IKM Uke 10

Er det noen her som gjør som meg, bare prøver å ha sex rundt eggløsning og håpe det treffer liksom?:joyful: Uten å hverken måle temp eller bruke tester?
Jeg har gjort det av og på :happy: Av og til tester jeg, av og til syns jeg det er bortkastede penger :hilarious: Men jeg er glad jeg har testet, for jeg har tydeligvis en eggløsning på villspor, det hadde jeg ikke visst ellers :happy:

Jeg har gjort det av og på :happy: Av og til tester jeg, av og til syns jeg det er bortkastede penger :hilarious: Men jeg er glad jeg har testet, for jeg har tydeligvis en eggløsning på villspor, det hadde jeg ikke visst ellers :happy:
Har lest at eggløsning alltid er 14 dager før neste mens, men det er kanskje ikke riktig:bored: Jeg har ganske faste sykluser, så jeg vil jo tro eggløsning er da jeg tror det er:joyful: -men, jeg har aldri andre tegn på el enn slim, og det er som jeg har skrevet tidligere, vanskelig å vite om det er sperm eller el.slim, hehe..

IMG_20210227_140932.jpg

Altså, denne ville jeg egentlig kategoriert som positiv, men Premom er ikke helt enig :wtf: Jeg endret den derfor manuelt selv :hilarious: Krysser fingrene for negativ test i morgen!

Last edited:
Har lest at eggløsning alltid er 14 dager før neste mens, men det er kanskje ikke riktig:bored: Jeg har ganske faste sykluser, så jeg vil jo tro eggløsning er da jeg tror det er:joyful: -men, jeg har aldri andre tegn på el enn slim, og det er som jeg har skrevet tidligere, vanskelig å vite om det er sperm eller el.slim, hehe..
Optimalt sett, ja, jeg har også regelmessig syklus men jeg har sen eggløsning og dermed bare 10 dager +/- fra eggløsning til mens. Det vil si at jeg kunne ha bommet sterkt om jeg ikke testet, og at jeg har kort lutealfase som kan forklare hvorfor det ikke skjer så lett :sorry: Hadde jeg ikke visst det hadde jeg heller ikke tatt kontakt med legen for å få sjekket hormonene. Håper de finner noe som enkelt kan behandles med en liten kur :-)

Optimalt sett, ja, jeg har også regelmessig syklus men jeg har sen eggløsning og dermed bare 10 dager +/- fra eggløsning til mens. Det vil si at jeg kunne ha bommet sterkt om jeg ikke testet, og at jeg har kort lutealfase som kan forklare hvorfor det ikke skjer så lett :sorry: Hadde jeg ikke visst det hadde jeg heller ikke tatt kontakt med legen for å få sjekket hormonene. Håper de finner noe som enkelt kan behandles med en liten kur :)
Jeg har foresten også noe som minner om eggløsningsslim, samt mer utflod, 1 uke ca før eggløsning. Ikke like mye nå med (nesten) positiv test, vil ikke kategorisere det som slim i allefall :shifty: Har lest at det er høyst nødvendig for å kunne bli befruktet, så jeg skjønner ikke helt hvorfor eggløsningen henger bakpå :confused:

Jeg føler meg skikkelig gravid og venter bare på å kunne teste :p Hadde eggløsning 22/2 og la inn aksjer både 19, 21 og 22. Mye murring nede i magen og stikking i puppene. Bare 5 DPO men føler liksom det har klaffet. Første gang der føles slik, og er på pp10, så håper det er ett godt tegn :D Spent på om jeg kan teste positivt på mandag, 7 DPO :p

Ut fra tempen med laveste verdi TROR jeg at jeg er 8 dpo. Men er usikker siden jeg har hatt litt urolige netter og den derfor ikke er til å stole helt på. Er småkvalm og uggen, og det stikker i puppene. Samt at noen har stukket av med 80% av energien min! Og sikkert overført (og tredoblet) den til mini, for han er i 300 om dagen

Jeg føler meg skikkelig gravid og venter bare på å kunne teste :p Hadde eggløsning 22/2 og la inn aksjer både 19, 21 og 22. Mye murring nede i magen og stikking i puppene. Bare 5 DPO men føler liksom det har klaffet. Første gang der føles slik, og er på pp10, så håper det er ett godt tegn :D Spent på om jeg kan teste positivt på mandag, 7 DPO :p

Håper for deg :) har også litt murring nederst i magen og er også 5 dpo i dag.. var ubehagelig å sette seg opp fra liggende til sittende i senga i morges...
i går hadde jeg en episode med lyserosa utflod i truseinnlegget, bare som en «lillefingernegl» i størrelse.. kom ikke mer etter det, verken går kveld eller i dag.. så vet ikke helt hva det var for noe.. men ble litt stressa siden det sannsynelig var for tidlig med festeblødning 4dpo.. men så ga det seg igjen .. så jeg vet ikke jeg :hilarious:

Håper for deg :) har også litt murring nederst i magen og er også 5 dpo i dag.. var ubehagelig å sette seg opp fra liggende til sittende i senga i morges...
i går hadde jeg en episode med lyserosa utflod i truseinnlegget, bare som en «lillefingernegl» i størrelse.. kom ikke mer etter det, verken går kveld eller i dag.. så vet ikke helt hva det var for noe.. men ble litt stressa siden det sannsynelig var for tidlig med festeblødning 4dpo.. men så ga det seg igjen .. så jeg vet ikke jeg :hilarious:
Håper for deg også :) fallhøyden blir stor da, når jeg er så optimistisk :p

Jeg har hørt om folk som har festeblødning 4-5 DPO som senere fikk positiv test :D

Hvorfor tenker du å stoppe med tempingen? :rolleyes:
Fordi jeg sover såpass urolig nå, og det er dermed ikke til å stole på :) Da er det litt småstressende rett og slett

På hvilken side er teststreken?
Venstre :-) Siden mot "max"

Tok en ny nå, bare 3 timer siden sist jeg var på do. Enda sterkere! Men håper den blir negativ i morgen, for trur ikke samboer er så gira på mer "må ha fordi positiv test" - sex :shy:
IMG_20210227_182635.jpg

Venstre :) Siden mot "max"

Tok en ny nå, bare 3 timer siden sist jeg var på do. Enda sterkere! Men håper den blir negativ i morgen, for trur ikke samboer er så gira på mer "må ha fordi positiv test" - sex :shy:Vis vedlegget 349967
Denne er definitivt positiv da, men på den første du hadde er teststreken svakere enn kontrollstreken og er da såvidt jeg har forstått ikke positiv?

Fordi jeg sover såpass urolig nå, og det er dermed ikke til å stole på :) Da er det litt småstressende rett og slett
Skjønner:) Jeg begynte å tempe i sommer da minsten ble 1år- han er 19mnder og sover fortsatt i egen seng på vårt rom:) Jeg blir vekket på litt forskjellige tidspunkter på natten, men har alarm for å tempe på kl.06:00. Han våkner ofte rundt 5-5:30 så temper enten når han vekker meg eller seneste kl.06, og selv om det kanskje ikke er 100% nøyaktig, så ser jeg tydelig når el er etc på grafen allikevel:) Hvis du føler det blir stress er det sikkert bedre å la være, men kanskje det finnes enklere tid el å ta tempen på feks? Er jo veldig smart å forsette iaf når du er midt i syklusen? :rolleyes:

Her er min graf så langt denne syklusen:

42F66E14-4038-410F-B83F-CF745D1ABC62.jpeg

Håper for deg også :) fallhøyden blir stor da, når jeg er så optimistisk :p

Jeg har hørt om folk som har festeblødning 4-5 DPO som senere fikk positiv test :D

Mange som mener at det ikke er mulig 4dpo, men har aldri hatt sånn utflod før, og så var det jo bare bittelitt i innlegget. Og så kom det ikke mer i det hele tatt.. veldig merkelig.
Sist jeg var gravid så fant jeg det ut fordi mensen ikke dukka opp.. så det var ikke planlagt kan du si, så jeg tenkte ikke over symptomer i dpo land da for å si det sånn :hilarious:

Skjønner:) Jeg begynte å tempe i sommer da minsten ble 1år- han er 19mnder og sover fortsatt i egen seng på vårt rom:) Jeg blir vekket på litt forskjellige tidspunkter på natten, men har alarm for å tempe på kl.06:00. Han våkner ofte rundt 5-5:30 så temper enten når han vekker meg eller seneste kl.06, og selv om det kanskje ikke er 100% nøyaktig, så ser jeg tydelig når el er etc på grafen allikevel:) Hvis du føler det blir stress er det sikkert bedre å la være, men kanskje det finnes enklere tid el å ta tempen på feks? Er jo veldig smart å forsette iaf når du er midt i syklusen? :rolleyes:

Her er min graf så langt denne syklusen:

Vis vedlegget 349968

Ganske så lik min graf ja...
her er min i dag! :angelic:
23D8AF52-91E8-4940-BC8B-FADDA35442FA.jpeg

Back
Topp