IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Hihi nei jeg legger ut om den er blenda også :happy: Men ett spørsmål jeg har prøvd å Google siden igår: har man hcg i kroppen uten at det har skjedd en befruktning? Jeg tok blodprøve på hcg og progesteron morgenen 7 dpo, og den var jo på 2,3. Har ikke jeg da fått befrektet at jeg har graviditetshormon i kroppen?
Alt under 5 i hcg er ansett som normalt, uten at det tilsier graviditet. Men 7 dpo er det jo ikke sikkert egget hadde festet seg enda! Veldig spent på kveldens test!! Det er jo kommet mer og mer noe der for hver dag!! :joyful:
 
Hihi nei jeg legger ut om den er blenda også :happy: Men ett spørsmål jeg har prøvd å Google siden igår: har man hcg i kroppen uten at det har skjedd en befruktning? Jeg tok blodprøve på hcg og progesteron morgenen 7 dpo, og den var jo på 2,3. Har ikke jeg da fått befrektet at jeg har graviditetshormon i kroppen?
Jo, men man kan faktisk ha opptil 5 i hcg uten å være gravid, det varierer for enkelte. Men håper det er pga en spire nå :love017
 
Åja, ser nå du hadde fått svar :hilarious:
 
Hallooo folkens :love7
IMG_0214.jpeg
 
ÆÆÆÆÆÆ!!!! Altså, jeg kunne hoppet av glede nå!! Gratulerer SÅ mye :excited001 :excited001 :love017
Blir termin i august??
Ja fy søren dette betyr alt for meg.. Nå har jeg tatt eggløsningstester hver dag i nesten ett år i strekk og er dritt lei. Har fått positive tester 3 ganger tidligere i år og hver gang fått avkreftet at egget slapp. Nå, bare noen dager før første time på Fertiliten så klaffer det! KUN på Metformin. Legen trodde at jeg opplevde Metformin-effekten nå pga den kan virke på å trigge eggløsning på sikt. Uansett, dette er helt fantastisk og jeg gråter av glede :Heartred tusen takk for gratulasjon:Heartpink Jeg kan nok settes på gravid :smiley-angelic002 ifølge terminkalkulator er termin 08.08.24.
 
Ja fy søren dette betyr alt for meg.. Nå har jeg tatt eggløsningstester hver dag i nesten ett år i strekk og er dritt lei. Har fått positive tester 3 ganger tidligere i år og hver gang fått avkreftet at egget slapp. Nå, bare noen dager før første time på Fertiliten så klaffer det! KUN på Metformin. Legen trodde at jeg opplevde Metformin-effekten nå pga den kan virke på å trigge eggløsning på sikt. Uansett, dette er helt fantastisk og jeg gråter av glede :Heartred tusen takk for gratulasjon:Heartpink Jeg kan nok settes på gravid :smiley-angelic002 ifølge terminkalkulator er termin 08.08.24.
Helt FANTASTISK!!! beste timingen :D og ikke minst, virkelig fortjent!!! Måtte spiren klore seg fast og sitte til termin :gen014❤️
Håper jeg kan joine deg i august snart :smiley-angelic001
 
Hvordan går det med resten her inne? :Heartpink Tenker på dere masse, og håper på å få henge her inne en stund:love7 Det er beintøft å bare vente på at kroppen skal klare ting på naturlig vis, når det tar så utrolig lang tid. Det å ha lange sykluser er en enorm belastning og tålmodighetsprøve. Det kan jeg skrive under på.. Føler med dere alle og håper alle får positiv test som den fineste julegaven i år :Heartred
Jeg er forøvrig 4+0 i dag (14 dpo) og tester blir heldigvis sterkere.
IMG_0264.jpeg
 
Last edited:
Hvordan går det med resten her inne? :Heartpink Tenker på dere masse, og håper på å få henge her inne en stund:love7 Det er beintøft å bare vente på at kroppen skal klare ting på naturlig vis, når det tar så utrolig lang tid. Det å ha lange sykluser er en enorm belastning og tålmodighetsprøve. Det kan jeg skrive under på.. Føler med dere alle og håper dere alle får positiv test som den fineste julegaven i år :Heartred
Jeg er forøvrig 4+0 i dag (14 dpo) og tester blir heldigvis sterkere. Vis vedlegget 420707
Tusen takk, det gjør så godt å lese noen andre skrive det jeg selv føler. Selv om jeg ikke unner noen andre dette, men det er godt å se jeg ikke er alene ❤️
Jeg er på cd 16 i dag, dag 3 med masse el smerter, så jeg håper på positiv el test i dag, med el i morgen :smiley-angelic001 de gangene jeg har hatt el så kommer el på dag 4 med el smerter, håper det gjelder denne gang også.

Denne testen tok jeg nå, men pga pcos så trenger den ikke å bety så fryktelig mye. Men krysser fingrene for den øker utover dagen

Screenshot_20231127_103825_Gallery.jpg

Så fiiin test du har!! Det gir glede og håp ❤️
 
Tusen takk, det gjør så godt å lese noen andre skrive det jeg selv føler. Selv om jeg ikke unner noen andre dette, men det er godt å se jeg ikke er alene ❤️
Jeg er på cd 16 i dag, dag 3 med masse el smerter, så jeg håper på positiv el test i dag, med el i morgen :smiley-angelic001 de gangene jeg har hatt el så kommer el på dag 4 med el smerter, håper det gjelder denne gang også.

Denne testen tok jeg nå, men pga pcos så trenger den ikke å bety så fryktelig mye. Men krysser fingrene for den øker utover dagen

Vis vedlegget 420715

Så fiiin test du har!! Det gir glede og håp ❤️
Ja du er absolutt ikke alene! Det er som et gnagsår som bare blir vondere og vondere med tiden. Man føler seg så utrolig hjelpesløs. Jeg syns dog det var herlig å komme til Fertiliteten og få prate med de. Får du oppfølging som følge av pcosen? Det var ihvertfall grunnlaget vårt til henvisning.

Du! Denne testen så farlig nærme positiv ut! Du må ta flere i dag og de følgende dagene. Såå spennende :smiley-angelic002 Temper du?

Gleder meg til å følge med videre nå:Heartpink
 
Last edited:
Ja du er absolutt ikke alene! Det er som et gnagsår som bare blir vondere og vondere med tiden. Man føler seg så utrolig hjelpesløs. Jeg syns dog det var herlig å komme til Fertiliteten og få prate med de. Får du oppfølging som følge av pcosen? Det var ihvertfall grunnlaget vært til henvisning.

Du! Denne testen så farlig nærme positiv ut! Du må ta flere i dag og de følgende dagene. Såå spennende :smiley-angelic002 Temper du?

Gleder meg til å følge med videre nå:Heartpink
Ja, akkuratt sånn! Som et vondt gnagsår man ikke kan gjøre noe med! Jeg har ikke noe særlig oppfølgning nei. Tar metformin og nå letrozol, men jeg skal ikke tilbake til gyn. Hun mente at letrozolen ville gi gode utslag, så jeg håper på det.

De fleste testene mine kan se slik ut, uten el i nærheten. Jeg må ta bilde av den etter 3 min, ellers blir alle positive :hilarious:Men nå har jeg el symptomer, så jeg krysser fingrene for det er pga el :smiley-angelic001
Jeg skal prøve å ta en ny ca kl 14.30 (har masse kaffe som er på vei ut nå :hilarious:) og en siste ca kl 20.30. Dagens spenning!!
Ja, jeg temper også, så det blir veldig spennende, håper den synker i morgen :excited001
 
Ja, akkuratt sånn! Som et vondt gnagsår man ikke kan gjøre noe med! Jeg har ikke noe særlig oppfølgning nei. Tar metformin og nå letrozol, men jeg skal ikke tilbake til gyn. Hun mente at letrozolen ville gi gode utslag, så jeg håper på det.

De fleste testene mine kan se slik ut, uten el i nærheten. Jeg må ta bilde av den etter 3 min, ellers blir alle positive :hilarious:Men nå har jeg el symptomer, så jeg krysser fingrene for det er pga el :smiley-angelic001
Jeg skal prøve å ta en ny ca kl 14.30 (har masse kaffe som er på vei ut nå :hilarious:) og en siste ca kl 20.30. Dagens spenning!!
Ja, jeg temper også, så det blir veldig spennende, håper den synker i morgen :excited001
Hos meg kan det hende at Metformin har stabilisert hormonnivået på sikt. Det trodde ihvertfall fertilitetslegen. Håper det gjelder for deg også :) Har du vært gjennom i det offentlige før? Planen vår hvis ikke det klaffet på egenhånd denne runden var at jeg skulle settes på Primolut (tilsvarende Provera) for å få TR, deretter trippeldose Femar (det samme som Letrozol). Til slutt skulle vi sette Ovitrelle for å kicke egget til å slippe. Jeg sa at min tålmodighet var brukt opp, men likevel ble vi enige om å prøve med tabletter for så å teste denne sprøyta rett før eggløsningen da. Da får du komme inn til jevnlige kontroller for å sjekke at foliklene vokser. Det føltes veldig godt for meg ihvertfall :Heartpink Å bli fulgt opp i såpass stor grad tror jeg er veldig godt for psyken også.

Kan du legge ut bilde av testene??:smiley-angelic002
Trodde temp skulle øke etter egget slipper?:nailbiting:
 
Last edited:
Back
Topp