13.3

Hei! Da sikter eg meg inn på uke 10. Har gjennomgått to SAer så langt i år, så håper vikrleig det kan gå bra denne gangen:Heartred Viss det er nokon som har tips til kva ein kan gjere for å forsøke å forhindre ny SA, kom gjerne med det. Har uregelmessig syklus, så datoene er sånn ca. Masse lykke til alle sammen, må det bli mange novemberspirer som sitter heilt til mål:love7
 
Dette fant jeg i en Babyverden artikkel om Wild Yam.

"Wild Yam er en av verdens mest brukte urter. Det sies å ha en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Wild Yam brukes etter eggløsning og til første dag av menstruasjon.

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes."

Så da tenker jeg at det ikke kan skade :smiley-angelic001:)
Det kan jo være spennende? Men jeg bruker livsviktige medisiner, så jeg er skeptisk til å prøve naturmidler uten å ha snakket med lege :) håper det funker for deg!
 
FruMilla90 - 30 - PP4 (SA i PP2 og PP3) - B4 - EL 27.02 - IKM 13.3

Hei! Da sikter eg meg inn på uke 10. Har gjennomgått to SAer så langt i år, så håper vikrleig det kan gå bra denne gangen:Heartred Viss det er nokon som har tips til kva ein kan gjere for å forsøke å forhindre ny SA, kom gjerne med det. Har uregelmessig syklus, så datoene er sånn ca. Masse lykke til alle sammen, må det bli mange novemberspirer som sitter heilt til mål:love7
Oi, håper virkelig at neste sitter! Tror jeg ville prøvd hos gynekolog jeg, og kanskje noe støttemedisiner? Albyl-e er "vanlig" å prøve når man har flere tidlige sa, men må jo se etter årsak og :(
 
Heiheii :happy:
Melder meg inn her jeg også.

Babydrøm2021?- 29 - PP5- B2 - El 25.02 - IKM 11.03

Dette er ca-ca, da min syklus har vært oppe i 40 etter fødselen i mai, og nå er den kommet ned på 26.
 
Heiheii :happy:
Melder meg inn her jeg også.

Babydrøm2021?- 29 - PP5- B2 - El 25.02 - IKM 11.03

Dette er ca-ca, da min syklus har vært oppe i 40 etter fødselen i mai, og nå er den kommet ned på 26.
velkommen skal du være :)
 
Dette fant jeg i en Babyverden artikkel om Wild Yam.

"Wild Yam er en av verdens mest brukte urter. Det sies å ha en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Wild Yam brukes etter eggløsning og til første dag av menstruasjon.

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes."

Så da tenker jeg at det ikke kan skade :smiley-angelic001:)

jeg gikk til innkjøp av WY, men har ikke turt å bruke det etter at jeg leste at Frøya klinikken ikke anbefaler det. Fordi man er usikker på om det kan skade en eventuell blastocyst som har limt seg fast. Det er tillegg ikke anbefalt å bråslutte med det fordi det da kan føre til et fall i progesteron nivåene som er sentrale for at egget skal holde seg på plass.

jeg har etter to SA og en kjemisk fått skrevet ut albyl e og crinone progesteron gelè som jeg skal begynne ved neste eventuelle positive test. Mistenker at hormonene mine har vært på tur etter SA. Håper det klaffer denne Pp for oss alle sammen :)
 
Oi, håper virkelig at neste sitter! Tror jeg ville prøvd hos gynekolog jeg, og kanskje noe støttemedisiner? Albyl-e er "vanlig" å prøve når man har flere tidlige sa, men må jo se etter årsak og :(
Veit ikkje om ein får tilbud om slikt før etter 3 SA på rad? Er jo lov å spørre.
 
jeg gikk til innkjøp av WY, men har ikke turt å bruke det etter at jeg leste at Frøya klinikken ikke anbefaler det. Fordi man er usikker på om det kan skade en eventuell blastocyst som har limt seg fast. Det er tillegg ikke anbefalt å bråslutte med det fordi det da kan føre til et fall i progesteron nivåene som er sentrale for at egget skal holde seg på plass.

jeg har etter to SA og en kjemisk fått skrevet ut albyl e og crinone progesteron gelè som jeg skal begynne ved neste eventuelle positive test. Mistenker at hormonene mine har vært på tur etter SA. Håper det klaffer denne Pp for oss alle sammen :)
Åå er det sant? :confused: det er jo litt skummelt.... Kanskje jeg skal vente med det da! Grunnen til at jeg kjøpte det nå er fordi jeg begynte å spotte 3 dager før selve mensen, og det er ikke vanlig for meg. Googlet, og da stod det at det kan komme av progesteron mangel.
Etter å ha mistet i MA i november, fikk jeg resept på Lutinus av gynekologen min, som jeg skal begynne med når jeg får positiv graviditetstest neste gang. Men, han har aldri tatt noen prøver av meg. Fikk du skrevet ut dette uten å ha tatt prøver først? Takk for at du svarte :) Ja jeg håper virkelig det klaffer for oss denne pp også! :)
 
Åå er det sant? :confused: det er jo litt skummelt.... Kanskje jeg skal vente med det da! Grunnen til at jeg kjøpte det nå er fordi jeg begynte å spotte 3 dager før selve mensen, og det er ikke vanlig for meg. Googlet, og da stod det at det kan komme av progesteron mangel.
Etter å ha mistet i MA i november, fikk jeg resept på Lutinus av gynekologen min, som jeg skal begynne med når jeg får positiv graviditetstest neste gang. Men, han har aldri tatt noen prøver av meg. Fikk du skrevet ut dette uten å ha tatt prøver først? Takk for at du svarte :) Ja jeg håper virkelig det klaffer for oss denne pp også! :)
Det er mange som har hatt suksess med wy da. Jeg burde ikke ha googlet det opp og ned i mente:confused:. jeg tok blodprøver og mannen tok blodprøver. Fant ingen feil eller mangler ved noen av oss. Ble dog anbefalt å vente minst en helst tre sykluser før vi prøvde på nytt for å unngå nok en SA. Han sa det var ingen forskning som tilsa at det var lurt. Men en del erfaring hvor han opplevde at de som hadde flere sa bak seg. Ofte opplevde å få nye, om ikke de hadde et lite opphold.
 
Veit ikkje om ein får tilbud om slikt før etter 3 SA på rad? Er jo lov å spørre.
Noen får, noen får ikke. Er kanskje lettere å få hjelp før om man går privat
 
CD 5 og virker som TR har dradd. Kan bli vant med 4 dagers blødning :p
 
Back
Topp