IKM UKE 10 ♡

Dere som tester etter el. Får dere strek nr 2 med en gang? For min del så er jeg begynt å bare se på svaret når testen er tørr. 1 minutt etter testen så har jeg bare ultrasvak strek.
Streken pleier å komme ganske raskt ja... når jeg holdt på med testene var det stor forskjell fra en dag til en annen, veldig svak en dag før den ble positiv uten tvil dagen etter.. Aldri opplevd at resultatet har vært forskjellig fra en test om morgenen til en på kvelden :happy:

Nei, ingen av testene mine er positive
82d19544b98057f666afe32d2e6e66bb.jpg

Men lurer på om jeg kan ha kunne hatt positiv test en morgen eller en kveld? Men siden jeg bare måler på for/ettermiddag kan jeg ha gått glipp av det resultatet.
CD 11 hadde jeg mye el slim med blodspor.
CD 12 hadde jeg mye el smerter, sparsomt med slim.
Idag CD 13 har jeg ingen elsmerter og ingen elslim.

Hmmmm...

Vanskelig å si... Jeg hadde selv på min forrige pp el slim og el smerter på cd 11, men fikk ikke positiv test før på cd 16... Så for min del så ble det jo en liten "varsel" om at noe snart skulle skje! Pluss at det sies jo at det er mest gunstig å teste på ettermiddagsurinen, fordi da er LH mengden i urinen mest konsentrert... Mulig du har skrevet det før, men hvor syklus har du?

Fikk 4 egg, veldig skuffet da det tilsa at jeg skulle ha minst 10. Sist var det ikke vondt, men nå gråt jeg etterpå og har fortsatt store smerter så lenge jeg ikke ligger stille i sofaen. Kan ikke sitte, ergo tissing er utelukket noen timer til ;)

Jeg håper virkelig, prøvd (for) lenge nå.

ÅÅ men satser på at en av de fire er gullegget!!

Vanskelig å si... Jeg hadde selv på min forrige pp el slim og el smerter på cd 11, men fikk ikke positiv test før på cd 16... Så for min del så ble det jo en liten "varsel" om at noe snart skulle skje! Pluss at det sies jo at det er mest gunstig å teste på ettermiddagsurinen, fordi da er LH mengden i urinen mest konsentrert... Mulig du har skrevet det før, men hvor syklus har du?

Har vanligvis 26-28dagers syklus. Men da får jeg bare fortsette å teste og se. Må bare krysse fingrene for at det ikke skjer i helgen[emoji85]
Siste aksje blir lagt inn i kveld. Så blir det pause til søndagskveld.

Har aldri el testet før, så kan være jeg har kort lutefalse?

Har vanligvis 26-28dagers syklus. Men da får jeg bare fortsette å teste og se. Må bare krysse fingrene for at det ikke skjer i helgen[emoji85]
Siste aksje blir lagt inn i kveld. Så blir det pause til søndagskveld.

Har aldri el testet før, så kan være jeg har kort lutefalse?

Åå det var det ja :nailbiting: Men selv om du feks får positiv test på lørdag, så kan den jo fortsette å være positiv i noen dager.. Å da rekker dere det jo! Men blir spennende å se da!

Ja det er jo en mulighet hvis du får el veldig sent, og du har fast syklus på 26-28 dager! Men har lest om flere som er blitt gravide tross kort lutealfase, tror det var ei her på forumet ganske nylig også....

Vet du hva som er vanlig? Ble fryktelig nysgjerrig nå :joyful:

Har lest litt om det og det står jo litt forskjellig over alt.. Noen skriver at det kan skje 5-12 dager etter befruktning, andre skriver 2-11 dager etter befruktning... Har lest på noen forum og der skriver noen at de har hatt det så tidlig som 3 dpo - 4 dpo (sånn som du).. Kan jo være at du har hatt el tidligere enn du tror også... ??! Men spennende er det i hvert fall!

Åå det var det ja :nailbiting: Men selv om du feks får positiv test på lørdag, så kan den jo fortsette å være positiv i noen dager.. Å da rekker dere det jo! Men blir spennende å se da!

Ja det er jo en mulighet hvis du får el veldig sent, og du har fast syklus på 26-28 dager! Men har lest om flere som er blitt gravide tross kort lutealfase, tror det var ei her på forumet ganske nylig også....

Har bare 2 el tester igjen. Så får kjøpe meg en pakke til tenker jeg. Krysser fingrene for ikke positiv test i morgen da[emoji23][emoji23]

b869017233b78fb996ff626f9fac6c64.jpg

Fortsatt positiv [emoji50] dag 2, monitor fortsatt bare høy. Hvordan i all verden skal jeg tolke det da?

b869017233b78fb996ff626f9fac6c64.jpg

Fortsatt positiv [emoji50] dag 2, monitor fortsatt bare høy. Hvordan i all verden skal jeg tolke det da?

Kanskje lh nivået ditt er høyt nok til at el testene blir positive, men ikke høyt nok til at monitoren gir deg max? Siden vi alle er forskjellige så produserer vi også ulik mengde lh.

Fant dette: "En kvinne i fruktbar alder har normalt et LH-nivå under 14 mIU/ml når hun ikke har eggløsning. 12-36 timer før eggløsningen skjer øker dette nivået, men det øker ikke like mye for alle kvinner! Noen får kanskje 30 mIU/ml mens andre får 200 mIU/ml! Da blir det naturligvis også stor forskjell på strekene hver enkelt person får ved bruk av testene. Fordi:

Eggløsningstester er ulike

Eggløsningstester er forskjellige- og har ulik sensitivitet. Det vanligste er at sensitiviteten på testene er mellom 20 og 40 mIU/ml. Jo lavere tall her, desto mer sensitiv er testen, altså det skal lavere mengde LH til for å få en positiv test."

Så det kan jo være en mulighet.

Kanskje lh nivået ditt er høyt nok til at el testene blir positive, men ikke høyt nok til at monitoren gir deg max? Siden vi alle er forskjellige så produserer vi også ulik mengde lh.

Fant dette: "En kvinne i fruktbar alder har normalt et LH-nivå under 14 mIU/ml når hun ikke har eggløsning. 12-36 timer før eggløsningen skjer øker dette nivået, men det øker ikke like mye for alle kvinner! Noen får kanskje 30 mIU/ml mens andre får 200 mIU/ml! Da blir det naturligvis også stor forskjell på strekene hver enkelt person får ved bruk av testene. Fordi:

Eggløsningstester er ulike

Eggløsningstester er forskjellige- og har ulik sensitivitet. Det vanligste er at sensitiviteten på testene er mellom 20 og 40 mIU/ml. Jo lavere tall her, desto mer sensitiv er testen, altså det skal lavere mengde LH til for å få en positiv test."

Så det kan jo være en mulighet.

Så utfyllende godt svar! Takk skal du ha! Ja, det hadde vært kjekt å vite om hvor stor forskjell det er på de to testene da. Men aksjer er lagt inn så får vente å se. Sist mnd hadde jeg 13 dager med høy på monitoren. To dager etter lav kom tante rød. Så jeg stoler enda ikke helt på den monitoren.

Jeg tror jeg er 3 eller 4dpo i dag, men kjenner fortsatt "eggløsningssmerter" altså det stikker og det er akkurat om om jeg er litt øm og støl i både rygg og nedre mage. Alle andre symptomer på eggløsning er over, type EL slim.. Har dere opplevd liknende? Forvirrende altså! Jeg tenkte å ikke teste etter EL for å unngå stress, men jeg tror det var litt mot sin virkning.. :shy:

Last edited:
Da kan jeg prøve å hive meg på her tenker jeg.
Syklusen har vært veldig fjern etter MA 13 Jan. Hadde medisinsk abort 18 Jan.
Fikk negativ GT 23 dager etterpå. Har nå brukt CBD testene og hatt 10 dager med høyfertilitet, men idag fikk jeg endelig maks. Trudde jeg så syner! Det var faktisk min siste test og hadde ikke planer om å teste mer denne perioden. Ikke hatt mensen enda etter MA, og tenker vi bare prøver.

Samboer kom hjem på lynvisitt før neste oppdrag og la inn noen aksjer på onsdagen. Får håpe det går.

Back
Topp