IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Jeg må hive meg inn her. Har gitt litt opp i dag :shifty: Tempen stiger ikke, eggløsningstestene er svake, CD 23 (etter SA). Klarer ikke å tenke på noe annet, vil bare at det skal skje nå! :dead:

IMG_1204.jpeg

IMG_1203.png
 
Last edited:
nå klarte jeg ikke finne igjen navnene. Men ser noen går på diverse medikamenter for å «trigge» eggløsning feks. Hvor lenge må man ha vært uten for å få resept på det?
Jeg er verdens mest utolmodige og var naiv og trodde kroppen skulle svippe tilbake i syklus som den har gjort før etter p piller, men nå er det gått straks 8 uker uten noe verken el eller mensen… og jeg er 39 år … redd jeg er tørka ut…
Hei! Jeg var til gynekolog etter henvisning fra fastlege. Jeg har pco og trenger medikament for å få eggløsning (piller har ikkje hjulpet for meg i denne omgang så vi er henvist videre til Fertiliteten på sykehuset). Jeg fikk resept på tabletter ved første besøk hos gyn :)
 
Nei, jeg har ikke de letteste tempene å tolke. For meg ser det ut som om kroppen har prøvd på EL flere ganger, eller at den bare er forvirret av antallet follikler jeg har (PCOS).

Ble ikke så veldig mye klokere i dag, men den gikk bittelitt opp ihvertfall. Holder meg på pine-benken :arghh: :hilarious: Vis vedlegget 416858
Tempen idag gir hvertfall håp for at el har vært! Krysser fingrene for temp de kommende dagene!
 
Jeg var nesten sikker på at EL hadde vært, men nå vet jeg ikke om jeg tror det lenger... CD 23 i dag. Håper det "bare" er pga. MA/SA. Om det er noe annet, så vil jeg faen meg ha mensen så jeg kan begynne på letrozol, eller hva det nå er jeg får.
 
Ser ut som det kom en mensen nå, en rar en dog, veldig lite osv, men det har vært bitte litt i hele dag, og verken el test eller hcg test slår ut så kan ikke være verken eggløsningsblødning eller festeblødning heller.

Og jeg som har testa etter el i mange mange uker og ikke fått en eneste positiv test, gjerne to ganger om dagen også.. så jeg ble veldig forundra det dukka opp i dag

Jeg er jo glad kroppen endelig kanskje er i gang men
og da betyr det også at om det skulle dukke opp en el om ca 14 dager så er mannen på jobb :( når den først skulle bruke 8 uker på å dukke opp så kunne den fader meg venta en ukes tid til så han rakk å komme hjem til forsøk :(
 
Dere som tar tempen, funker det selv om man har unge som vekker en på natta osv? Ofte blir jeg vekka kl 4/5/6 og er litt våken før frøken fryd sovner i senga mi igjen og jeg sovner men så står opp ca 7. Kan jeg teste da kl 7? Da har jeg jo ofte ikke sovet så lenge, og rekker ikke skulle begynne teste når hun våkner for da må jeg stå raskt opp før hun vekker hele huset.
 
Dere som tar tempen, funker det selv om man har unge som vekker en på natta osv? Ofte blir jeg vekka kl 4/5/6 og er litt våken før frøken fryd sovner i senga mi igjen og jeg sovner men så står opp ca 7. Kan jeg teste da kl 7? Da har jeg jo ofte ikke sovet så lenge, og rekker ikke skulle begynne teste når hun våkner for da må jeg stå raskt opp før hun vekker hele huset.
Hvor mange timer søvn får du før du må opp til henne?
Jeg tar ofte tempen kl. 4 på natten, men egentlig pleier jeg å ta 5.50. Så lenge jeg får 4 timer sammenhengende søvn, tenker jeg det går fint. Har flere ganger tatt temp etter 4 timer søvn, og så igjen hver jeg våkner litt i løpet av natten, og tempen er faktisk lik.
 
Dere som tar tempen, funker det selv om man har unge som vekker en på natta osv? Ofte blir jeg vekka kl 4/5/6 og er litt våken før frøken fryd sovner i senga mi igjen og jeg sovner men så står opp ca 7. Kan jeg teste da kl 7? Da har jeg jo ofte ikke sovet så lenge, og rekker ikke skulle begynne teste når hun våkner for da må jeg stå raskt opp før hun vekker hele huset.
Så kjedelig at dere muligens misser el! Får håpe på bare litt sein el neste syklus, så kanskje det akkurat går!!

Mtp temping må du nesten prøve deg frem. Min kropp er motsatt av @Lillevenn17 , så for meg er det viktigere å ta tempen til samme tidspunkt, uavhengig om jeg har vært våken i 4-5 tiden. Altså temping til samme tid er viktigere enn minimum 3 t søvn. Så jeg tar tempen innenfor de samme 30 min.

Fertility friend har gratisversjon som fungerer fint. Anbefaler at du første syklus temper på det tidspunktet du tenker passer best for deg. Men vær nøye på å legg inn riktig tidspunkt for når du har tempet. Og så kan du bruke notatfunksjonen for hver dag og notere dersom du feks var våken fra 4-5 før du sovnet igjen osv.
Det er litt mye «jobb», men etter første syklus vil det da være enkelt å gå tilbake på de ulike dagene og se hva som gjorde utslag på temp :)
 
Jeg var nesten sikker på at EL hadde vært, men nå vet jeg ikke om jeg tror det lenger... CD 23 i dag. Håper det "bare" er pga. MA/SA. Om det er noe annet, så vil jeg faen meg ha mensen så jeg kan begynne på letrozol, eller hva det nå er jeg får.
Så kjedelig :confused: Dersom du mistenker at du ikke har fått el, så går det an å begynne med temping nå? Litt avhengig av hvor stabil temp du har selvfølgelig, men med relativt stabilt nivå på temp så vil man ofte kunne se el med type 3 temp i forkant av tempskifte!
Er så utrolig kjipt (og slitsomt!) å gå sånn i limboland! :Heartred
 
@Lilly! @Hermine84 , nå fikk jeg spist mine egne ord! I natt ble det ikke sammenhengende søvn i det hele tatt, og sa jeg prøvde å ta på et senere tidspunkt så ble tempen enda høyere. Kunstig høye begge to, men la inn den laveste av de to.

IMG_5294.png
 
Så kjedelig :confused: Dersom du mistenker at du ikke har fått el, så går det an å begynne med temping nå? Litt avhengig av hvor stabil temp du har selvfølgelig, men med relativt stabilt nivå på temp så vil man ofte kunne se el med type 3 temp i forkant av tempskifte!
Er så utrolig kjipt (og slitsomt!) å gå sånn i limboland! :Heartred
Joo, men jeg orker ikke å legge inn enda en må-ting, hvis du skjønner. Blir stresset av det. Og jeg skal jo ikke skryte på meg at jeg har slitt med å bli gravid før. Jeg bare... Syter.
 
Hvor mange timer søvn får du før du må opp til henne?
Jeg tar ofte tempen kl. 4 på natten, men egentlig pleier jeg å ta 5.50. Så lenge jeg får 4 timer sammenhengende søvn, tenker jeg det går fint. Har flere ganger tatt temp etter 4 timer søvn, og så igjen hver jeg våkner litt i løpet av natten, og tempen er faktisk lik.
Er nok sjeldent jeg har fire timer sammenhengende. Men om jeg har det så kan jeg ikke ligge å vente med å ta tempen heller, for mini gauler sånn da ‍♀️
 
Så kjedelig at dere muligens misser el! Får håpe på bare litt sein el neste syklus, så kanskje det akkurat går!!

Mtp temping må du nesten prøve deg frem. Min kropp er motsatt av @Lillevenn17 , så for meg er det viktigere å ta tempen til samme tidspunkt, uavhengig om jeg har vært våken i 4-5 tiden. Altså temping til samme tid er viktigere enn minimum 3 t søvn. Så jeg tar tempen innenfor de samme 30 min.

Fertility friend har gratisversjon som fungerer fint. Anbefaler at du første syklus temper på det tidspunktet du tenker passer best for deg. Men vær nøye på å legg inn riktig tidspunkt for når du har tempet. Og så kan du bruke notatfunksjonen for hver dag og notere dersom du feks var våken fra 4-5 før du sovnet igjen osv.
Det er litt mye «jobb», men etter første syklus vil det da være enkelt å gå tilbake på de ulike dagene og se hva som gjorde utslag på temp :)
Usj ja :( kjente på skikkelig nedtur. Og jeg vet jeg ikke burde klage, jeg har ikke prøvd lenge. Jeg har vært naiv og tenkt kroppen var lik som for 5 år siden

Ja okei. Får bare prøve mer frem litt og se om det gir noen mening. For de en million el testene hjalp meg hvertfall ikke :(

Jeg betalt for Premom nå. Men har faktisk en urgammel babycomp etter førstemann så vurderer prøve meg på den igjen, men den måler temp sååå treigt.
 
Litt eggløsningsslim her nå, jippi! Problemet er at vi bor hos svigers i helgen :dance008
Ække det typisk da!! :hilarious: familiebesøk her også denne uka, og vegger av papir, så frister ikke akkurat... men hurra for slim!! :love017
 
Usj ja :( kjente på skikkelig nedtur. Og jeg vet jeg ikke burde klage, jeg har ikke prøvd lenge. Jeg har vært naiv og tenkt kroppen var lik som for 5 år siden

Ja okei. Får bare prøve mer frem litt og se om det gir noen mening. For de en million el testene hjalp meg hvertfall ikke :(

Jeg betalt for Premom nå. Men har faktisk en urgammel babycomp etter førstemann så vurderer prøve meg på den igjen, men den måler temp sååå treigt.
Og så blir det så utrolig kjipt når man ikke får sjansen en gang! Men det kan jo hende at kroppen din kommer tilbake til normalen igjen, men at den trengte denne tullesyklusen på å få det til :Heartred
Det kan også hende at det du har nå er kun en bortfallsblødning, altså ikke en «ekte» mensen som følge av el, at du altså ikke har misset el, den har bare ikke kommet og nå gir kroppen opp og prøver på nytt! (Første blødningsdag telles fortsatt som CD1). Har du brukt el-tester tidligere? Har du brukt å få utslag på de?
 
Back
Topp