*Ikke i bruk*

Solstråla94 - 27 - PP6 - B2 - EL 27.08 - IKM 10.09

Da starter vi PPen som runder halvt år med prøving.. er spent denne runden som andre selvfølgelig, men spesielt siden jeg har tatt første dose av koronavaksine nå i menadagene. Håper ikke det klusser til syklusen. Samtidig føler jeg at det er litt ekkelt å tenke på hvis det kan få noen problemer med fosteret om jeg blir gravid pga at vaksinen nylig er tatt :sorry::sorry:

:(

Da starter vi PPen som runder halvt år med prøving.. er spent denne runden som andre selvfølgelig, men spesielt siden jeg har tatt første dose av koronavaksine nå i menadagene. Håper ikke det klusser til syklusen. Samtidig føler jeg at det er litt ekkelt å tenke på hvis det kan få noen problemer med fosteret om jeg blir gravid pga at vaksinen nylig er tatt :sorry::sorry:

Kjenner på samme dilemmaet jeg også. Hadde time for andre dose når jeg fikk svak rosa strek på graviditetstest. Avlyste så klart da. Har ny time i slutten av august og da er jeg 3 dager dpo ca. Føler jeg ikke kan utsette vaksineringen lengre (jobber i helsevesenet), men vil ikke la være å forsøke å bli gravid heller :(

Kjenner på samme dilemmaet jeg også. Hadde time for andre dose når jeg fikk svak rosa strek på graviditetstest. Avlyste så klart da. Har ny time i slutten av august og da er jeg 3 dager dpo ca. Føler jeg ikke kan utsette vaksineringen lengre (jobber i helsevesenet), men vil ikke la være å forsøke å bli gravid heller :(
Samme for meg. Vaksine dose 2 rundt eggløsnings denne gangen. Vurderer å bytte time med mannen som har i slutten av september, men også å bare gjennomføre så jeg ikke risikerer å gå uten to doser hvis jeg blir gravid. Vanskelig ❤️

Velkommen skal du være :Heartred

forstår godt hva du mener med det med vaksinen det er ikke ett enkelt valg å værtfall med tanke på andres erfaring rundt syklustull å ja alt det andre vi går å tenker på fra mnd til mnd :Heartred

Samme for meg. Vaksine dose 2 rundt eggløsnings denne gangen. Vurderer å bytte time med mannen som har i slutten av september, men også å bare gjennomføre så jeg ikke risikerer å gå uten to doser hvis jeg blir gravid. Vanskelig ❤️
det med den vaksinen er ikke en lett avgjørelse. jeg har fått besked om å vente med å ta den pga jeg er aktiv prøver så får bare høre på legen enn så lenge

:taunt010
det med den vaksinen er ikke en lett avgjørelse. jeg har fått besked om å vente med å ta den pga jeg er aktiv prøver så får bare høre på legen enn så lenge

Vi vet dessverre ikke hvor lang tid det vil ta å bli gravid og ikke hvor lenge, evt hvor ille pandemien blir i fremtiden. Og legene sier så mye forskjellig, så forstår godt at mange er frustrerte. :schocked028

Canario - 38 - PP1 - B3 - ca EL 28.08 - ca IKM 11.09

Første prøveperioden etter å ha fått igjen menstruasjon etter fødsel. Datoene er derfor veldig ca, da jeg egentlig ikke aner hvordan syklusen er nå. Kommer nok en oppdatering eller to etterhvert. Blir spennende å starte denne prosessen igjen :joyful:

Canario - 38 - PP1 - B3 - ca EL 28.08 - ca IKM 11.09

Første prøveperioden etter å ha fått igjen menstruasjon etter fødsel. Datoene er derfor veldig ca, da jeg egentlig ikke aner hvordan syklusen er nå. Kommer nok en oppdatering eller to etterhvert. Blir spennende å starte denne prosessen igjen :joyful:

oii så spennende, ja du får oppdatere oss så vi får vi håpe det går fort med neste spire :Heartred

Fikk faktisk melding av helseboka i dag om at timen var flyttet til førstkommende fredag, så da får jeg den trolig 1-2 uker før eggløsning og føler det er ganske uproblematisk. Har uansett litt tro på denne syklusen siden jeg ikke tar noe støttemedisin og fremdeles ammer, men vi prøver uansett.

Havfruen90-31-PP2 - B2- EL 28.08 - IKM 12.09 :greet025

Tok dose 2 i dag, tror dette er siste dag av mens så håper ikke vaksinen påvirker. Det var ikke planlagt med dose 2 i dag, var tilfeldig at jeg fikk den. Men tenkte at det var lurt å ha begge før jeg blir gravid når jeg fikk muligheten. EL havner selvfølgelig på den dagen vi skal feire bursdag for lillemor og vi har overnattingsgjester hele helgen :yuck:

Her vil jeg gjerne være med! :) Prøvde å opprette en slik tråd på kvinneguiden,men der opererte man visstnok med IKM for en hel måned av gangen, og det blir litt voldsomt. Så joiner med glede dere her inne.

Veldig usikker på EL-dato,så setter den sånn midt mellom det to ulike apper anslår.

Visu-36 - PP2 - B2 - EL- 27.08 - IKM - 11.09

Tok dose 2 i dag, tror dette er siste dag av mens så håper ikke vaksinen påvirker. Det var ikke planlagt med dose 2 i dag, var tilfeldig at jeg fikk den. Men tenkte at det var lurt å ha begge før jeg blir gravid når jeg fikk muligheten. EL havner selvfølgelig på den dagen vi skal feire bursdag for lillemor og vi har overnattingsgjester hele helgen :yuck:

Ja er det ikke typisk med alt som skal skje akkurat nør det gjelder, for meg så reiser jeg på ferie uten kjæresten når jeg i følge (ff) skal ha eggløsning så jeg håper den blir tidligere etter venter litt denne pp :smiley-angelic001

Her vil jeg gjerne være med! :) Prøvde å opprette en slik tråd på kvinneguiden,men der opererte man visstnok med IKM for en hel måned av gangen, og det blir litt voldsomt. Så joiner med glede dere her inne.

Veldig usikker på EL-dato,så setter den sånn midt mellom det to ulike apper anslår.

Visu-36 - PP2 - B2 - EL- 27.08 - IKM - 11.09

Oi det viste jeg ikke at var. Trodde kvinneguiden var noe helt annet, men sånn feil kan man ta :smiley-ashamed004
Du får oppdatert ettervært om du får eggløsning tidligere / senere så vi kan rette på det ettervært.
Tester du etter el med strimler eller digital eller temper du?

Etter flere positive tester kom likevel TR, så her brettes ermene opp for ny prøverunde.

Tussilagof - 30 - PP6 - B3 - EL 1/9 - IKM 15/9

Oi det viste jeg ikke at var. Trodde kvinneguiden var noe helt annet, men sånn feil kan man ta :smiley-ashamed004
Du får oppdatert ettervært om du får eggløsning tidligere / senere så vi kan rette på det ettervært.
Tester du etter el med strimler eller digital eller temper du?

Takk! :) Jeg temper! Tok tester i forrige syklus,så gjør kanskje det igjen denne gangen også. Temping og tester stemte ikke overens i forrige syklus,så derfor jeg får litt rare forlag om neste EL-dato. Jeg har stabile sykluser på rundt 28 dager, og tror el pleier å være rundt dag 16 (stemmer overens med kroppens tegn iallfall),så blir spennende å se når den kommer! Tempkurven ser jevn og lovende ut hittil iallfall,i motsetning til ved forrige syklus:happy::hello2

Vedlegg

• B73EB39B-BB94-4421-8A7A-2806EDA9A20A.png
    B73EB39B-BB94-4421-8A7A-2806EDA9A20A.png
    574,2 KB · Visninger: 55
Endelig siste dag med mensen å de lange dagene til eggløsning på dag 24 kan starte:hilarious: Har starta på betakaroten så håper det hjelper på eggløsningen, og at den kanskje kan komme litt tidligere!:angelic:

Dose 2 påvirket ikke min syklus, ble bare to dager forsinket med el. bare den første som klusset skikkelig til:laughing002 Krysser fingrene for at den ikke tuller til noe❤️

Back
Topp